Onkohan monikin ostanut yo-lakin, vaikkei olisi yo?
Kommentit (58)
Vappuna kadulla varmaan vähintään 80% ihmisistä on valkolakki päässä joten kyllä lähes jokainen suorittaa lukion nykyään.
Mä voin myydä mun lakin jos joku haluaa ostaa. Halvalla saa. Vähän käytetty :)
Vierailija kirjoitti:
Poltin oman lakkini. En tarvi sitä mihinkään. Tiedän olevani ylioppilas ilman sitä junttijuhlan kotsaakin.
-YO 1993
Poltit? Missä? Miksi? Eikö sen olisi voinut vaan heittää roskiin?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi kukaan tekisi noin?
No miksi... no siksi, että ihmiset luulisi, että on ylioppilas. Loogista.
Mitä hienoa on ylioppilaassa?-yo-76
Itse olen ylioppilas 1975. Onhan se kuitenkin jonkunlainen etappi nuoren ihmisen elämässä. Siitä voi sitten ponnistaa eteen päin.
Vierailija kirjoitti:
En usko. YO-lakki on kokenut inflaation. On niin paljon, ja jopa ihmisillä jotka eivät kunnolla osaa suomea.
Totta, monella suomenruotsalaisellakin. On se synti ja häpeä.
Vierailija kirjoitti:
Vappuna kadulla varmaan vähintään 80% ihmisistä on valkolakki päässä joten kyllä lähes jokainen suorittaa lukion nykyään.
Ei todellakaan ole eikä suorita.
Ylioppilaat olivat erityisarvossa vielä mustavalkotelevision aikaan, mutta ei lukion käyminen nykyään ole mikään erityinen asia. Ja monilla ylioppilailla on toinenkin lakki, joka on saatu lukion jälkeen suoritetusta tutkinnosta. meinaatteko, että kumminkin sitä ylioppilasaikaansa ja -lakkiansa enempi arvostavat?
Ajatelkaa pariskuntaa, joka haluaa pukeutua yhtenäisesti. On samanlaiset tuulipuvut jne. Sitten pitäisi lähteä vappua juhlimaan. Rouvalla on yo-lakki, mutta miehellä ei. Siis kauppaan hankkimaan miehellekin omansa ja mielellään tupsun kera.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi se on niin tärkeää?
Onhan peruskoulunkin suorittaminen tärkeää, miksei siis lukion olisi?
Mummo67 kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Poltin oman lakkini. En tarvi sitä mihinkään. Tiedän olevani ylioppilas ilman sitä junttijuhlan kotsaakin.
-YO 1993
Moni kertoi täällä myyneensä yo-lakkinsa. Itse eilen kokeilin, mutta se on jo niin kellastunut, että taitaa jäädä edelleen muistoksi nuoruuspäivistä tuonne vaatehuoneen hyllylle.
Nehän just on hienoja, ne kellastuneet. Niitä on vähän ja silloin se oli erikoisen arvostettua
Muista nuorena, kun joku humalikas pelle alkoi irvailla lakkiani... silloin harmistuneena sanoin, että kuka tahansa voi kävellä kauppaan ja ostaa hatun...
N63
Vierailija kirjoitti:
Ei suorita. Juuri oli jossain mediassa koko Suomen tiedot eri paikkakuntien lukion suorittaneiden osuudesta nuorista. Suuressa osassa kuntia osuus oli n. 50%. Pojat suorittavat lukion harvemmin kuin tytöt, joissakin kunnissa alle 30%.
Vierailija kirjoitti:
Ylioppilaat olivat erityisarvossa vielä mustavalkotelevision aikaan, mutta ei lukion käyminen nykyään ole mikään erityinen asia. Ja monilla ylioppilailla on toinenkin lakki, joka on saatu lukion jälkeen suoritetusta tutkinnosta. meinaatteko, että kumminkin sitä ylioppilasaikaansa ja -lakkiansa enempi arvostavat?
Vaikkei nyt niin erityinen, niin onhan se monesti yksilölle tärkeä etappi ollut nuoruudessa.
Minulla on musta nahkalakki, sellainen Tom of Finland tyylinen.
Olen yo, mutta lakkia en ole koskaan hankkinut. En tarvitse sitä mihinkään.
Vierailija kirjoitti:
En ole kuullut, että joku ei-ylioppilas olisi yo-lakin hankkinut. Mutta ei se kai kiellettyäkään ole?
Toisekseen, valmistujaislakkeja on muitakin, joita vappuna käytetään. Esim. lähihoitajilla on oma lakkinsa, jonka joku hankki, joku ei.
Minä tiedän yhden joka hommasi yo-lakin vaikka ei ole itse yo. Entinen poliisi ammatiltaan, täys narsku.
Vierailija kirjoitti:
Vappuna kadulla kulkee ylioppilaat. Monet muut menee luontoretkelle, pubiin, on kotona yms
Vierailija kirjoitti:
En usko. YO-lakki on kokenut inflaation. On niin paljon, ja jopa ihmisillä jotka eivät kunnolla osaa suomea.
Myös ruotsinkielisillä ylioppilailla on lakit. Entä sitten?
Tällä palstalla tunnutaan rippikouluakin pidettävän tärkeämpänä suorituksena kuin lukiota. Kuitenkin niihin akateemisiin ammatteihin päästään lähes aina vain lukion kautta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi pitäisi luulla?