Onko karmea juhlamenu?
Ajattelin järjestää isommat 40-vuotisjuhlat mökillä sukulaisilleni. Rentoa oleskelua siis ja vieraita olisi tulossa paikalle 20. En halua maksaa kalliita summia pitopalvelulle tyyliin 40€/pää niin ajattelin itse ostaa kaupasta valmiit tuotteet. Alkupalaksi teen itse parit piirakat (kasvista) ja pääruoaksi Saarioisten valmis lohikeitto (2,5€) ja leipiä ja pakastepasteijoita. Myös munavoi. Tai vaihtoehtoisesti keiton sijaan salaattibuffa (kaupan valmiita pusseja, ja yhteen kulhoon siemeniä ja toiseen vaikka salaattikuustokuutioita jne.) Iltapalaksi lihapiirakoita+nakkeja, popcornia ja juustoa niille, jotka jaksaa valvoa. Laskin että alle 6€ tulis maksamaan ruokailut per pää. Toki tarjolla sit Tallinnasta tuotua viiniä ja olutta ja vishyä ja mehua lapsillle. Tulisko mieleen jotain muuta?
Kommentit (63)
Vierailija kirjoitti:
Ap lisää: okei, skippaan keitot ja lämpimän ruoan. Teen kuivakakkuja, suolaisia piirakoita, kolmiovoileipiä, salaatin ja pakaste pasteijoita. Lisäks keksejä, popkornia ja mansikkakakku. Yöpyjille/saunojille voisi sitten varata makkaraa ja kasviksia grilliin ja mainita, että voi ottaa omia grilliherkkuja mukaan. Aamupalaksi voisi syödä noita ylijääneitä herkkuja brunssilla.
Ehdotan että otat tuon popcornin pois ja sen tilalle muksuille vaikka vähä karkkia. Popparit sotkee helposti mökkiä ja sulle jää sit isompi sotku sinne. Suosittelen myös että otat selvää moniko jää yöksi ja mitoitat sen mukaan aamupala-brunssillesi sitten mieluummin vaikka jotain sämpylöitä ja tuota suolaista piirakkaa jos jää, jälkkäriksi keksiä tai kuivakakun/mansikkakakun jämät. Ainakin mua vieraana etoisi syödä aamulla edellisen päivän kolmiovoileipiä kun menu jo sinällään on laittanut vatsan sekaisin. Tuore sämpylä ja joku freessi appelsiinimehu voisi olla paikallaan etenkin jos ollaan Viron viinoilla läträtty.
Vierailija kirjoitti:
Ihmiset ovat nykyään hirveän nirsoja ruoan suhteen, jos ap:n ehdottamat safkat eivät kelpaa. En voi muuta sanoa.
Kekkerit on jo pidetty varmaan, koska ketju on toukokuulta. Tai sitten tämä oli trolli. Mutta mitä ihmiset oikein odottavat saavansa syödäkseen toisten mökillä? Lohichevicheä, paistettua ankkaa juurespyreen kera ja itse tehtyä mansikkatorttua?
Ei nyt ainakaan mitään mikrolohikeittoa herran jumala. Vai sun piireissä tuo on ihme nirsoilua vierailta??
Ihmiset ovat nykyään hirveän nirsoja ruoan suhteen, jos ap:n ehdottamat safkat eivät kelpaa. En voi muuta sanoa.
Kekkerit on jo pidetty varmaan, koska ketju on toukokuulta. Tai sitten tämä oli trolli. Mutta mitä ihmiset oikein odottavat saavansa syödäkseen toisten mökillä? Lohichevicheä, paistettua ankkaa juurespyreen kera ja itse tehtyä mansikkatorttua?