Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Tein elämäntapamuutoksen asiantuntijoiden avulla, mutta vointi ei vaan parane

Vierailija
30.04.2024 |

Olen nyt kaksi kuukautta syönyt minulle räätälöidyn ruokavalion mukaan, ja toki siihen jotain pientä herkkua päälle silloin tällöin. Ruokavalion noudattaminen ei tuota minkäänlaisia vaikeuksia enkä koe joutuvani luopumaan mistään. Alkoholia en käytä.

Olen myös alkanut harrastamaan liikuntaa 3-4 kertaa viikossa. Kaksi noista on lihaskuntoa ja kaksi aerobista, kuten pitkiä metsälenkkejä. Välillä on vaan pelkkiä metsälenkkejä ja esim venyttelyä. En ole ylipainoinen.

Olen yhä aivan uupunut ja masentunut. Sopivia lääkkeitä masennukseen ei ole löytynyt, siksi päätin nyt kokeilla näitä hyväksi havaittuja keinoja. Silti yhä vaan väsyttää, lannistaa, ahdistaa ja masentaa kaiken aikaa. Kauanko tätä pitää jatkaa että voisi odottaa jotakin vaikutuksia? Alkaa usko loppua.

Töissä käyn, se on sellaista autopilotilla hoituvaa eikä ole masennuksen syy. Miestä ei ole, olen ihan tyytyväinen sen suhteen, se ei siis masenna. Ei ole traumoja. Masennus on vaivannut vuosia, välillä vähän parempia hetkiä.

Mä oikeasti kuvittelin että jos saan itseäni niskasta kiinni ja teen oikeasti asioille jotain, alkaa valoa näkyä mut ei. Elämänhalu on aika lähellä nollaa.

Kommentit (41)

Vierailija
1/41 |
30.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo liikuntaohjelma on myös ammattilaisen tekemä, ja hänellä on mun tilanteeni ja historiani tarkasti tiedossa. Mitenkään hampaat irvessä en tosiaankaan treenejä tee.

Ap

Vierailija
2/41 |
30.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Trolloloo

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/41 |
30.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sähköhoito

Vierailija
4/41 |
30.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Raudanpuute?

Vierailija
5/41 |
30.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Trolloloo

Joo kuule kyllä vaan. Sain ahaa-elämyksen yhdestä masennuskeskustelusta täällä. Kun joku sanoi, että jos ihmisellä on jokin elimellinen sairaus, kuten diabetes tai verenpainetauti, niin kyllä silloin väkisinkin tekee asioita toisin ellei halua kuolla. Että masennukseen pitäisi suhtautua samoin.

Sen verran mulla on toimintakykyä, että siihen vihdoin kykenin. Ja olen tuntenut jotenkin valtavaa ylpeyttä itsestäni sen takia, että tosiaan kykenen. Mut samaan aikaan hiipii hirveä epätoivo, kun ei tää helpota! 😥

Ap

Vierailija
6/41 |
30.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku hömppä taas triggeröitynyt kun pitäisi hyvin voidakseen liikkua ja syödä terveellisesti, "yhyy katsokaa nyt ei se auttanut" :D

Vierailija
7/41 |
30.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joku hömppä taas triggeröitynyt kun pitäisi hyvin voidakseen liikkua ja syödä terveellisesti, "yhyy katsokaa nyt ei se auttanut" :D

No niin juuri, toisenlainen elämä ei ainakaan auttanut joten jotain oli ruvettava kokeilemaan. Olisko sulla sitten parempia ehdotuksia? Kaikki kiinnostaa.

Aina masentuneelle hoetaan että tee noi yllämainitut asiat. No mä tein ja tulos on nolla. Tai no toki varmaan kunto kasvaa, vaikka mieliala ei nouse, joten ei se ihan nollatulos ole tietenkään.

Ap

Vierailija
8/41 |
30.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Trolloloo

Joo kuule kyllä vaan. Sain ahaa-elämyksen yhdestä masennuskeskustelusta täällä. Kun joku sanoi, että jos ihmisellä on jokin elimellinen sairaus, kuten diabetes tai verenpainetauti, niin kyllä silloin väkisinkin tekee asioita toisin ellei halua kuolla. Että masennukseen pitäisi suhtautua samoin.

Sen verran mulla on toimintakykyä, että siihen vihdoin kykenin. Ja olen tuntenut jotenkin valtavaa ylpeyttä itsestäni sen takia, että tosiaan kykenen. Mut samaan aikaan hiipii hirveä epätoivo, kun ei tää helpota! 😥

Ap

I feel you. Samankaltainen tilanne ja tosiaan pelottaa että eikä tää ikinä muutu paremmaksi.

Vierailija
9/41 |
30.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

E- epaa 4 kaps päivässä vähentää masennusta. Noi lääkkeet vaan pahentavat asiaa. 

Vierailija
10/41 |
30.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko kilpirauhasarvot ja ferritiini tutkittu? Nukutko riittävästi?

Vierailija
11/41 |
30.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toisinaan vain elämästä 'puuttuu' jotain ja sitä sitten haetaan ruokavalion, treenamisen, ja ehkä lukemalla kirjoja siitä miten muut ovat löytäneet 'tarkoituksen ja hyvinvoinnin elämäänsä' . Valitettavasti en osaa sanoa mitä sinun elämästäsi puuttuu jotta se tuntuisi hyvältä ja elämisen arvoiselta mutta voin kuitenkin sanoa että hyvin monet kamppailevat saman asian kanssa.

Vierailija
12/41 |
30.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syöt siis edelleen hiilareita runsaasti ja välttelet lihaa.

Vierailija
13/41 |
30.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos englanti taipuu niin katso carnivore-videoita youtubesta.

Tv: entinen reumapotilas. 

Vierailija
14/41 |
30.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielestäni liikunnan pitäisi olla hikiliikuntaa, että siitä saa ne endorfiinit. Kävely voi sopia iltakävelyksi, mutta nukuttaa. Venyttely ei kyllä vaikuta mielialaan juurikaan, toki kiva olla notkea.

Vierailija
15/41 |
30.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos tää alotus ei oo trolli, mitä mä epäilen todella paljon, koska kirjoitustyyli on sama kuin monessa muussakin valivali alotuksessa, niin mä sanon yhen jutun

Sen takia sä epäonnistutki, koska sä kuuntelet jotain "asiantuntijaa". Ei toinen ihminen voi sulle sanoa, mikä sulle toimii :D

Ala kuuntelemaan itseäs ja omaa kroppaa, se kertoo mitkä asiat on sulle sopivia, sen jälkeen tuu sanomaan uudestaan tämä sama asia. 

Mä olen itse kunnossa ollu aina, sen takia koska mä kuuntelen itseäni, enkä muita

<3

Vierailija
16/41 |
30.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ootko nelikymppinen? Esivaihdevuosioireita? 

Vierailija
17/41 |
30.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmasti nuo elämäntapamuutokset ovat hyväksi.

Niiden LISÄKSI sinun kannattaisi yrittää kuunnella itseäsi ja miettiä, että mikä sinulle on elämässä tärkeää. Siitä saat tietää, mitä sisältöä ja suuntaa tarvitset elämääsi kokeaksesi sen merkitykselliseksi. Se merkitys taitaa nyt olla hukassa ja sen voit ottaa selville vain itse.

Vierailija
18/41 |
30.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko d-vitamiinin saanti riittävällä tasolla? 

Vierailija
19/41 |
30.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Laitahan kiljupöntön kansi nyt heti kiinni. Alat olemaan sekava. Voimia ja jaxuhaleja sinulle, juoppo.

Vierailija
20/41 |
30.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko sulla ollut joskus aika elämässä ettet ollut masentunut? Mikä muuttui siitä?