Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

*^*ELOISAT keskellä viikkoa (ke-to)*^*

Kommentit (65)

Vierailija
21/65 |
24.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä taas pitkästä aikaa. Meillä on arki tällä hetkellä sellaista rallia, että hyvä kun koneelle ehtii. Koskaan ei ole ollut niin kiire kuin äitiyslomalla ;)...

Ihan ensimmäisenä KRETUKALLE vauvan hautajaisvaatetuksesta. Minusta tuo luumunvärinen mekko kuulostaa hyvältä vaihtoehdolta. Etiketin mukaan lapsen surupuku on valkoinen yläosa ja tummansininen alaosa, eli pienille lapsille ei tarvitse täysmustaa pukea. Ja muutenkin pienten lasten ollessa kyseessä, ei tuolla vaatetuksella varmastikaan ole niin suurta merkitystä. Kunhan on siistiti vaatteet, eikä sentään ihan räikeän punainen tms.

Ja sitten gallupeihin:

IKÄG: viime vuonna tuli 30 täyteen eli vuosimallia -76 olen. Mies on minua kolme vuotta vanhempi.

SÄÄSTÖG: Meillä ei kyllä tuohon säästämiseen niin panosteta. Eletään tällä hetkellä kuten aina ennenkin. Minä olen varsinainen törsääjä, eikä mieskään ole mitenkään erityisen pihi raha-asioissa. Me kyllä kulutamme, mutta emme sentään leväperäisiä olla ja aina meillä on säästössä rahaa " pahan päivän varalle" .

VAATEG: Meidän " pieni ja pyöreä" käyttää tällä hetkellä 68-senttisiä vaatteita. Osa 62-senttisistä vaatteistakin mahtuisi pituutensa puolesta, mutta tyttö on sen verran mahakas, että ovat kinkkanoita.

YÖKYLÄG: Neela oli 3-kuisena ensimmäisen kerran yökylässä.

VÄSYMYSG: Ei, en ole väsynyt. Neela nukkuu hienot 11-tunnin yöunet parilla tutinnostolla.

Eipäs muuta tällä kertaa.

Pepper + tänään 6 kk täyttävä Neela

Vierailija
22/65 |
24.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

..kun vaunuissa vielä jatketaankin unia.

Yökyläg: ei ole Luka vielä ollut yötä pois, enkä vielä pitkään aikaan taida laittaakaan. Esikoinen oli ekaa kertaa mummilla ja vaarilla yötä viime kesänä ollessaan 2,5v..

Meillä Lukalla ilmeisesti jonkinmoista eroahdistusta äidistä parhaillaan, kun esim. eilen olin 1,5h poissa kotoa, oli tääl kovasti itkeskellyt vaikka mitään näkyvää syytä ei ollut.. ja kun kotiin tulin, oli taas kaikki hyvin!?

Väsymyksestä: Ihan riippuu, kuin yöt ovat menneet. Mutta yleensä ottaen en voi valittaa :)

Nyt hommiin!

Hallas taas

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/65 |
24.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yökylä g: Ei oo Teemu ollut yökylässä, Eikä oo ollut vitonen, eikä nelonen, eikä kolmonenkaan. kolmonen on syntynyt 00. Kakkonen oli kakkosen ristiäspäivän iltana kun lähdettiin kummien kanssa ulos. eli vuosi oli 99. Sen jälkeen on ollut lapsia on kaksi kertaa joku hoitamassa kotona. Me ollaan oltu miehen kanssa muualla yötä.

Väsymys g. Väsymys on suhteellista. Joskus väsyttää todella paljon mutta silti on pärjättävä ja joskus taas on hyviä päiviä ettei juuri väsytä.

Mä oli 19 kun esikoinen syntyi tai samana vuonna täytin 20v.

Säästö g vielä. Meillä pystyis säästään vaipoista jos jaksais ahkerasti pottailla ton vitosen kanssa niin säästyis vaippoja. Lasten harrastuksista ei säästetä. Tosin eivät juuri paljoo vielä harrasta. Ulkona käydään harvoin. Suuri säästö tulee kun käy ehdessä kaupassa/ketjun kaupassa saa hyvät bonukset.

Kretukalle piti vielä vastata et mun mielestä se viinipunainen mekko käy ihan hyvin. Pää asia että on siistit vaatteet päällä.

Tuntuu jotenkin hassulta kun ensimmäiset elokuiset täyttävät jo 6kk kun Teemu ei oo vielä edes 5kk.

Mitäs vielä nyt ei muistu mieleen.

puuhis ja Teemu 2908 +muut p97,t99,p00,t02,t05

Vierailija
24/65 |
24.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin, vähän jälkijättöisesti kampean itseni tähän eloisien joukkoon mukaan, jos joukkoon mahtuu... Olen silloin tällöin käynyt täällä tsiigailemassa ja täällä tuntuu olevan sellainen lämpöinen henki tämän porukan keskuudessa, että täällähän voisi vierailla vaikka useamminkin!

Olen siis 22.8. syntyneen Fanni-tytön äiti. Meillä on elämä vauvan kanssa mennyt tähän mennessä ihan kohtuu hyvin; tällä hetkellä ajankohtaisempia asioita lienee tuo kiinteiden opettelu, hampaiden odottelu ja ryömimisen myöskin. Seuraavissa gallupeissa lisää tietoa:

IkäG: Hyvää vuosikertaa 1975 ja tämä lapsi on esikoisemme

VaatekokoG: tällä hetkellä menee 62/68 vaatteet. Vielä menee joku Tutan 56 cm potkarit, mutta ne onkin tosi reilua kokoa. Ai niin, tyttö oli syntyessään 49cm/3135g ja 4,5 kk mitat olivat 5900g/64,5cm.

SäästöG: Meillä on ollut tässä eräitäkin rakennusprojekteja meneillään, viimeisin kestänyt 3 vuotta, joten sinne ne suurimmat rahat menevät. Omista hankinnoista olen lähinnä nipistellyt, lasten vaatteita kierrätetään tai ostetaan huuto.netistä, kertisvaippojen ohella käytössä myös kestovaippoja. Soseita aion tehdä enemmän itse heti kun sitä sosetta vaan menisi enemmän alas...

No nyt sitten unohtuikin loput mahdolliset G:t joten riittänee tältä kerralta. Aionpa kuitenkin heittäytyä aktiiviseksi viestittelijäksi tästedes :)

Vierailija
25/65 |
24.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Neiti on nokosilla, niinpä ehdin kirjoitella muutaman rivin. Heti kärkeen kysyisin neuvoa teiltä hyvät kanssa sisaret.. Pelkällä korvikkeella olevat vauvat ja äidit huomio, kuinka teillä niiden D-tippojen laita? Meillä tytölle ei meinaa millään löytyä sopivaa valmistetta, uskokaa tai älkää mutta kokeiltu on ja moneen kertaan. Jekovitit aloitin taas varmaan sadannen kerran yhdellä tipalla tänään ja voi kamalaa mitä vatsan nipistelyä ja itkeskelyä on ollut.. Deetipat yms. ollaan myös kokeiltu turhaan.. Miten siis muut korvikevauvat, annatteko tippoja ja kuinka paljon? Kummallista on kun useiden d-tippojen tuoteselosteessa sanotaan että pelkällä korvikemaidolla oleville lapsille ei tarvitse antaa tippoja, mutta sit kuitenkin korvikevauvoille on annostus kohdassa oma annosmäärä.. Sekavaa selostusta, mutta jospa jollakin olisi jonkin sortin kokemusta asiasta.

IKÄG: Olen palstailijoista varmaan nuorimmasta päästä, 23 tulee syksyllä vasta mittariin.. Niin ja esikoisen sain siis 22 vuotiaana.=)

SÄÄSTÄMINEN: Yritetään säästää edes hiukkasen ruokakuluissa, ostetaan hyvää ja kotimaista perusruokaa, mutta kaikki turha ollaan karsittu kauppalistalta pois. Herkkuja toki ostellaan, mutta vain viikonloppuisn. Myös ravintolamenot ja muut illanistujaiset ollaan pyritty karsimaan minimiin. Harrastuksista ei kuitenkaan olla karsittu, pitää nimittäin oman mielen suht virkeenä kun on joku oma harrastus tiettyinä iltoina viikossa. Vaipat on kerttiksiä ja tytön ruuat pääasiassa kaupasta, niistä ois voinu tietty hiukkasen säästää, mutta taidan olla turhan laiska siihen..=)

VAATEKOKO: 62-68 käytössä tytöllä vielä tällä hetkellä. Toppiksen ostoon pitäis lähteä, sen kyllä aion ostaa 74 koska jos nää paukkupakkaset täällä meillä pohjoisessa jatkuu, niin alle pitää tosiaankin mahtua paljon vaatetta.

HAUTAJAISVAATETUKSESTA ollut myös puhetta tänään (anteeksi kun en muista nimimerkkiä) minä olen ainakin kuullut usien pienten vauvojen hautajaisvaatteista sellaista että, riittää kunhan on siistit vaatteet. Ei tarvitse erikseen olla etiketin mukaiset, kunhan on hiukkasen arkivaatteita siistimmät vaatteet. Joten uskon että tytöille mekko, olipa melkein minkä värinen vain, on oikein passeli hautajaisiin.

Jaahas jokohan sitä alkaisi perunan keittoon, kun mieskin kohta kotiutuu. Pääsen käymään jumpassa ja ostoksilla, kun saan miehen tytön seuraksi kotiin.=)

Oikein mukavaa päivän jatkoa kaikille eloikuisille perheineen!

MeiMii ja Aino 30/8

Vierailija
26/65 |
24.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

hmm..kylläpä on taas pää tyhjää täynnä, ylihuomenna tulee eemelille 5kk täyteen ja pitäis kai alkaa kiinteitä sitten testailemaan, kylmiä väreitä saan ma..eikö nuo vois aina vaan maitoa juua..;)

DTIPPAGEE: emppu tisseilee vielä 2-3krt/vrk mutta suurimman osan ruuastaan saa korviketta ja neuvolan neuvon mukaan annan jekovittia eli 3 tippaa/vrk...

SÄÄSTÖGEE: Voishan sitä varmasti enemmänkin säästää..mutta aika niukasti törsään kyllä...hmmm..olis varmaan ihan tervettä kyllä oikeen tosissaan miettiä tätäkin..

IKÄGEE: 21 olen ma

mitäköhän geitä vielä..en muista..

yöt menee ihan ok. nukutaan 22-06 , kuudesta sitten vielä kymmeneen nukkua posotamme...

lattialla olo ei enää kiinnosta kun ei mainittavasti eteenpäin pääse, suuttumus on joka kerralla yhtä suuri..., miehet:)

nyt ukolle ruokaa, koitan palata vielä illalla..

keru ja eemi 2608

Vierailija
27/65 |
24.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

YÖKYLÄGEE: eemeli on ollut ny 2krt mummilla hoidossa, tosi hienosti on menny (paitsi minulla..)

VAATEKOKOGEE: 68 on nyt hyvä...

Vierailija
28/65 |
24.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

HALLAS meil kans taskuvaipat saattaa lahkeesta valskata, ja liikkuvalla lapsella ne vasta valskaskin (esikoisella). miusta kaikkein paras on sisävaippa+kuori.. Meil on miun itteni tekemiä sisätaskuja ja sitten yks pul kuori ja muutamat hahtuvat. Onko teillä kuivausrumpua? jos on niin sitten varmaan ihan hyvä vaihtoehto on semmoset missä imut valmiiks ommeltu kiinni... Mutta en mie oikein muuten osaa auttaa kun nää on niin makuasioita. Imuina mie suosin hamppua ja bambua.... Taskuvaipoista miun suosikkeja on fuzzit ja ipanat, sisävaipoista ronja on pelittäny hyvin..

HAUTAJAISVAATETUS.. meil tulos nyt hautajaiset kans. elovauva saa päälleen valkoisenbodyn missä mustia kukkia sekä tummanvioletin velur puvun (takki +housut). ja kaks veelle valkoinen paita ja tummanruskeat housut. Jos jotakuta vaatetus häiritsee tulkoon sen sanomaan niin voimme juhlista poistua.... esikoisella oli vauvana hautajaisissa vaaleanpunainen body (oli ainut lyhythihanen) ja viininpunainen velur puku (takki+housut).

Vierailija
29/65 |
24.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitkästä aikaa jaksan taas kirjoitella.

IkäG: 31v ja samalla tuohon esikoisgalluppiin...eli tämä on mun eka.

VäsymysG: Väsyttää välillä tosi paljon, mutta välillä on energiaa vaikka muille jakaa. Ulkolenkki vaunujen kanssa esim. piristi tänään. Väsyneenä tulee aina jotenkin jaksamaton olo...kaikesta ja sitten ajattelee vaan itseään!

Meillä poika syö aika tasaisesti päivän mittaan maitoo ja kerran päivässä toistaiseksi on syönyt soseita. Juokohan tuo liian vähän maitoo, kun tuntuu päiväsaldo olevan jotain 700-800ml pullosta ja sosetta kyllä menee aika monta lusikallista. Yöt menee tosi hyvin...nukkuu sellasta 5-6h putkeen. Nukkumaan on menty välillä jo 21:00 ja herää siinä 01:00 tai 2:00. Sitten menee tuo putki.ja yleensä ilman mitään tutittelua tms. Ja on poika hyvällä tuulellakin, että ei sillä varmaan ole nälkä. ´

VaateG: meillä menee vielä jotkut yöpuvut kokoa 62cm, mutta muuten mennään koossa 68cm. Olen tilannut jotain 74-kokosiakin jo varalle.

Vielä yksi gallup: Tuteista: huoliiko teidän vaavit vielä tuttia? Meillä tuo ei enää sitä huoli kun vahingossa...yöllä jos pimeessä laitan. (sylkäisee sen kylläkin hyvin pian pois). Ja välillä huijaan sitä päiväunille tutilla. Muuten alkaa hirvee huuto, jos yritän tuttia suuhun panna. Peukalo ja sormet on kivempia!

T: Pia ja Patrik 040906

Vierailija
30/65 |
24.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai niin...

SäästöG: meillä yritetään säästellä parhaan mukaan...ei turhia lehtiä tilailla ja katsellaan tarjousten perään. Ei oikeestaan mitään kauheeta tuhlailua ollut koskaan meillä. Pojalle nyt tulee välillä jotain kivaa hankittua...ehkä vähän liikaakin olen ostellut vaatteita, mutta ei nyt mitään suuria summia mene.

YökyläG: ei ole vielä ollut yksin yökylässä...saattaa tuossa helmikuussa tulla yks viikonloppu, jolloin menis mummilaan. Katsotaan uskallanko!! = )

T: Pia

Vierailija
31/65 |
24.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei olis pitäny käydä kuumeilijoiden pinossa eikä totisesti odotuspuolel eloisten pinossa, iski taas ihan kympillä vauvakuume :(... Millä mie saan tän veks? kertokaa kertokaa... on jo niin päässy unholaan nuo 10*yössä syötöt :S...

PIA875 kyllä tuo maitomäärä on miusta ok.. meil hilla juo PAAAAALJON vähemmän.... mutta en tosiaan tiedä et mikä on suositus...

MIKÄ muuten on maitomäärä suositus tämmöselle joka syö 2*päiväs kunnon satsin puuroo ja 2 purkkii kasvista????

Vierailija
32/65 |
24.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lueskelin tuossa tätä pinoa ja noin puolessa välissä oli pakko tulla jo kommentoimaan että

MITÄ V****A työ elämänne parhaassa iässä olevat MARMATATTE??!! Mikä ihmeen " parasta ennen" ja " huonoimmasta päästä" on 30+ikä? Mä en mistään hinnasta olis yhtään nuorempi kuin nyt oon. Mä nautin elämästäni tällä hetkellä ja voin käsi sydämellä sanoa että se on nyt parempaa kuin 5-10 vuotta sitten.

Mä olen samaa vuosimallia kuin Kretukka ja kerttukasperi.

SIIVOUSG: aluks yritin kotona ollessa pitää huushollin tiptop mut totesin sit että joko käytän aikani ruuan tekoon ja siivoukseen tai sit ruuan tekoon ja lasten kanssa olemiseen. Valitsin jälkimmäisen. Illalla kun mies on kotona järjestellään paikkoja. Kyllä mä tietysti keittiön pöydät yms. pidän päivän mittaan siistinä ja pyyhin muruset pois. Pari kertaa viikossa imuroidaan, lattioiden pesua joskus kun jaksaa. Mikrokuitumopilla huitelen välillä pienimmät pölyt jotka ei imuriin mee.

Toivo oli tänään neuvolassa, painoa 8220g ja pituutta 69,7cm (tarkka terkka)

Peeveli ja TOivo 2708

Vierailija
33/65 |
24.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

et tuon tokan kappaleen perään olis pitäny laittaa ;o) ettei kukaan vetäis taas herneitä nenään. En siis kirjoittanu sitä kulmat kurtussa (vaikka kurttunaama jo tän ikäinen taitaa ollakin?) :)

Vierailija
34/65 |
24.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

VAATEKOKO: 68-74 kokoiset kaikki käytössä ja neidillä on mittaa vajaat 66 senttiä tällä hetkellä.

Meillä oli tänään neuvola ja saatiin uutta dataa painoa oli 7.4 kg niin ja se pituus noin 66 senttiä. Katotaanpas jamssa kummalla on pidempi neiti.

Niin just nyt heti loppuu valittaminen että iällä 30-40 vuotiaat mammat täällä valittelee olevansa ikäloppuja ;) Eihän me niitä suinkaan olla vaan tosiaan paras ikä on se oma ikä eiks joo. Ainakin mun mielestä tuntuu myös siltä kuten peevelikin sanoi.

Pia ja tyttö 5,5 kk

Vierailija
35/65 |
24.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

maidon määrästä kyseli,meillä menee 730-800ml/vrk(mukaan luettuna 200ml velliä) + 1prk sosetta.aattelin nostaa soseen määrää,tyttö suuttuu joka kerran ku loppuu kesken.oon jakanu 2 osaan et ½ lounaal ja illal. sori 1 kätisenä kirjotan..:)

Vierailija
36/65 |
24.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

olikohan suositus 5-7di/vrk maitoo pitäs saada

Vierailija
37/65 |
24.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo esikoinen on semmonen duracelpupu nykyään ettei siltä saa hetken rauhaa, varsinkin kun on nyt huomannut että toisen kanssa leikkiminen on paaaljon kivempaa kuin yksin leikkiminen. Eli äitihän ei nykysin saisi syödä, käydä vessassa tai mitään muuta ns. normaalia tehdä kun toinen kinuaa leikkimään, leikkimään ja jos ei tulla niin sitten itketään ja mökötetään ja hajotetaan leluja yms yms... eli ARGH.

Neitikin päivisin kitisee paljon enemmän kuin ennen. Kaikki menee suuhun, varsinkin nyrkki ja peukku ja kuolaa kuin niagara....Hampaita odotellessa siis. Ja nenäkin valuu, mahtaako liittyä hampaisiin, tietääkö joku?

Huh. Nyt sitten kun minulla pitäisi tässä olla edes hetki hengähdysaikaa kun mies on kotona niin hänpä asentaa telkkaria tuolla eikä huomioi poikaa tarpeeksi mistä seuraa riehumista ja sitä ettei äiti saa nyt taas tässä tietokoneellakaan olla rauhassa. Oikeesti olen harkinnut jonkun tainnutuspistoolin hankintaa. Sitä voisi sitten käyttää sekä tuohon pienempään että isompaan isäntään aina tarpeen mukaan....;))

Onpahan valitusta taas tänään mutta oikeasti ihanaa kun saa vähän purkautua.

ikäg: meitsi vuosikertaa -78 ja esikoisen sain 26 v. Kolmekymppiä siis lähestyy mutta eihän tässä nyt tosiaan mitään ikäloppuja olla! ;) Mieleltäni olen ainakin forever young, kroppa nyt tietty jo välillä muistuttaa ettei tässä enää teinejä olla varsinkin kun yrittää pysyä tuon veli elohopean vauhdissa mukana. ;)

Siivousg: tunnustan laiskuuteni. Päällisin puolin korjaan lelut, pölyt, roskat yms. koska itseänikin häiritsee kun tavarat on levällään. Keittiön yritän kanssa joka päivä siistiä, mutta vaikeeta on kun nuo ukot vaan sotkee....;) Kyllä sitä pitkin päivää siivoilee ja silti on kämppä aina illalla saman näköinen kuin aamulla aloittaessa, kumma juttu....

Ja mitähän muuta vielä ...

säästög: ruokaan ja yleensä ruokakauppaan menee kyllä ihan liikaa vaikka käydään kyllä isossa kaupassa vaan kerran viikossa. Vaipoissa katson kyllä hintoja koska meillä toimii nuo halppikset pampersseja ja liberoita paremmin muutenkin. Muuten ollaan kyllä aika tuhlareita, minä nyt ehkä vähän edes yritän kaupassa noita hintoja katella... Elämiseen menee jo yksistään turkasesti rahaa kun ok-talossa asuu...

Nyt tuli niin pitkät litaniat kera miljoonan kirjoitusvirheen että syytä lopetella...

oinasmamma ja lapset

Vierailija
38/65 |
24.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaatekoko meillä tällä hetkellä 68 cm, mutta jotkut bodyt jo kiristää.

Vierailija
39/65 |
24.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moi!

Lukemassa oon käynyt päivittäin pitkät pinot, vähään aikaan en olekaan kirjoitellut, niin nyt jotain. Meillä on ollut paljon menoja viime aikoina, tapaamisia toisten mammojen ja lasten kanssa ja vauvajumpassa käydään nyt 2 kertaa viikossa.

Mä olen synt. -78 ja tämä on esikoinen. Muistelen lukeneeni että Suomessa ensisynnyttäjän keski-ikä on 28 v, mä olen sitten ihan keskiverto, kun ensi syksynä täytän 29.

Säästäväisyys: Ruokaostoksilla en ole kauhean tarkka hinnoista, toki ostan tarjous/päiväys lähellä -tuotteita. Vaippojen kulutusta yritän hillitä, mutta enemmänkin ympäristö kuin rahasyistä, osakestoilen. Helppoja taskuvaippoja oon hankkinut. Suurin osa meidän vauvan vaatteista ja tavaroista on saatu tutuilta. Miksi ostaisin uutta jos jollain tutulla pyörii nurkissa ylimääräinen pinnasänky, syöttötuoli jne. Viime lauantaina tein kyllä uuden hankinnan, ostimme matkarattaat, ihanat, olen täällä työnnellyt vauvaa niissä ympäri kämppää innoissani.

Soseista: Kasvissoseet olen tehnyt itse, hedelmäsoseet ostanut. Kauhean värjäävää oli bataattisose. Valkoiseen sauvasekoittimeen jäi kellertävää sävyä, vaikka huuhtelin sen (sauvan) pian sekoittamisen jälkeen ja pesin vielä koneessa. Sama juttu muovisen leikkuulaudan kanssa. :( mutta hyvää oli.

Ei kai mulla muuta tähdellistä.

Mantse ja Olivia

Vierailija
40/65 |
24.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koko viikko on mennyt vaakalennossa paikasta toiseen ja nyt vielä ukko otti ja lähti työreissulle, joten ollaan lasten kanssa kolmisin kotona. Tämä päivä on ollut niiiiin tylsä, kun ei ole ollut yhtään aikuista seuraa tarjolla. Siispä on täytynyt tyytyä puhelinterroristin osaan ja soitella kavereille aina kun rauhallinen hetki on koittanut.

Maanantaina oltiin 6 kk neuvolassa ja pikku-ukon paino oli kiinteiden myötä lähtenyt taas hyvään nousuun. Painoa oli nyt 8090g ja pituutta 71 cm. Ainoa murheenkryyni on se, että erittäin hyvästä yrityksestä huolimatta pikkumies ei vielä käänny minnekään, mutta vähän avustettuna kampeaa itsensä hienosti ympäri. Musta vain tuntuu, että tämä herra on niin super rauhallinen ja tyytyväinen oloonsa, ettei hänellä ole mitään kiirettä liikkua minnekään. Sinne minne mamma laskee, siellä on hyvä olla:) No joo, neuvolasta antoivat vielä kuukauden " armonaikaa" , mutta ellei 7 kk mennessä vielä käänny niin saamme lähetteen fysioon. Nyt siis kovat kääntymistreenit joka päivä.

Galluppeja oli ollut jos jonkinlaista. Tässä joitain vastauksia:

Ikäg: Olen vuosimallia -77 ja mies pari vuotta vanhempi.

Säästög: Jaa-a, tämä on tämä meidän perheen ikuisuuskysymys. Tuntuu, että mitä enemmän rahaa tulee, sitä enemmän sitä kuluu, mutta mihin, se on täysi arvoitus... Pitäisi siis olla paljon säästeliäämpi, mutta säästämme ainakin sähköissä lämmittämällä takkaa päivittäin ja käymällä marketissa isoilla ostoksilla kerran viikossa. Nykyään tulee käytyä tosi harvoin juhlimassa, joten siinä olemme säästäneet pitkän pennin verrattuna muutaman vuoden takaiseen elämään. Ulkona syömme paljon, se on sellainen nautinto, josta meillä ei tingitä, kuten ei myöskään kampaajalla käynneistä tai urheilusta.

Siivousg: Välillä tuntuu, ettei mitään muuta teekään kuin järjestelee paikkoja. Imuri vedetään esille useamman kerran viikossa ja pölyjä ja lattioita pyyhitään kun jaksetaan.

Nyt on pakko mennä iltatoimiin, pikkumies on jo unilla, mutta tyttö pitäisi vielä saada pestyä ja syötettyä. Loppuviikko taitaa mennä nettipimennossa, sillä aamulla hyppään lasten kanssa junaan ja tapaamme miehen Hesassa ja lähdemme katsomaan Disney on ice -jääshowta koko perheen voimin. Siitä jäämmekin sitten vielä viikonlopun viettoon sukulaisiin, joten palataan astialle sunnuntaina!

Pantoufle ja Väinö 6kk