Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kävin työttömän tuttuni luona, ja JÄRKYTYIN miten kalliita ruokia hänellä on varaa ostaa...Minulla itsellänikään ei ole varaa niihin vaikka

Vierailija
04.05.2024 |

Kävin työttömän tuttuni luona, ja JÄRKYTYIN miten kalliita ruokia hänellä on varaa ostaa...Minulla itsellänikään ei ole varaa niihin vaikka käyn töissä ja olen keskituloinen.

Naudan jauhelihaa, kalkkuna leikkelettä, kirjolohta, oltermannia, tuoreita vihanneksia esim.

Kommentit (278)

Vierailija
241/278 |
04.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko ansiosidonnaisella työtön vai kelan päivärahoilla? 

Kelan rahoilla ei noita kyllä ostella.

Toimeentulotuella

Ap

No mikä sua tässä nyt ihmetyttää? Huolestuitko, että toimeentulotuki on liian suuri? Voit tarkistaa sen summat Kelan sivuilta, ja sen perusosa on yksin asuvalle alle 600 euroa. Huomattavasti vähemmän siis, mikä keskipalkkaisella normaalisti jää asumismenojen jälkeen. Mutta tokihan sillä 600 eurolla voi ostaa mitä vain - siihen asti kunnes se loppuu. 

Sinänsä ihmettelen, miten noin tavallisista ruokatarvikkeista joku jaksaa kauhistua, eihän noissa siis oikeasti mitään ihmeellistä ole.

Minulla jää 250€ vuokran, verojen ja laskujen jälkeen, palkka 3800€/kk brutto.

Vaihda asuntosi halvempaan, peru ulkomaanmatkat, lopeta sijoittaminen jne.

Vierailija
242/278 |
04.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku Wolttitilaaja voi olla ongelmissa. 

Katsotaanko millä rahalla leivon karjalanpiirakat, teen munavoin, savustaa lohen jne.

Vain tyhmät palveluja käyttäjät ovat ongelmissa. Asiat pitää tehdä itse, niin on varaa edes johonkin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
243/278 |
04.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sulla on ap se edessä, että alat karsimaan kulujasi, jos haluat syödä samaa kuin kaverisi. Vai tyhjennätkö kaverin jääkaappia omaan kitaasi? Siltä vaikuttaa, koska tiedät tarkasti hänen jääkaapin sisällön.

Kunhan äkkiä kurkkasin kaappiin

Ap

Kuka tarvitsee vihollisia, jos on tuollaisia ystäviä? Selkäänpuukottava rotta olet.

Vierailija
244/278 |
04.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloittaja puhuu suu ruskeena pskaa. Mun kk palkka on samaa luokkaa, vuokra on 1300 €/kk. Asunto on kolmio saunalla. Asun yksin. Rahaa todellakin jää ruokaan riittävästi sähkölaskun, vakuutusten ja muiden laskujen jälkeen. Säästöönkin siirrän kuukausittain tietyn summan. Lisäksi minulla on auto, ja siitä koituvat kulut.

Vierailija
245/278 |
04.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sulla on ap se edessä, että alat karsimaan kulujasi, jos haluat syödä samaa kuin kaverisi. Vai tyhjennätkö kaverin jääkaappia omaan kitaasi? Siltä vaikuttaa, koska tiedät tarkasti hänen jääkaapin sisällön.

Ap

Ja sitten sulle selvisi, että oma elämäntyylisi ei mahdollista sinulle samanlaista ruokakaapin sisältöä. Olet tässä ketjussa saanut ihan hyviä vinkkejä, millä tilanteen voi - halutessa - korjata. Halvempi netti ja puhelinliittymä mahdollistaa sinulle tuoreiden hevi-osaston tuotteiden oston. Vakuutuksista luopuminen tai niiden karsiminen mahdollistaa, juuston, lihan ja kalan ostamisen.

Vierailija
246/278 |
04.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole tommoista verotusta, Elä ap höpötä!! Paljon saat palautusta  veroista ? Lasketa  prosentit  kohdilleen!!

Vierailija
247/278 |
04.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voihan olla että kaverisi on saanut perintöä, tai vanhemmat tuo ruokaa tai antaa lahjakortteja.

Toisaalta on aika huolestuttavaa jos sinulla ei noin hyvästä palkasta jää rahaa syödä kunnolla.

Vierailija
248/278 |
04.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Häpeän AP:n puolesta. 

Edes harva trolli on noin laskutaidoton.

Vierailija
249/278 |
04.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jep, itselläni tuttu joka ilmeisesti kuntoutustuella, monta vuotta ollut töistä pois. Käy säännöllisesti värjäämässä hiuksiaan kampaajalla, vaihtoi auton uudempaan jne. En ymmärrä...ite käyn töissä ihan ok-palkkaisessa työssä ja viimeksi vuosi sitten käynyt kampaajalla koska ei vaan pysty.

Vierailija
250/278 |
04.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap on se sama, joka vinkui "voiko joku lainata 100€, ostan viinapullon ja 2 askia tupakkaa ja lopuilla lonkeroa.Torstaina tulee vasta tuet. Ei oo varaa bussiin.

Aapee vastailee samalla tyylillä tässä ketjussa kuin siinä ruikutusketjussa.

Vierailija
251/278 |
04.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

AP syö samat kuin työtön kaverinsakin itse kokkaamalla, jos sattuu osata kokata.

AP saa liian huonoa palkkaa. Oisko tämä oikea syy.

Vierailija
252/278 |
04.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Sä pidit köyhän työttömän jääkaapin ovea auki niin kauan että kylmyys karkasi. Nyt sen sähkölasku nousee sun takia. Sä olet sairas.

Vierailija
253/278 |
04.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistsairailla on tapana jurnuttaa samoja juttuja montakin kertaa päivässä. Hoivakodissa saa tuon noin 250 €  käyttörahaa/asukas/kk.

Tää ap laskee ihan päin prinkkalaa tuloveron ja sähkökaskun. Veikkaan dementiaa.

Vierailija
254/278 |
04.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos metrolippu Helsingissä maksaa n. 5 euroa ja lohta voi ostaa 10 eur kg, niin mihin rahat menee?

Työssäkäynnin kustannus edestakaismatkat: n. 10 eur. Työpaikkalounas 12 eur.

Tuohon menee päivässä 22 eur. 

Kävellen kaupassa käyden pystyisi ostamaan hyvää ruokaa tuolla päiväsummalla.

Itse asiassa metrolippu maksaa alle 3 eur, ja jos jatkuvasti pitää kulkea, kannattaa ostaa kuukausilippu 66,60 eur niin tulee vieläkin halvemmaksi.

No vieläkin halvemmalla saa. Mulla automaattisesti uusiutuva säästölippu AB, niin maksaa 55,50/kk.

Vierailija
255/278 |
04.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Ihan vähän vaan vakoilet, ja ihan pikkuisen vaan valehtelet?

Vierailija
256/278 |
04.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko tämä työtön tuttusi eri kuin eilinen?

Mihin jäi filepihvit ja hanhenmaksapallerot?

Miksi tuttavapiirisi koostuu pelkästään työttömistä?

Oletko joku jääkaappitarkastaja?

Nämä avauksesihan ovat täyttä soopaa ja motiivisikin on ihan selvä. Lopeta. Typerää. Lapsellista.

En ole eilen mitään aloitusta tehnyt

Ap

Et sinä sitä muista, koska olet muistisairas.

Vierailija
257/278 |
04.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jep, itselläni tuttu joka ilmeisesti kuntoutustuella, monta vuotta ollut töistä pois. Käy säännöllisesti värjäämässä hiuksiaan kampaajalla, vaihtoi auton uudempaan jne. En ymmärrä...ite käyn töissä ihan ok-palkkaisessa työssä ja viimeksi vuosi sitten käynyt kampaajalla koska ei vaan pysty.

Haist huilu. Dippainssitkin on säväyttäneet hiuksensa itse. Syy on ollut kampaamojen  ammattitæidottumuus.

Vierailija
258/278 |
04.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko ansiosidonnaisella työtön vai kelan päivärahoilla? 

Kelan rahoilla ei noita kyllä ostella.

Toimeentulotuella

Ap

No mikä sua tässä nyt ihmetyttää? Huolestuitko, että toimeentulotuki on liian suuri? Voit tarkistaa sen summat Kelan sivuilta, ja sen perusosa on yksin asuvalle alle 600 euroa. Huomattavasti vähemmän siis, mikä keskipalkkaisella normaalisti jää asumismenojen jälkeen. Mutta tokihan sillä 600 eurolla voi ostaa mitä vain - siihen asti kunnes se loppuu. 

Sinänsä ihmettelen, miten noin tavallisista ruokatarvikkeista joku jaksaa kauhistua, eihän noissa siis oikeasti mitään ihmeellistä ole.

Minulla jää 250€ vuokran, verojen ja la

En tee noista mitään

Ap

Vierailija
259/278 |
04.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon täällä siivosmassa yhden sukulaisen luona. Hän on lievästi vammainen eläkeläinen. Minä ostin tänne kanaleikettä, vihanneksia ja hedelmiä sekä ksrpalonehua. Ruokajakelusta oli tullut rinkeleitä, oliivileipää, jotain kuorrutetta, salaattikastiketta, Rosson valmisaterioita, kaaliraastetta, kanelipullia, karjalanpiirakoita, teetä ym. Lisäksi oli ostanut ilta-alesta oivariinia ja kinkkua.

Vierailija
260/278 |
04.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työttömien tukia pitäisi leikata vaikka puoleen niin että nämä lähtisivät töihin laiskottelun sijaan. Pistää vihaksi elättää moista jengiä joka ei viitsi tehdä mitään yhteiskunnan hyväksi. Toivottavasti löytyy keino rangaista näitä vätyksiä niin että tuntuu.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kaksi yhdeksän