Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuinka pitkän matkan vielä pyöräilisit töihin?

Vierailija
30.04.2024 |

Ei riitä rahat enää kaikkeen, niin harkitsen autosta luopumista ja pyöräilyä töihin. Kuinka pitkää matkaa vielä jaksaa polkea oikeasti, alku tietysti olisi totuttelua mutta noin niin kuin yleensä?

Kommentit (246)

Vierailija
41/246 |
01.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

7km. Jos hyvät pyörätiet niin 10km.

Vierailija
42/246 |
01.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mites olisi skootterin osto?

Talvella lumihangessa pyöräily on perseestä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/246 |
02.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mites olisi skootterin osto?

Talvella lumihangessa pyöräily on perseestä.

Ei kai skootterillakaan ole talvella mukava ajaa, auraamattomia kevyenliikenteenväyliä pitkin tai jäisellä tiellä.

Vierailija
44/246 |
02.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

16km mulla, mäkistä maastoa mutta sähköpyörällä menee helposti.

Vierailija
45/246 |
02.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu niin monesta asiasta, mutta ympäri vuoden, viisi päivää viikossa, pyöräilemisessä on kyllä useimmilla raja siellä 5 km tuntumassa.

Etkö voisi kokeilla sitä muutaman kuukauden, luopumatta vielä autosta? Säästöä tulisi hieman, kun bensat säästyisi.

Vierailija
46/246 |
02.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuorempana pyöräilin kesät 25km suuntaansa. Oli aina syksyllä sellainen kunto ettei väsynyt mistään.

Vierailija
47/246 |
02.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Poljin joskus pk-seudulla 12 km suuntaansa. Kevyt konttorityö ja suihkumahdollisuus.

Alkuun tuo oli terveelle keski-ikäiselle keskimääräiselle miehellekkin kova suoritus. En jaksanut polkea joka päivä. Huonona päivänä menin sähköpyörällä tai julkisilla.

Kun sai peruskunnon kohdilleen ja löyty sopivat vaatteet sekä mukava 1-vaihteinen itselle säädetty pyörä, niin tuo meni varsin kevyesti joka päivä ympäri vuoden. Toki sairastelut yms. vaivat torppaa tuommosen pyöräilyn varsin herkästi.

Vierailija
48/246 |
02.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Korleintaan 50 metriä. Pitempi matka sitten autolla 

Vierailija
49/246 |
02.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli aiemmin 3 km keskustaan, muutin ja nyt on 5 km Käpylästä keskustaan. Kyllä ajattelin sen huitaista kesäkaudella eli nyt toukokuu - syyskuun loppuun.

Vierailija
50/246 |
02.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ennätys on noin 40 km yhteensuuntaan 2 kk ajan, rupesi laihtumaan vähän liikaa ja aikaa meni semmoinen 1.40 siivu. 15-20 km menee pienellä totuttelulla terveellä ihmisellä kesät talvet, ei kuitenkaan millään mummopyörällä.   

Vierailija
51/246 |
02.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kesällä 20km (=tunti), talvella max 10 lm (=tunti). 

Vierailija
52/246 |
02.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse aikanaan poljin n. 8,5 km matkan töihin melkein läpi vuoden. Ne kuukaudet kun lunta oli reilusti (eikä pyöräteitä tietenkään aurattu) kuljin julkisilla. Tätä tein n. 6 vuoden ajan kunnes työpaikka vaihtui ja uusi olikin sitten huomattavasti kauempana. Eniten opettelua oli alkuun mielestäni siinä että löysi jokaiselle säälle sopivat vaatteet. En ole mitenkään erityisen urheilullinen.

Vierailija
53/246 |
02.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ollut työpaikat 6km ja 11km päässä. Tuo 6km vielä meni ihan hyvin niin että joka pävä kesäisin jaksoi. 11km oli sellainen että yksittäisenä päivänä viikossa kesäisin menin pyörällä mutta ihan liikaa jokapäiväiseen.

Talvella sanoisin että joku 2-3km raja. En talvisin alkaisi edes tuonne 6km päässä olevaan työpaikkaan pyöräilemään.

Kesäisin inhottavaa on myös hikoilu, otsa ja selkä märkänä töihin jos jo aamulla lämmintä hellejaksoina..

Vierailija
54/246 |
02.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kesällä 20km (=tunti), talvella max 10 lm (=tunti). 

Tunti per suunta kevyesti poljettuna on minustakin hyvä raja. Tuo tunti pitää myös sitten polkea kevyesti. Kahta tuntia kovaa pyöräilyä per päivä ei jaksa huippu-urheilijakaan ilman ylikuntoa.

Tahti pitää olla sellanen kevyt ulkoiluvauhti!

Vierailija
55/246 |
02.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ajanut suuntaansa 12-13 km työmatkaa useamman vuoden ajan. Alkuun tavallisella hybridipyörällä ja nyt viime vuodet sähköpyörällä. Normipyörällä matkaan menee noin 35 minuuttia ja sähköpyörällä noin 30 minuuttia, joskus jopa vähän alle sen. Maasto on vaihtelevaa, ylä- ja alamäkiä ja iso silta, jossa tuulee (lähes) aina.

Minulla on vaihtoehtona käyttää myös autoa, joten aivan surkeissa säissä en pyörää käytä. Silti, usein pyörä valikoituu alle melkein itsestään, kun siitä on tullut jo tapa. Samalla saa sen noin tunnin omaa aikaa ja päivän liikunnat ikään kuin huomaamatta. Lisäksi olen pyöräilypäivinä paljon rennompi kuin motarilla autossa istumisen jäljiltä.

Normi- ja sähköpyörän erona on itsellä se, että normipyörällä kehtaa ajella sen noin 3 pv/vko, kun taas sähköpyörällä voisin ajaa vaikka joka päivä, kun kuormitusta voi paremmin säädellä.

N39

Vierailija
56/246 |
02.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

4-5 km normipyörällä. Kesällä helppoa ja mukavaa, mutta talvella kannattaa ottaa huomioon lumimyräkät ja jäinen tie. Talvisin matkaan voi kulua jopa 4x sama aika kuin kesällä. Nastarenkaat on pakko olla jollei kulje pahimmilla keleillä julkisilla.

Vierailija
57/246 |
02.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

5km

Samaa mietin, sit jos olis ihan pska keli, vois vaik kävellä

Pyörässäni 3vaihdetta

Vierailija
58/246 |
02.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Parikymppisenä meni 15 km työmatka kätevästi pyöräillen. Nykyisin n. 5 km olisi harkittava, mutta työmatka on pidempi niin ei tule pyöräiltyä.

Vierailija
59/246 |
02.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu kuinka raskasta työ on.Toimistossa kai jaksaisi istua.

Vierailija
60/246 |
02.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on 9 km suuntaansa. Se on vielä ihan ok matka polkea. Ympäri vuoden olen kulkenut pyörällä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yksi yhdeksän