Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kun aloitat laihdutuksen, joutuuko muut perheenjäsenet syömään sinun diettiruokaasi

Vierailija
02.05.2024 |

vai onko teillä eri ruuat?

Kommentit (50)

Vierailija
41/50 |
02.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hedelmiä, pastaa ja herkkuja.  Läskit säilyy ja lisääntyy.

Ai kun syö yhden herkun kuukaudessa?  Esim. pulla kahvin kanssa.

Entäs ne hedelmät ja pastat?

Nehän ovat normaaliin ruokavalioon kuuluvia aineksia. Mikä vika niissä on?

Onhan ne "normaalia" koska niitähän useat syö. Painonhallinnan ja terveyden kannalta ne ovat huonoa ravintoa.

Vierailija
42/50 |
02.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pasta ja hedelmät ovat kohtuudella syötynä hyviä energianlähteitä. Itse en fyysistä työtä tekevänä edes jaksaisi ilman niitä. Painoa pitäisi kyllä hiukan pudottaa, jos ei muuten niin vyötäröläskeistä perslihaksiin. (olisihan siinäkin n. 15 cm pudotusta)

Et sä kyllä pastaa ja hedelmiä syömällä laihdu. Parempiakin energianlähteitä on.

Jos sinulla on vaikkapa lautanen, virallinen ohjeistus on tänäänkin että perunaa tai pastaa otetaan sen 100-150 grammaa. Sitten korttipakan verran proteiininlähdettä sisältävää kastiketta sen viereen. Jos kastikkeessa on paljon kasviksia niin kahden korttipakan verran. Sitten yhteen neljännekseen höyrytetyt kasvikset ja yhteen neljäsosaan tuoreet kasvikset ja öljypohjaista salaatinkastiketta ruokalusikallinen. Päälle vielä siemeniä. Jos haluaa, voi pastan päälle ripotella oluthiivahiutaleita tai parmesaaniraastetta. 

Mikä vika tuossa on? Erittele tarkkaan ja ole selkeäsanainen, kiitos!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/50 |
02.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole millään "laihdutuskuurilla". Teen normaalia kotiruokaa hyvistä raaka-aineista jota kaikki voivat syödä. Kohtuullisen kokoiset annokset ja oikea ateriarytmi ovat ne keinot, joilla laihtuu. 

Vierailija
44/50 |
02.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hedelmät pitävät mulla yllä sokeririippuvuutta. Jos haluan irti sokerikoukusta, mun pitää olla useita päiviä ilman kaikkea sokeria. Siis sellaista, joka on sokeria suussa ollessaan. Pasta sen sijaan ei ole itselleni ongelma, koska siihen ei ole mitään himoa.

-eri

Vierailija
45/50 |
02.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen laihduttanut syömällä normaalia ruokaa. Höpsöt dieetit ovat lähinnä väliaikaisratkaisuja, eivätkä tuota pysyvää tulosta. 

Vierailija
46/50 |
02.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onhan ne "normaalia" koska niitähän useat syö. Painonhallinnan ja terveyden kannalta ne ovat huonoa ravintoa.

Älä ruoki trollia.

Vierailija
47/50 |
02.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pasta ja hedelmät ovat kohtuudella syötynä hyviä energianlähteitä. Itse en fyysistä työtä tekevänä edes jaksaisi ilman niitä. Painoa pitäisi kyllä hiukan pudottaa, jos ei muuten niin vyötäröläskeistä perslihaksiin. (olisihan siinäkin n. 15 cm pudotusta)

Et sä kyllä pastaa ja hedelmiä syömällä laihdu. Parempiakin energianlähteitä on.

Ei siinä varmaan mitään vikaa ole, jos haluat syödä noin.

Mä haluan syödä kuitenkin oman kehoni mukaan, en jonkun määritelmän mukaan.

Vierailija
48/50 |
02.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse vaan syön. Ei siitä tulisi mitään jos muille yrittäisi tuputtaa, vedän nimittäin aika ankaria dieettejä, jotka eivät toisille perheenjäsenille välttämättä edes sopisi. 

Vierailija
49/50 |
02.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hedelmät pitävät mulla yllä sokeririippuvuutta. Jos haluan irti sokerikoukusta, mun pitää olla useita päiviä ilman kaikkea sokeria. Siis sellaista, joka on sokeria suussa ollessaan. Pasta sen sijaan ei ole itselleni ongelma, koska siihen ei ole mitään himoa.

-eri

En syö sokeria. Meillä on palasokerinpaloja hellan uuniluukun putsaamista varten ja paketti on ostettu viisi vuotta sitten. Minulle sokerinen ei anna minkäänlaista makuelämystä. Siksi ihmettelen tällä foorumilla olevia olettamuksia, että kaikki syövät sokeria jne. En polta tupakkaakaan, koska en voi sietää sen hajua edes kaukaa leijailevana. Toivottavasti ihmiset ymmärtäisivät sen, että ihmiset ovat erilaisia.

Vierailija
50/50 |
02.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

-eri

En syö sokeria. Meillä on palasokerinpaloja hellan uuniluukun putsaamista varten ja paketti on ostettu viisi vuotta sitten. Minulle sokerinen ei anna minkäänlaista makuelämystä. Siksi ihmettelen tällä foorumilla olevia olettamuksia, että kaikki syövät sokeria jne. En polta tupakkaakaan, koska en voi sietää sen hajua edes kaukaa leijailevana. Toivottavasti ihmiset ymmärtäisivät sen, että ihmiset ovat erilaisia.

Joo, me olemme kaikki erilaisia. En oletakaan, että kaikille sokeri olisi samanlainen riippuvuutta aiheuttava aine kuin se on itselleni. Onkin tärkeintä löytää itselleen sopiva tapa laihduttaa, kaikille eivät sovi samat konstit.