Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko karmea juhlamenu?

Vierailija
01.05.2024 |

Ajattelin järjestää isommat 40-vuotisjuhlat mökillä sukulaisilleni. Rentoa oleskelua siis ja vieraita olisi tulossa paikalle 20. En halua maksaa kalliita summia pitopalvelulle tyyliin 40€/pää niin ajattelin itse ostaa kaupasta valmiit tuotteet. Alkupalaksi teen itse parit piirakat (kasvista) ja pääruoaksi Saarioisten valmis lohikeitto (2,5€) ja leipiä ja pakastepasteijoita. Myös munavoi. Tai vaihtoehtoisesti keiton sijaan salaattibuffa (kaupan valmiita pusseja, ja yhteen kulhoon siemeniä ja toiseen vaikka salaattikuustokuutioita jne.) Iltapalaksi lihapiirakoita+nakkeja, popcornia ja juustoa niille, jotka jaksaa valvoa. Laskin että alle 6€ tulis maksamaan ruokailut per pää. Toki tarjolla sit Tallinnasta tuotua viiniä ja olutta ja vishyä ja mehua lapsillle. Tulisko mieleen jotain muuta?

Kommentit (63)

Vierailija
41/63 |
01.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Älä pidä sitten juhlia vieraille. Juhli itseksesi ja osta lohisoppa ja juo juomasi :) en tarkoita tätä ilkeästi, vaan siinä säästyy rahaa ja muiden ei tarvitse kärsiä.

Kuka menee juhliin muutenkaan vain ruoan takia? Itse olen hoikka enkä tykkää mässytellä niin en yleensä syö juhlissa mitään. Boolia otan jos sellaista on ja kahvia tai viiniä. Mutta en mutustele herkkuja. Voin hyvin olla 6 tuntia ihan kokonaan syömättäkin.

Vierailija
42/63 |
01.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kannattaa mielummin tilata vaikka feeliasta lämmitettävät ruoat. Ovat laadukkaampia ja isommissa satseissa edullisempia kuin mikroruoat.

Lisäksi jotain grillattavaa ja vieraille tiedoksi, että ostavat itse välipalat/iltapalat jos viipyvät pitkään.

Mikä ihmeen Feelia?

eri

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/63 |
01.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Noh, onhan se melko karmea. Ja miks ihmeessä ostaisit valmis lohikeittoa kun sen tekeminen on ihan helvetin helppoa 😅

Kenelle on ja kenelle ei. Esim.minä en osaa kokata, viimeksi yläkoulun tunnilla yli 30 v sitten tehnyt keittoa, en todellakaan osaisi.

eri

Vierailija
44/63 |
01.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kannattaa mielummin tilata vaikka feeliasta lämmitettävät ruoat. Ovat laadukkaampia ja isommissa satseissa edullisempia kuin mikroruoat.

Lisäksi jotain grillattavaa ja vieraille tiedoksi, että ostavat itse välipalat/iltapalat jos viipyvät pitkään.

Mikä ihmeen Feelia?

eri

feelia.fi

Vierailija
45/63 |
01.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi järjestät juhlat jos ei ole varaa tarjoiluihin.

Juhlilla voi rikastua kun pyytää lahjaksi rahaa.

Vierailija
46/63 |
01.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap kommentoi: ottaisin mökille useamman mikron (lainaan tutuilta) niin voin lämmitellä samaan aikaan useampia keittoja kun vien pöytään tarjolle vieraille. Ja tuolla tavalla saa kaikki lohenpaloja 10% saman verran, eikö niin että joku ahmii kattilasta lohet ja muille jää vaan perunat. Voin ostaa tuoretta tilliä ja koristella sillä noi annokset. Tai sit vaihtoehtoisesti kaataa valmiista pusseista ja radioista kulhoihin salaattibuffan. Lisäksi leipää. Ja kyllä, suosin edullisia merkkejä ja ostan yleensä kilohinnaltaan halvinta, mutta mitä merkitystä sillä on?

Mulla on mökillä 10 litran kattila, jos sullakin iso kattila, kaataisin nuo keitot mikroastioista kattilaan ja lämmittäisin siinä.

eri

Vierailija
47/63 |
01.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Älä pidä sitten juhlia vieraille. Juhli itseksesi ja osta lohisoppa ja juo juomasi :) en tarkoita tätä ilkeästi, vaan siinä säästyy rahaa ja muiden ei tarvitse kärsiä.

Kuka menee juhliin muutenkaan vain ruoan takia? Itse olen hoikka enkä tykkää mässytellä niin en yleensä syö juhlissa mitään. Boolia otan jos sellaista on ja kahvia tai viiniä. Mutta en mutustele herkkuja. Voin hyvin olla 6 tuntia ihan kokonaan syömättäkin.

Jos ollaan mökillä koko päivä niin ei ole kovin kiva nähdä nälkää.

Vierailija
48/63 |
01.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos kutsut vain 20 ihmistä, niin he on varmaan läheisiä. Kerro, että sulla ei ole oikeastaan varaa pitää juhlia, mutta haluaisit silti synttärit. Mä olisin valmis auttamaan läheistä ystävää/ sukulaista ja toisin yhtä sun toista miellelläni koko porukalle. Sen sijaan en olisi valmis ajamaan mökille näkemään nälkää.

Vierailija
49/63 |
01.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikeesti ostat mikrokeitot kaikille. No älä! Tee itse keitto. Tai toi salaattijuttu, ja vaikka pakastepizzaslaisseja sen kanssa,

Vierailija
50/63 |
01.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi järjestät juhlat jos ei ole varaa tarjoiluihin.

Ap ei sanonut ettei olisi varaa. Sanoi ettei halua käyttää isoja summia tarjoiluihin. Tulee vaikutelma melko pihistä ihmisestä. Tosin, epäilin jo aloituksesta provoa ja ne monet lainatut mikrot vahvistivat epäilyni. Mutta ihan hauska provohan tämä on.

Vierailija
51/63 |
01.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos budjettisi kerran on vain 50€ niin sitten vaan kutsut vähemmän vieraita, joille on varaa ostaa kunnon tarjottavat.

Vierailija
52/63 |
01.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikä ihmeen Feelia?

eri

feelia.fi

OIkeastaan feeliaruokakauppa.fi

Vierailija
53/63 |
01.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikä ihmeen Feelia?

eri

Kotiruokaa ovelle, yllättävän hyviä ja helppoja. https://www.feeliaruokakauppa.fi/ 

54/63 |
01.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä mä tykkäisin ja viihtyisin. Noissa mikrokeitoissa on sekin hyvä puoli ettei tule tiskiä. Lapset pitää varmasti myös sun tarjoiluista.

Vierailija
55/63 |
01.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tee lohikeitto itse.

Joku aina noukkii yhteisistä kattiloista lohet itselleen ja muille jää vaan perunat. Vaikka ap:n ajatus mikrokeitoista on aika epäjuhlamainen, on siinä myös etunsa. 

Vierailija
56/63 |
01.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap kommentoi: ottaisin mökille useamman mikron (lainaan tutuilta) niin voin lämmitellä samaan aikaan useampia keittoja 

Sinulla on niin läheisiä tuttuja, että voit lainailla mikroja, mutta juhliin heitä ei kuitenkaan ole kutsuttu?

Vierailija
57/63 |
01.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei. Mä järkkäsin omani ihan kakkukahveina ja makkaranpaistoa lisäksi. Hyvin toimi.

Vierailija
58/63 |
02.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap lisää: okei, skippaan keitot ja lämpimän ruoan. Teen kuivakakkuja, suolaisia piirakoita, kolmiovoileipiä, salaatin ja pakaste pasteijoita. Lisäks keksejä, popkornia ja mansikkakakku. Yöpyjille/saunojille voisi sitten varata makkaraa ja kasviksia grilliin ja mainita, että voi ottaa omia grilliherkkuja mukaan. Aamupalaksi voisi syödä noita ylijääneitä herkkuja brunssilla.

Vierailija
59/63 |
04.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

PÄÄRUOKA - raikas salaatti

- lohi- äyriäispaella

- sitruuna -tiramisu

kivennäisvesi/ olut/ valkoviini

Vierailija
60/63 |
04.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tykkää, kun tarjoilu koostuu kaikenlaisesta. . sekalaisesta....vatsa vain menee sekaisin 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kaksi kuusi