*^*ELOISAT keskellä viikkoa (ke-to)*^*
Kommentit (65)
Ensin kaikille sairastaville jaksuja, toivotaan että paranette pian.
Kretukka, samaa mieltä kuin muutkien eli se luumunvärinen mekko käy hyvin hautajaisvaatteeksi.
YökyläG: En ole hennonnut jättää vielä, meillä kun on sen verran pelissä tuon allergian takia.
IkäG: vuosimalli -70. Mutta hei, ei se vuosimalli vaan ajetut kilometrimäärät¿ vai miten se meni ;). Ja tämä eloinen on esikoiseni ja mielestäni itselleni juuri oikea ikä saada lapsi. Luulen että en olisi osannut nuorempana iloita ja nauttia lapsesta yhtä paljon, vaikka mistäpä sen tietää¿nyt vaan nautin niin suunnattomasti. Töitäkin ehditty painaa jo sen verran että kiire ei takaisin ole, ainakaan vielä.
SäästöG: Aletaan heti säästää kun saadaan B-lausunto toimitettua Kelaan. Tällä hetkellä on mennyt tytön ruokaan 20 e/vrk¿ Auts ! Vakuutukset tietty kilpailutettu. Puhelimistakaan ei ole kustannuksia kun molempien työnantajat kustantaa puhelimet. Kaksi autoa on ja saa ollakin. Eikä ruoasta tingitä. Ulkona käydään nykyään harvoin, mutta sitten kun käydään niin ei pihistellä.
PennyLanelle tervetuloa joukkoon.
D-vitamiini: annan tytölle kolme tippaa Jekovitia. Tosin jätin nekin pois noin kuukaudeksi kun allergiaoireita selviteltiin. Nyt annan taas, käsittääkseni pitää antaa vaikka on pelkällä korvikkeella.
Korvikemäärät: Suositukset korvikemaitomääristä 3-5 kk on 700 ¿ 1200 ml/vrk. www. stm. fi sivuilta löytyy tarkempaa tietoa. Meillä tyttö syö n. 800 ml korviketta ja lastenlääkärin mielestä syö ¿hyvin¿ vaikka ei saakaan vielä kiinteitä.
Nyt nukkumaan, heips !
t. Hanhikki
HALLAS; Kyselit kestoista. Kestoilen päivällä jonkin verran, aina jaksamiseni mukaan. Käytän Napaketun ja Ronjan taskuvaippoja. Napaketut sopii tällä hetkellä paremmin, koska poika on hoikkakoipinen, ja niistä ei tule niin helposti ohivahinkoja. Ronjassa on isommat lahkeensuut, joten ehkä sitten myöhemmin sopii paremmin kun pulskistuu koivetkin. :)
HANNELI; Voi että menit sitte tarttumaan jo vauvakuumeeseen... hihi.. Mulla ei tod. vielä ainakaan ole semmoista tämän väsymykseni ja allergia/imetysongelmieni kanssa. Auttaisko tämä kuumeesi ehkäisyyn?;
VÄSYMYSG; No tottavie ollaan väsyneitä, mutta kylläkin vaihtelevasti. Pikkuvauva-aika oli vielä väsyttävämpää, kun oli jatkuvaa valvominen. Viime yönä nukuin pätkissä vähä reilut 3 tuntia. Sitä ennen muutamia huonohkoja öitä... Allergioiden kanssa siis tapellaan ja ihan pihalla mistä taas tuli oireita, kun ei pitäs olla uusia ruoka-aineita napsittu, paitsi teetä join?! Pitänee oppia, ettei MITÄÄN ylimääräistä syö, paitsi yks ruoka-aine kerralla JOS on lähes PAKKO kokeilla pojan tulevien kiinteiden takia... Pojun ainoa ruoka on äidinmaito, joka on nyt väliaikasesti " myrkkyä" , kun menin juomaa sitä hiton teetä... ärh. Lehahti pikkanen tulipunaiseksi poskista ja leuasta ja käsistä kuin salamana... Niin.. nyt pomppaan vähä väliä kivuista heräilevän pojan luokse tässä valvoskellessa... Annoin lääkettäkin, jospa tänä yönä sais edes jonkun tunnin nukuttua... Tuntuu tosi pahalta, kun aiheutin taas tietämättäni pojulle ongelmia.. :o´(
IKÄG ja ESIKOISG; Vuosimalli lukee nimimerkissä, siis -78. Ja esikoinen on tämä - tuntui oikealta ajalta ja elämäntilanteelta saada nyt vauveli. Minäkin siis olin 28, kun synnytin.
PEEVELI; Joo, itsekin mietin samoin, että hyvät vuodet on edessä(kin)päin ;o) Nyt on elämänkokemusta ja osaa arvostaa monia asioita enemmän, kuin 10 vuotta sitten.. :o)
VAATEKOKOG; 68-74.
SÄÄSTÖG; Säästämme kaupassa käynneissä niin, ettei mennä liian usein (koska tulee heräteostoja). Teen itse ruuat, (tosin pakostakin pojun allergioiden takia). Kestoillaan päivällä osittain vaikkakin käytän kalleimpia kertiksiä, active fit pampersseja niiden rinnalla. <ristiriita ;) Ulkona ei käydä juurikaan tällä hetkellä. Vaatteita saadaan käytettyinä vauvalle onneksi jonkinverran. Ostamme kestäviä, laadukkaita tuotteita mielummin, kun halvimpia. Rahaa palaa vakuutuksiin täälläkin, mutta esim. vauvan ja koiran hyvinvoinnista (lääkärimenot ym.) ei tingitä. Pitäis alkaa säästämään mun esimerkiks; valojen turha päällä pito ym.. Myös vois taas enemmän leipoa leipääkin itse, kunhan nämä allergiaoireilut tasaantuis. Nyt ei voimavarat riitä leipomisiin ym. Onneksi toisaalta soseiden valmistukset on näillä näkymin vasta 1,5kk päässä.. Allergioiden takia varmaan tulee pakostakin itse tehtyä niitä.
YÖKYLÄG; Ei olla vielä raaskittu tuota yökylään antaa. Siihen tosin vaikuttaa myös imetys ja allergiaoireilut... Ei ole niin yksinkertasta lykätä hoitoon. Ehkä pitäis tosiaan illaksi edes joku kerta toinen raaskia antaa ni sais kahdenkeskistä aikaa miehen kanssa?! :)
Nyt meillä tuhistu jopa 10 min ilman huuteluja, jospa menis kokeilemaan taas nukkumista. Edes puolen tunnin/tunnin unet tekis ihan hyvää. Hyvät yöt ja viikon loppupuoliskat toivoo;
Villa ja poju 4,5kk
VAATEKOKO: 68-74, joistain menee vielä 62:kin ja bodyn jatkopalat on kestovaippojen takia käytössä myös.
YÖKYLÄ: Ei ole poju ihan lähiaikoina vielä menossakaan! Ei ole edes päivähoidossa ollut vielä kertaakaan, eli isi tai äiti on aina ollut hoitamassa. Pitäisiköhän meidän joskus päästä kahdestaan jonnekin?!
SÄÄSTÖT: Meillä säästetään autoilussa, sähkössä, vedessä, ostamalla käytettyä, tekemällä itse, kestovaipoilla, mutta sitten tuhlataan vastaavasti luomuruokaan.
IKÄ: Vm. 77, eli kolmenkympin kriisiä pukkaa. No ei vaineskaan, tässähän voi olla vielä 2/3 elämää jäljellä, jos hyvin käy. Ja eloikuiseni on esikoinen.
VÄSYMYS: Olin kuvitellut vauvaelämän paljon raskaammaksi. Kun useimpina öinä herään vain kerran, elämä pysyy raiteillaan.
Kukas se kyselikään kestovaippavinkkejä? Taskuvaipoissa täytteen täytyy olla aika napakasti kiinni pintakankaassa, jotta ohivuotoja ei tulisi. Ja toisaalta jalansuiden sopivan tiukat myös. Meillä käytössä on etupäässä sisävaippa + pul-kuori, mutta taskuja on joitain myös, kun ne kuivuvat niin nopeasti ja toisaalta ovat reissussa kätevät käyttää. " Ja mieskin osaa" , vaikka meillä mies opetti kyllä minulle sen harsontaittelunkin aikanaan... Kestovaipoissa hyviä ei taida löytää kuin kokeilemalla, kun vauvan malli vaikuttaa aika paljon siihen istuvuuteen. Kannattaa ostaa käytettyinä kokeilukappaleita, niin löytää sopivat. Ja huonot voi laittaa samantien takaisin myyntiin. Kestovaippainfon ja Babyidean sivuilta löytyy kirpparit, ja Huuto.netistä tietty myös. Kestovaippainfon vaippatietokantaa kannattaa lueskella muutenkin, käyttäjien kommenteista on mulle ainakin selvinnyt monta asiaa!
Ja PennyLanelle tervetuloa mukaan! Heti alkoi se Beatlesin laulu soida päässä, kun näin nikkisi.
Aamupäivän unoset on kuuluu olevan ohi, mentävä siis.
Picapica ja poju 1808
ja saatu uudet strategiset ;) Aleksi oli viime pe 68,9 senttinen ja painoi 8100.
Johan ootte kerenneet pistää pystyyn vaikka mitä kalluppia, huh
Ihan ekaksi tervetuloa, PennyLane :)
Neeuskalle: elä tykkää huonoa, mutta tuon Locobasen Repairin käytöstä tuolta muutaman päivän takaa kommentoisin sen verta, että Aleksille pyysin sitä lääkäriltä tuohon atopiaan mutta kieltäytyi kirjoittamasta reseptiä koska se on liian voimakasta noin pienelle jatkuvaan käyttöön. Et varmaan käytäkään tuota tahmaa joka päivä, mutta mulle tosiaan lääkäri antoi tuommoiset kommentit.
PINOGEE: kaikki luetaan - tänäänkin meni hetki jos toinenkin....
SIIVOUSGEE: oon laiska paskiainen, kotona on kyllä puhdasta mutta voi, halavatun sekaista... romua lojuu ympäriinsä. Imuroin väh 2 x viikossa, pölyt tarvittaessa. Silittämistä vihaan, mutta täytyy sitäkin joka toinen päivä..
IKÄGEE ja ESIKOISGEE: kuuskutonen eli pinon seniori. Enkä kyllä päivääkään vaihtais - HYVÄ PEEVELI ;] Varmaan oon raihnaisempi kun kakskymppinen, mutta mieli on kuin viistoistakesäisellä ;))
TUTTIGEE: ei o tuttia. Lussuttelee tuota nyrkkiään kyllä välillä, muttei riesaksi asti. Ainaskaan vielä.
MeiMiille noista tipoista: neuvolan täti sanoi meille silloin kun ruvettiin noita vastikkeita enämpi syömään,että jos juo yli 700 ml päivässä, saa vähentää 3 tippaan ja jos juo yli litran niin saa jättää pois.
Nyt viihdytystoimiin, palaan....
Nallu
siivousG: jokatoinen pvä ois tavote imuroida..kerran viikkoon pölyt mut useemmin jos tilaisuus sallii
palaan muihin myöh. yhel meni käpy sitteris
onpas tuolla ulkona kylmä - hrr. käytiin vähän vaunutteleen naapurin tyttöjen kans. ni ei ulkona kyllä kovin kauaa viihdy, ainakaan vähissä vaatteissa..
meillä viime yö oli huonompi. poju heräili aika tiuhaan, illalla nukahti, mut heräs tunnin päästä muka pirteänä, onneksi tajusi kun pimeetä oli, että nyt on yö ja silloin nukutaan ni ei ollu kauaa hereillä.. huonoon yöhön oli syynä eilen PUHJENNUT 3. HAMMAS!!!
niin tosiaan 4kk iässä poika sai alahampaat peräkkäisinä päivinä ja eilen sit toisen ylähampaista, siis 5.5kk iässä. mä illalla ihmettelin, ku pikkumies " narskutti" hampaita, et miten se mahdollista.. eihän nyt ientä vasten voi kuulua mitään ääntä - - ja totta tosiaan ylhäältä pilkistikin pieni hammas.. ja narskuttelu olikin uus juttu ja sitä harrastettiin koko ilta.. äitin korvat oli koetuksella!
YÖKYLÄG: meidän ukkeli ei vielä oo ollut yökylässä yksin. sen verta on vielä kiinni minussa (yösyömisineen) et ei vielä oo raskinnu jättää..
TUTTIG: tuttia ei huoli.. ihan vauvana söi 1.5kk mut sitte ei enää huolinu.. sormet ja nyrkit sitä vastoin on suussa.
ESIKOISG: pikkumies on meidän esikoinen, joten ikää oli 24 pojan syntyessä.
nyt syömään ja sit ajattelin laittaa jäälyhtyjä jäätymään ulos.
pirteää päivää kaikille!
Täällä on hyvin nukuttu yö takana. Stella heräs vasta 8.50 ja meni nukkumaan 22.30. Ei herännyt kertaakaan yöllä. Yläkerran kaheli vähän kolisteli 7 pintaan ja meinasi herättää neidin, mutta onnex nukku.
Nyt meillä banaani on aiheuttanut vähän ummetusta. Eli se mun edellinen hehkutus on vähän liian positiivista.Täytyy mennä vissiin ostamaan luumua. Ei kuitenkaan sitä syö....
IKÄG: vielä siihen lisäisin; vaikka olenkin jo yli 30 v. ei iällä enää ole minulle niin väliä. Tää on meidän esikoinen ja sain 33v. Siihen asti kun tyttö syntyi tuntui, että olen vanha. Mietin varmaan koko ajan, että kohta ei enää niitä lapsia niin helposti tule, jos vuoden vielä vierivät eteenpäin. Nyt tuntuu, että elämä on mallillaan. Olenhan sentään saavuttanut jotain suurta eli saanut tämän lapsen. Lisäksi mulla on hyvä tutkinto ja työpaikka ja ennen kaikkea hyvä mies. No, tulipa taas tunteilua, mutta tällaiset aatokset tänään pakkaspäivänä.
Kirjoittelen Stellalle sellaista päiväkirjaa. Ei mitään päivittäistä juttua, mutta kaikista uusista havainnoista kehityksessä ym. Nyt olen vähän jäljessä, joten menen kirjoittelemaan.
D-vitamiini: meilläkin neuvolassa sanottiin, että jos juo korviketta 1 l/vrk ei tarvitse antaa enää d-vitamiinia erikseen. Meillä juodaan n.900mm-1l/vrk. En ole antanut ollenkaan nyt Jekovitia.
Pirteetä pakkaspäivää eloisille!
t. Lillefi ja Stella 2408
ps. PennyLane tervetuloa mukaan!
Sehän on melki jo perjantai, kun tämä päivä on jo yli puolenvälin :)
Tuohon ikäkeskusteluun, että kyllähän näiden pienten kera on vaan nuorruttava, eihän vanha jaksaisi näitten kyydissä. Ja varmaan ei ole kellekkään jäänyt epäselväksi, että henkinen ikä kieppuu tuolla 18v tienoolla ;D Levoton on ihminen sielultaan ja nuori hengeltään...tai
jotain
EsikoisG: Olin 22 kun tuon esikoisen maailmaan saatoin :)
nyt tuo kakkonen kyselee pelaamaan, joten huiskis
Eria
Pitkästä aikaan pinoon =).
Ensteks kaikki ne gallupit mitä vielä muistan.
Ikä: Vuosimalli onkin nimimerkin perässä kanssa eli -81. Ja samaan syssyyn laitan että esikoisen sain 22 vuotiaana.
Väsymys: Eip minkäänlaista. Meillä ollaan nukuttu alusta asti erinomaisesti.
Siivous: Siivotaan kun keretään =). En jaksa stressata turhaan!
Yökylä: Ei oo pikkanen vielä ollut, eikä oo mitään kiirettä pistääkkään mihinkään. Jotenkin noi menohalut on ihan nollissa.
Nyt sitte unohtukin muut geet! Tää äiti ostaa varapään heti kun jollain on myynnissä =D.
Meillä on poika erittäin tyytyväinen tapaus. Poju on kohta puolvuotias ja viiskuukautis neuvolassa paino oli jo pikkasen yli 9kg et saas nähä kuinka kamalasti nytten ollaan kasvettu kun neuvola on kuun alussa.
Soseista vielä oli jotain juttua niin itte teen kasvissoseet ja hedelmäsoseet on ostettu ja oikeen hyvin on molemmat ruvenneet uppoamaan!
Hyvää pakkaspäivää kaikille!!
kiitos mielipiteistä, meidän neiti laittaa sen luumu-viininpunaisen mekon hautaaisiin :) kun sitä vielä katselin niin se oikeesti sopii ihan hyvin (kun on pellavaa niin on sellainen mattavärinen ja" luonollinen" ). Kiitos :) Se on totta ettei vauvan ja pienten tarvi olla mustissa, ja vauvan varsinkaan.
esikoisen sain 26v, sit myöhemmin samana vuona täytin 27v. Tuolloin 99 oli ensisynnyttäjän keski-ikä tuo 26v joten luku on nousussa yhä. Hyvä siis että meistä elomammoista löytyy monen ikäisiä. On ilmoittautunut jo 60-, 70- ja 80-luvun mammoja. Ei ole yhtään 90-luvun äitiä vielä ilmoittautunut, mutta niitäkin saattanee jokunen löytyä (täyttää tänä vuonna 17v). Miten se aika niin rientääkään...
Meillä on tänään 6v bileet ja tarvis alkaa kakkuja koristeleen, täytin ne jo eilen kostumaan. Netistä pitäis ehtiä jotakin leikkivinkkejä, jotta sais kesytettyä 10 kuusvuotiasta jos tiukka paikka tulee ;) Kyllä on ihana katsella onnellista pientä poikaa joka on jänityksestä solmussa, onneksi satui kerho iltapäivä niin saa purkaa höyryjä.
Mietiskelee kretukka
Joopa joo eli siinä heti vastaus ekaan galluppiin...väsyttää ja aivan vietävästi:( Kohta viikon jatkunut kotona käkkiminen kahden sairastavan nuhanenän kanssa on imenyt voimat tästä mammasta, ennenkaikkea henkisesti. Oliver heräs viime yönä varmaan valehtelematta 50 kertaa...huutaa, itkee, rimpuilee punkassaan miltei unessa. Ymmärsin sen hyvin sillon kun pojalla huiteli kuume liki 40 mutta nyt se on laskenu jo liki 37 - ei pitäs pikku-ukkoja näkyä!??! Laitoinkinn tälle päivälle telkun ja dvd:t pannaan...on tullut meinaan aikas lailla pojan katsottua viime päivinä. Jos menevät vaikka kovastikin uniin. Harmi vaan jos näin on, Franklin kun on ollut välillä oiva lapsenvahti imetyksen aikana;))!! Ja kaikkihan ymmärsi vitsiksi:D.
Tänään menen lastenlekuri tuon tyttösen kanssa, kun Pepillä on tuolla pepun seudulla sellanen ihme lerputin, hematooma tms. Tullut ilmeisesti pimun istuskellessa useemman viikon masuaikoina. Neuvolasta olivat sitä mieltä, ett kannattaa tsekkauttaa jos vaikka nyppäisivät pois. samalla saa lekuri kattoo myös Pepin silmää, että onhan se silmätulehdus silläkin niin kun mä veikkaisin ja annoinkin jo Oliverin tippoja.
SäästöGEE: No ruuassa on koitettu säästää, itse tehdään, vähän eineksiä. Nyt ehkä hiukan enemmän kun päävastuu mulla, meillä kun mies on laittanu nuo sapuskat tähän asti. Päiväyshalvennus-lihoja ym löytyy AINA pakkasesta. Tiedetään suunnilleen mihin aikaan mikin kauppa hinnottelee -50%:D! Unelmoin jo siitä, kun saadaan talo valmiiks niin siellä on sitten kunnon iso pakkanen niin saa oikein hamstrata:D Vaatteita ollaan saatu etenkin Pepille paljon lainaan ystäviltä. siis miltei kaikki. Välillä tulee ihan sellanen fiilis ett kyl mä nyt haluun jotain omaaomaakin ostaa tytölle vaikka tosissani tykkäänkin lainavaatteista. kirpparilla vieraillaan myös sillon tällön jos vaikka löytöjä löytyis. Autossa me säästetään tällä hetkellä varmaan eniten - ajokilometrit viikossa varmaan 15km:) - toisaalta, kallistahan sitä on tossa pihassakin seisottaa. Välttämätön olemassa kuitenkin. Aikalailla sais viel opetella säästään sit kun omaan taloon muutetaan.
IkäGEE: VM.-74 täällä ollaan, pahin 30kriisi jo takanapäin siis. Esikoisen synnytin v. 2005 eli olin siis silloin vielä 30v.
Tätä tää on ettei taaskaan muista tän enempää....mutta nyt nauttimaan edes hetkenn hiljaisuudesta...aah...
Vieteri
Nyt on porkkanaakin kuutioina jääkaapissa. On tullut nyt tehtyä noita kaikenlaisia vaikka niitä ei uppoakaan mutta ei sitten ainakaan jää yrittämättä. Pitäisi itsellekin tehdä pakasteaterioita valmiiksi pakkaseen, sain idean neuvolan lehtisestä. Tulisi kerralla tehtyä ja sitten syötävää olisi aina helposti tarjolla.
Tuli nukuttua todella huonosti. Yhtä syöntiä oli sitten kun ei varmaan maitovarastot (5 krt) pysyneet riittävinä sillä edellisten öiden kerran kuudelta aamulla syönnillä. Maisteltiin nokkiksesta korviketta, jos maistuisi mutta ei sekään maistu ;)
Pia ja tyttö ja 1,5 viikon päästä jo 6 kk
Kiitos VILLA kuume karkoitettu pariksi päiväksi :)
Käytiin perhekerhos. HIlla valvoi ennätys pitkään ja simahti heti kun laskin rattaisiin :). Tyttö vaan hymyili kaikille kerhos, tuijotti aina tätejä niin kauan et ne huomas hänet ja sitten hymy korviin ja pomppimaan hih :).
Kotimatkal meinas mennä hermo kun oli ihan sairas pissihätä ja esikoinen ei millään jaksanu talsia... meillä meni kotimatkaan 50min kun miun tahdil ois menny ehkä 10... mitä tästä opittiin, elä laita 2 veetä käveleen jos on kova hätä :).
Galluppia jälleen pukkaa... Poika nukkuu pakkasessa jo kolmatta (!) tuntia, katsotaan kuinka paljon ehdin kirjoitella ennen heräämistä. Pakkanen näköjään nukuttaa hyvin, kun huonoina päivinä koko päivän päikkärisaldo saattaa olla tuo 2 h.
Ikää on nyt 30 v. ja sama lukema oli mittarissa elokuussa kun esikoiseni sain.
SäästöG: käytän kestovaippoja, jospa siitä säästöä kertyisi kun ostelen ne käytettyinä. Kavereiden lainavaatteet ja tarvikkeet ovat kovassa käytössäja nyt olen löytänyt kirpparit vauvanvaatteiden ostopaikkoina. Ruokaa koitan ostaa halvalla. Yritän välttää turhan tavaran ostoa, inhottaa jos kaikki paikat on täynnä turhaa rojua. Toisaalta vapaa-ajan harrastuksista ja matkoista ei sitten tingitä. Autossa ei tarvitse tinkiä, koska miehellä on vapaa autoetu töistä. Mitä enemmän ajaa, sitä enemmän on kotiinpäin... paitsi ekologisuuden kannalta.
Kestovaippakysymykseen voin sen verran palata, että taskuvaipat ovat mielestäni helpoimmat koska kuivuvat nopeasti (ei kuivausrumpua käytössä). Yöllä on käytössä villahousut/villakuoret, jotka ehkaisevät ohivuodot aika tehokkaasti megapissaajaltakin. AIOt kestävät kuivua ikuisuuden, en käytä niitä. Myös perinteisiä sisävaippoja löytyy jonkin verran.
VäsymysG: välillä huonojen öiden putken jälkeen olen tosi väsynyt, aamulla ei millään jaksaisi nousta. Jos sitten tulee muutama hyvä yö (1-2 syöttöä) niin puhkun energiaa. Haaveilen sellaisesta yöstä, että saisin nukkua koko yön putkeen. Koska mahtaisi onnistua? Pojan ollessa riparilla?!? Yökylään ei ole vielä jätetty, ehkä sitten lähempänä vuotta. Kerran kaveri on ollut hoitamassa illan. Poika ei suostunut syömään eikä nukkumaan, joten ei ollut kovin rohkaisevaa. Isän hoitaessa yksin illan kaikki on kyllä ok. Toisaalta jos isovanhemmat asuisivat lähempänä niin olisi helpompi jättää.
Neuvolassa 5 kk:n mitat (1 viikko ennen 5 kk:ta) olivat 65 cm ja 7400 g. Hassua oli se, että poika oli KUTISTUNUT 2 cm kolmessa viikossa!!! No joo, syy on lienee se, että välimittaus oli rokotustutkimuksessa. Kertoo kyllä hyvin siitä, miten epäluotettavat nuo pituusmittaukset ovat... Aloitimme nyt kiinteiden maistelun 1 kk etuajassa (tarkoitus oli täysimettää se 6 kk), koska toivon sen vaikuttavan noihin todella rikkoinaisiin öihin jonkun verran. Toivossa on hyvä elää...
Olikohan vielä jotakin muuta? Lähden sitten katsomaan, vieläkö poika on hengissä pihalla kun ei ole vielä herännyt. Hassua - sitten kun nukkuisi hyvin niin olen itse ihan hermona kelloa vilkuilemassa enkä osaa nauttia siitä!
Tintarella ja poika 2808
Meillä on parhaiten toiminut Ceridalin lipoGEL pahimpina aikoina.
Tytön posket on olleet allergian takia kovilla (rohtuneet ja vuotavat) ja saimme reseptin ko. rasvaan. Tätä käytämme kortisonikuurin aikana välirasvana. Tässä ei ole ollenkaan vettä (EI KIRVELE), mutta ei sitäkään varmaan kannata laittaa juuri ennen ulosmenoa. Suojaa myös muuten kuolalta kun ei lähde vedellä noin vaan pois ihosta. Ei sisällä myöskään säilöntä- eikä väriaineita, eikä hajusteita.
Jospa tästä olisi apua kuiviin pikkuposkiin =)
t. Hanhikki ja pimu
kävimpä hakee tytöille jonatanin puvut,oli nääs 60% alessa ;) kyllä säästi hyvän pennin..otin iidulle kasvuvaraa jos menis syksýstä vielä saas nähä..nyt muuten kelaan soittelee..moro =)
Niinpä mekin miehen kanssa. Ja esikoinen saatiin juuri ka.iässä 28 v.
VÄSYMYS: jÄrkyttävää. Viisi herätystä yössä tekee tehtävänsä ja olen ihan raato. Meillä meni kaksosten unet ihan sekaisin kun kiinteet aloitettiin. Sitä ennen nukkuivat hyvin
SOSEET ja SÄÄSTÖG: kaupasta, vaikka toisin alupnperin suunnittelin. Mulla ei vaan riitä aika eikä hermot soseshowhun ja kaikenkukkuraks mun soseet ei koskaan kevlvannut esikoiselle eikä ne kaksosillekaan näytä olevan suurta herkkua. Myös puurojauheet ovat kaupan valmiita, eli kovin syövät teollista nämä meidän vauvat. Kovasti säästellään kaikessa muussa sitten, ruuassa vaan en jaksa saaästellä, mutta itselleni en ole hankkinut juuri mitään kahteen vuoteen ja kampaajakäynnitkin ovat tyyliin jouluna ja juhannuksena.
VITAMIINIT: jekovitia 5 tippaa koska meillä täysin tissimaidolla, pulloruokinta korvikkeilla ei onnistu
Yritämme by the way tapaamiseen tulla ens pe, jos vaan Mr. Murphy niin sallii
Oli eilinen päivä sellaista hurlumheitä, ettei koneella juuri kerennyt istuskelemaan.
Oinasmamman eilinen kirjoitus oli kuin meidän elämästä. Illalla jo korotin pojalle ääntäni, kun halusin katsella uutiset rauhassa ilman , että oli koko ajan jotain multa kinumassa. Mies oli eilen pitkän päivän töissä ja poika siis leikittäjää vailla. En olisi saanut olla ollenkaan tytön kanssa, joka sekin oli illalla seirankipeä. Itki heti, kun hävisin näkyvistä. Oli muutes melko rasittavaa. Mies tuli kotiin 19.30 söi , kävi saunassa, laittoi pojalle iltapalan ja hoiti iltapesun ja lähti takaisin töihin. Kotiutui 4.30.
Käväsin tänään työpaikalla ja paljon oli siellä asiat muuttuneet. Eikä siellä ollut kuin kolme vanhaa ja mulle tuttua työntekijää jäljellä. Pääsen kuitenkin takaisin samaan ryhmään, missä aiemmin työskentelin.
No nyt niitä galluppeja:
Ikäg: vm-74, esikoisen sain 29v mutta täytin 30 parin kuukauden päästä. Ikäkriisi siis ollutta ja mennyttä. Nautin tästä iästä aivan täysillä.
Vaatekokog: 68 on nyt passeli
Yökyläilyg: eipä ole vielä ollut, ei ole ollut tarvetta
Väsymysg: joskus väsyttää enemmän joskus vähemmän. Hyvin antaa tyttö nukkua mutta esikoinen valvotti jällleen viime yönä 3.15-5.
Säästög: kerran vkossa käydään kaupassa ja ostetaan pakastimeen leipää ja lihaa. Karkkeja pitäisi ostaa vähemmän. Ulkona syödään harvoin mutta kun syödään niin se tehdään sitten perusteellisesti. Yökiitäjiä ei olla. Matkustetaan todella harvoi, viimeisin oli v.2000 Rodoksella, nyt lähdemme Italiaan. Autolla ajan vähän, otan hyötyliikuntana asioilla käymiset.Pakkasilla laitetaan varaavaan takkaan valkee joka toinen päivä. Lehtiä ei tilailla ja puhelimessa en juurikaan juoruile. Kampaajalla käyn 2kk välein, syytä olisi useammin käydä. Lasten vaatteita ostan uusina mutta saan myös paljon käytettyja ja niitä todellakin puen lasteni ylle.
Täällä on kanssa ollut havaittavissa eroahdistusta äidistä. Vaikka on miehen sylissä niin silti pitää nähdä missä liikuskelen, usein tulee itku, jos olen liian kauan pois näkyvistä.
Lapset vielä nukkuu, joten päivän postin pariin.
Huhti
Just kotiuduttiin pulkkamäestä tai pyllymäestä, miten sen nyt ottaa... mammakin innostui laskemaan ja nyt on niin tarmoa täynnä että avot! ;)
HUHTIlle piti huikata, että oletko katsonut sähköpostiasi että tuliko se kuva perille?? En ole ihan varma menikö se osoite nappiin...lähetin sen siis siihen sun omalla nimellä olevaan osoitteeseen. Niin, ja tsemppiä vaan sinne, samassa veneessä taidetaan olla näiden meidän esikoisten kanssa! ;) Meilläkin valvotti viime yönä tuo poika eikä vauva niinkuin voisi kuvitella....
Kuinka monta kertaa päivässä muuten annatte soseita näille eloisillenne? Rupee tuntumaan että tuo 2 x ei enää riitä tälle neidille vaan tarvii ottaa välipala mukaan kuvioihin. Eli 12-13 välillä syö puoli purkkia lihasosetta, ja nyt tänään annoin jo 15-16 aikoihin hedelmämäsosetta joten täytynee antaa vielä 18 maissa kasvissosetta. Ja tosiaan kerralla menee aina se puolisen purkkia, enemmän on turha yrittää... Ja siltikin käy tissillä vielä about 8 kertaa päivässä!!! Että jos just tuolla soseen lisäyksellä sais noita tissittelyä vähän vähennettyä. Toisaalta taas neiti ei ole enää pitkään aikaan syönyt öisin joten eipä tuo haittaa jos päivällä tankkaa sitten senkin edestä. Ennemmin niin päin tietenkin! ;)
No, niin nyt tuo esikoinen taas tuli tuohon pyörimään.. Edes pikku kakkosta ei voi enää ilman äitiä katsoa... moikka!
oinasmamma
Vastaanpa muutamaan galluppiin..
VäsymysG: totisesti, väsyjä ollaan. Tytöt valvottaa huolella, ja ei ikinä molemmille satu hyvää yötä peräkkäin, toinen aina muistaaa huudella vaikka toinen nukkuisikin.
Esikoisen sain tarkalleen 28-vuotiaana, jos ois syntyny 2 tuntia aikaisemmin oisin ollu vielä 27. Eli äiskän synttäripoika syntyi tarkalleen tilastojen mukaan 28-vuotiaalle ensisynnyttäjälle.
YökyläG: ei oo tytöt ollu vielä yökylässä, eikä menekkään ennenkun tissittelyt loppuu. Mutta sen jälkeen voisin kyllä antaa tytöt kylään vaikka viikoksi, jos vaikka saisi nukkua :)
Mutta nyt siivoilemaan, ettei keittiö ois aamulla siisti..
Babybel + tytsyt kohta 6kk