Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ärsyttää köyhät Huutonet-ostajat!

Vierailija
23.01.2007 |

Siksi koska olen itsekin köyhä.

Tiesin, että rahat tulee olemaan vähissä ennen lapsilisää ja siksi jo ennakoiden laitoin Huuto-net kohteen myytäväksi, jotta saisin ruokaan rahaa, kohde sulkeutui sunnuntaina ja nyt ostaja haluaa maksaa vasta perjantaina. Oli vieläpä kiilannut toisten samojen huutajien ohi, uutena huutajana ja nyt ei ole varaa maksaa.

Miksi ostatte, jos ei ole varaa ostaa! Itse en en osta Huutonetistä mitään, jos ei ole varaa maksaa heti.

Kommentit (94)

Vierailija
81/94 |
24.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Mitäs tuumaat tästä tapauksesta:

Tämä tapahtui minulle kaksi vuotta sitten. Olin raskaana ja synnytys käynistyi äkkinäisesti ja liian aikaisin. Lapsi syntyi pikkukeskosena, viikoilla 25. Itse makasin pari päivää teholla, koska menetin paljon verta. Mies ei tiennyt sähköpostini salasanaa, joten hän ei päässyt ottamaan myyjiin yhteyttä. Ja sitä paitsi hän oli huolesta soikeana. Onneksi kaikki päättyi hyvin, lapsi selvisi ja itsekkin toivuin. Ennen tuota olin ja olen edelleenkin nopea maksaja. Tiedän, että nämä tällaiset jutut ovat harvinaisia (siis, että joutuu sairaalaan ym. mutta kyllä ne ovat vaan mahdollisia).

Ja joku Huutonet on ja olisi minullekkin aivan vihoviimeinen asia, jos tapahtuisi mitä tahansa odottamatonta tai traagista kuten sinulle. Tässä tapauksessa oli kuitenkin ihan arkisesti kyse siitä, että ostaja huutaa sunnuntaina ja maksaa vasta perjantaina, siitä, että huudetaan, vaikka tiedetään, että rahaa on tulossa vasta perjantaina ja maksetaan vasta kun se itselle sopii ja myyjää ja myyjän rahantarvetta pidetään jotenkin toisarvoisena asiana.

Vierailija
82/94 |
24.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Nyt sitten myytkin paljon ja muitakin kohteitasi on huudettu. Voi jeesus, jos olet myynyt enemmänkin kohteita, niin ei tuon yhden ostajan rahojen odotus voi olla noin mahdotonta. Eikö nuo muiden rahat riitä vai mitä sinä vingut? Ja aikaisemmin väitit, että ainoastaan tuo yksi ostaja huusi sun kohteitasi. Ja väitit myöskin, että et myy kuin pakon edestä. Eli taidatte olla sitten koko ajan perse auki.

Koko ajan olen kirjoittanut, että olen myynyt enemmänkin (joskin harvakseltaan), yleensä silloin kun on rahantarvetta ja että minulle yleinen käytäntö on sitä, että maksetaan mahdollisimman pian ja että kohteitani on yleensä huudettu. Tämä yksi sunnuntaina sulkeutunut kohde oli minulle tärkeä ja ensiarvoinen, koska olisin saanut saanut siitä usemman kympin ja näin sillä ostanut ruokaa lapsilisään asti.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/94 |
24.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuloni ovat satunnaisia ja vaihtelevat kovasti ja miehen palkka menee vuokraan ja laskuihin. Ensi kuussa on taas tulossa enemmän rahaa, niitä köyhyysjaksoja, jolloin ei ole kertakaikkiaan rahaa, paikkailen sitten näillä Huutonetmyynneillä, että saa rahaa edes ruokaan. Enemmänkin voisin myydä, jos vain jaksaisin kuvata ja silittää vaatteita ja laatia kuvauksia, mutta kun aika ei riitä, niinpä lasken, että jos nyt myyn tämän, niin saan siitä sen verran, että raha riittää lapsilisään asti.

Vierailija
84/94 |
24.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja sinä et ole yhtään joustava myyjä. Toivottavasti emme koskaan törmää huutonetissä, vaikka olenkin nopea maksaja.

Vierailija
85/94 |
24.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Tuloni ovat satunnaisia ja vaihtelevat kovasti ja miehen palkka menee vuokraan ja laskuihin. Ensi kuussa on taas tulossa enemmän rahaa, niitä köyhyysjaksoja, jolloin ei ole kertakaikkiaan rahaa, paikkailen sitten näillä Huutonetmyynneillä, että saa rahaa edes ruokaan. Enemmänkin voisin myydä, jos vain jaksaisin kuvata ja silittää vaatteita ja laatia kuvauksia, mutta kun aika ei riitä, niinpä lasken, että jos nyt myyn tämän, niin saan siitä sen verran, että raha riittää lapsilisään asti.

Vierailija
86/94 |
24.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sehän se on ongelma. Todennäköistä on, että jos tämä yksi viimetingan heräteostaja ei olisi voittanut huutoa, minulla olisi jo ne ruokarahat. Ja nyt minun pitäisi joustaa, kun joku huutaa, vaikka rahaa on hänelle tulossa vasta perjantaina. En vain itse koskaan toimisi noin, siksi en voi ymmärtää. Jos minulla ei olisi rahaa ostaa, en menisi koko Huutonettiin, kuten en menekään.

Vierailija
87/94 |
24.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

En laita myyntiin mitään sellaista, jonka en oleta menevän kaupaksi. Minulla on aika hyvä käsitys siitä mitä ihmiset ostaa ja mitä he ovat valmiita maksamaan.

Vierailija
88/94 |
24.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muut nostelevat hintaa ja jos hinta näyttäisi jäävän sopivaksi, niin huutaa sitä sitten vain kerran. Sen voittokerran. Eikä ole hilaamassa hintaa ylöspäin. Tarkoitushan on, että voittaja saa tuotteen mahdollisimman halvalla. Myyjän kannalta tietysti ikävämpää, mutta ole nyt kiitollinen tuosta viimeisestä huudosta.

Ihmiset luulevat omistavansa kohteen, johon ovat yhden huudon tehneet. Sitten pahastuvat, kun joku muu huutaa tuotetta viime minuuteilla. Toisinaan sekunneilla. Mutta se on huutokaupan henki.

Viikon maksuaika on ihan luonnollinen. Ap on kohtuuton vaatiessaan maksua saman tien jos ei ole sitä ilmoitukseensa laittanut. Eikä ole maksajan vika, jos pankkiyhteys on eri ja maksun saamisessa vie aikaa. Sitten pitäisi ilmoittaa myös, että ainoastaan pankin a&b kautta maksavat voivat tehdä huutoja tähän kohteeseen.

Seuraavalla kerralla laita selkeästi viimeinen maksupäivä, jonka kelpuutat. Lopeta turha narina. Ällöttää!

Vierailija
89/94 |
24.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Sehän se on ongelma. Todennäköistä on, että jos tämä yksi viimetingan heräteostaja ei olisi voittanut huutoa, minulla olisi jo ne ruokarahat. Ja nyt minun pitäisi joustaa, kun joku huutaa, vaikka rahaa on hänelle tulossa vasta perjantaina. En vain itse koskaan toimisi noin, siksi en voi ymmärtää. Jos minulla ei olisi rahaa ostaa, en menisi koko Huutonettiin, kuten en menekään.

Siis KUKAAN, jolla ei ole juuri nyt rahoja tilillään ei missään nimessä saa huutaa mitään huutonetissä. Niinkö? Oletko sä muuten yhtä joustamaton myös huutonetin ulkopuolella? Taidatkin olla aikamoinen muija, jolla on naama koko ajan norsunvitulla. Relaa vähän. Ja sä olet siis yhtä kuin kaikki huutonetin käyttäjät, niinkö? Taidat tosiaankin luulla, että sä olet maailman napa. Mä muuten voin kertoa sulle jotakin, maailmassa on muitakin ihmisiä kuin sinä. Ja mitä sinä jaksat vikistä niistä samperin rahoista. Sä sait muistakin kohteista rahaa, käytä ne. Eihän tässä ole hitto kuin pari päivää aikaa. Vai oletko sä niitä tyyppejä, jotka eivät voi koskaan ostaa halvinta ruokaa mitä kaupasta löytyy vaan aina pitää olla sitä kaikkein kalleinta. Meidän 5 henkinen perhe elää vaikka kahdellakympillä per viikko, jos on pakko.

Vierailija
90/94 |
24.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

-Maksu pitää suorittaa heti, sillä sekunnilla kun huuto on sulkeutunut.

-Maksuaikaa ei tipu, vaikka syy olisi mikä tahansa.

-Ainoastaan X (mikä pankkisi sitten onkaan) pankin asiakkat saavat huutaa. Muiden huutoja ei hyväksytä.

-Ei viime hetken huutoja.

-Ei nollapalautteisia huutajia.

Vierailija
91/94 |
24.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Muut nostelevat hintaa ja jos hinta näyttäisi jäävän sopivaksi, niin huutaa sitä sitten vain kerran. Sen voittokerran. Eikä ole hilaamassa hintaa ylöspäin. Tarkoitushan on, että voittaja saa tuotteen mahdollisimman halvalla. Myyjän kannalta tietysti ikävämpää, mutta ole nyt kiitollinen tuosta viimeisestä huudosta.

Viikon maksuaika on ihan luonnollinen. Ap on kohtuuton vaatiessaan maksua saman tien jos ei ole sitä ilmoitukseensa laittanut. Eikä ole maksajan vika, jos pankkiyhteys on eri ja maksun saamisessa vie aikaa. Sitten pitäisi ilmoittaa myös, että ainoastaan pankin a&b kautta maksavat voivat tehdä huutoja tähän kohteeseen.

Seuraavalla kerralla laita selkeästi viimeinen maksupäivä, jonka kelpuutat. Lopeta turha narina. Ällöttää!

Olisin mielelläni saanut sen pari euroa vähemmän, kunhan raha olisi tullut mahdollisimman pian ja kunhan sen olisi huutanut joku, jolla on rahaa ostaakin huutamansa tuote, eikä pantata maksamista siihen, kun hänellä on rahaa. Ärsyttäviä tuollaiset itsekeskeiset ostajat, jotka rahattomina ostavat ja kuvittelevat, että heillä on lupa maksaa sitten, kun heillä on rahaa, myyjästä ja myyjän rahantarpeesta viis. Ei missään kaupassa toimita noin.

Vierailija
92/94 |
24.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuin itseäsi tilanteesta. Turhaa sinun on huutajaa siitä moittia. Monella on tiedoissa, että maksuaikaa on viikko. Se on myös yleinen käytäntö ebayssä. Nopeammin jos kaupat haluaa päätökseen, niin sitten pitää laittaa tieto ilmoitukseen.

Jos olisin tuo ostaja ja huomaisin, että täällä vauvalehden palstalla minua parjaat köyhäksi ja muutenkin haukut, vaikka olen valmis maksamaan korkeamman hinnan kuin muut, niin olisin tosi pahastunut.

Huutonet ei ole sinulle sopiva foorumi. Yritä nyt ymmärtää, että kaikki ei mene sinun rahantarpeesi mukaan jos et ymmärrä sitä vähää, että ilmoitat maksupäivän.

Ostaja on toiminut hyvien kauppatapojen mukaan ja ilmoittanut sinulle vielä maksupäivänkin. Tätäkään kaikki eivät suinkaan tee.

Ehdottaisin, että lopetat koko huutonethomman ihan alkuunsa. Ei sovi sinulle. Kiittämätöntä haukkua täällä ostajaa!

Vierailija
93/94 |
24.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

myyjähän saa sulkea kohteen, koska huvittaa. Sitten et tarvitse käsiä viimehetken huutajista.

Vierailija
94/94 |
24.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja itse en ikinä huutaisi, jos minulla ei olisi varaa maksaa heti, kun kohde sulkeutuu. Suurin osa maksaa heti. Sitten on näitä, joilla ei ole varaa, heistä ei kuulu mitään ennen kuin ovat maksaneet (esim. huuto menee su kiinni ja lapsilisä tulee pe). Todella ala-arvoisia vastauksia olet saanut.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kahdeksan kolme