Millaista on olla 50v lapseton nainen?
Toisilla lapset maailmalla ja odottavat jo onnellisina lapsenlapsia.
Kommentit (35)
Elämiä on niin monta kuin on ihmisiäkin.
Vierailija kirjoitti:
merkityksetöntä
Valitettavasti monet lapset ovat vanhemmilleen merkityksettömiä.
"Toisilla lapset maailmalla ja odottavat jo onnellisina lapsenlapsia."
Elämään merkityksen tuo siis lastenlasten odottaminen. Noh, toivottavasti ei ole turha odotus. Kannattaa kuitenkin siinä odotellessa jotain muutakin merkitystä löytää.
Ihan tavallista. Töihin, kotiin ja harrastukset. Varmaan ottaisi isosti päähän. jos olisin halunnut lapsia, mutta kun tiesin jo lapsena etten halua lapsia.
Joten osasin kuvitella elämäni juuri tällaiseksi kuin se nyt on. Ja kyllä silti minunkin elämässäni on ja on ollut lapsia, ei vain omia.
Rauhallista ja mukavaa. En ole koskaan pitänyt lapsista.
On ihanaa elää omannäköistä elämää. Miehen kanssa eletetään ja nautitaan.
Tietoisuus oman elämän epäonnistumisesta vahva. Ei perillisiä ei mitään.
Vierailija kirjoitti:
Millä tavalla millaista?
Mikäs helvetin tenttaaja sinä olet ??? Oletko kusipää?..
Vierailija kirjoitti:
0/5
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Millä tavalla millaista?
Mikäs helvetin tenttaaja sinä olet ??? Oletko kusipää?..
AP tässä se tenttaaja on, minä haluan vain selvennyksen epäselvään kysymykseen.
47v. Olen huolissani rahasta pienituloisena ja terveydestä. En ehdi ajattelemaan muuta.
Vierailija kirjoitti:
Porsimaton akka on hyödytöntä ongelmajätettä.
Tämän kommentin perusteella asia on juurikin päinvastainen, yhtä riskiä, millainen sika sattuu syntymään ja seurauksista kärsii kaikki.
Aivan mahtavaa. Miksi tähän maailmaan pitäisi tuoda lapsi jollen itse sitä halua? Olisin kamala äiti. Täällä suomessakin on niin monia lapsia ilman kunnollisia vanhempia jotka heistä huolta pitäisivät koska tekivät lapsia kun on joku pakko ulkopuolelta. Kun lapsi tulee niin eivät välitä siitä koska eihän he sitä halunneet ja syyttävät sitten lasta että pilasivat heidän elämänsä.
Ihanko todella pitäisi kaikkien tehdä niin? Minusta parempi että painostus lopetettaisi ja ne jotka lapsia ihan todella haluavat ja joilla on hyvä tilanne hankkia niitä niin niitä myös niitä tekevät
Vierailija kirjoitti:
Kyllä minulla on perijä. Ihan testamentilla tehty rakas sukulaispoika, jonka kanssa ollaan hyvinkin läheiset.
Syntyvyys on romahtanut, joten on hyvin todennäköistä, ettei lapsenlapsia tulekaan.
Ei sen kummempaa olla nainen kuin muutkaan naiset. Samat menopaussit, lihomiset, vanhenemiset, viidenkympin villitykset kuin muillakin naisilla. En tiedä miksi se lapsettomuus erottaisi saman sukupuolen edustajia toisistaan, sillä yksin tänne synnytään ja yksin kuollaan.
Olen vasta 48 mutta vastaan silti: leppoisaa on. Mutta minä halusinkin tätä itse, en ole jäänyt lapsettomaksi vasten tahtoani. Kaikki tsemppi heille, joilla perhetoive ei ole toteutunut.