Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mies suuttui koska peruin treffit koiran sairastumisen vuoksi

Vierailija
01.05.2024 |

Sanoi mulle että ei eläintä voi laittaa ihmisen edelle, se on vain eläin ja ihmissuhteet ovat tärkeämpiä.... koirallani oli vaikea epileptinen kohtaus enkä halunnut jättää sitä yksin enkä laittaa kenellekään hoitoon siinä tilassa. Miehen mielestä koiran olisi ihan hyvin voinut jättää jonnekkin hoitoon vuorokaudeksi. Mielestäni hän oli tunteeton koiran suhteen. Nyt pitänyt mykkäkoulua 2 päivää, ei vastannut edes mun viestiin vaikka sen näki. Osoittaa mieltään. Mitä mieltä ootte tästä? 

Kommentit (154)

Vierailija
101/154 |
01.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä pahin saastuttaja on ihminen. Elän siis ympäristöystävällisesti, kun en hanki lapsia vaan lemmikin

Kommenttisi ei kestä loogista tarkastelua. Jos haluat eroon ihmisistä, sinun pitäisi itse asiassa lopettaa itsesi. Se on käytännössä sama kuin ei haluta lapsia.

Ajattelen kuitenkin niin, että ihmisten ja erityisesti matalan syntyvyyden suomalaisten tulisi lisääntyä ja pitää ihmislaji hengissä ja samalla vähentää mahdollisimman paljon päästöjä. Koska lemmikit aiheuttavat järkyttävät päästöt, niitä ei pitäisi pitää.

Vierailija
102/154 |
01.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä mieltä olen? Käske ukon painua mäkeen.

-mies

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/154 |
01.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä pahin saastuttaja on ihminen. Elän siis ympäristöystävällisesti, kun en hanki lapsia vaan lemmikin

Kommenttisi ei kestä loogista tarkastelua. Jos haluat eroon ihmisistä, sinun pitäisi itse asiassa lopettaa itsesi. Se on käytännössä sama kuin ei haluta lapsia.

Ajattelen kuitenkin niin, että ihmisten ja erityisesti matalan syntyvyyden suomalaisten tulisi lisääntyä ja pitää ihmislaji hengissä ja samalla vähentää mahdollisimman paljon päästöjä. Koska lemmikit aiheuttavat järkyttävät päästöt, niitä ei pitäisi pitää.

Lajin jatkaminen on tärkeää ja tärkeää on tehdä hyvät elinolosuhteet ihmislajille. Liikakansoitus on ongelma, mutta ongelma on myös sukupuutto, koska suomalaiset tulevat korvautumaan patriarkaalisen kulttuurin väestöllä, esim muslimeilla, jotka pitävät vielä paljon huonompaa huolta ympäristöstä kuin suomalaiset.

Vierailija
104/154 |
01.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ehkäpä ihminen menisi eläimen edelle jossain tulipalossa tms. hätätilanteessa, mutta ainoastaan itsekäs, kylmä mulkku sanoisi ettei sinun tulisi pitää huolta koirastasi sen sairastuessa, vaan hänen pitäisi olla tuossa ensisijalla. Naurettavaa. Hirveän kuuloinen ihminen, ihan riippumatta sukupuolesta tms. En katselisi tuollaista ihmistä hetkeäkään.

Täysin ymmärrettävä ja hyvä syy perua treffit sairastapauksen vuoksi. Itsekin miehenä olisin kysellyt mikä sinulla tai koiralla on hätänä, ja olisin tarjoutunut kyyditsemään tai auttamaan jos vain jotenkin voin.

Tämä nyt on se ikuinen riidanaihe täälläkin, mutta aivan varmasti itse pelastaisin oman koirani enkä sitä naapurin lasta. Jos tässä nyt siis oli siitä vertauksesta edes kyse:D

Vierailija
105/154 |
01.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuollainen uliuli-mies kannattaa jättää heti alkuvaiheessa.

Vierailija
106/154 |
01.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joo kyllä, mielestäni ihmislaji saisi kuolla sukupuuttoon. Ketään elävää ei mielestäni kuitenkaan saa tappaa, ihmistä eikä lemmikkiä.

Vierailija
107/154 |
01.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tiedät itsekin  JÄTÄ SE SIKA, mutta hoida koiraasi hyvin. Koirasi tarvitsee sinua. 

Lemmikkien ottaminen on sikamaista toimintaa. Niiltä ei ole ikinä kysytty, haluavatko olla ihmisten orjia. En haluaisi miestä enkä naista, jolla on eläimiä. Eläinten paikka on luonnossa, ei ihmisten kotona.

Ihminenkin on eläin. Olisiko sinunkin paikka luonnossa?

Ihminen on itse rakentanut kyläyhteisöt ja kaupungit ja olen niissä vähän niin kuin pakosta mukana. Tavallaan olen luonnossa. Mutta minulla on se mahdollisuus, että voin aina lopettaa itseni, jos liikaa ahdistaa.

Lemmikkieläimeltä tuokin mahdollisuus on riistetty. Lemmikkieläinten pitäminen on joka kulmasta epäeettistä, mutta lemmikkien omistajat ohittavat nämä ristiriidat täysin.

Vierailija
108/154 |
01.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tiedät itsekin  JÄTÄ SE SIKA, mutta hoida koiraasi hyvin. Koirasi tarvitsee sinua. 

Lemmikkien ottaminen on sikamaista toimintaa. Niiltä ei ole ikinä kysytty, haluavatko olla ihmisten orjia. En haluaisi miestä enkä naista, jolla on eläimiä. Eläinten paikka on luonnossa, ei ihmisten kotona.

Koiran paikka ei todellakaan ole luonnossa.

No on täysin epäeettistä jalostaa eläimiä ihmisten täysin itsekkäitä tarpeita varten. Koiran paikka ei todellakaan ole ihmisten kotona.

Eli koiria ei saisi olla olemassa? Ymmärrän ajatuksesi, mutta se on melko epärealistinen.

Niin missähän se koiran paikka sitten saisi olla, jos ei ihmisten kotona?  Ihminen on aikanaan kesyttänyt koiran avukseen.  Ja ihmisen apuna ja elämänkumppanina se elää edelleen.  

Mutta ei saisi asua ihmisen kodissa?  

Tietääkseni poliisikoiratkin asuu jonkun poliisin kotona.  Hakukoirat asuu aina omistajiensa kodeissa.  Opaskoirat ei muualla saa asuakaan kuin sokean kotona.  Paimentavat koirat asuu aina omistajansa kotona.  Vahtikoirat huolehtivat omistajansa turvallisuudesta, ja asuvat tietenkin hänen kodissaan.  En nyt oikein tajua ideaa, että koira ei saisi olla kenenkään kodissa....

Koirat on pelastaneet varmasti miljoonia ihmishenkiä vuosien saatossa.  Tavallinen lemmikkikoirakin on haistanut vaaran ja herättänyt isäntäväkensä vaikkapa tulipalon uhatessa.  Näitä tapauksiahan on kautta vuosien ja vuosisatojen ollut ja on edelleen.  Koira jos mikä on äärimmäisen hyödyllinen eläin.  

Muistan lapsuudestani 60-luvulta, kun naapurin pikkukoira juoksi yhtäkkiä meidän pihaan, jonne se ei koskaan muuten tullut ja haukkui vimmatusti ja juoksi ympyrää ja selvästi yritti johdattaa pihassa olevaa isääni omaan pihaansa.  Isä lähti katsomaan ja siellä makasi naapurin isäntä rappusillaan sydänkohtauksen saaneena.  Muita ihmisiä ei siellä ollut silloin kotona.  Hänet ehdittiin pelastaa.  Sen jälkeen ei ole kukaan sen tienoon ihminen koiria halveksinut, kun tämä asia tuli tietoon.  Isä muisteli tätä asiaa vielä vanhanakin ja kehui sitä koiraa koko ikänsä.

Vierailija
109/154 |
01.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joo kyllä, mielestäni ihmislaji saisi kuolla sukupuuttoon. Ketään elävää ei mielestäni kuitenkaan saa tappaa, ihmistä eikä lemmikkiä.

Ja lemmikkini on alunperin koditon, ei varta vasten jalostettu.

Vierailija
110/154 |
01.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opeta koira siivoamaan, tekemään ruokaa ja osallistumaan talouden hoitoon, niin korvaa jokaisen miehen, puhumaan se ei opi mutta kuuntelee sujuvammin kuin mies. 

Vierailija
111/154 |
01.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihminenkin on eläin. Olisiko sinunkin paikka luonnossa?

Ihminen on itse rakentanut kyläyhteisöt ja kaupungit ja olen niissä vähän niin kuin pakosta mukana. Tavallaan olen luonnossa. Mutta minulla on se mahdollisuus, että voin aina lopettaa itseni, jos liikaa ahdistaa.

Lemmikkieläimeltä tuokin mahdollisuus on riistetty. Lemmikkieläinten pitäminen on joka kulmasta epäeettistä, mutta lemmikkien omistajat ohittavat nämä ristiriida

Ei mikään muu eläin kuin ihminen halua lopettaa itseään

Vierailija
112/154 |
01.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lajin jatkaminen on tärkeää ja tärkeää on tehdä hyvät elinolosuhteet ihmislajille. Liikakansoitus on ongelma, mutta ongelma on myös sukupuutto, koska suomalaiset tulevat korvautumaan patriarkaalisen kulttuurin väestöllä, esim muslimeilla, jotka pitävät vielä

Emme ole täällä näkemässä kun he tuhoavat maailman. Onneksi.

Vierailija
113/154 |
01.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpa empatiakyvytön ihminen eläintä kohtaan! Kiertoon vaan, ei ole sulle sopiva tyyppi.

Mun miehellä on onneks aivot ja sydän paikallaan, ja kyllä viattomien eläinten terveys on aina tärkeämpää kuin jotkut oman edun tavoittelut. Sitähän ne treffitkin lopulta on..

Vierailija
114/154 |
01.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mutta jos mielestäsi ihmislaji saisi kuolla sukupuuttoon, niin mikset aloita itsestäsi ja poistu tästä maailmasta? Tuotat kuitenkin paljonkin päästöjä, jotka ovat tarpeettomia, jos mielestäsi ihmisiä ei tarvitse olla.

Itse toivon suomalaisten ja ihmislajin säilyvän ja siksi haluan elää hyvässä ympäristössä, missä ihmiset eivät kuormita luontoa tarpeettomasti esim. lemmikeillä.

Vierailija
115/154 |
01.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi edes olet tuollaisen kanssa vielä? Onko se muissa asioissa muka fiksumpi? Vaikeaa uskoa.

116/154 |
01.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies on tyhmä. Ehtiihän sitä treffeillä käydä myöhemminkin.

Vierailija
117/154 |
01.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Opeta koira siivoamaan, tekemään ruokaa ja osallistumaan talouden hoitoon, niin korvaa jokaisen miehen, puhumaan se ei opi mutta kuuntelee sujuvammin kuin mies. 

Harva mieskään oppii noita tekemään, koira on sentään uskollinen.

Vierailija
118/154 |
01.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä mieltä olen? Käske ukon painua mäkeen.

-mies

Enpä usko, että tarvitsee käskeä.

Ei se mies enää ota yhteyttä, vaan etsii koirattoman naisen.

Vierailija
119/154 |
01.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mies varmaan pyytää toisia naisia treffeille, siksi ei vastaile sinun viesteihin. 

No hyvä ettei mies jää yksin sitten, turhaan siis suuttui. Ja onneksi ap sai tietää miehen luonteen hyvissä ajoin, ei kannata tuollaisen ukon kanssa jatkaa.

Vierailija
120/154 |
01.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Koiran paikka ei todellakaan ole luonnossa.

No on täysin epäeettistä jalostaa eläimiä ihmisten täysin itsekkäitä tarpeita varten. Koiran paikka ei todellakaan ole ihmisten kotona.

Eli koiria ei saisi olla olemassa? Ymmärrän ajatuksesi, mutta se on melko epärealistinen.

Minut tahallaan ymmärretään väärin, koska ei haluta keskustella asiasta. Opaskoira on aivan eri asia kuin lemmikkieläin.

Lemmikkieläinten pitäminen on täysin epäeettistä ja epäekologista. Jos joku lemmikki onkin joskus pelastanut jonkun, ei se tee sitä tyhjäksi, että 1 koira aiheuttaa vuodessa 5x Lappiin ja takaisin päästöt, mistä on suurta haittaa koko ekosysteemille mm linnuille.