Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kävin työttömän tuttuni luona, ja JÄRKYTYIN miten kalliita ruokia hänellä on varaa ostaa...Minulla itsellänikään ei ole varaa niihin vaikka

Vierailija
04.05.2024 |

Kävin työttömän tuttuni luona, ja JÄRKYTYIN miten kalliita ruokia hänellä on varaa ostaa...Minulla itsellänikään ei ole varaa niihin vaikka käyn töissä ja olen keskituloinen.

Naudan jauhelihaa, kalkkuna leikkelettä, kirjolohta, oltermannia, tuoreita vihanneksia esim.

Kommentit (278)

Vierailija
61/278 |
04.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko ansiosidonnaisella työtön vai kelan päivärahoilla? 

Kelan rahoilla ei noita kyllä ostella.

Toimeentulotuella

Ap

Trolli, ei riitä rahat noihin !!!

Vierailija
62/278 |
04.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ostele mitään turhaa, pelkkää makaronia, puuroa, pakastevihanneksia, sika-nauta jauhelihaa, perunaa. Mitään turhaa en osta, osamaksuja ei ole, lainaa ei ole.

Ap

Mistä sulle sitten laskuja tulee parin-kolmen tonnin edestä? :D

Veroihin ja eläkemaksuihin menee yli puolet palkasta, laskut sähkö 100€/kk, puhelin 40€/kk, netti 50€/kk, vakuutukset, vuokra 1050€/kk

Ap

Eli olet vielä kaiken päälle id iootti, kun pidät noin jäjetöntä veroprosettia ja kulutat sähköä vuokra-asunnossa enemmän kuin moni sähkölämmitteisessä omakotitalossa tähän aikaan vuodesta. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/278 |
04.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ostele mitään turhaa, pelkkää makaronia, puuroa, pakastevihanneksia, sika-nauta jauhelihaa, perunaa. Mitään turhaa en osta, osamaksuja ei ole, lainaa ei ole.

Ap

Veroihin ja eläkemaksuihin menee yli puolet palkasta, laskut sähkö 100€/kk, puhelin 40€/kk, netti 50€/kk, vakuutukset, vuokra 1050€/kk

Ap

Miksi noin kallis puhelin ja netti? Minulla on puhelin n. 21 eur /kk ja netti on taloyhtiön ilmainen - aiemmin taisin maksaa siitä 20 euroa kun ei vielä ollut tätä ilmaista vaihtoehtoa. Onhan tämä nettiyhteys toki hidas, mutta riittääpä raha sitten paremmin ruokaan. Miksi sulla on eläkemaksut, oletko epätyypillisessä työssä? Mitä nuo vakuutukset ovat? Huomaathan, että ne ovat vapaaehtoisia. Tuensaaja ei voisi maksaa eläkemaksuja, ottaa vakuutuksia eikä pitää noin kallista nettiä ja puhelinliittymää. Tuossa on nyt vain kyse omista valinnoista.

Vierailija
64/278 |
04.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun tuttu saa välillä ruokajonoista kalaa, lihaa jne. Hiljattain naudan sisäfilettä jonkun kilon köntin, huh. Välillä ei ole kuin pari leipäpussia esim.

Kyllä meillä lapsuudenperheessäkin oli aina graavilohta ja savuporoa pöydässä, kun eräs hienompi vieras kävi, muuten niitä ei nähty.

Vierailija
65/278 |
04.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Toimeentulotuella

Ap

No mikä sua tässä nyt ihmetyttää? Huolestuitko, että toimeentulotuki on liian suuri? Voit tarkistaa sen summat Kelan sivuilta, ja sen perusosa on yksin asuvalle alle 600 euroa. Huomattavasti vähemmän siis, mikä keskipalkkaisella normaalisti jää asumismenojen jälkeen. Mutta tokihan sillä 600 eurolla voi ostaa mitä vain - siihen asti kunnes se loppuu. 

Sinänsä ihmettelen, miten noin tavallisista ruokatarvikkeista joku jaksaa kauhistua, eihän noissa siis oikeasti mitään ihmeellistä ole.

Minulla jää 250€ vuokran, verojen ja la

Joo, heh, tää "laskut", mitkä hiton laskut? Vuokra, vesi, sähkö, auton ja kotivakuutus, siinä ne välttämättömät on kaikilla. Asumiskulut ja auto.Meillä ne on noin 800e kuussa. Lopun kaks tonnia voi käyttää ruokaan, vaatteisiin, harrastuksiin, matkusteluun tai voi jopa osan säästää. Rahaa on yllinkyllin mutta onhan sitä verojakin maksettu kymmeniä vuosia. Terv. työtön osaeläkeläinen.

Vierailija
66/278 |
04.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap:n laskujen summista huomaa, että hän on vielä pieni lapsi, jolla ei ole mitään hajua siitä, paljonko esim. sähkö oikeasti maksaa. 

Vierailija
67/278 |
04.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Toimeentulotuella

Ap

No mikä sua tässä nyt ihmetyttää? Huolestuitko, että toimeentulotuki on liian suuri? Voit tarkistaa sen summat Kelan sivuilta, ja sen perusosa on yksin asuvalle alle 600 euroa. Huomattavasti vähemmän siis, mikä keskipalkkaisella normaalisti jää asumismenojen jälkeen. Mutta tokihan sillä 600 eurolla voi ostaa mitä vain - siihen asti kunnes se loppuu. 

Sinänsä ihmettelen, miten noin tavallisista ruokatarvikkeista joku jaksaa kauhistua, eihän noissa siis oikeasti mitään ihmeellistä ole.

Minulla jää 250€ vuokran, verojen ja la

2700e netto/kk - vuokra, jää 1600e kaikkeen muuhun.

Vierailija
68/278 |
04.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä käyn töissä ja minulla on varaa ostaa ihan samoja ruokia. Ei minua haittaa yhtään jos työttömillä on myös varaa syödä.

Vierailija
69/278 |
04.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä minä syön työttömänä hyvää ruokaa. kanaa syön usein, pihvejä ostan myös ja salaattien tekeminen voi maksaa 10 euroa kun ostaa ainekset.

Vierailija
70/278 |
04.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työtön on voinut periä vanhempansa / sisaruksensa/ tädin/ sedän

Vierailija
71/278 |
04.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Ap

Höpö höpö. Minulla on bruttopalkka 4 100 ja käteen jää 2 700.

Netti, sähkö ja vakuutus on yhteensä alle 50 euroa kuussa kerrostalossa asuessa.

Vierailija
72/278 |
04.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Työtön on voinut periä vanhempansa / sisaruksensa/ tädin/ sedän

Tai ihan vaikka tienata itse rahansa ennen työttömyyttä. Aika harva ihminen on koko elämäänsä työtön. 

Vierailija
73/278 |
04.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kas kun et ihan pöyristynyt karkkivasuista. 

Ja itsepä olet asiasi sössinyt, ellet keskituloisena voi moisia ruokia ostaa.  

Vierailija
74/278 |
04.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keskituloisella on taas auto tai kaksikin, asuntolainat ja tehty liikaa kakaroita tuloihin nähden ja valittaa ettei enää ruokaan jää rahaa. pitää matkustaa lomat ja olla montaa lemmikkiä.

Pitää työtöntä kadehtia kun työtön ostaa sillä työttömyyskorvauksellaan ruokaa mihinkä se on tarkoitettukin.

Vierailija
75/278 |
04.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hienosti meni röllipojulla jauhot suuhun, kun pistettiin vähän faktaa tiskiin 🤣

Vierailija
76/278 |
04.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei saa halvempaa kuin tonnin asunnon, vaikka palkka on melkein 4 000€/kk. Valehtelepa vähän lisää Veeti-pieni. Ihan ei vielä korvat heilu niin paljoa, että lähtisit lentoon 🤣🤣

Ei saa tältä alueelta missä asun, etkö osaa lukea?

Ap

Vierailija
77/278 |
04.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Ap

Netti, sähkö ja vakuutus on yhteensä alle 50 euroa kuussa kerrostalossa asuessa.

Kai minä itse tiedän omat laskuni et sinä?

Ap

Vierailija
78/278 |
04.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap:lta ei nyt trollaus mene putkeen kun tiedot kk-menoista ja laskutaito on päin persettä.

Vierailija
79/278 |
04.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei saa halvempaa kuin tonnin asunnon, vaikka palkka on melkein 4 000€/kk. Valehtelepa vähän lisää Veeti-pieni. Ihan ei vielä korvat heilu niin paljoa, että lähtisit lentoon 🤣🤣

Ei saa tältä alueelta missä asun, etkö osaa lukea?

Ap

Uliuli. Elämä on valintoja. 

Vierailija
80/278 |
04.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Ap

Kai minä itse tiedän omat laskuni et sinä?

Ap

Ei sulla mitään laskuja ole. Äitisi tissiä vielä imet siellä peräkammarissa provoilujen välissä. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yhdeksän viisi