Onko teillä jokin tietty kieli jota et oikein jaksaisi kuunnella pitkään?
Huomaan itse ärsyyntyväni näistä aasialaiskielistä joissa on korkeusvaihtelua. Thai, kiina, vietnam jne.
Kommentit (290)
Vierailija kirjoitti:
Punikkia ei jaksa kuunnella millään kielellä. Saa pelätä oman mielenterveytensäkin puolesta.
Turha sun on mielenterveytesi takia enää pelätä, olet jo ilmiselvästi seonnut persuksi.
Vierailija kirjoitti:
Tanska.
Tämä! Telkkarista tulee paljon tanskalaisia ohjelmia, joita olisi kiva katsoa. Kanava vaihtuu kumminkin heti, kun sen mökellyksen kuulee. Äänettömällekään ei viitsi laittaa, kun ohjelmissa saattaa olla joitakin muita ääniä, jotka olisi hyvä kuulla. Hyviä esimerkkejä ohjelmista ovat Veljesten keittiö sekä sisustusohjelmat.
Vierailija kirjoitti:
Punikkia ei jaksa kuunnella millään kielellä. Saa pelätä oman mielenterveytensäkin puolesta.
Sulla on mielenterveys aika heikoilla?
Hot:
- venäjä
- espanja
- riikinruotsi
Not:
- tanska
- hollanti
- arabia
- kaikki itä-aasiat
Vierailija kirjoitti:
Ruotsin kieli. En tajua miksi sitä on pakko opiskella.
Se nyt on toinen kotimainen niin täytyy olla aika typerä jos niin helppo kieli ei onnistu.
Vierailija kirjoitti:
Suomi
Vain silloin kun sitä pahoinpitelee aina kaikkia muita ylinnä taukoamatta kälkättävä sukulaisnainen.
Mutta tässä nyt ovat tietysti ihmissuhdekysymykset takana. Äärimmäisen raskasta kuultavaa, koska ihmisellä, joka puhuu koko ajan, ei riitä uutta tarinaa vaan kuulopahoinpitelyn uhri joutuu kuuntelemaan samat jutut kertauksina. Myös vuodesta toiseen. Aiheena valitettavan usein ns. "itsensä ylentäminen" ja muiden "alentaminen".
Muut kielet ovat helppoja sekä hauskojakin kuunneltavia, erityisesti, jos ei ymmärrä niitä. Säästyy sisällölliseltä rikkaudelta. :D
Vierailija kirjoitti:
Venäjää en siedä hetkeäkään.
Saame, anteeksi saamelaiset, joiku kuulostaa kamalalta. Virolaisten mökellys myös.
Vierailija kirjoitti:
svenskåå en jåkså kuunnellå ollenkåån.
Niin koska olet niin nolo ettet edes toista kotimaista osaa. Mene kouluun vätys.
Räkättirastas. Parvi räkättirastaita räkättämässä toisilleen. Varsinkin nyt keväällä kun ovat tulleet jostakin piilooistaan esille ja istuvat puussa huutamassa kuorona. Menee kotraraisen, kirjosiepon ja mustarastaan ohi.
Tanska ja Espanja, en jaksa kuunnella!
No tavallaan ymmärrän noi tanskan ja Hollannin mutta en nyt rupea oirehtimaan niiden takia.
Taas sitten noista muista inhokeista montaa kuuntelee mielellään. Esim arabia ja espanja on kieliä mitkä tuntuu mukavalta korvassa kun niitä puhutaan nätisti. Siis metrossa kiittävät teinit ovat rasittavia millä tahansa kielellä ja sylki roiskuen puhuttu arabia on rumaa, mutta kun osaa raapaisun verran kieltä ja kuuntelee vaikka uutistenlukijan rauhallista ja koulittua puhetta niin molemmat kielet on mukavan kuuloisia. Olen sen verran vanhan koulun kasvatti että korva lepää juuri castellanossa, siis Espanjan Espanjassa, jossa c ääntyy välillä pehmeästi, Etelä-Amerikka on muuten kiinnostava paikka mutta niiden espanja on vähän erilaista.
Vierailija kirjoitti:
Tanska ja Espanja, en jaksa kuunnella!
Mulla samat. Todella hämmentävää kun katsoo jotain tanskalaista ohjelmaa ja ensin tanskaa mongertanut hahmo alkaa yhtäkkiä puhumaan täydellistä englantia. Tulee olo että ai se osaakin puhua. Tuo espanja on jännä, esim. matkustellessa espanjaa puhuvissa maissa ei häiritse yhtään, ja olen jopa itsekin käynyt espanjan alkeiskurssin. Mutta, telkkarista en pysty katsomaan varsinkaan sarjoja joissa puhutaan espanjaa. En osaa sanoa miksi niissä ärsyttää.
Vierailija kirjoitti:
Tanska ja saksa on molemmat rumia, mutta saksa erityisesti siksi, että saksalaisilla on kova ja tyly puhetyyli.
Et ole tainnut lukea pitkää saksaa koulussa, saksan kieli on kohteliasta, eikä tylyä missään tapauksessa.
Rakastan pohjoismaisia kieliä, koska miellän itseni skandinaaviksi.
Ovat yksi syy mieltymykseeni katsoa tv-ohjelmia tai -sarjoja näillä alkukielillä. Toki muutkin kielet ovat kiinnostavia kuultavia.
Pakkoenglanti hallitsee liiaksi tv-tarjontaa.
Kaikki kielet joita on pakko huutaa. Varsinkin arabin kieli kuulostaa siltä kuin sitä puhuva olisi jatkuvasti raivoissaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Venäjää en siedä hetkeäkään.
Saame, anteeksi saamelaiset, joiku kuulostaa kamalalta. Virolaisten mökellys myös.
Itse siedän saamea yleensä. Kuulostaa ihan ookoolta, paitsi sen yhden uutistenlukijatädin naukuminen. Silloin telkkarista vaihtuu kanava, oli sitten vaikka kuinka tärkeä uutinen menossa.
Riippuu paljon puhujasta tää juttu.
Ai kauheeta. Tästä mun ärsyyntyminen ehkä johtuukin. Minullakin kissa joka maukuu rasittavasti 😅
Ap