Haluasin joskus olla itsevarma
En ole ikinä ollu itsevarma. Ulkonäköön liittyvät asiat mietityttävät päivittäin, vaikka kai olen ihan keskiverron näköinen. Isompi asia kuitenkin on, että en ole missään vaiheessa hyväksynyt itseäni. Mietin minkälainen olen, ja löydän vain huonoja puolia. Äkkipikainen, tyhmä (älyllisesti), ei loogista päättelykykyä, tunteeton jne. Keksin itsestäni vain yhden hyvän puolen ja sekin liittyy persoonaani. Mistään muusta en ole varma, enkä lähtisi arvuuttelemaan kun ne eivät kuitenkaan pitäisi paikkaansa. Pahalta tuntuu myös, että vähäiset kaveritkaan eivät tunnu tietävän että minkälainen olen.
Jos alkaisin kehumaan itseäni peilin edessä, niin enhän mää sitä uskoisi. Asia ei kuitenkaa itsestään muutu.
Mitä tässä sitten voi tehdä?
Kommentit (24)
Vierailija kirjoitti:
Fake it till you make it. Itselläni tämä toiminut epävarmuuteen muiden ihmisten seurassa. Teeskennelty itsevarmuus onkin yllättäen muuttunut ihan aidoksi itsevarmuudeksi, aivot ei ilmeisesti erota näitä toisistaan vaan olen omaksunut tämän uuden näkemyksen itsestäni. Voin myös hyväksyä itseni puutteineni päivieni, harvaa ihmistä edes kiinnostaa millainen olen. Kuinka paljon itse mietit muiden ihmisten mokia tai ominaisuuksia? Yhtä paljon ne muut miettii sinua. Kuten sinä mietit itseäsi, niin suurin osa muistakin ihmisistä miettii enimmäkseen vain itseään. Ota elämästä se ilo irti minkä voit siitä saada äläkä stressaa turhia. Millään ei oikeasti ole niin kovin suurta merkitystä, vain se minkä itse asioille annat. Yksi ihmisen elämä on vain pieni kärpäsen paska maailmankaikkeuden mittakaavassa. Anna rakkautta niille ihmisille ja asioille jotka ovat sinulle tärkeitä, se on se mikä meistä jää elämään kun meitä ei enää ole.
Ymmärrän mitä tarkoitat, mutta en tiedä, että mitä ihan käytännössä tarkoittaa. En mieti muiden ihmisten mokia tai heikkouksia. Mietin kyllä heidän vahvuuksia, ja olen niistä kateellinen. Tuntuu, että jokaisella (paitsi minulla) on vähintää yksi taito, jossa ovat tosi hyviä. Se, että on tasapaksuinen, eikä ole missään hyvä, niin ei se tuo itsevarmuutta.
Aloittaja
Vierailija kirjoitti:
Olet ihminen, yksi muiden joukossa, ihan tavallinen. Nauti elämästä. Ei tarvitse olla täydellinen, eikä edes hyvä. Olet saanut lahjaksi elämän, älä pilaa sitä miettimällä liiallisesti itsetuntoasi.
Mistä minä olen sitten itsevarma?
Aloittaja
Lopeta se itsesäälissä pyöriminen ja keskity ulospäin. Ihme marinaa. Hyi!
No tähän auttaa alkoholi. Känni päälle ja olet kuningas!