Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Henkilöstövuokrauksen ja rekrytoinnin ammattilaisena paljastan nyt ilmaiseksi, milloin työhakemuksesi päätyy suoraan roskakoriin

Vierailija
01.05.2024 |

1. Ei ole video-CV:tä.

2. Ei ole suosittelijoita.

3. Ei ole LinkedIn-profiilia.

4. Kysellään nelipäiväistä työviikkoa (= laiska)

5. Kysellään etätyömahdollisuutta (= laiska)

Työnhaun tärkeimmät instrumentit täytyy olla kunnossa, vasta tämän jälkeen voimme lähteä katsomaan unelmiesi työpaikkaa asiakasyrityksistämme.

Kommentit (37)

Vierailija
21/37 |
01.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Palkkaavana esimiehenä minua ei kiinnosta videot eikä kukilla koristellut ceeveet. Vain raaka osaaminen, mikä tulee hakemuksessa esiin tietynlaisina taikasanoina ja haastattelussa selviää loput.

Viimeksi palkkasin päälle viiskybäisen koodarin. Heppu on innoissaan kuin vastavalmistunut inssi ja on hyvin tuottava - myös etäpäivinään.

Vierailija
22/37 |
01.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minua ainakin ottaa pattiin kaikenlaisten temppujen vaatiminen ihan hanttihommiinkin. Miksi ne samat asiat pitää kertoa videolla, CV:ssä, Linkedinillä ja suosittelijan suusta. Kas kun ette vaadi Gizan pyramidin kylkeen kaiverrettuja hieroglyfeja työhistoriasta. Pellet.

Oliko pakko vinkata nuo hieroglyfit?

Nyt ne "älyää" alkaa vaatimaan niitäkin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/37 |
01.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hain kerran töitä just tollasen rekryfirman tms kautta, eivät vastanneet mitään. Puolen vuoden päästä tuli viesti että vieläkö etsin töitä.. En etsinyt ja vaikka olisin niin en heidän kauttaan. 

Vierailija
24/37 |
01.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap:n jutut on aika väsyneitä, voisit edes vähän olla uskottavampi.

Vierailija
25/37 |
01.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisikohan henkilöstövuokraus siksi firmoilla niin tehotonta kun harrastatte näitä turhanpäiväisiä rekry prosesseja? Minä en muuta tehnyt kuin lähetin opintotodistukseni, pari työtodistusta vuodelta keppi ja kivi osoittaen että hommia on tehty. Ei mitään haastatteluja vaan tuli työsopimus sähköpostiin ja sitten vain kalenterista olen valinnut keikkani. Ei muuta kuin töihin ja katsomaan missä synkkaa ja mikä sopii itselle. On toiminut hyvin, töitä on ollut. Pomot on ollut tyytyväisiä näköjään kun soittaa töihin  jo ennen kuin laittaa hakuja. Antakaa työpaikkojen päättää ketä ne siellä töissä pitää kun ette te siellä rekryssä ymmärrä yhtään mistään mitään.

Vierailija
26/37 |
01.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Työnhaun ja rekrytoinnin pääongelma on nykyään se, että sitä hoitaa tuollaiset tyhjäpäiset ja täysin ammattitaidottomat rakoperseet.

Asun juuri näin. Jos parikymppinen tsirbula tai poju haastattelee elämää nähnyttä yli 40-vuotiasta, hän ei osaa kysyä edes oikeita kysymyksiä. Koettu on!  

Vierailija
27/37 |
01.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo video CV tulee muuten mielellään kuvata kunnollisella ja hyvälaatuisella kameralla. Puhelimella ja matalalaatuisilla kameroilla kuvatut video CV:t on meillä heitetty työpaikan määräyksestä ja esimiehen käskystä tietokoneen roskakansioon. Olen siitä pahoillani siitä kaikille niille joiden video CV:lle on käynyt, mutta minun on noudatettava työpaikkani tiukkaa ohjeistusta, jotta saan pitää työpaikkani enkä joudu työttömäksi.

Vierailija
28/37 |
01.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

1. Ei ole video-CV:tä eikä tule.  Selvä, en laita video-cv-tä.

2. On suosittelijoita.  Selvä, en laita suosittelijoita.

3. Ei ole LinkedIn-profiilia eikä tule.  Selvä, en laita, enkä hanki linkedin-profiilia.

4. En kysele nelipäiväistä työviikkoa. (En ole laiska.) Selvä, kyselen mahdollisuutta lyhennettyyn työviikkoon.

5. En kysele etätyömahdollisuutta. (En ole laiska.) Selvä, kysyn etätyömahdollisuutta, erityisesti töistä, joita ei ole mahdollista tehdä etänä.

Kysyn vain sitä, miksi tällaisia hakemuksia pitää joka kuukausi laittaa 4 kpl, niitähän tulee firmoihin miljoonia, iso määrä työtä, hyöty nolla, mikä tässä on pointti?

Vierailija
29/37 |
01.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä tieto, vuokrakusettajille menevät hakemukset ovat pakkohakujen viimeisintä paskaläjää.

Vierailija
30/37 |
01.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Video-CV? Oletko sinä vai asiakasyritystesi HR-porukka lukutaidottomia vai mistä mättää?

Vierailija
31/37 |
01.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yes! Kirjoitteletko muuten viisauksiasi myös IGssä? Siellä eräs sinimusta rekryammattilainen öyhöttelee firmansa nimissä.

Vierailija
32/37 |
01.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos paljastuksesta! Mulla toteutuu nuo kaikki laittamasi kohdat ja silti tarjottu töitä ja usein olen päässyt haastatteluun jopa lähemmäks sadan ihmisen joukosta  🙂

Vierailija
33/37 |
01.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taasko sinä reuhot täällä noita kummallisia neuvojasi? Olet postannut ennenkin.

Olen ollut monessa rekrytointiprosessissa mukana, haastattelijana ja valitsemassa palkattavaa. Emme ole koskaan vaatineet mitään video-CV:tä. Kuka sellaisia viitsisi katsoa?

Mikään hakemus ei koskaan lennä mihinkään roskakoriin, jos olisit rekrytoija tietäisit ettei niitä saa henkilötietojen suojan takia sinne heittää.

Vierailija
34/37 |
01.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan hyvät vinkit AP:lla. On ollut ikävä yllätys, että niinkin huonolla hakemuksella joutuu väkisin työhaastatteluihin. Mutta nyt lisään seuraaviin vaatimuksen 4 päiväisestä työviikosta ja etätyöstä. 

Vierailija
35/37 |
01.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikäli työntekijän työtehtävä on sellainen, että pitää saada valmista ajassa x tai firman aukioloaikoihin tarvitaan paikalloloa pidempään kuin 8h, on 4 päiväinen työviikko järkevä ratkaisu. 10h työpäivänä työntekijä saattaa tehdä huomattavasti paremman tuloksen kuin 8h työpäivänä, jolloin 410 tulos on enemmän kuin 58. Esimerkiksi meillä 5 työntekijällä työpäivät ovat ma-pe. Jokaisella on yksi arkivapaa, joka kiertää. Ja kun edellisellä viikolla on perjantai vapaa, on seuraavalla viikolla maanantai eli saat 4 vapaapäivää putkeen, ilman loma- tai työajanlyhennyspäiviä. Töitä teemme 6.30-17.00 eli palvelemme asiakkaita sekä alamme aamu-  että iltapäiväsesongin (6:30-8.30, 14.30-17) aikana hyvin.

Vierailija
36/37 |
01.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

1. Ei löydy valmiiksi tehtyä video CVtä ja harkitsen uudelleen paikan hakemista, jos huomaan paikan vaativan sellaisen tekemistä. Ihmeellistä, etten ole ikinä ulkomailla töitä hakiessani törmännyt näihin.

2. Suosittelijat löytyy CVstä ja kaksi suosittelukirjettäkin.

3. LinkedIn-profiili löytyy ja mainitsenkin siitä joka hakemuksessa (tyyliin "voitte lukea työkokemuksestani tarkemmin LinkedIn-profiilistani"). Siivoojan tms paikkaa hakiessa turha.

4. Pikkulapsen vanhempana etsin osa-aikaisia ja lyhyitä työpäiviä. Sue me.

5. En ole kysellyt etätöitä

Yhteen hyvään rekrytoijaan olen törmännyt Suomessa ja olen ollut moneen paikkaan yhteydessä

Vierailija
37/37 |
01.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ihme, jos oikeat työntekijät ja työnantajat ei kohtaa, kun rekrytointi on tuollaista pelleilyä. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kolme neljä