Kuinka pitkän matkan vielä pyöräilisit töihin?
Ei riitä rahat enää kaikkeen, niin harkitsen autosta luopumista ja pyöräilyä töihin. Kuinka pitkää matkaa vielä jaksaa polkea oikeasti, alku tietysti olisi totuttelua mutta noin niin kuin yleensä?
Kommentit (246)
Itselle on tärkeää päästä töihin fiiliksen mukaan julkisilla tai pyörällä. Menen autollakin, mutta se ei ole tärkeää. Tähän valoisaan vuodenaikaan tulee helposti mieleen, että voisi vain pyöräillä ympäri vuoden, mutta ei se pyöräily ole miellyttävää tai turvallistakaan lumisohjossa ja räntäsateessa.
Olen keski- ikäinen eukko, koko ikäni fyysisiä töitä tehnyt, sekä hoitanut isoa puutarhaa. Peruskunto hyvä, mutta yli 4km en töihin polkisi, tavallisella pyörällä. Syynä se, että en erityisemmin nauti pyöräilystä, se on välttämätön paha, kun autoa ei ole enää ja talvisin, räntä ja lumikaaoksessa en polkisi metriäkään.En näe mitään iloa siinä, että hikisenä saavut työpaikalle ja aloitat sitten raskaan työvuoron. Työpäivän jälkeen rättiväsyneenä sama takaisin.
15 km maksimi. Kuntolenkit on sitten erikseen.
Kesällä max. 5km, talvisin metri. Kuljen mieluummin bussilla, saa istua rauhassa. Töissä saa ihan tarpeeksi hosua. Olen hoitaja.
Olen pyöräillyt 15 kilometrin työmatkaa. Myös talvella, mutta jos on vesisade tai hirveän liukasta, menen bussilla. Tykkään kyllä, että pyöräily on mukavaa. Busseja kulkee pari kertaa tunnissa, joten varsinkin töistä lähtiessä on kiva että pääsee lähtemään heti. Mulla on siis työ, joka alkaa tiettyyn aikaa mutta päättyy sitten kun työt on tehty.
Vähän yllättää että viittä kilometriä pidetään pitkänä matkana pyöräillä, senhän polkaisee ihan kevyesti. Toki talvisäässä voi kelin takia olla mahdotonta, mutta matkana ei ole pitkä. Oma työmatka juurikin sen viisi kilometriä ja pyöräilen ympäri vuoden, paitsi pahimmilla keleillä.
Eilen kevään eka fillarityömatka, 5,8 km suuntaansa. Aamulla meni 26 min ja jalat hapoilla, iltapäivällä 22 min, eikä hajottanut juuri. Tänään sama, aamulla 23 min, iltapäivällä enää 19 min. Alkaa pikkuhiljaa taas jaksaa polkea talven jälkeen. Btw, ennätys on 14 min kahden vuoden takaa. Että ainakin reilun 10 km matka menee hyvin pyörällä.
Eron takia luovuin autosta, ei olisi ollut varaa pitää koska silloin oli lainaa senverran paljon.
Ajelin heinä-marraskuun tavallisella pyörällä oikein huonokuntoisena säällä kuin säällä, sitten ostin joulukuussa sähköpyörän, kun meni takapyörästä rataspakka hajalle, ja ajattelin jättää tavispyörän varapyöräksi korjauksen jälkeen. Aivan mahtava tuo sähkökapine,vaikka onkin HobbyHallin kamaa( Eco Green Traffic), pääasia että elämä helpottui niin paljon tuon kulkemisen suhteen, kun pystyy käyttämään sitä sähköavustusta..enkat pienessä alamäessä on tainnu olla 34km/h!
Välimatkoista..päivähoitoon on 1.2km, työmatka päinvastaiseen suuntaan 2,4km. Eli 9,6km eestaas. Jos pitää käydä kaupan kautta, niin sitten 12km.
Senverran ajatustapa tossa muuttu, että lähimpään kauppaan meno ei ole enään rasti eikä mikään, tänäänkin ramppasin kahteen otteeseen, kun unohtui munkkirasva. Lapset 2&4v pakkaan sellaiseen Thulen pyöräkärryyn.
Ennen lapsia pyöräilin 4,8km suuntaansa työmatkaa tavallisella pyörällä ympäri vuoden, sitten seurusteluaikana välimatka kasvoi 7,2 km suuntaansa ja se oli liian rankkaa mulle yötyötä tekevänä.
En tiedä paljonko polkisin jos se olisi ainoa tapa päästä töihin. Yli 5 km matkaa en mielellään pyöräilisi. Nykyinen 3,4 km matka sopii siihen hyvin. Kylmällä tai huonolla säällä menen autolla.
67 km alkaa olla hikiraja, jonka jälkeen pitää käydä suihkussa.
Vierailija kirjoitti:
67 km alkaa olla hikiraja, jonka jälkeen pitää käydä suihkussa.
Kuusi viiva seitsemän, hemmetti soikoon.
Serkku hommas sähköpyörän ettei ole niin hikinen työpaikalla.
Olisiko lisää kokemuksia, etenkin sähköpyörästä verrattuna tavalliseen pyörään?
Ap
No, TE-toimiston mukaan työssäkäyntialue on 80 km säteellä eikä syyksi kelpaa julkisten epäsäännöllisyys tai että ei ole käytettävissä moottoriajoneuvoa, joten virallisesti työttömän työmatka pyörällä enintään 80 km per suunta.
Minulla oli 15km suuntaansa matka ja poljin sitä alun kesäkuukaudet, mutta ostin auton, koska se matka oli vaan liikaa. Olin fyysisesti raskaassa työssä eli jalkojen päällä koko päivän.
Mietin, että se oma rajani olisi ollut 10km.
5km pyöräilen kesät talvet töihin melkein säästä riippumatta. Jos lunta on satanut 5+ senttiä niin sitten menen suosiolla bussilla. Enimmäkseen tasaista niin ei tule edes hiki. Ja jos pyörästä olet kiinnostunut niin ihan kolmivaihteinen Kaunotar, ilman huhkimista matkaan menee n. 20min, joskus ukkosella pinkaisin varttiin.