Verkkokauppa.com ei hyväksy enää yli 200€ käteisostoja lainkaan.
Ketjun myymälöissä yli 200 euron arvoisista ostoksista maksetaan käteisellä noin 10 prosenttia, eli tulee varmasti laskemaan myyntiä. Osake tulee halpenemaan tämän seurauksena.
Kommentit (461)
Vierailija kirjoitti:
Anonyymisti ostaminen pitäisi kirjata perustuslakiin ihmisoikeudeksi. On täysin sairasta, että en voi enää asioida joissakin liikkeissä luovuttamatta ostotietojani monikansallisille maksupalveluntarjoajille.
Yhyy yhtyä älä huijaa tuen maksajaa
Myyntijohtaja Pekka Litmasen ajatusmaailma on täysin sairas.
Firmalla menee selkeästi liian hyvin, jos on varaa valkata asiakkaita tuolla tavoin. Asioin jatkossa jossain muualla, mihin rahani kelpaavat.
kumma kun ei riihikuiva raha kelpaa
no jokainen tavallaan
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen sossun asiakas ja joudun hakemaan rauhoittavien lääkkeiden reseptit Mehiläiseltä. Kunnalliselta niitä ei enää saa. Edellinen käynti maksoi toimistokuluineen 230€ ja yritin tarjota kassalla käteistä. Eihän se kuulemma heille käynyt. Yritin selittää, että en voi pitää isoja rahoja pankkitilillä kun olen toimeentulotuen piirissä. Virkailija vaan katsoi kummastuneena. Laskun sain lopulta mukaani ja annoin rahani kaverille ja hän maksoi laskun pankkitililtään. Vaikeaksi on homma mennyt. Lääkkeitä saa ensin rukoilla ja sitten jännittää kelpaako käypä raha.
Meeppä loinen töihin, niin ei tarvi kikkailla.
Sinä kun olet tuota mieltä, olet valmis myös näyttämään ensimmäisenä mallia ja palkkaamaan töihisi rauhoittavia lääkkeitä tarvitsevan henkilön.
Täh, mihin firmaan? Ei tuollainen huutelija käy itse töissä, kotonansa oleskelee työkyvyttömyyseläkkeellä.
200e ei ole mitään. Tuon päätöksen takia esim pelaamisesta tykkäävä ylioppilas ei voi ostaa pleikka vitosta käteisellä. Joo rahat voi viedä pankkiin ja maksaa kortilla, TAI sitt
Mikä estää maksamasta kortilla suoraan tililtä? Ostin juuri verkkiksestä 900€ telkan minkä maksoin suoraan tililtä ilman osamaksua. Kuka hullu kuskaa 900€ käteisenä mukana?
Vierailija kirjoitti:
Menee boikottiin. Vaikka voisin maksaa kortillakin, mutta periaate on periaate. Jalallani en astu kauppaan, jossa raha ei käy.
Samoin. Vaikka en maksaisikaan käteisellä, niin haluan, että se mahdollisuus kuitenkin on olemassa.
Vierailija kirjoitti:
Mikä estää maksamasta kortilla suoraan tililtä? Ostin juuri verkkiksestä 900€ telkan minkä maksoin suoraan tililtä ilman osamaksua. Kuka hullu kuskaa 900€ käteisenä mukana?
Esimerkiksi minä. Kuka hullu maksaa kortilla ja myy henkilötietonsa ja ostotietonsa ilmaiseksi jollekin Visalle tai Mastercardille, jos käteistäkin voi käyttää?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
200e ei ole mitään. Sillä ei saa edes pelituolia tai pleikkaria ostettua. Olisi laittaneet rajan edes 1000e.
Maksa isommat kortilla tai osta netistä. Problem solved.
Ei ole, vaan ostan muualta. Problem solved. Käteinen on rahaa, jonka kuuluu kelvata kauppiaalle. Jos ei, niin asioin muualla, kuten olen tämän uudistuksen jälkeen tehnytkin.
Verkkiksellä menee näköjään todella hyvin kun on varaa karsia asiakkaita. Ihan jo periaatteesta asioin muualla, en halua, että minua epäilmään rahanpesijäksi sen takia, että haluan maksaa käteisellä vaikla pleikkarin 500e, joka on ihan pikkuraha.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
200e ei ole mitään. Sillä ei saa edes pelituolia tai pleikkaria ostettua. Olisi laittaneet rajan edes 1000e.
Maksa isommat kortilla tai osta netistä. Problem solved.
Ei ole, vaan ostan muualta. Problem solved. Käteinen on rahaa, jonka kuuluu kelvata kauppiaalle. Jos ei, niin asioin muualla, kuten olen tämän uudistuksen jälkeen tehnytkin.
Verkkiksellä menee näköjään todella hyvin kun on varaa karsia asiakkaita. Ihan jo periaatteesta asioin muualla, en halua, että minua epäilmään rahanpesijäksi sen takia, että haluan maksaa käteisellä vaikla pleikkarin 500e, joka on ihan pikkuraha.
Vierailija kirjoitti:
Esim. pienyrittäjä säästää tilityskustannuksissa maksamalla firman ostoksia käteisellä. Halvempaa käyttää ostoksiin kuin viedä yösäilöön. Itse esim. käytän käteistä säännöllisesti tukussa.
Vierailija kirjoitti:
Oletko itse vähän hullu? Mieti vaikka ylioppilasta, joka on saanut käteistä lahjaksi. Kuka hullu ei tajua, että käteinen on ihan oikeaa RAHAA, jonka pitäisi normaalille kaupalle kelvata.
Möin torissa melkein tonnin edestä huonekaluja, astioita ja koriste-esineitä muuton tieltä. Melkein kaikki käteistä rahaa. Uudelle puhelimelle olisi tarvetta, mutta en kyllä ala näkemään sitä vaivaa, että veisin ensin pankkiin ja maksaisin sitten kortilla, että voisin maksaa jonkun Verkkokaupan oman asiakasprofiilin kautta ostokseni. Huh, onneksi on vaihtoehtoja.
Ymmärrän kyllä jos rajana olisi joku vaikka 5000e, mutta 200 euroa! Pikku hiluja sellainen summa rahaa. :D
Vierailija kirjoitti:
Toimii lainvastaisesti.
Mutta mitä yritykset ei saisi suomessa tehdä. Kukaan ei valvo.
Kerrotko mitä lakia Verkkokauppa sinusta rikkoo?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Toimii lainvastaisesti.
Vaikkei lakia, niin hyviä tapoja
Se paperiranhan pyöritys maksaa ja sitoo henkilöitä, kovinkaan moni ei käytä käteistä maksuvälineenä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Toimii lainvastaisesti.
Vaikkei lakia, niin hyviä tapoja
Kuitenkin lainaamani kirjoittaja väittä Verkkokaupan rikkovan lakia. Syytti vielä ettei kukaan Suomessa valvo miten yritykset noudattavat lakia.
Anonyymisti ostaminen pitäisi kirjata perustuslakiin ihmisoikeudeksi. On täysin sairasta, että en voi enää asioida joissakin liikkeissä luovuttamatta ostotietojani monikansallisille maksupalveluntarjoajille.