Anteeks, tupsu basilikaa yli 3 euroa? Oliiviöljy 13 eur?
Mitä nää hinnat on? K-Superissa Pirkan basilika tänään yli 3 euroa. Prismassa Filos-oliiviöljy 500 ml:n pullo 12,39! Olen järkyttynyt :o Mitä täällä tapahtuu?? Ei voi ruoan hinta nousta tällä tavalla.
Kommentit (147)
tämä on sitä vihreää siirtymää. vain rikkailla vihersijoittajilla ja lääkäreillä on enää varaa tuoreeseen ruokaan. köyhät syököön euron hapurilaisia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Appelsiinimehuja saa plus miinus 1€/l. VMP taas tämäkin aloitus.
Älä viitsi. Oikeaa appelsiinimehua ei tuolla hinnalla saa. Nuo ovat esanssista ja vedestä tehtyjä nk. juomia, joissa on appelsiinin maku. Luepas mitä sisältävät. En joisi. En muuten juo muitakaan mehuja paitsi jos itse puristanut appelsiinista silloin tällöin tai itse tehnyt mustaherukkamehua. Ei mehuja välttämättä tarvita ollenkaan.
Ei ole esanssista, vaan täysmehutiivisteestä. Persaukisen pitää varmaan vaan juoda niitä vähän edullisempia mehuja, jos mehua ylipäänsä on pakko saada.
Vierailija kirjoitti:
Ennen jäävuorisalaatti, noin euron. Nyt melkein 3 euroa.
Kallista vettä
Paskat. Jäävuorisalaatti, 1.30€/kol.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meh, tänään huomasin että valion appelsiinimehu maksaa kolmisen euroa tölkki. Pitäkööt tunkkinsa noilla hinnoilla. Ei tästä niin kauaa ole kun hinta oli jotain pari euroa.
Ennen sotaa mulla oli tapana ostaa Valion litran appelsiinimehua kylmäkaapista, hinta oli halvin kaikista ja se oli alle 1 euron, se oli jotain 87 senttiä. Nyt samainen appelsiinimehu on yli 3 euroa.
Sodalla ei ole asian kanssa mitään tekemistä, vaan surkealla appelsiinisadolla.
Kumpaakaan et tarvitse välttämättä ravinnoksi eli jätä kauppaa.
Persiljaa voi kasvattaa myös itse - jos siitä niin erityisesti tykkää. Samoin muita yrttejä. Ei maksa siemenpussi edes euroa - ja siitä kasvattaa monet tupsut.
Ruuaksi vain makaroonia, jauhelihaa ja hemapaa.
Vierailija kirjoitti:
Ja kaupat tahkoo ennätystuloksia! Näin meitä vedätetään.
Uutisoidaan että oliivisato on pieni (varmasti näin) ja tulee painetta nostaa hintaa (luonnollisesti).
Ja kauppa lisää tähän vielä omat pikku bonuksensa +5e hintaan👌
Perusta kauppa ja myy halvalla. Tai jakele ruokaa vaikka ilmaiseksi.
Vierailija kirjoitti:
Viimeksi kun ostin litran oliiviöljypullon (20 eur), mietin pitäisiköhän ostaa myös kassakaappi sen säilyttämiseen.
Aika kallista olet ostanut. Ostan itse jotain testivoittajaöljyä, eikä maksa lähellekään tuota.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä tuo oliiviöljy sitten ennen maksoi? Basilikaa voi kasvattaa itse kautta vuoden ikkunalaudalla. Jos ostat kerran sen ruukun ja leikkaat basilikaan oikein niin kasvaa ja kasvaa vaan. Katso leikkuuohjeet netistä esim Pinterestistä.
Koitin yksi kesä kasvattaa parvekkeella ruukussa. Kävi selväksi ettei se kestä noin 10 asteen lämpimiä kesäöitäkään :D
Pitää koittaa sisällä uusiksi kuhan kerkiää.
Hanki parvekkeelle pieni kasvihuone.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä tuo oliiviöljy sitten ennen maksoi? Basilikaa voi kasvattaa itse kautta vuoden ikkunalaudalla. Jos ostat kerran sen ruukun ja leikkaat basilikaan oikein niin kasvaa ja kasvaa vaan. Katso leikkuuohjeet netistä esim Pinterestistä.
Koitin yksi kesä kasvattaa parvekkeella ruukussa. Kävi selväksi ettei se kestä noin 10 asteen lämpimiä kesäöitäkään :D
Jos sulla on asunnossa etelään oleva ikkuna, niin siinä on hyvä paikka. Älä laita parvekkeelle. Kuuma paikka on basilikan mieleen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Uutisoidaan että oliivisato on pieni (varmasti näin) ja tulee painetta nostaa hintaa (luonnollisesti).
Ja kauppa lisää tähän vielä omat pikku bonuksensa +5e hintaan👌Perusta kauppa ja myy halvalla. Tai jakele ruokaa vaikka ilmaiseksi.
Perusta tukku, saat määrittää myyntihinnat.
Inflaatio on kätevä tapa vähentää valtion velkaa ja sitä pidetään yllä ihan keinotekoisestikin. Kannattaa vaan toivoa ettei ryöstäydy käsistä niin että se sun basilika maksaa kohta 3 miljardia euroa.
Vierailija kirjoitti:
Persiljaa voi kasvattaa myös itse - jos siitä niin erityisesti tykkää. Samoin muita yrttejä. Ei maksa siemenpussi edes euroa - ja siitä kasvattaa monet tupsut.
Persiljaa tai muitakaan yrttejä ei tarvitse välttämättä ravinnoksi.
Vierailija kirjoitti:
Minäkin olen tykännyt käyttää oliiviöljyä, mutta alkaa olla tosiaan niin kallista, että saa jäädä kauppaan tästä eteen päin.
Mehuja en ole ostanut pitkään aikaan, olivat minusta kalliita jo ennen kuin hinnat lähtivät raketoimaan. Ns. paremmat mehut siis.
Tuoreet yrtit on sikahintaisia, joten hyvin harvoin ostan. Joskus olen yrittänyt itse kasvattaa, mutteivät mulla onnistu. Ehkä liian viileä asunto ja liian pimeäkin.
Kasvilamppu auttaa. Torissa on monesti myynnissä hyvin halvalla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja kauppa lisää tähän vielä omat pikku bonuksensa +5e hintaan👌Perusta kauppa ja myy halvalla. Tai jakele ruokaa vaikka ilmaiseksi.
Vuonna 2022 Keskon vertailukelpoinen liikevoitto oli 815 miljoonaa euroa ja se kasvoi 40 miljoonaa euroa. Keskon vuositulos on parantunut kahdeksan vuotta peräkkäin.
Vuonna 2023 S-ryhmän liiketulos oli 447 miljoonaa euroa. Tulos parani edellisvuodesta 37,5 prosenttia.
Ihan hyvin voin hintoja nostaa vielä vaikka 200%, ei tule vielä tarpeeksi voittoa!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Persiljaa tai muitakaan yrttejä ei tarvitse välttämättä ravinnoksi.
Ei tarvitse. Se on ihan totta. Mutta jos siitä hyvä mieli tulee, niin keinoja on. Kaikkea ei tarvitse valmiina saada. Ihan hyväkin olisi, että ihmiset eivät olisi niin 100% kaupan varassa. Jotain pientä voi kasvattaa myös itse.
Mitä, eikö vihreä siirtymä olekaan kivaa? Totta kai tuontiruokien, asumisen ja ylipäätään kaiken, pitää olla kalliimpaa pohjoisessa, kuin etelässä. Ilmastoteko ei ole valittaa ja vinkua täällä pohjoisessa, vaan ilmastoteko on muuttaa etelän maihin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen jo pitkään kasvattanut baslikaa siemenestä ensin ikkunalaudalla ja kesäkuun alusta lasitetulla parvekkeella. Mielestäni on yrteistä kiitollisin kasvatettava.
K-kauppa nyt muutenkin on niin luotaantyöntävä. Joka toisessa hyllyssä on isolla hinta, jolla nippa-nappa hätätilassa voisi tuotteen hankkia. Sitten kun tarkemmin katsoo, hinta onkin K-plussakortilla, jota ei ole eikä tule, ilman plussakorttia 30 - 50% kalliimpi. Kiitos ei..
En nyt vertaisi navetan tai pellon pitoa yrttien kasvatukseen