Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tällaisina päivinä yksinäisyys todella sattuu

Vierailija
30.04.2024 |

Mikään joulu ei ole minua koskaan liikuttanut, vaikka olen monet sellaiset yksin. Mutta tänään kirpaisee, kun on kaunis ilmakin. Näien mielessäni ihmiset iloisena terasseilla, huvipuistossa, mökeillä...  Minä olen täydellisen yksin ja surullinen. 

Kommentit (185)

Vierailija
41/185 |
30.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsekseen juttelijalle: ei se ole yhtään kauheaa! Mä oon itsekseni käynyt monet hyvät keskustelut, ihan tosissaan se selkiyttää omia ajatuksia ja oivalluksia kun reflektoi asioita ääneen ja itse tasan tarkkaan ymmärtää mitä tarkoittaa :D enkä ole aina yksinäinen. Mutta ymmärrän täysin, mitä tuo yksi seurastaan tarkka aiemmin kommentoi, että ei todellakaan ole ihan sama, kenen kanssa aikaa viettää, eli älyllisesti suht samalla tasolla täytyy olla ja jos ei sellaisia ihmisiä ole sattunut mukana pysymään saati aikuisempana syystä tai toisesta (usein kiireestä ja väsymyksestä) johtuen, löytymään, niin ei se vaan ole niin helppoa. Mutta kyllähän se tällaisina päivinä tuntuu usein ikävältä. Vaikka vappu ei merkitsisi muuten, tai uusi vuosi, mutta kun se on se tietoisuus, että tosi monet ovat osa jotain porukkaa ja itse ei ole, niin se kyllä sattuu. 

Vierailija
42/185 |
30.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuli vaan mieleen kun tuosta älystä puhutte että tuntuuko teistä että yksinäiset on jotenkin muita tyhmempiä yleensä? Siis näin voi ollakin, kysyn vaan. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/185 |
30.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskus nuorempana tuntui haljulta jos oli yksin. Nyt jo kuusikymppisenä ei enää kaipaa seuraa. Nyt on hyvä.

Vierailija
44/185 |
30.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitenhän yksinäiset ihmiset saatais yhteen. Joku matalan kynnyksen tapahtuma. 

Miksi yksinäinen pitäisi yhdistää nimenomaan toiseen yksinäiseen? Yksinäisyys ei ole identiteetti eikä ominaisuus ja merkityksellisten ihmissuhteiden syntymiseen tarvitaan muutakin yhteistä kun tunnetila. Ennemmin pitäisi miettiä miksi ihmiset jäävät arjessaan yksin. Suomalaiset eivät yleisesti ole kovin hyviä huomioimaan toisiaan.

Vierailija
45/185 |
30.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikille yksinäisille täältä lämmin halaus ja hyvää vappua olette ihania juuri sellaisina kuin olette. 

Vierailija
46/185 |
30.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mene itsekin jonnekin! Ehkä voit tutustua johonkin joka on myös yksin!

EI näin pienellä paikkakunnalla voi vaan mennä yksin jonnekkin. Ydessä se olisi kivaa, mutta täälä saattaa olla se ainut yksinäinen ja kaikki tuijottaa säälien. Tai sitten missään ei ole ketään.

Ap.

Vierailija
47/185 |
30.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuli vaan mieleen kun tuosta älystä puhutte että tuntuuko teistä että yksinäiset on jotenkin muita tyhmempiä yleensä? Siis näin voi ollakin, kysyn vaan. 

Ei tunnu. Pikemminkin niin että asioita syvemmin tarkastelen ja ymmärtävän voi olla vaikea tulla ymmärretyksi ja löytää kaltaistaan seuraa. 

Vierailija
48/185 |
30.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi? Yksinäisyys on voimaannuttavaa.

Vierailija
49/185 |
30.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ajattele, että kaikki yksinäiset olisivat tyhmiä tms, mutta itse tarkoitan älyllä sellaista avomielistä ominaisuutta, jossa on valmis pohdiskelemaan asioita monelta kantilta, keskustelemaan monipuolisesti ja että on ylipäätään elämänviisautta omaava ihminen,  eli se siis pelkästään ei riitä, että olisi joku jonka kanssa mennä grillaamaan jos keskustelu ei ole monipuolista ja en kyllä mitään takertuvaa ihmistäkään haluaisi rohkaista. 

Vierailija
50/185 |
30.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mene itsekin jonnekin! Ehkä voit tutustua johonkin joka on myös yksin!

EI näin pienellä paikkakunnalla voi vaan mennä yksin jonnekkin. Ydessä se olisi kivaa, mutta täälä saattaa olla se ainut yksinäinen ja kaikki tuijottaa säälien. Tai sitten missään ei ole ketään.

Ap.

Toiseksi, kun olen sitä joskus yrittänyt, niin seurauksena on ollut joku paatunut räkä poskella oleva juoppo tunkemassa kylkeen, eikä millään eroon. 

Vierailija
51/185 |
30.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama täällä. Mitta samalla soimaan itseäni siitä, että minulle ei kelpaa ne, jotka ovat minusta kiinnostuneita. Joten oma syy.

Vierailija
52/185 |
30.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joskus nuorempana tuntui haljulta jos oli yksin. Nyt jo kuusikymppisenä ei enää kaipaa seuraa. Nyt on hyvä.

En haluaisi joutua odottamaan tuon ikäiseksi, että olisi tyytyväinen yksinäisyyteen.  Elämä tuntuu valuvan joka hetki hukkaan. 

N.48

Vierailija
53/185 |
30.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei tunnu, eikä täällä kukaan ole puhunut älystä. Minä vain sanoin, että toivoisin mahdolliselta ystävältä samanhenkusyyttä, mukavuutta ja sitä, että on älyllisesti suurin piirtein samalla tasolla.

Oma ÄO on 125 eli ei mikään huippu, mutta sen verran korkea, että siinä voi olla syy, miksi joidenkin ihmisten kanssa ei oikein syvällisempi keskustelu tunnu mielekkäältä - ei olla samalla tasolla. Toki riippuu myös niistä kiinnostuksenkohteista, sivistyksestä ym. mutta sekin on yhteydessä älyyn. Yhtä lailla ihmiset, joiden ÄO on 150, varmasti ajattelevat näin minusta.

Vierailija
54/185 |
30.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Wt porukalla on yleensä paljon kavereita. Naisetkaan on harvoin sinkkuja, vaikka olisi tenavia 4 eri miehelle. 

Vierailija
55/185 |
30.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

You want something that I cant give, I cannot keep living in this bitter dream

And I dont care anymore

It feels like my life is ending

Oh, another year gone by

But nothing has changed in my life

And time goes on forever and ever

And it waits for no one

Time fades away

And I fade away

And Ill never be the same

TIME! Fades away!

When time fades away!

And Ill never feel the same

And I fade away!

When time fades away!

And Ill never feel the same

Samaistun niin tuohon biisin jotenkin. Etenkin metallista/heavystä tykkääville.

Itse olen kuunnellut viime aikoina paljonkin. Toki ei kannata jäädä pitkäksi aikaa vellomaan. Hetkittäin "käväisee" siellä ja tulee takaisin.

Vierailija
56/185 |
30.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerran olin yksin saaristoretkellä pikku purtilolla. No sitten kylkeen hyökkäs joku sankari ihan jurrissa. Enkä päässyt pakoon minnekään siellä veneellä. Siinä on ongelmansa käydä yksin tuulettumassa.

Vierailija
57/185 |
30.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Wt porukalla on yleensä paljon kavereita. Naisetkaan on harvoin sinkkuja, vaikka olisi tenavia 4 eri miehelle. 

Parempi tuokin kuin yksinäisyys. On ystäviä ja perhettä. Mulla ei kumpaakaan. Oli yks lapsuudenystävä mutta se perheellistyi lopulta ja sen jälkeen siitä ei oo kuulunut. 

Vierailija
58/185 |
30.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ajattele, että kaikki yksinäiset olisivat tyhmiä tms, mutta itse tarkoitan älyllä sellaista avomielistä ominaisuutta, jossa on valmis pohdiskelemaan asioita monelta kantilta, keskustelemaan monipuolisesti ja että on ylipäätään elämänviisautta omaava ihminen,  eli se siis pelkästään ei riitä, että olisi joku jonka kanssa mennä grillaamaan jos keskustelu ei ole monipuolista ja en kyllä mitään takertuvaa ihmistäkään haluaisi rohkaista. 

Ei yksinäiset ole mikään homogeeninen ryhmä. Syitä voi olla monia.

Vierailija
59/185 |
30.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei tunnu, eikä täällä kukaan ole puhunut älystä. Minä vain sanoin, että toivoisin mahdolliselta ystävältä samanhenkusyyttä, mukavuutta ja sitä, että on älyllisesti suurin piirtein samalla tasolla.

Oma ÄO on 125 eli ei mikään huippu, mutta sen verran korkea, että siinä voi olla syy, miksi joidenkin ihmisten kanssa ei oikein syvällisempi keskustelu tunnu mielekkäältä - ei olla samalla tasolla. Toki riippuu myös niistä kiinnostuksenkohteista, sivistyksestä ym. mutta sekin on yhteydessä älyyn. Yhtä lailla ihmiset, joiden ÄO on 150, varmasti ajattelevat näin minusta.

Jokaisen keskustelun ei tarvitse olla syvällistä. Joskus sitä vain kaipaa seuraa ja rentoa puhuttavaa. Se nostaa mielialaa.

Vierailija
60/185 |
30.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitenhän yksinäiset ihmiset saatais yhteen. Joku matalan kynnyksen tapahtuma. 

Minua ei kiinnosta yksinäisten seura, vaan samanhenkisten, äkyllisesti samalla tasolla olevien, mukavien ihmisten seura, ihan riippumatta ovatko yksinäisiä vai eivät.

Nousta yksinäiset yhteen jutuista pysyn kaukana koska niistä on huonoja kokemuksia. On parempi olla yksin kuin huonossa seurassa, enkä kaipaa elämääni epätoivoisia avautujia ja stalkkereita. Toki ongelma on sekin, että yksinäisyyteen liittyy stigma, eli vain kaikkein epätoivoisimmat ihmiset etsivät seuraa yksinäisyyteen kiinnittyvien seuranhakutapahtumien ympäriltä. Miksi ihmeessä ei-yksinäiset eivät voisi olla yksinäisten kanssa? Heistä minäkin olen tähän asti ainoaa järkevää seuraa saanut.

Mutta joo. Olen minäkin yksin, ja aluksi surin (töistä palatessa) mutta mietin, että loppuillasta kyll

Juuri näin. Noista "yksinäiset yhteen" tms. ryhmistä tuntuu löytyvän lähinnä vaikeasti mt-ongelmaisia ja niitä joilla sosiaaliset taidot ovat lähes olemattomat. Kavereita olen lopulta onneksi löytänyt ihan muita reittejä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kolme kolme