Anteeks, tupsu basilikaa yli 3 euroa? Oliiviöljy 13 eur?
Mitä nää hinnat on? K-Superissa Pirkan basilika tänään yli 3 euroa. Prismassa Filos-oliiviöljy 500 ml:n pullo 12,39! Olen järkyttynyt :o Mitä täällä tapahtuu?? Ei voi ruoan hinta nousta tällä tavalla.
Kommentit (147)
Vierailija kirjoitti:
Eikö Ukraina ollut auringonkukkaöljyn suurin tuottajamaa. Ruokaöljyn hinnat nousivat, kun sota alkoi. Oliiviöljyn olen joutunut vaihtamaan rypsiöljyyn.
Eihän tyhmät sitä ymmärrä.
Maataloustuet ovat turhia, Suomessa on turha mitään kasvattaa, ulkomailta saa halvalla kaikkea.
Tätä mantraa Suomessa hoetaan
Vierailija kirjoitti:
Voikukat, suolaheinät ja vuohenputket ovat tähän aikaan ilmaisia.
Ai niin, niiden takia pitää hiukan kyykistyä.
Ei taivu, maha edessä.
Vierailija kirjoitti:
Rahat on kaikki Ukrainassa. Mutta ei se mitää, kyllä meillä ojia riittää nukkumiseen. Suolla on myös pehmeä makuualusta
Da
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eikö Ukraina ollut auringonkukkaöljyn suurin tuottajamaa. Ruokaöljyn hinnat nousivat, kun sota alkoi. Oliiviöljyn olen joutunut vaihtamaan rypsiöljyyn.
Eihän tyhmät sitä ymmärrä.
Maataloustuet ovat turhia, Suomessa on turha mitään kasvattaa, ulkomailta saa halvalla kaikkea.
Tätä mantraa Suomessa hoetaan
Kyllähän Suomessa maataloustukia maksetaan ja kasvatetaan jopa tomaatteja ja kurkkuja pitkin talvea kasvihuoneissa. Erinomaisen "järkevää" touhua tosiaan.
Koittakaa hyvät ihmiset tajuta että superkauppiaille kuuluu superansiot, superautot, hieno talo, mökki saaristossa ja lapissa sekä muutama etelänmatka vuodessa hienoon kohteeseen.
Ei edellämainittua elintasoa pidetä yllä jos aletaan halvalla tuotteita myymään, voin kuvitella kauppiaan turhautumisen kun ihmiset ostavat punalaputettuja tuotteita normaalihintaisten sijaan.
Maksakaa ne kalliit hinnat suosiolla ja olkaa onnellisia että kauppias ja kesko tekee kovaa tulosta.
Yrtit kannattaa kasvattaa itse. Läpi vuoden niitä saa kasvamaan, jos hankkii halvan kasvilampun tai jos oikein satsaa, niin sitten semmoisen yrttien kasvatukseen tarkoitetun laatikon, jossa lamppu on kiinteänä
Vierailija kirjoitti:
Mulla on kesällä basilika kasvanut hyvin ulkona. Sisällä ei onnistu millään.
Vähän aikaa sitten olisin tarvinnut rosmariinia. Melkein 5e pieni ruukku ja muutama hassu oksa. Sai jäädä kauppaan.
Rosamariinia on erittäin helppo kasvattaa itse. Sitä yleensä myös tarvitsee kerralla vain oksan tai pari, joten siinäkin mielessä järkevää kasvattaa itse. Lähtee hyvin kasvamaan kaupan ruukustakin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oliviöljy on Suomessa hinnoissa, eikö ne osta sitä tuolla etelässä neljän litran päniköissä halvalla kotiin??
Halvalla ei saa hyvää öljyä!!
Kun neljän euron pänikkään laittaa 40 euron hintalapun, niin laatu paranee?
Vierailija kirjoitti:
Koittakaa hyvät ihmiset tajuta että superkauppiaille kuuluu superansiot, superautot, hieno talo, mökki saaristossa ja lapissa sekä muutama etelänmatka vuodessa hienoon kohteeseen.
Ei edellämainittua elintasoa pidetä yllä jos aletaan halvalla tuotteita myymään, voin kuvitella kauppiaan turhautumisen kun ihmiset ostavat punalaputettuja tuotteita normaalihintaisten sijaan.
Maksakaa ne kalliit hinnat suosiolla ja olkaa onnellisia että kauppias ja kesko tekee kovaa tulosta.
Kuulostaa ihan siltä, että sinun kannattaa ruveta kauppiaaksi joka myy kaikki tuotteensa vähintään 50% alennuksella muihin verrattuna.
Vierailija kirjoitti:
Ja joku palstan vammainen vasuritrolli koittaa sitten sontia tämänkin ketjun. Hieno homma tää vasemmiston parempi arvomaailma jota media niin vaalii.
Mistä tuntee persun?
Suusta kuuluu taukoamatta: mutku vassari, mutku vassari, mutku vassari
Kai jätit ostamatta? Hinnat nousee ylös niin kauan kuin kauppa käy.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä tuo oliiviöljy sitten ennen maksoi? Basilikaa voi kasvattaa itse kautta vuoden ikkunalaudalla. Jos ostat kerran sen ruukun ja leikkaat basilikaan oikein niin kasvaa ja kasvaa vaan. Katso leikkuuohjeet netistä esim Pinterestistä.
Koitin yksi kesä kasvattaa parvekkeella ruukussa. Kävi selväksi ettei se kestä noin 10 asteen lämpimiä kesäöitäkään :D
Pitää koittaa sisällä uusiksi kuhan kerkiää.
Kestää se. Jotain muuta on ollut vialla kuin +10 asteinen kesäyö.
Ahdistaako köyhää? Minulla ainakin palkka nousee säännöllisesti sen verran, että kompensoi inflaation ja paljon enemmänkin. Kannattaa neuvotella oma palkkaa korkeammaksi, jos ei pysty edes basilikaa maksamaan.
Vierailija kirjoitti:
Olen lopettanut oliiviöljyn ostamisen. Ei vaan enää keskituloisen rahat riitä. Rypsillä mennään.
Sama. Oliiviöljyä vain pieni loraus valmiin annoksennpäälle, muutoin rapsiöljyä, sitä halvinta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oliivisato oli tavanomaista pienempi. Niiden viljelijät sai sadostaan tuskin sen enempää rahaa kuin ennenkään, mutta nyt kun tuotetta on vähempi markkinoilla, voi hintaa nostaa. Kauppiaat hykertelee tyytyväisenä.
Luuletko ettei hinta ole kauppiaillekin noussut? Raaka-aineen hinta noussut, sähkön hinta noussut ja kuljetusten hinnat nousseet.
Oletko tietoinen keskon ja sryhmän jokavuotisista ennätystuotoista? Googleta jos et.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joo toi oliiviöljy alkaa olla ihan törkyhinnoissa. Yrtit kannattanee kasvattaa itse =ilmaista ruokaa
No ei ole itse kasvatetut yrtit ilmaisia. Ainakaan meille, jotka emme omista sellaista maata, jossa multa kelpaisi yrttien kasvatukseen.
Tarvitset ruukkuja, multaa, lannoitetta ja yhden basilikapuskan vaikka kaupasta ostettuna. Latvo basilikat ja laita latvojen tyvet vesilasiin. Kohta niissä on juuret ja voit istuttaa ne, tätä voi sitten jatkaa ikuisesti. Ei ole ilmaista, mutta taatusti halvempaa kuin jokainen puska ostettuna erikseen.
persiljapuskasta saa myös muutamaan kertaan. Leikkaa saksilla puskan ja käyttää sen ruokaan. Sen jälkeen istuttaa jäljelle jääneen tökön ruukkuun, ja muutaman viikon päästä siinä on uusi puska käytettäväksi.
ja ihan sisätiloissa onnistuu nämä.
Osta basilikan siemeniä ja kasvata itse. Oliiviöljyä ilman olen pärjännyt koko elämäni, joten ihan sama mitä maksaa. Oikeasti rypsiöljy on terveellisiä vaihtoehto.
Vierailija kirjoitti:
Rypsiöljy ei maksa läheskään niin paljon, ja saattaa olla jopa suomalaista.
Roiskuu!!
Vierailija kirjoitti:
Appelsiinimehuja saa plus miinus 1€/l. VMP taas tämäkin aloitus.
Älä viitsi. Oikeaa appelsiinimehua ei tuolla hinnalla saa. Nuo ovat esanssista ja vedestä tehtyjä nk. juomia, joissa on appelsiinin maku. Luepas mitä sisältävät. En joisi. En muuten juo muitakaan mehuja paitsi jos itse puristanut appelsiinista silloin tällöin tai itse tehnyt mustaherukkamehua. Ei mehuja välttämättä tarvita ollenkaan.