Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

kenelläkään kokemusta paksusuolen tähystyksestä?mun pitäisi mennä, mutta

Vierailija
30.01.2007 |

en voi sille mitään, että ajatus nolottaa mua aivan kauheesti...Jotenkin tuntuu ahdistavalta ylipäänsä puhua omista ulostusasioistaan saati sitten olla osallisena ko. toimenpiteessä. Eniten tökkii se, että kyseessä on mieslääkäri.

Olenko nyt ihan typerä ajatuksineni?Rohkaskaa nyt mua!!

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
30.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos lääkäri on kokenut, niin olet hyvissä käsissä.

Itse olen ollut 2 kertaa: ensimmäinen meni ok, mutta toinen jouduttiin keskeyttmän, koska oli vietävän kivulias. Tekijäkin oli eri ja minä tietysti en enää kuuna päivänä katsoisi edes ko viimeistä lääkäriä päin, ensimmäisen tutkimukseen menisin tarvittaessa uudelleenkin. Toisaalta ensimmäisen tehnyt lääkäri myös leikkasi minut ja oli ystävällisen tuntuinen vaikka leikkaussalissa (minä puudutettuna) sain kyllä sen käsityksen muulta henkilökunnalta, että on varsinainen kiukkupussi - no, onneksi se ei kohdistunut minuun. Niin, siis symptiaa lisäsi myös se, että aiemmin saman vaivan takia leikkauksessa olleena - edelleen kolmannen lääkärin leikkelemänä, vasta tämä toinen kerta auttoi vaivaan.

Ensimmäisestä epäonnistuneesta leikkauksesta (vuosia sitten) oppineena päätin toisella yrittämällä olla sitkeä ja lääkäri oli vastaanottokykyinen! Toisessa tähystyksessä olin ihan muun vaivan takia - ja vaivasta parannuin kai pelkällä säikähdyksellä...

Vierailija
2/5 |
30.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaapa lapselliselta. Joka tapauksessa toimenpide ei ollut kivaa, muttei mitään kamalaakaan. Ei sitä kannata kauheasti jännittää, mutta minkäs sille voi jos jännittää. Toivotaan, että menee mukavasti ja ettei löydy mitään ikävää.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
30.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin 18v ja lääkäri oli mies. Ja sattu ihan perkeleesti, jätettiin kesken mullakin. Ja se tyhjennysvaihe edellisenä iltana oli myös aika tuskaa.

Vierailija
4/5 |
30.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se ei ollut laskeuma ja virallista diagnoosia en nyt jaksa muistaa.

Vaivaa voi myös verrata sisäisiin pukamiin, jotka wc-reissulla tulee ulos.

Ja tuohon tyhjennysvaiheeseen, siis suolen tyhjennykseen etukäteen, voisin lisätä sen, että toisella kertaa käytin jotain Colon steril tms. ja jo ennen viimeistä pakettia se tuli yläkauta ulos, ei alakautta. Ensimmäisellä kerralla oli paljon miellyttävämpi tyhjennusliuos, jonka nimeä en nyt kyllä muista, mutta apteekin valikoimista sekin oli.

t. 2

Vierailija
5/5 |
30.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokemusta on toimenpiteestä. En kokenut sitä mitenkään nöyryyttäväksi, hiukan epämielyttäväksi kylläkin. Suolen mutkista eteenpäin pääsy tuntui venyttävänä tunteena.

Minusta tyhjennys oli selvästi inhottavampaa, vaikka en voinut pahoin. Mutta nälkä oli koko päivän.

Katsele kuvaa monitorista, niin siinä unohtuu että peppua ronkitaan

:-). Minulle tutkimus tehty HYKSissä. Hyvin se menee ja on äkkiä ohi!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme seitsemän kaksi