Onkohan monikin ostanut yo-lakin, vaikkei olisi yo?
Kommentit (58)
Miksi ihmeessä kukaan tekisi niin?
En ole itsekään yo-lakkiani käyttänyt kuin muutamana ekana vuonna kirjoitusten jälkeen että mikä funktio olisi hankkia sitä ilman todellisia meriittejäkään?
Poltin oman lakkini. En tarvi sitä mihinkään. Tiedän olevani ylioppilas ilman sitä junttijuhlan kotsaakin.
-YO 1993
Vierailija kirjoitti:
Miksi kukaan tekisi noin?
No miksi... no siksi, että ihmiset luulisi, että on ylioppilas. Loogista.
Vierailija kirjoitti:
Miksi ihmeessä kukaan tekisi niin?
En ole itsekään yo-lakkiani käyttänyt kuin muutamana ekana vuonna kirjoitusten jälkeen että mikä funktio olisi hankkia sitä ilman todellisia meriittejäkään?
Että kuuluisi vappuna valkolakkien joukkoon.
En ole kuullut, että joku ei-ylioppilas olisi yo-lakin hankkinut. Mutta ei se kai kiellettyäkään ole?
Toisekseen, valmistujaislakkeja on muitakin, joita vappuna käytetään. Esim. lähihoitajilla on oma lakkinsa, jonka joku hankki, joku ei.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei kukaan katso porukkaa vappuna ylöspäin että uu vau tuokin on ylioppilas. Muulloinhan lakkeja ei edes pidetä ellei ole jotain yliopistojen juttuja jos silloinkaan
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä hienoa on ylioppilaassa?-yo-76
Mun kaverilta pöllittiin yo-lakki kun olimme lakkiaisten jälkeen kaupungilla, ilmeisesti joku teini pölli, että baarissa ei kysyttäisi henkkareita (ysärillä ei oltu niin tarkkoja kuin nykyään).
Mä myin omani kirpputorilla. En kysynyt onko oikeasti ylioppilas, joten mistä sen tietää. Mua on aina häirinnyt pukeutuminen samanlaiseen asuun muiden kanssa ja valkoinen lakki ei pukenut minua. Käytin sitä ekana vappuna ehkä.. jos silloinkaan.
Vierailija kirjoitti:
Poltin oman lakkini. En tarvi sitä mihinkään. Tiedän olevani ylioppilas ilman sitä junttijuhlan kotsaakin.
-YO 1993
Moni kertoi täällä myyneensä yo-lakkinsa. Itse eilen kokeilin, mutta se on jo niin kellastunut, että taitaa jäädä edelleen muistoksi nuoruuspäivistä tuonne vaatehuoneen hyllylle.
En ole kuullut tuollaista. Olis typerää ostaa.
Vierailija kirjoitti:
Esittääkseen parempaa.
Mummo67 kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
-YO 1993
Moni kertoi täällä myyneensä yo-lakkinsa. Itse eilen kokeilin, mutta se on jo niin kellastunut, että taitaa jäädä edelleen muistoksi nuoruuspäivistä tuonne vaatehuoneen hyllylle.
Taidat olla aika vanha. Minäkin olen, mutta jo minun aikoinani lakit tehtiin kellastumattomasta kankaasta. Tuolla se edelleenkin on vaatehuoneessa hohtavan valkoisena.
Vierailija kirjoitti:
En ole kuullut, että joku ei-ylioppilas olisi yo-lakin hankkinut. Mutta ei se kai kiellettyäkään ole?
Toisekseen, valmistujaislakkeja on muitakin, joita vappuna käytetään. Esim. lähihoitajilla on oma lakkinsa, jonka joku hankki, joku ei.
Erilaisia valmistujaislakkeja on olemassa peräti 350. Yo-lakki on se perinteisin ja vanhin, mutta sen jälkeen on tullut monia muitakin tutkintoja, joissa saa lakin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ylioppilastutkinto on kärsinyt inflaation, kun se on melkein joka toisella.
Itse en ole käyttänyt omaa lakkiani lakkiaispäivän jälkeen kertaakaan.
Vierailija kirjoitti:
En kyllä ilkeäisi kulkea lähärilätsä päässä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi se on niin tärkeää?