Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Hakusessa Kotkan murre IG:ssa

Vierailija
01.05.2024 |

Suosittele kotkalaista somettajaa, joka puhuu murteellaan ja tekee paljon puhestooreja! 

Olisi kiva kuulla vanhaa "mummolamurretta", mitä ei ole enää kukaan läheinen puhumassa. Itse olen muualla kasvanut.

Myös laajemminkin Kymenlaakson murre kelpaa, ihan vaikka Kouvolakin😊

Anssi Heikkilää jo seuraan, ja satunnaisesti näen Hermannin juttujakin mummonsa kanssa. Entä muita?

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
01.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En miä oikeen tiiä, onks mun murre Kotkaa, mut olen käyny koulut Kotkassa. Vielkii joku huomaa, et oon sielt, vaik pitää ihan miettii, miten miä puhun ns kotkaa.

Miä puhun ite vissiin sekalaista murretta. Mul on sukulaisii siel, mut niit näkee harvoin, nii ei tuu juteltuu aitoo murretta.

T. Kotkan ruusu

Vierailija
2/5 |
01.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En miä oikeen tiiä, onks mun murre Kotkaa, mut olen käyny koulut Kotkassa. Vielkii joku huomaa, et oon sielt, vaik pitää ihan miettii, miten miä puhun ns kotkaa.

Miä puhun ite vissiin sekalaista murretta. Mul on sukulaisii siel, mut niit näkee harvoin, nii ei tuu juteltuu aitoo murretta.

T. Kotkan ruusu

Jotenkin sen vaan tunnistaa tietyistä äänenpainoista vaikkei varsinaisesti sanoja taivuttelisikaan😊

Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
01.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joillekuille lienee yllätys se, että Kotkan murre kuuluu hämäläismurteisiin...

Vierailija
4/5 |
03.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eiks tääl o ketää muita ku miä?

T. Kotkan ruusu

Vierailija
5/5 |
03.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joillekuille lienee yllätys se, että Kotkan murre kuuluu hämäläismurteisiin...

Kuuluu kaakkoismurteisiin. Ruotsinpyhtäällä puhuttiin pitkään etelähämäläistä, mutta Kotkan puolen Ahvenkoskea korruptoi savolaiset, jotka tulivat 150 vuotta sitten rahapalkan perässä etelään.