Hallitus mursi haaveeni, oli tarkoitus muuttaa saksaan, sairaseläkkeellä.
Halvat hinnat, halpa asunto, ihana maa ja suomen eläke. Vaan eipäonnistu enää, kun hallitus alkoi takkuilla.
Kommentit (105)
Vierailija kirjoitti:
EU-alueella voit vapaasti valita asuinpaikkasi. Eläkkeen saat kotimaahan pankkitilille tai sen maan pankkitilille, missä olet ollut töissä. Kela tai keva kontrolloi elämääsi joka tapauksessa. Pankista hlutaan udella mihin rahasi käytät.
Luulen, että muutama kuukausi vuodessa riittää sinulle asumista muissa EU-maissa. Ei avustuksia tule. Monessa maassa kuuluu kaakkois kieliä enemmän kuin sen maan kieltä.
Eipä kontrolloi minun elämääni Kela eikä Keva. Saan sairaseläkettä sen verran hyvin (maksajana Elo), ettei kansaneläkettäkään tipu.
Mulla on työeläke 850 ja kansaneläke jtn 300n paikkeilla. On myös oikeus eläkkeensaajan asumistukeen. Itsekin katselin jossain vaiheessa että ois ihana kokeilla asua ulkomailla kun siihen olisi olleet mahdollisuudet. Se haave meni nyt.
Toki yritän kuntoutua jos pystyisin vähän tienaamaan työeläkkeen päälle mutta olen nyt yrittänyt jo niin monta vuotta kuntoutua että en tiedä onko se mahdollista.
Huvittaa nämä mikset käynyt töissä idiootit koska sairastuminen ei katso ikää. Kävin kyllä matalapalkka alalla ja opiskelinkin yliopistossa ja kaikki tämä jäi kesken kun terveys romahti niin että olin pitkään laitoshoidossa kesken opintojen. Tepä ootte muka jotenkin niin ansainneet oman eläkkeenne kun satutte olemaan terveitä pitempään.
Vierailija kirjoitti:
Eihän hallitus sun työeläkkeeseen koske, vai oletko ollut koskaan töissä?
Samaa minäkin ihmettelen, että onko oikeasti paljon ihmisiä, jotka saavat noita ns. tukieläkkeitä ja asuvat ulkomailla pysyvästi? Itse tulen saamaan työeläkettä, joten voin muuttaa minne lystään. Ja äitini jolla on ollut pienet tulot saa kelan osuutta kokonaiset 80 e, loput työeläkettä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Juu, kannattaa aina unelmoida sellaisesta johon omat varat riittää ettei tarvii toisten taskuilla käydä varkaissa.
Maksa säkin sit takas saamasi koulutus jne
Nyt puhuttiin ulkomailla asumisesta toisten piikkiin. Mitä sillä on koulun kanssa tekemistä? Äly hoi älä jätä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos sairaseläke on työssä ansaittua, ei muualle muuttoa estä mikään.
Mitä järkeä on pakottaa esim. nuorella iällä vammautuneet tai vammaisina syntyneet asumaan Suomessa?
Mitä järkeä on maksaa tukia vaikka jollekin Espanjassa asuvalle, joka niiden rahojen avulla sitten pitää siellä paikallisia palveluita pyörimässä?
Ihan samalla tavalla työeläkeläiset vie rahansa pois Suomen palveluita pyörittämästä, mutta käyttävät paikallisia terveyspalveluja joiden laskun maksaa Suomi. Ainakin palstan mukaan.
Vierailija kirjoitti:
Mulla on työeläke 850 ja kansaneläke jtn 300n paikkeilla. On myös oikeus eläkkeensaajan asumistukeen. Itsekin katselin jossain vaiheessa että ois ihana kokeilla asua ulkomailla kun siihen olisi olleet mahdollisuudet. Se haave meni nyt.
Toki yritän kuntoutua jos pystyisin vähän tienaamaan työeläkkeen päälle mutta olen nyt yrittänyt jo niin monta vuotta kuntoutua että en tiedä onko se mahdollista.
Huvittaa nämä mikset käynyt töissä idiootit koska sairastuminen ei katso ikää. Kävin kyllä matalapalkka alalla ja opiskelinkin yliopistossa ja kaikki tämä jäi kesken kun terveys romahti niin että olin pitkään laitoshoidossa kesken opintojen. Tepä ootte muka jotenkin niin ansainneet oman eläkkeenne kun satutte olemaan terveitä pitempään.
No kyllä, olen toistaiseksi tehnyt 30 vuotta töitä ja tulen luultavasti tekemään vielä toisen mokoman. Näkisin että olen siinä kohtaa ansainnut oman eläkkeeni.
Ei nykyisin EU alueella leimata passeja joten viranomaiset eivät tiedä missä kukakin majailee
Voit mennä töihin ja elättää itsesi. Toisten rahoilla laiskottelu on rumaa.
Sosialistiset yhteiskunnat nyt vaan sattuu olemaan sellaisia, ettei ne toimi, jos porukka lähtee pois halvempiin maihin, halvemman asumisen, ruuan jne. vuoksi. Päinvastoin, pitää saada lisää porukkaa tänne, jotta se jaetun kurjuuden periaate saadaan toimimaan kunnolla, ts. kun kaikkien elämä on pskaa, niin se on keskiarvoltaa ihan hyvä normaali. Se johtuu siitä, että te pölvästit äänestätte koko ajan samat roistopuolueet valtaan, ts. se on ihan oma vikanne. Kokeilkaas joskus: kukaan ei äänestä kokoomusta, ei keskustaa, ei vihreitä, ei kristillisiä, ei mitään huuhaa-toiveajattelu, mulle kaikki tämä nyt- puolueita. Katsokaa mitä tapahtuu? Huonommin ei voisi mennä, entäs paremmin..
Vierailija kirjoitti:
Jep. Tuo on varmaan noin viiden miljardin ihmisen unelma, elämä ilman työntekoa jossain kauniissa, lämpimässä ja edullisessa maassa niin, että Suomen veronmaksajat kustantavat sen.
Tunnustit juuri ettei Suomi ole kaunis maa. Olen samaa mieltä.
Vierailija kirjoitti:
EU-alueella voit vapaasti valita asuinpaikkasi. Eläkkeen saat kotimaahan pankkitilille tai sen maan pankkitilille, missä olet ollut töissä. Kela tai keva kontrolloi elämääsi joka tapauksessa. Pankista hlutaan udella mihin rahasi käytät.
Luulen, että muutama kuukausi vuodessa riittää sinulle asumista muissa EU-maissa. Ei avustuksia tule. Monessa maassa kuuluu kaakkois kieliä enemmän kuin sen maan kieltä.
Esim Italiaan muuttaminen ei todellakaan ole noin helppoa ilman työpaikkaa tai suuria säästöjä. Olen ollut siellä töissä ja nämä asiat selvitetään viranomaisten kanssa tarkkaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No kyllä, olen toistaiseksi tehnyt 30 vuotta töitä ja tulen luultavasti tekemään vielä toisen mokoman. Näki
Aiot olla 60 vuotta työelämässä? No sen jälkeen osoite on hautausmaa eikä Mallorca. Joku raja liioittelullakin, eikä kommenttisi liittynyt mitenkään siihen faktaan että jotkut sairastuvat nuorena.
Vierailija kirjoitti:
Voit mennä töihin ja elättää itsesi. Toisten rahoilla laiskottelu on rumaa.
Mihin töihin mennään?
alat nyt säästämään niin, että voit muuttaa ja toivot, että seuraava hallitus korjaa asian (eivät sitä kyllä tee, kun ei niillä rohkeutta ole, mutta toivossahan on hyvä elää)
Hallituksen tehtävä ei ole toteuttaa yksilötason unelmia, vaan vastata koko maan asioiden hoidosta, joihin kansantalouden tasapainon ylläpidon pitäisi kuulua.
Vierailija kirjoitti:
Jep. Tuo on varmaan noin viiden miljardin ihmisen unelma, elämä ilman työntekoa jossain kauniissa, lämpimässä ja edullisessa maassa niin, että Suomen veronmaksajat kustantavat sen.
Onko siinä eroa jos elää Suomen verovaroin ilman työntekoa rumassa, kylmässä ja kalliissa Suomessa? Ei sairauseläkeläisellä on vaihtoehtoa mennä töihin. Ulkomailla ei kuormittaisi Suomen valmiiksi jo ylikuormittunutta terveydenhuoltoa, eibtarvitsisi muita sosiaalietuuksia selvitäkseen jne..
Vierailija kirjoitti:
Minäkin haaveilin työelämässä ollessani, että taatusti muutan lämpimään ilmastoon ilman karseaa talvea kunhan eläkepäivät koittaa. Tässä vuosien aikana lomilla lämpimissä maissa matkusteltua on tutustuttu paikallisiin ja ei houkuta heidän elämäntapa ja asunnot pätkääkään. Enemmän työtä kodin siistinä pitämisessä kuin kotona ikinä. Hiekkaa tunkee joka raosta, joten joka päivä pölyjen pyyhintä ja moppaus tai imurointi. Niistä raoista ja avoinaisista ikkunoista lentää torakoista ja hämiksistä lähtien kaikkea ällöä. Siispä edelleen lomailen lämpimässä, mut Suomi sittenkin on oma maa mansikka.
Mut onhan nyt jo aiemminkin se sääntö siinä, etuuden ehtona , että asuu puolet vuodesta suomessa, saadakseen eläkkeen vuodeksi. Eli ei se täysi muutto aiemminkaan tainnut olla mahdollista?
Ja voithan muuttaa, ja halkea toisen maan kansalaisuutta, ja sit sieltä tukia, esim. toimttntulotuki. Vapaa liikkuvuus takaa että sun pitää saada samat etuudet kuin muut maassa asuvat. Toki rajoituksia kai on...
Uppis kirjoitti:
Sosialistiset yhteiskunnat nyt vaan sattuu olemaan sellaisia, ettei ne toimi, jos porukka lähtee pois halvempiin maihin, halvemman asumisen, ruuan jne. vuoksi. Päinvastoin, pitää saada lisää porukkaa tänne, jotta se jaetun kurjuuden periaate saadaan toimimaan kunnolla, ts. kun kaikkien elämä on pskaa, niin se on keskiarvoltaa ihan hyvä normaali. Se johtuu siitä, että te pölvästit äänestätte koko ajan samat roistopuolueet valtaan, ts. se on ihan oma vikanne. Kokeilkaas joskus: kukaan ei äänestä kokoomusta, ei keskustaa, ei vihreitä, ei kristillisiä, ei mitään huuhaa-toiveajattelu, mulle kaikki tämä nyt- puolueita. Katsokaa mitä tapahtuu? Huonommin ei voisi mennä, entäs paremmin..
Tänä päivänä kaikki puolueet on roistopuolueita, samaa porukkaa eri nimellä. En tiedä enää yhtään puoluetta joka ajattelisi suomalaisten parasta, tiedätkö sinä?
Aiot olla 60 vuotta työelämässä? No sen jälkeen osoite on hautausmaa eikä Mallorca. Joku raja liioittelullakin, eikä kommenttisi liittynyt mitenkään siihen faktaan että jotkut sairastuvat nuorena.
Ei ole minun aikomuksistani kiinni vaan siitä että eläkeikää nostetaan jatkuvasti, jos et ole huomannut. Ensimmäisessä työpaikassani aloitin 15-vuotiaana joten en näe tuota 60 vuotta ollenkaan mahdottomana. Työelämässä loppuun asti jaksaville kun ei enää nykyään suoda sitä ylellisyyttä että saisi jäädä eläkkeelle ennen hautausmaata. Ja se liittyy tasan siihen kommenttiisi että työelämässä olleet eivät muka ole ansainneet eläkettään, kyllä v&*(u olen jos joskus sen päivän vastoin kaikkia odotuksia tulenkin näkemään.