Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Suomen huonoin paikkakunta?

Vierailija
03.05.2024 |

Mikä on Suomen huonoin paikkakunta jossa olet käynyt etkä toista kertaa sinne mene?

Kommentit (115)

Vierailija
21/115 |
03.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rautjärvi.

Vierailija
22/115 |
03.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvinkää ehdottomasti.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/115 |
03.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaasa tai Pori 

Sisäsiittoisia paikkakuntia joissa ylimielistä ja epäystävällistä väkeä.

Vierailija
24/115 |
03.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Rautavaara ja Juuka ovat kuulemma perseestä ulostettuja jätöksiä.

Ai. Tosi moni matkustaa ihan vapaaehtoisesti Juukaan. Oikein hinkuu Juukaan. Ottaa asiakseen puuttua miten Juuassa rakennetaan tai hakataan metsiä, pääkaupunkiseutulaisesta kerrostaloasunnostaan käsin. Katselee parkkialueeksi päällystettyä entistä metsäaluetta ja kihisee kiukusta kun Juuassa hakataan metsää juuri siitä kohtaa maisemaa mitä matkailija olisi halunnut Räsävaaran näkötornista kuvata jokavuotisella pyhiinvaellusmatkallaan Kolin kansallispuistoon.

Itse samoilen mielelläni juukalaisissa metsissä ja kalastan vesistössä. Etsin vain ne paikat, jossa on mukava metsä liikkua. Muutaman vuoden päästä se on joku muu metsäalue, joka on kasvanut kauniiksi nuoreksi taimikoksi ja harvennettu mukavaksi liikkua. Tai etsin aukolta korvasieniä, tai kerään vadelmaa tai puolukkaa.

Juuassa on erinomainen kahvila ja tarvittavat palvelut, sekä valtion pienriista-alueita. Vaellusreittejä ja vettä jokapaikassa. Susia, karhuja, ahmoja -kaikenlaista elämää, jota ei valtaosasta Suomea enää löydy. Vierailen siellä oikein mieluusti.

Vierailija
25/115 |
03.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Salo. Suomen persl@pi

Vierailija
26/115 |
03.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Posio.

Taantuva,ruma kyläpahanen ja asukit mummoja, peräkammarin poikia sekä nistejä. Aivan hirveä paikka,kannattaa kiertää kaukaa.

Vierailija
27/115 |
03.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Varmaan joku Itä-Suomen kuoleva, pieni paikkakunta jossa iso osa on työttömiä.

näitä paikkoja on varmasti montakin.

See on vähän mitä arvostaa.

Itä-Suomessa on kuitenkin kuolevankin kylän ympärillä kaunis luonto. Vesistöjä on paljon, suuria yhtenäisiä metsäalueita. Maasto vaihtelevaa ja kumpuilevaa. Sinisiä vaaroja ja hehkuvia soita niiden välissä.

Pohjanmaalla on se kuoleva kylä ja rauhanyhdistys. Ympärillä peltoa, turvesuota ja kettutarhat haisee. Mutta en vähättele, koska pelto on sitten taas jonkun toisen sielunmaisema. minun on humiseva honkametsä.

Itse en oikein pitänyt Hyvinkäästä, Pietarsaaresta, enkä yleisesti pääkaupunkiseudusta. Mutta enpä oikein tunnekaan noita alueita tarkemmin, tiedä mitä sieltä löytäisi kun etsisi.

Vierailija
28/115 |
03.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

KORPILAHTI (Jyväskylä) Pysähtynyt paikkakunta niin rakennuksineen kuin asukkaineen. Yök!!!!

Vierailija
29/115 |
03.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Rautjärvi.

Väkiluku pudonnut 40 vuodessa 50%.Vanhat kuolee ja nuoret muuttaa pois.

Vierailija
30/115 |
03.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mäntsälä, Helsinki ja Oulu, huonoin siis Mäntsälä 

Vierailija
31/115 |
03.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helsinki.

Ehdottomasti.

Kävin vapun jälkeen ja joka paikka täynnä roskaa ja pskaa.

Elävät kuin siat pellossa.

Vierailija
32/115 |
03.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ylivoimainen ykkönen on: Janakkala.

Vierailija
33/115 |
03.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä Helsinki on Suomen kamalin paikkakunta. Ahdistava, ruma betoniviidakko täynnä ylimielisiä tolloja. 

Helsingin ja helsinkiläiset voisi irrottaa lopusta Suomesta.

Eikö me olla jo irti muusta suomesta, asunnosta maksetaan 3 kertainen hinta, pysäköinnistä 10 kertainen hinta, hammaslääkäriin jonotetaan 4 vuotta, jne

Vierailija
34/115 |
03.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Järvenpää on paha. Asuin siellä hetken ja kiitin luojaani kun muutin Helsinkiin. 

Vierailija
35/115 |
03.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Varmaan joku Itä-Suomen kuoleva, pieni paikkakunta jossa iso osa on työttömiä.

näitä paikkoja on varmasti montakin.

Muistan jokunen vuosi sitten olleeni mökkeilemässä yhdessä tällaisessa, kävin lenkillä ja katselin kateellisena kauniin järven rannalle rakennettuja omakotitaloja ja mietin miten ihanaa olisi asua sellaisessa. Silloin vaan ajattelin että minulle ei siellä olisi töitä, joten mahdoton ajatus. Kävipä sitten ihan vahingossa niin että minulle tarjottiin töitä juuri tällaisesta paikasta. Nytkin tätä kirjoitellessani katselen ikkunasta järvimaisemaa ja olen ikionnellinen etten enää asu siellä etelän tiiviisti rakennetuissa muka elävissä betonikuutioissa. Kuolevassa pienessä paikkakunnassa vaan on niin paljon onnellisempi. 

Vierailija
36/115 |
03.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liperin Viinijärvi.Kaukana kaikesta,ihmiset sisäänpäin lämpeneviä ja katsoo ulkopuolisia kieroon.Kokemusta on.Olen puhunut.Ugh.

Vierailija
37/115 |
03.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Savukoski

Vierailija
38/115 |
03.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Espoo on ihan hirveä paikka. Kerrostaloja pelloilla ja moottoritietä pitkin ajellaan omalla autolla kauppakeskusten väliä.

Oli ehkä typerin perustelu ikinä.

Vierailija
39/115 |
03.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Petäjävesi. Kaunis nimi mutta siellä ei ollut mitään ja tyly ilmapiiri koulussa 90-luvulla. Asunto jossa olin hetken oli niin kuolemanhiljainen että sain nuorena jatkuvan ahdistuksen ja paniikkihäiriön; kuulin sisäelimet siinä hiljaisuudessa ja hengitykseni. Tajusi että on todella yksin siellä. Kuin se maailman hiljaisin kammio, josta uutisoidaan. Olin muuttanut sinne liian vilkkaasta opiskelija-asuntolasta jossa oli levotonta ja muiden bileitä koko ajan. Luonto varmaan ihan ok jos tuulisi, ei tuule. Kaikki seisoo paikoillaan vaan. En innostunut myös Jyväskylästä. Muitakin paikkoja riittää joissa on betoninen ja tyly ilmapiiri, tai tyhjää. Luonto voi olla ok.

Vierailija
40/115 |
03.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Rautjärvi.

Väkiluku pudonnut 40 vuodessa 50%.Vanhat kuolee ja nuoret muuttaa pois.

Niinhän se on monessa muussakin kunnassa, väestö vanhenee eikä töitä löydy tarpeeksi. Mutta Rautjärvi on kyllä aivan ihana mökkikunta; joka kesä olen vuokrannut sieltä kesämökin viikoksi tai kahdeksi. Lukuisia pieniä järviä, missä mökkejä riittää, ja niitä kauniita maisemia. En väheksyisi Rautjärveä kyllä yhtään. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan neljä kuusi