Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Minkä värisenä näet nimesi ensimmäisen kirjaimen?

Vierailija
03.05.2024 |

Tai muu kirjain. Oletko tyytyväinen etunimeesi, pidätkö siitä, ei ole pakko sanoa sitä kokonaan täällä.

Kommentit (52)

Vierailija
21/52 |
03.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

A on punainen.

Vierailija
22/52 |
03.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis Sibelius näki sävelet väreissä.

Ilmankos hän oli niin ylivertainen ja lahjakas säveltäjä.

Hänellä oli valtavan monipuolinen mielikuvitus, jonka syövereistä hän pystyi kaivamaan ja toteuttamaan uskomattomia sävellyksiä.

Suomalainen Jean Sibelius on maailmankuulu säveltäjä, hänen teoksensa ovat edelleen vakiotavaraa, maailman suurimpien sinfioniaorkesterioiden ohjelmistoissa ja esityksissä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/52 |
03.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kullanvärinen. Nimessäni on kullanväristä, mustaa ja luonnonvaaleaa. 

Lyhyt nimi, 4 kirjainta.

Saa arvata jos joku näkee vaikka samalla lailla :)

Ulla?

Vierailija
24/52 |
03.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaksi ensimmäistä kirjainta ovat valkoinen ja keltainen. Loppujen väri on epäselvä, mutta uskon että nuorempana olisin osannut sanoa niillekin värin. 

En ole ikinä oikein pitänyt nimestäni, se on ollut mielestäni kolho ja ruma. Ikäluokassani sen verran harvinainen, että lapsena kiusattiin minulla olevan pojan nimi. Viime aikoina olen alkanut hahmottaa nimeni erilailla, se on ehkä sittenkin aika sievä ja kevyt.

Iästäni en tällä hetkellä tykkää, koska siinä on Ruotsin lipun värit. 

Auli? Auri? Aura? 

Toinen kirjain todella on U, mutta A-kirjaimen minä itse näen sinisenä. :)

Vierailija
25/52 |
03.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sininen. Jännä sikäli että oma persoona on enemmän puna-keltainen

Vierailija
26/52 |
03.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

M ja näen sen tummanpunaisena

Meeri!

Vierailija
27/52 |
03.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nimeni on Anette. Olen pienestä lapsesta lähtien nähnyt nimeni keltaisena. Sukunimeni näen sinisenä.

Aika hassu juttu tämä.

Vierailija
28/52 |
03.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nimeni on Anette. Olen pienestä lapsesta lähtien nähnyt nimeni keltaisena. Sukunimeni näen sinisenä.

Aika hassu juttu tämä.

Minä näen nimesi A-kirjaimen vuoksi sinisenä, mutta E-kirjainten myötä sininen alkaa matkalla punertaa. N siellä välissä pehmentää. 

Vierailija
29/52 |
03.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pelkkää mustaa.

Vierailija
30/52 |
03.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enpäs ole tullut ajatelleeksikaan, mutta jotenkin on ihan selvää, että J ja punainen. Aku Ankan fontilla ja mustalla rajattuna, sarjakuva tyyliin. Miten tää nyt näin selkeä oli. Ehkä se on ollut jossain alitajunnassa. Höh. Luulisi siellä nyt jotain tärkeämpääkin oleva. 

Vierailija
31/52 |
03.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aika hassu juttu tämä.

Näen sukunimeni valkoisena.

Vierailija
32/52 |
03.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vaaleankeltainen N. Koko nimi menee sen värisenä. Muilla kirjaimilla on eri värit jos niitä katsoo muualla, eri yhteydessä.

Nina / Niina ?

Ei ole se. :)

Vierailija
33/52 |
03.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mustana se yleensä kirjoitetaan.

Vierailija
34/52 |
03.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Enpäs ole tullut ajatelleeksikaan, mutta jotenkin on ihan selvää, että J ja punainen. Aku Ankan fontilla ja mustalla rajattuna, sarjakuva tyyliin. Miten tää nyt näin selkeä oli. Ehkä se on ollut jossain alitajunnassa. Höh. Luulisi siellä nyt jotain tärkeämpääkin oleva. 

"Jossain alitajunnassa". Minäkin arvelen, että aikuisena nimeen yhdistyvät värit voivat johtua jostain lapsena katsellusta, tietyllä tavoin väritetystä omasta nimestä. Sellaisia ei muista enää pitkän ajan päästä. On siis olemassa muitakin vaihtoehtoja kuin puhdas synestesia.

Vierailija
35/52 |
04.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinisenä tai turkoosina

Vierailija
36/52 |
04.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen aina mieltänyt nimeni punaiseksi. Mielestäni äitini nimi oli keltainen ja isoäitini musta. Se liittyy nimeen sinänsä, ei henkilöihin. Lapsena oli aina hyvin vahva mielikuva nimien väristä, aikuisena ei niinkään. 

Vierailija
37/52 |
04.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aika hassu juttu tämä.

Minustakin Anette on keltainen.

Vierailija
38/52 |
04.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Jossain alitajunnassa". Minäkin arvelen, että aikuisena nimeen yhdistyvät värit voivat johtua jostain lapsena katsellusta, tietyllä tavoin väritetystä omasta nimestä. Sellaisia ei muista enää pitkän ajan päästä. On siis olemassa muitakin vaihtoehtoja kuin puhdas synestesia.

No nimestä Hilkka esimerkiksi tulee vahvasti mieleen Punahilkka, vaikka muuten se olisi harmaa nimi. Margareetasta tulee mieleen margariini, mutta se on silti mielestäni enemmän oranssi kuin keltainen. Minulla oli lapsena margareetan värinen mekko, jota käytin myöhemmin nukeilla.

En enää aikusena ole nähnyt nimien värejä. Lapsena ne olivat selkeät. 

Vierailija
39/52 |
04.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kullanvärinen. Nimessäni on kullanväristä, mustaa ja luonnonvaaleaa. 

Lyhyt nimi, 4 kirjainta.

Saa arvata jos joku näkee vaikka samalla lailla :)

Outi?

Vierailija
40/52 |
04.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis Sibelius näki sävelet väreissä.

Ilmankos hän oli niin ylivertainen ja lahjakas säveltäjä.

Hänellä oli valtavan monipuolinen mielikuvitus, jonka syövereistä hän pystyi kaivamaan ja toteuttamaan uskomattomia sävellyksiä.

Suomalainen Jean Sibelius on maailmankuulu säveltäjä, hänen teoksensa ovat edelleen vakiotavaraa, maailman suurimpien sinfioniaorkesterioiden ohjelmistoissa ja esityksissä.

Tuon ymmärrän hyvin, että näkee sävelet väreinä. Ääni- ja valoaaltoja. Mutta tuota kirjainjuttua en ymmärrä. 

Mietin jonkin verran musiikin ja värien yhtäläisyyksiä. Taidehistoriassa kuvan ja musiikin kehitys kulkevat käsikädessä. Värit, muoto ja aiheet.