Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Haluasin joskus olla itsevarma

Vierailija
03.05.2024 |

En ole ikinä ollu itsevarma. Ulkonäköön liittyvät asiat mietityttävät päivittäin, vaikka kai olen ihan keskiverron näköinen. Isompi asia kuitenkin on, että en ole missään vaiheessa hyväksynyt itseäni. Mietin minkälainen olen, ja löydän vain huonoja puolia. Äkkipikainen, tyhmä (älyllisesti), ei loogista päättelykykyä, tunteeton jne. Keksin itsestäni vain yhden hyvän puolen ja sekin liittyy persoonaani. Mistään muusta en ole varma, enkä lähtisi arvuuttelemaan kun ne eivät kuitenkaan pitäisi paikkaansa. Pahalta tuntuu myös, että vähäiset kaveritkaan eivät tunnu tietävän että minkälainen olen.

Jos alkaisin kehumaan itseäni peilin edessä, niin enhän mää sitä uskoisi. Asia ei kuitenkaa itsestään muutu.

Mitä tässä sitten voi tehdä?

Kommentit (24)

Vierailija
1/24 |
03.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama mulla

Vierailija
2/24 |
03.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sun pitää tehdä asioita joissa onnistut

Itsetunto on onnistumisten ja epäonnistumisten suhde

Eikä mitään muuta

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/24 |
03.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedostaa että ketään ei varsinaisesti kiinnosta millainen olet. Enkä siis sano tuota pahalla, ketään ei kiinnosta. Useimmat murehtivat omia asioitaan. Ehkä et odottanut tätä näkökulmaa. 

Vierailija
4/24 |
03.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet ihminen, yksi muiden joukossa, ihan tavallinen. Nauti elämästä. Ei tarvitse olla täydellinen, eikä edes hyvä. Olet saanut lahjaksi elämän, älä pilaa sitä miettimällä liiallisesti itsetuntoasi. 

Vierailija
5/24 |
03.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tiedostaa että ketään ei varsinaisesti kiinnosta millainen olet. Enkä siis sano tuota pahalla, ketään ei kiinnosta. Useimmat murehtivat omia asioitaan. Ehkä et odottanut tätä näkökulmaa. 

Samaa mieltä. En usko, että ihmiset hirveästi miettisivät muita, ei niitä kiinnosta. Turha käyttää elämäänsä siihen, että pohtii sitä, mitä muut minusta mahtavat ajatella.

Vierailija
6/24 |
03.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsetunto ja itsevarmuus ei ole sama asia. On parempi tietää, millainen on, kuin kuvitella olevansa kaikessa paras - tai edes että pitäisi olla paras. Mutta sen lisäksi että tietää, mitä on, se pitää hyväksyä. On ok olla tällainen. Sitä voi toki myös parantaa niissä asioissa, joissa katsoo sen olevan sekä mahdollista että vaivan arvoista.

Vierailija
7/24 |
03.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä se yksi hyvä puoli on?

Vierailija
8/24 |
03.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mee hoitoon!

Vierailija
9/24 |
03.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sun pitää tehdä asioita joissa onnistut

Itsetunto on onnistumisten ja epäonnistumisten suhde

Eikä mitään muuta

Olen tehnyt, mutta ne onnistumiset eivät merkanneet mitään. Harrastukissani en tule koskaan olemaan nii hyvä, että niistä voisi olla itsevarma. En halua olla se, joka sanoo itseään hyväksi, vaikka ihan oikeasti on vain vähän yli keskivertotasoinen.

Aloittaja

Vierailija
10/24 |
03.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jonkilainen rauhallisuus. Olen kai jossain määrin ujo.

Aloittaja

Vierailija
11/24 |
03.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koita ainakin olla vertailematta itseäsi muihin. Ja koita sisäistää se ajatus, ettei sillä ole merkitystä kuinka monta hyvää ominaisuutta sinussa on. Vaikka olisit tyhmä, ruma tai mitä vaan niin olet yhtä arvokas kuin kaikki muutkin. Koita keskittyä elämään elämääsi sen sijaan, että vatvot sitä millainen olet. Tee pieniä hyviä tekoja. Uskon, että sinussa on muitakin hyviä piirteitä kuin se yksi luonteenpiirteesi. Riippuu muutenkin niin paljon ihmisestä mitä luonteenpiirteitä arvostaa.

Helppoa tietysti sanoa. Se vie pitkään, että saa itsetunnon kuntoon.

Vierailija
12/24 |
03.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aloittaja

En tiedä sukupuoltasi, mutta ujous on mielestäni söpöä miehessä. :)

Vierailija
13/24 |
03.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitkä ovat elämäsi huippukokemukset? 

Vaikutat olevan jotenkin lukossa. Tukahdutettu.

Vierailija
14/24 |
03.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko sinulla ympäristössäsi ihmisiä joiden olemusta ihailet? Pystytkö analysoimaan mikä heistä tekee hyvällä tavalla itsevarmoja? Pystyisitkö ottamaan heistä mallia? Fake it till you make it.

Minun vinkkini on: älä ota itseäsi liian vakavasti. Uskalla nauraa itsellesi. Rakasta epätäydellisyyttäsi. Ole hyvä muille, levitä perusteltua positiivista energiaa antamalla huomiota. Älä tuomitse tai luokittele muita. Älä tuomitse ja luokittele itseäsi. Ota ihmiset ja asiat vastaan lempeällä mielenkiinnolla. Suhtaudu näin myös itseesi ja tekemisiisi. Älä ajattele liikaa (helposti sanottu). Älä pakoile mokiasi ja pyydä anteeksi kun on tarpeen. Ole suoraselkäinen, mutta lempeä.

Näillä ja muilla viisauksilla sain itsestäni vuosien saatossa hyvällä tavalla itsevarman. En ole koppava enkä itseäni täynnä tai epärehellinen, mutta en myöskään vello epätäydellisyydessäni. Maailma on muuttunut tätä myötä paljon positiivisemmaksi paikaksi olla.

Vierailija
15/24 |
03.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko sinulla ympäristössäsi ihmisiä joiden olemusta ihailet? Pystytkö analysoimaan mikä heistä tekee hyvällä tavalla itsevarmoja? Pystyisitkö ottamaan heistä mallia? Fake it till you make it.

Minun vinkkini on: älä ota itseäsi liian vakavasti. Uskalla nauraa itsellesi. Rakasta epätäydellisyyttäsi. Ole hyvä muille, levitä perusteltua positiivista energiaa antamalla huomiota. Älä tuomitse tai luokittele muita. Älä tuomitse ja luokittele itseäsi. Ota ihmiset ja asiat vastaan lempeällä mielenkiinnolla. Suhtaudu näin myös itseesi ja tekemisiisi. Älä ajattele liikaa (helposti sanottu). Älä pakoile mokiasi ja pyydä anteeksi kun on tarpeen. Ole suoraselkäinen, mutta lempeä.

Näillä ja muilla viisauksilla sain itsestäni vuosien saatossa hyvällä tavalla itsevarman. En ole koppava enkä itseäni täynnä tai epärehellinen, mutta en myöskään vello epätäydellisyydessäni. Maailma on muuttunut tätä myötä paljon positiivisemmaksi

On. Kaveri on aina ollu se, joka ottaa joka kokeesta kympin. Hirveän viisas yleisesi myös, ja ottaa asioista selvää, tekee fiksuja valintoja. Tämä myös näkyy hänen harrastuksessan (musiikki). Tekee omia kappaleita, jotka menisivä ihan ammattilaisen tuotannoista. Tämä kerää paljon positiivista huomiota, josta olen kateellinen.

Kyllä minunkin pitää olla jossakin hyvä, kun en ole muuten yhtään mitään. Ainoa hyvä puoleni on rauhallisuus, mutta siitä ei ole mitään hyötyä minulle.

Rupesi vain turhauttamaan enemmän, kun vastasin tähän viestiin (en sinulle)

Aloittaja

Vierailija
16/24 |
03.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aloittaja

En tiedä sukupuoltasi, mutta ujous on mielestäni söpöä miehessä. :)

Mutta ei se mikään vahvuus ole, tai itsevarmuuden tuoja.

Aloittaja

Vierailija
17/24 |
03.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko käynyt joskus terapiassa tai ihan vaan juttelemassa psyk. polilla? Ongelmasi saattaisi olla korjattavissa sillä, koska ajatuksesi vaikuttavat olevan aika solmussa. Sanon tämän hyvällä.

Vierailija
18/24 |
03.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oletko käynyt joskus terapiassa tai ihan vaan juttelemassa psyk. polilla? Ongelmasi saattaisi olla korjattavissa sillä, koska ajatuksesi vaikuttavat olevan aika solmussa. Sanon tämän hyvällä.

En. Helpottaisi kummasti, jos voisi yhdistää itsensä tietokoneeseen, ja se antasi ruudulle kaikki mahdolliset tiedot itsestä. Ei jäisi mitään arvailujen varaan, kun tietäisi minkälainen oikeasti on, ja toimia niiden mukaan.

Aloittaja

Vierailija
19/24 |
03.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietokoneelle tai paperille voi kirjoittaa tietoja.

Vierailija
20/24 |
04.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Fake it till you make it. Itselläni tämä toiminut epävarmuuteen muiden ihmisten seurassa. Teeskennelty itsevarmuus onkin yllättäen muuttunut ihan aidoksi itsevarmuudeksi, aivot ei ilmeisesti erota näitä toisistaan vaan olen omaksunut tämän uuden näkemyksen itsestäni. Voin myös hyväksyä itseni puutteineni päivieni, harvaa ihmistä edes kiinnostaa millainen olen. Kuinka paljon itse mietit muiden ihmisten mokia tai ominaisuuksia? Yhtä paljon ne muut miettii sinua. Kuten sinä mietit itseäsi, niin suurin osa muistakin ihmisistä miettii enimmäkseen vain itseään. Ota elämästä se ilo irti minkä voit siitä saada äläkä stressaa turhia. Millään ei oikeasti ole niin kovin suurta merkitystä, vain se minkä itse asioille annat. Yksi ihmisen elämä on vain pieni kärpäsen paska maailmankaikkeuden mittakaavassa. Anna rakkautta niille ihmisille ja asioille jotka ovat sinulle tärkeitä, se on se mikä meistä jää elämään kun meitä ei enää ole. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme viisi yksi