Kävin työttömän tuttuni luona, ja JÄRKYTYIN miten kalliita ruokia hänellä on varaa ostaa...Minulla itsellänikään ei ole varaa niihin vaikka
Kävin työttömän tuttuni luona, ja JÄRKYTYIN miten kalliita ruokia hänellä on varaa ostaa...Minulla itsellänikään ei ole varaa niihin vaikka käyn töissä ja olen keskituloinen.
Naudan jauhelihaa, kalkkuna leikkelettä, kirjolohta, oltermannia, tuoreita vihanneksia esim.
Kommentit (278)
Mulle mun isä tuo jopa poroa, mietipä sitä.
T työtön
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oltermanni kallista :D:D::D:D
On se melkein kympin ja kestää viikon
Ap
Eli ei ole lainkaan kallista. Sitä ei ole tarkoitus vetää kilokaupalla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Kilon Oltermanni Prismassa alle 6,70 eur.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko ansiosidonnaisella työtön vai kelan päivärahoilla?
Kelan rahoilla ei noita kyllä ostella.
Toimeentulotuella
Ap
No mikä sua tässä nyt ihmetyttää? Huolestuitko, että toimeentulotuki on liian suuri? Voit tarkistaa sen summat Kelan sivuilta, ja sen perusosa on yksin asuvalle alle 600 euroa. Huomattavasti vähemmän siis, mikä keskipalkkaisella normaalisti jää asumismenojen jälkeen. Mutta tokihan sillä 600 eurolla voi ostaa mitä vain - siihen asti kunnes se loppuu.
Sinänsä ihmettelen, miten noin tavallisista ruokatarvikkeista joku jaksaa kauhistua, eihän noissa siis oikeasti mitään ihmeellistä ole.
Minulla jää 250€ vuokran, verojen ja laskujen jälkeen, palkka 3800€/kk brutto.
No se on sinun ongelmasi. Mitäs ostelet kaikkea turhaa ja kaikesta päätellen asutkin ylikalliisti.
Jos hän ei osta alkoholia, tupakkaa, sipsejä jne vaan terveellistä ruokaa? Säästöjä? Ei työtön ole automaattisesti köyhä. Joku voi myös auttaa tuomalla ruokakassin tms.
Jos itse jäisin työttömäksi niin minulla olisi uudehko auto, velkaa 0 eur ja tilillä mukava summa. Pärjäisin vähintään 2 vuotta ilman suurempia ongelmia. Koita ap keskittyä omaan elämääsi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sun aiempi aloitus aiheesta poistettiin, vai? Jotain on pielessä rahankäytössäsi tai kulutustottumuksissasi, jos et keskituloisena pysty halutessasi ostaa tuollaisia täysin normaaleja elintarvikkeita - tai sitten vain olet priorisoinut joitain muita asioita. Ei minullakaan ole rahaa kuin muumitikkariin, jos juuri sitä ennen laitan viimeistä penniä myöten kaikki rahani merenrantahuvilaan.
Ja eipä se pelkkä työttömyys kerro tulotasosta mitään. Kovapalkkaisen ansiosidonnainen on jo suurempi kuin monen palkka, ja toisaalta työttömällä voi olla pääomatuloja, säästöjä, muita tuloja...
Hän on ollut 6 vuotta työtön toimeentulotuella ei millään ansisidonnaisella
Ap
Keksi lisää valheita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Toimeentulotuella
Ap
No mikä sua tässä nyt ihmetyttää? Huolestuitko, että toimeentulotuki on liian suuri? Voit tarkistaa sen summat Kelan sivuilta, ja sen perusosa on yksin asuvalle alle 600 euroa. Huomattavasti vähemmän siis, mikä keskipalkkaisella normaalisti jää asumismenojen jälkeen. Mutta tokihan sillä 600 eurolla voi ostaa mitä vain - siihen asti kunnes se loppuu.
Sinänsä ihmettelen, miten noin tavallisista ruokatarvikkeista joku jaksaa kauhistua, eihän noissa siis oikeasti mitään ihmeellistä ole.
Hyvä tietää, elämänhallinta on pahasti hukassa sinulla.
Minä ostan työttömänä parasta ruokaa. Kanapihvejä ostin eilen ja maksoi 9 euroa. Ostan myös wieninleikettäkin. Kalaa en osta koska itse kalastan sitä.
Taas? Jatkuvastiko sä siellä luuhaat?
Vierailija kirjoitti:
Taas? Jatkuvastiko sä siellä luuhaat?
Ap loisii työttömän kaverinsa jääkaapilla, koska itsellään menee kaikki rahat kurkusta alas nesteenä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Toimeentulotuella
Ap
Asut ilmeisesti liian kalliisti ja kulutat johonkin ei-välttämättömään (mitähän ne laskut on). Mun bruttopalkka on 3200€ ja vuokran, verojen ja laskujen jälkeen siitä jää noin 500-1000€ käteen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Toimeentulotuella
Ap
Minulla jää 250€ vuokran, verojen ja la
En ostele mitään turhaa, pelkkää makaronia, puuroa, pakastevihanneksia, sika-nauta jauhelihaa, perunaa. Mitään turhaa en osta, osamaksuja ei ole, lainaa ei ole.
Ap
Naudan jauheliha 10% oli juuri tarjouksessa 8,95/kg.
Kalkkunaleikkelepakkaus saattaa riittää 10 päiväksi, niin ainakin meillä.
Kirjolohesta on näkynyt tarjouksia 10-13€/kg riippuen leikkausta.
Juustoa en käytä, mutta Oltermanni nyt ei ole kalleimpia juustoja. Niistä näkyy usein tarjouksia. Lisäksi ei jai sitä kerralla syödä?
Kenellä ei ole mitään tuoretta? On tarjouksia, hävikkilaatikoita, satokauden tuotteet, juurekset jne
Kiinnostaa, että mitä syödään keskituloisessa perheessä, jos sinulla ei ole edellämainittuihin koskaan varaa? Edes silloin, kun tulee vieras kylään ja haluat tarjota kalliimpaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Toimeentulotuella
Ap
Minulla jää 250€ vuokran, verojen ja la
1050€/kk vuokra, halvempaa ei täältä saa.
Ap
En ostele mitään turhaa, pelkkää makaronia, puuroa, pakastevihanneksia, sika-nauta jauhelihaa, perunaa. Mitään turhaa en osta, osamaksuja ei ole, lainaa ei ole.
Ap
Mistä sulle sitten laskuja tulee parin-kolmen tonnin edestä? :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Toimeentulotuella
Ap
Sitten sulla on varmaan liian kallis vuokra tai liikaa laskuja. On oma valintasi tehdä niin paljon hankintoja. Huomaathan, että se toimeentulotukiasiakas joutuisi nuo samat laskut maksamaan siitä 600 euron summasta. Mikä sun vuokra muuten on? Ja mitä ne laskut ovat? Mikäli laskut ovat terveydenhoitomenoja, saatat itsekin olla oikeutettu toimeentulotukeen, joten siitä vain hakemusta tekemään. Hämmästyttävää kyllä, että sinulla hupenee tuollainen palkka noin olemattomiin. Itselläni jää verojen jälkeen ehkää 2000 euroa, ja kyllä minulla ainakin jää vuokran, veden ja sähkön jälkeen käyttörahaa vähän alle 1000 euroa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
6,65e Lidlissä
1050€/kk vuokra, halvempaa ei täältä saa.
Ap
Siitä jää vielä pari tonnia muuhun. Eli elämänhallinta ei ole kunnossa.
Mistä töistä muka nyit 3800 eur/kk bruttona, hahhah. Unohdit satuillessaasi sen että korkea tulotaso yleensä korreloi älykkyyden ja lahjakkuuden kanssa. Sinä kuulostat aivan heikkolahjaiselta ja sairaalloisen kateelliselta.
Ap: Kaikki ei ole ulosotossa olevia juoppoja niin kuin sinä. Kaverisi osaa käyttää rahaa fiksusti ja siksi hänellä on varaa terveelliseen, kohtuuhintaiseen ruokaan.