*^*ELOISAT keskellä viikkoa (ke-to)*^*
Kommentit (65)
äippä vm 76.
Pojan vaatekoko on 74-80 vaatteesta riippuen, ompa joku 68 vielä sopiva.
Säästämisessä ollaan tooosi huonoja, talonrakennus imee juuri nyt paljon ja siinäpä ei säästämiset paljoa auta=))
Poika saa purkkiruokaa, koska on helppoa,terveellistä ja vain banaani,peruna ja porkkana valmistuu itseteoin.
Vaipat pampersia, en ole kokeillut muita kun on niiiin hyviä ja sopivan mallisia.
Siinä sitä, huvituksenamme yleensä kavereidewn kanssa kyläilyt ja sauna-illat, tehdään yhdessä ruokaa jne mutta suht edullista kyllä.
Kesä on kuluttavampaa aikaa rahan suhteen kun viikonloput mökillä vie rahaa...ja veneily, joka kyllä tänä kesänä on edullisempaa kun aiemmin, voidaan jättää nestelasti vähemmälle=)
Kivaa kun tuli lunta, vaikka en sitä enää toivonutkaan, poika nukkuu hyvin pakkasessa, tänäänkin otti ekaksi 10-13 unet ja 15-17 unet, eli kirpeä keli on vissiin mieluinen.
Yö menee meillä kivasti, nukkuu klo 20-06 omassa sängyssään heräämättä, ja kun ollaan niin aamu-unisia niin otan joka aamu viereen ja vaihdan vaipan ja jatketaan tonne puoli kahdeksaan, joskus seitsemään.
Monen olen lukenut valvovan illalla pitkään, meinaan vanhemman, ja olenkin ihan toivoton nukkuja koska me oikeesti mennään joka ilta kympiltä itekin jo nukkumaan. Ei jaksa valvoa. Tietty kun poika menee jo kahdeksalta.
Ihailen open ja puuhiksen ja monen monen muun tarmokkuutta, vähäisistä unista ja oman ajan puutteesta huolimatta jaksaa hoitaa kotityöt ja kaikkea, mä en oikein jaksais niitäkään, en ole silittänytkään mitään puoleen vuoteen (*nolona* täällä)
Meillä poika on ihan just PUOLI VUOTTA, huh kun aika kuluu!
Ps.kauanko teillä päiväunien välillä ollaan hereillä, musta tuntuu että 2-3 tuntia on meillä se minkä jaksaa olla.
Juu, tuli kuva perille, kiitos!
Mies sitä kuvaa katteli aikansa ja totesi, että onpas teidän tytössä paljon isänsä näköä. Ja mun mielestä oli paljon sun näköä.
Me kans käytiin pojan kanssa päikkäreiden jälkeen pulkkamäessä ja tuli itekin laskettua. Kivaa oli.
Tyttö sylissä hermostuu, joten mukavaa illan jatkoa kaikille.
Huhti
...niin, kestovaipoistahan piti vielä kommentoida kun joku niistä kyseli. Meillä mentiin alussa harsotaitoksilla ja vaippakuorilla (mm. se äippä-pakkauksessa ollut kuori) ja ostin myös huuto.netistä käytettyinä sellaiset hahtuvahousut mutta niitä en ymmärtänyt ollenkaan....
Nyt olen käyttänyt pul-taskuvaippoja, eli niitä mihin tungetaan vaan ne imujutut sinne taskuun, eikä erikseen enää kuorivaippaa. Oon ostanut nekin kaikki käytettyinä (hyväkuntoisina kuitenkin!), Swaddlebees ja Fuzzi -merkit ovat käytössä.
Käytän kuitenkin enemmän kertiksiä kuin noita kestoja. Kestoja ehkä pari kpl päivässä, riippuu vähän...
Ne harsojututhan olisi kai edullisin vaihtoehto, mutta vaikka meilläkin on varmaan 15 harsoa niin tuntui että ne ei riitä mihinkään, en sitten ole niitä ostanut enempää vaan käytän niitä taskuvaippoja!
Jebajee, nyt olisi iltateen paikka -so long! -PennyLane
Ai niin! Tää on just Beatles-nikki! Seikkailen tuolla muilla palstoilla mm. Eleanor Rigby -nikillä!
Johan sitä mekin päästiin 5kk:n neuvolaan; pojan mitat 66,1cm ja 7500g. Kiinteitä syö nyt kahdesti päivässä, lounasaikaan kasvissosetta 125-150g ja seuraavalla syönnillä ½ prk hedelmää. Iltaisin sitten 200ml velliä, Nania n. 800ml /vrk (velli on laskettu siihen mukaan).
Meillä opittiin kääntymään mahalleen pari päivää sitten! Kauan sitä on treenattukin ja selälleen poika on osannut kääntyä, jos on viitsinyt... Onhan se nyt helpompaa äkistä suureen ääneen, niin joku tulee kääntämään ;0) Nyt ähertää pyllyä pystyyn ja polvia alleen, konttausta tieten suunnittelee.
nallukka06: En tykännyt huonoa Locobase repair -infosta, päinvastoin. Hyvä tietää, että on liian voimakasta jatkuvaan käyttöön. Onneksi siihen ei ole tarvettakaan, kummallakin muksulla on mielettömän hyvä iho, vain pakkasella posket menee karheiksi.
IkäG: vm-71 olen ja mies on vm-68. Esikoisen syntyessä olin 32v, täytin sinä loppuvuodesta 33.
VäsymysG: Alkaa jo vähän helpottaa, kun poika nukkuu täysiä öitä ja esikoinenkin on taas vaihteeksi nukkunut omassa sängyssään ilman yöitkuja / -kukkumisia. Jostain syystä mulla on iltapäivisin klo 13-14 hirmuinen väsymys ja meinaankin nukahtaa istualleni, jos esim syötän poikaa tai luen esikoisen kanssa kirjaa. Äidin päikkäriaika vissiin...
YökyläG: Ei ole meidän viisikuisemme vielä yökylään ilman vanhempia ehtinyt. Eikä itseasiassa esikoinenkaan, täyttää 3v. Ei ole halunnut jäädä eikä ole alettu pakottamaankaan, jää varmasti aikanaan omasta halustaan.
SäästöG: Emme varsinaisesti ole erityisiä säästäjiä, vaan yritämme elää maalaisjärjen kanssa vähän kaikessa. Käyn kaupassa 2x vkossa ja hyödynnän tarjouksia mahdollisimman paljon, pakasteeseen saakka. Herkuttelemme silti, ei välttämättä karkilla, mutta hyvää ruokaa muuten. Lämmittämisessä säästyy paljon varaavan leivinuunin ansiosta ja talvisaikaan teen siinä samalla paljon uuniruokia. Lapsille ostan vaatteita niin alennusmyynneistä kuin kirppareiltakin, joskus tarpeeseen norm.hinnallakin. Itselle ei ole tullut ostettua mitään vaatetta aikoihin. Meillä on kaksi autoa, mutta käytämme enemmän dieselversiota, jonka vakuutuksiin uppoaa kyllä melkoisesti rahaa vuodessa. Toinen auto on liki vakuuttamaton (vain liikennevakuutus) vanhus, jolla pääsee hätätilanteessa liikkeelle. Mutta esim käyttösähköä ja vettä ei käytetä mittarin kuva silmissä, energiasäästölamppuja palaa ja vettä loorataan surutta.
oinasmamma mietin ihan samaa tosin mein neiti 4,5kk vast vanha
mut oon antanu ½purkkii 11 aikaan ja puol purkkia 17.00 ja tuntuu et enempi sais olla,syö ihan innoissaan.alotan lihaa tossa kuhan 5kk tulee täyteen. mietin et onkohan liikaa jos antasin 11.00 ½-purkkia kasvissosetta ja 14.00 hedelmää ½-purkkia ja 17.00 ½-purkkia kasvista??!! + maitoo minkä ottaa!
jaahans pitää mennä saa ehkä hetken olla,likka nukkunu 1h ku oltiin ulkona. sitä ennen heräs 14.00 ja valvoi tohon viiteen :O ihme kekkuloija,nukkui kyllä 2,5h pihalla ;) saldo on tollaset 3,5h/pvä
mutta mää meen moro :)