Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tunnetteko ylpeyttä ylioppilaslakistanne?

Vierailija
01.05.2024 |

Olemmehan osa suomen eliittiä

Kommentit (64)

Vierailija
1/64 |
01.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Häpeän opiskella yliopistossa vaikken ole ylioppilas.

Vierailija
2/64 |
01.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä. Tiedänmyös erään rantojen miehen joka käyttää sitä kokoajan. Hieman ruskehtava kyllä jo ja niinpä se ikuinen vappu voi jäädä päälle kenellä tahansa..

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/64 |
01.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin pienipalkkainen toimistoapulainen, joka suoritti lukion iltaoppikoulussa 8-tuntisten työpäivien ohessa.

Olen ylpeä laudaturin papereistani ja siitä, että pääsin korkeakouluun opiskelemaan haluamaani alaa.

Vierailija
4/64 |
01.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enpä tunne. Omassa lähipiirissäni lähes kaikki ovat valmistuneet lukiosta. Todella vaatimaton "saavutus", jos sellainen lainkaan. Olen opiskelemassa tohtoriksi enkä pidä sitäkään minään ihmeellisenä suorituksena. Se nyt vain on koulutus, mikä minun pitää suorittaa päästäkseni toimimaan alallani. 

Vierailija
5/64 |
01.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tunnen tietysti. Se oli kovan työn tulos ja nostaa siihen ikäluokan parempaan puoliskoon. Toki nyt myöhemmin olen vielä ylpeämpi kahdesta maisterintutkinnostani.

Vierailija
6/64 |
01.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taisin muutama vuosi valmistumisen jälkeen heittää koko reuhkan roskiin.

Vierailija
7/64 |
01.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirjoitin 26 vuotta sitten. Kertaakaan en ole lakkia käyttänyt lakkiaisten jälkeen. Kolme vuotta sitten heitin sen roskiin.

Menin lukioon, kun ei mihinkään alaan ollut kiinnostusta 

Vierailija
8/64 |
01.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla ylioppilas-, teekkari- ja tohtorin hattu. Mikään niistä ei sinänsä ole minulle ylpeyden aihe. 

Vierailija
9/64 |
01.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähinnä muisto menneiltä ajoilta ja sellaisena ihan kiva. Tosin en sitä ole käyttänyt missään tilanteessa sen saatuani.

Vierailija
10/64 |
01.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päästyäni ylioppilaaksi lakin käyttö ei kiinnostanut tippaakaan. Josku yli kolmekymppisenä jostain syystä kaikki perinteet alkoivat kiinnostaa, joten nykyisin pidän ylioppilaslakkiakin vappuna.

Vierailija
11/64 |
01.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ylpeä, kun yllätyksekseni sain vielä laudaturin paperit!

Vierailija
12/64 |
01.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytän lakkia vappuisin, olenhan ylioppilas koulutukseltani ja mieheni on toimitusjohtaja ja aina on 3:ea eri leikkelettä Vapun brunsilla aamiaiseksi.

Vierailija
13/64 |
01.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olihan se teininä itselle tärkeä tavoite ja tietenkin olin ylpeä opiskeluaikana saavutuksestani, kun lukion jälkeen sain toivomani opiskelupaikan. Nykyisin lakki on laatikossa ja muistona jossain varaston ylähyllyllä. Lakkiin liittyy hauskoja nuoruusmuistoja, sillä se on kastunut läpimäräksi joskus opiskeluaikojen vappujuhlissa, kuivattelin sitä päiväkausia, mutta en ole sitä sen jälkeen päähäni laittanut.

Vierailija
14/64 |
01.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin paljon kovempia matseja on ollut sen jälkeen, että eipä tuota osaa enää oikein minään pitää.

Vierailija
15/64 |
01.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En nyt lakista sen kummemmin, mutta ylioppilastutkinnosta kyllä. Olin sukuni ensimmäinen ylioppilas

Vierailija
16/64 |
01.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Käytän lakkia vappuisin, olenhan ylioppilas koulutukseltani ja mieheni on toimitusjohtaja ja aina on 3:ea eri leikkelettä Vapun brunsilla aamiaiseksi.

Voi kuinka tasokasta! :D 

Vierailija
17/64 |
01.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen ylpeä, kun yllätyksekseni sain vielä laudaturin paperit!

Paistaa se päivä joskus paskakasaankin.

Vierailija
18/64 |
01.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tottakai olen! Kaikesta, mitä on tehnyt loppuun asti, pitää ja saa olla ylpeä. Lakkia pidän muistojen ja aina uuden kevään kunniaksi vappuisin, kyllä.

Vierailija
19/64 |
01.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En edes tiedä missä se on.

Vierailija
20/64 |
01.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En. Eipä siitä lukion käymisestä ole ollut itselle mitään hyötyä. Äiti aikoinaan pakotti käymään lukion, että sai leuhkia ja arvostella mun serkkuja, jotka ei ole käyneet lukiota. Mun mielestä lukion käynyt ei ole yhtään sen parempi kuin amiksen käynyt. Sitä paitsi ei lukion papereilla itsestään tee mitään, lukion jälkeen vasta sitten aloitetaaan opiskelu ammattiin esim. yliopistossa.