Verkkokauppa.com ei hyväksy enää yli 200€ käteisostoja lainkaan.
Ketjun myymälöissä yli 200 euron arvoisista ostoksista maksetaan käteisellä noin 10 prosenttia, eli tulee varmasti laskemaan myyntiä. Osake tulee halpenemaan tämän seurauksena.
Kommentit (461)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikä estää maksamasta kortilla suoraan tililtä? Ostin juuri verkkiksestä 900€ telkan minkä maksoin suoraan tililtä ilman osamaksua. Kuka hullu kuskaa 900€ käteisenä mukana?
Oletko itse vähän hullu? Mieti vaikka ylioppilasta, joka on saanut käteistä lahjaksi. Kuka hullu ei tajua, että käteinen on ihan oikeaa RAHAA, jonka pitäisi normaalille kaupalle kelvata.
Ne käteisethän käytiin laittamassa tilille heti seuraavalla viikolla. Kuka hilloaa tuollaista määrää rahaa kotonaan?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei hyväksy käteisostoja eli myy velaksi. No bisnesmallise on tuokin.
Olemassa on kortteja joilla maksut menee suoraan tililtä, joten velkaa ei tarvitse ostaa kun ostaa kalliimman tuotteen.
Olen itse alkanut vältellä kortilla maksamista, koska jotkut liikkeet panttaavat maksun perimistä jopa 10 päivää. Se on ,inusta liian pitkä aika. Asiakkaalta hämärtyy paljonko tilillä on rahaa jäljellä. Parissa päivässä pitäisi mennä, kun maksaa liikkeessä pankkikortilla.
Käteistä käyttää rikolliset ja työttömät ja työttömät eivät tarvitse yli 200 ostoksia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kumma ettei Suomessa raha kelpaa , across the kilpailussa kilpailijat puhuivat Saksassa ollessaan että rahalla maksetaan kaikki .
Saksa onkin ihan kivikautinen takapajula. Terveystietoja lähetellään faksilla paikasta toiseen jne.
Käsittääkseni saksalaiset ovat tyytyväisiä maansa terveyspalveluihin.
Vierailija kirjoitti:
Tokkopa käytännössä edes moni käyttää käteistä enää ja tämä on pienen joukon äänekästä mölyämistä. Itselläkin käteinen on lähinnä rasite koska kortilla nyt vaan on niin paljon nopeampi ja helpompi maksaa.
Joku päivä digitaaliset maksusysteemit voivat romahtaa monessa maassa ja pitkäksi aikaa. Viime aikoina on ollut huolestuttavia tapauksia digimaailmassa. Ei voi laskea pelkästään sen varaan, että maksaa kaiken kortilla.
Menettivät minusta yhden asiakkaan tällä syrjivällä linjauksellaan.
Sen ihmisen ajatusmaailman on oltava täysin sairas, joka tällaisen on keksinyt. Kaikki asiakkaat pitää rekisteröidä ja asettaa kyttäyksen alle. Onneksi vielä on vaihtoehtoja että voi viedä rahansa muualle.
Paska liike. Tänään koitin ostaa tietokoneen osia ja hinta olisi ollut n 600 euroa. Raha ei käynyt. Ei käynyt myöskään se, että olisin tehnyt kolmet eri ostokset ja maksanut ne erikseen. Miten tällä firmalla on varaa kyykyttää asiakkaita?
Kalliiden tavaroiden myymälöillä on suuri riski tulla ryöstetyksi, jos sillä on paljon käteistä kassassa. Tuon linjauksen takia ryöstöt ovat vähentyneet huomattavasti.
Käteistä rahaa on hyvä olla kotona pieni määrä mahdollisten pankkihäiriöiden takia.
Firmalla on siis varas luopua kymmenestä prosentista yli 200€ ostoksista vain ihan vittuillakseen?
Vierailija kirjoitti:
Kalliiden tavaroiden myymälöillä on suuri riski tulla ryöstetyksi, jos sillä on paljon käteistä kassassa. Tuon linjauksen takia ryöstöt ovat vähentyneet huomattavasti.
Käteistä rahaa on hyvä olla kotona pieni määrä mahdollisten pankkihäiriöiden takia.
Koska olet viimeksi kuullut jonkun ryöstäneen jonkun elektroniikkaliikkeen, rautakaupan tai Citymarketin? Eivät rosvot mene edes yrittämään noihin, kun tietävät että siellä on viisi vartijaa niskassa alta aikayksikön.
Hyvä,jää igorien pestyt rahat käyttämättä,kun täytyy ostaa luotolla ja kortista löytyy nimi. Turvallista!
Minä asioin vain kaupoissa missä käteinen käy.Olen aina käyttänyt käteistä, oli summa 90€, 900€ tai 19000€ niin käytän käteistä.Jos ei cash kelpaa niin jää ostokset tekemättä siinä kaupassa.
Vierailija kirjoitti:
Minä asioin vain kaupoissa missä käteinen käy.Olen aina käyttänyt käteistä, oli summa 90€, 900€ tai 19000€ niin käytän käteistä.Jos ei cash kelpaa niin jää ostokset tekemättä siinä kaupassa.
Sama juttu täällä, CASH IS KING jos ei kelpaa niin ei tule kauppoja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikä estää maksamasta kortilla suoraan tililtä? Ostin juuri verkkiksestä 900€ telkan minkä maksoin suoraan tililtä ilman osamaksua. Kuka hullu kuskaa 900€ käteisenä mukana?
Oletko itse vähän hullu? Mieti vaikka ylioppilasta, joka on saanut käteistä lahjaksi. Kuka hullu ei tajua, että käteinen on ihan oikeaa RAHAA, jonka pitäisi normaalille kaupalle kelvata.
Ne käteisethän käytiin laittamassa tilille heti seuraavalla viikolla. Kuka hilloaa tuollaista määrää rahaa kotonaan?
Monella on käteistä kotona, 900€ on pieni raha.
Lapsuudessa opetettiin käteiseen, vanhemmat, vaari sanoi aina käteisellä maksetaan, ostetaan, synttärit, rippi, yo-juhlat etc.kirjekuoressa aina annettiin käteistä ja samalla tavalla on jatkunut, käteistä käytetään aina ja sitä on riittävästi kotona.
En olisi edes tiennyt tästä, ellen olisi lukenut lehdestä. Eipä tarvitse verkkokaupasta ostaa uutta tietokonetta. Ostan jostain muualta missä voi maksaa käteisellä ja vaikka postiennakolla. Niitä paikkoja alkaa olla yhä vähemmän kun Jimm'Z tukee venäjää.
Olen siirtynyt pelkästään käteiseen, pistin muovikortit silppuriin, tästä lähtien käytän vain käteistä.
Tyhmä päätös, mikä tehty painostuksen alla. Päätös perutaan varmaan viimeistään kahden vuoden sisään.