Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä mun keittiön kuivakaapista puuttuu?

Vierailija
02.05.2024 |

Uudessa kämpässä. Jääkaapissa löytyy jo kaikki, mutta kuivakaapissa vielä tilaa. 

Tällä hetkellä löytyy: Riisit, pastat, teet, hunajat, sipulit, mausteet, ruokaöljy

Leivästä olen luopunut. 

Olen ihan varma, että jotain kuitenkin puuttuu vielä

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
02.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Linssejä: nopeasti valmistuva monipuolinen kasvisproteiini. Esim. linssibolognese. Ainiin, tomaattimurskaa!

Vierailija
2/5 |
02.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan mitä tahansa saa ehdottaa

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
02.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Linssejä: nopeasti valmistuva monipuolinen kasvisproteiini. Esim. linssibolognese. Ainiin, tomaattimurskaa!

Mulla on valmispaketteja linsseistä/kikherneistä liuotettuina. Jostain syystä olen aina pitänyt niitä aina jääkaapissa. En kyllä edes tiedä onko se sille paras paikka? Kaupassa ne on ainaskin kuivakaapissa

Vierailija
4/5 |
02.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tsekkasin ohjeesta ja kehoitetaan pitään kuivassa. Olen pitänyt jääkaapissa, mutta suljettuna.

Vierailija
5/5 |
02.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Linsssit kannattaa ostaa kuivatavarana, ei purkissa. Niitä ei tartte liottaa (kutem esim. papuja) ja ne tulee ihan nopeasti vain huuhtelemalla ja keittämällä (joku liemikuutio sekaan, kuori vaahto pois). Sulla ei ilmeisesti "kuivatavaran" määritelmään kuulu säilykkeet, mutta näitä mulla auna tonnikala, herkkusienet, tomaattimurska, maissi. Pidän kuiviksessa myös pikanuudeleita ja kuppikeittoja niitä keskiyön nyttartteejotain-tapauksia varten. Mulla on aina myös erilaisia siemeniä, mutta nämä säilytän avattuna jääkaapissa, ettei niissä oleva rasva härskiinny.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yhdeksän neljä