Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Henkilöstövuokrauksen ja rekrytoinnin ammattilaisena paljastan nyt ilmaiseksi, milloin työhakemuksesi päätyy suoraan roskakoriin

Vierailija
01.05.2024 |

1. Ei ole video-CV:tä.

2. Ei ole suosittelijoita.

3. Ei ole LinkedIn-profiilia.

4. Kysellään nelipäiväistä työviikkoa (= laiska)

5. Kysellään etätyömahdollisuutta (= laiska)

Työnhaun tärkeimmät instrumentit täytyy olla kunnossa, vasta tämän jälkeen voimme lähteä katsomaan unelmiesi työpaikkaa asiakasyrityksistämme.

Kommentit (37)

Vierailija
1/37 |
01.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mitä jos omistaa Kela Goldin, onko se pakko kertoa??

Vierailija
2/37 |
01.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Okei taidat rekrytoida johonkin hanttihommiin kun minulle riittää haastatteluun pääsemiseen se että lataan CV:n rekryfirman sivuille. Enkä ole edes mitenkään erikoisesti kouluttautunut.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/37 |
01.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä neuvottelen mahdollisista työsopimuksista vain yhtiön ylimmän johdon kanssa.

Vierailija
4/37 |
01.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No mitä jos omistaa Kela Goldin, onko se pakko kertoa??

Kela Goldiin on oikeutettuja vain ne, joiden ei tartte töitä hakea ja jotka saa harrastusrahaa valtion piilkiin, etteivät vaan radikalisoidu. Yleensä myös nimestä ja ulkonäöstä voi päätellä, löytyykö Gold takataskusta.

Vierailija
5/37 |
01.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työnhaun ja rekrytoinnin pääongelma on nykyään se, että sitä hoitaa tuollaiset tyhjäpäiset ja täysin ammattitaidottomat rakoperseet.

Vierailija
6/37 |
01.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua ainakin ottaa pattiin kaikenlaisten temppujen vaatiminen ihan hanttihommiinkin. Miksi ne samat asiat pitää kertoa videolla, CV:ssä, Linkedinillä ja suosittelijan suusta. Kas kun ette vaadi Gizan pyramidin kylkeen kaiverrettuja hieroglyfeja työhistoriasta. Pellet.

Vierailija
7/37 |
01.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, koulutuksesi ja työkokemuksesi? Minä tiedän erään nuoren markkinointitraden joka meni suoraan koulupenkiltä rekryfirmaan. Ehkä hän omasta mielestään on ammattilainen, minusta hän on kokematon keltanokka ja kaukana ammattilaisesta. 

Vierailija
8/37 |
01.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikea ja aito ammattilainen osaa kyseenalaistaa myös suosittelijat ja tarkistaa näiden taustat. Jos ei tätä tajua, ei ole ammattilainen. Minulla oli kerran päällikkönä sellainen tyyppi, että tämä suosittelijana olisi ollut iso miinus. 

Vierailija
9/37 |
01.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostat ap ammattitaidottomalta, kun et osaa bongata hyviä työnhakijoita ilman massiivista määrää todistusaineistoa. Jatka harjoittelua.

Vierailija
10/37 |
01.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rekrytoinnin ammattilaiset... tässä ollaan nyt tänä vuonna värvätty 5 uutta insinööriä ja täytyy todeta, että nämä meidän rekry-yhteistyökumppanin pikkutytöt ei kyllä ymmärrä meidän vaatimuksista yhtään mitään. Raakkasivat pois mm kaksi alalla tunnettua ammattimiestä mitä ihmeellisimmillä perusteilla ja tarjoavat jotain somepositiivisia tilalle. Onneksi kuulin, että nämä kaksi oli hakeneet ja saatavilla joten napattiin talteen ja homma lähti heti toimimaan. Kaksi muuta on vähän sellaisia, että katsotaan nyt, pidetäänkö koeajan loppuun. Yksi on hyvä tyyppi, kehityskelpoinen.

Vierailija
11/37 |
01.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuulostat ap ammattitaidottomalta, kun et osaa bongata hyviä työnhakijoita ilman massiivista määrää todistusaineistoa. Jatka harjoittelua.

Tämä. Osuva kommentti.

Vierailija
12/37 |
01.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo etätyö ekana mielessä - eli ei viitsi tulla töihin 

kaikki hankalaa ja palkin pätkätöitä 

Vierailija
13/37 |
01.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika heikossa hapessa nykyisin on henkilöstövuokrauksen ja rekrytoijien ammattitaito kun nämä konsultit eivät edes tiedä eikä tunne aloja ja töitä joihin ovat rekrytoimassa. Vasta taannoin olin yhdessä tämmöisessä haastattelussa jossa nuori rekryfirman konsultti ei tiennyt mitään alasta johon oli hakijoita haastattelemassa. 

Vierailija
14/37 |
01.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä kuulla että en jää tuollaisella asenteella varustetun haaviin. 

Vierailija
15/37 |
01.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En edes tiedä mitä tarkoittaa LinkedLN ja CV.

Töissä olen ollut 29 vuotta.

Aina on työpaikka löytynyt soittamalla.

Vierailija
16/37 |
01.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen +60v ja pitkäaikaistyötön ja aloitan huomenna (2.5) työt ja minulla ei ole kohtia 1-3, tosin en myöskään kysellyt kohtien 4 ja 5 perään mutta luultavasti viimeinen kohta (5) tulee mahdolliseksi. Ja ei ole mikään palkkatuki tms. työpaikka vaan alkuun vuoden määräaikainen rekryfirman listoilla ja sen jälkeen siirtyminen vakituiseksi asiakasyritykseen. Ja miten tämä onnistui, en tiedä itsekkään.

Vierailija
17/37 |
01.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Video-cv? Kuvaanko kaikki edelliset työpaikat? Vai puhun kameran edessä missä olen ollut töissä? Mikä järki?

Vierailija
18/37 |
01.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

1. Ei ole video-CV:tä eikä tule. 

2. On suosittelijoita. 

3. Ei ole LinkedIn-profiilia eikä tule. 

4. En kysele nelipäiväistä työviikkoa. (En ole laiska.)

5. En kysele etätyömahdollisuutta. (En ole laiska.)

Jos tämän perusteella heittäisit hakemukseni roskakoriin, niin omapa on ongelmasi. Menetit juuri hyvän työntekijän. Toivottavasti rekrytoit jonkun laiskan mutta ahkeran saikuttajan, kun noin "ammattitaitoinen" rekrytoija olet 😉

Vierailija
19/37 |
01.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen viisikymppinen nainen, minulla on 34 vuoden aikaan ollut yli 10 työpaikkaa, enkä yhteenkään ole hakenut rekryfirman kautta. Viimeisimpään en hakenut ollenkaan, vaan minulle soitettiin, olisinko kiinnostunut paikasta, joka ei ollut avoimessa haussa. En ole edes Linkedissä saati muissa samantyyppisistä palveluissa.

Vierailija
20/37 |
01.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Etätöissä saa paljon enemmän aikaiseksi. Ei mitään järkeä tulla toimistolle vain naputtelemaan tietokonetta. Eri asia jos on lähipalaveri,  asiakastapaamisia tms. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kahdeksan seitsemän