Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Verkkokauppa.com ei hyväksy enää yli 200€ käteisostoja lainkaan.

Vierailija
30.04.2024 |

Ketjun myymälöissä yli 200 euron arvoisista ostoksista maksetaan käteisellä noin 10 prosenttia, eli tulee varmasti laskemaan myyntiä. Osake tulee halpenemaan tämän seurauksena.

https://www.is.fi/digitoday/art-2000010392551.html

Kommentit (461)

Vierailija
261/461 |
30.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pääkaupunkiseudulla pyörii nuorisoryhmiä jotka sosialisoivat muiden omaisuutta. Luulisi palstalaisten olevan kiitollisia siitä että tuolla tavalla rahansa hankkineet eivät pysty ostamaan kalliita tuotteita verkkokaupan myymälöistä.

Vierailija
262/461 |
30.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Te jotka ostatte tuhansien eurojen edestä tavaraa ja maksatte käteisellä, niin mistä haette teillä olevan käteisen. Vaihtoehtoja on ainakin otto automaatti, pankin konttori ja kaupan kassa. Tosin kaupan kassoissa ei välttämättä ole rahaa tuhansien eurojen edestä.

Oletko tyhmä. En hakenut mistään. Torimyynti ja rahaa sukulaiselta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
263/461 |
30.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menee boikottiin. Vaikka voisin maksaa kortillakin, mutta periaate on periaate. Jalallani en astu kauppaan, jossa raha ei käy.

Vierailija
264/461 |
30.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ymmärrä tätä päätöstä koska kilpailu on niin kovaa ettei ole varaa asiakkaita menettää. Joka euro on tärkeää. Siitä syntyy kokonaisuus. 

Vierailija
265/461 |
30.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On näillä käteisfanaatikoilla saa tana ongelmat

Harhaluuloisuushäiriö on psykoosin kaltainen tila joka ei ilman hoitoa häviö. Luulevat kokonajan että isoveli valvoo. 

Niinhän se valvookim, sitä kuule kutsutaan uudeksi maailmanjärjestykseksi, jonka työkaluja on mm. YK Agenda 2030, josta löytyy tietoja kuule ihan eduskunnan ja ministeriön sivuilta

Vierailija
266/461 |
30.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Menee boikottiin. Vaikka voisin maksaa kortillakin, mutta periaate on periaate. Jalallani en astu kauppaan, jossa raha ei käy.

Itse en ainakaan kanna käteistä mukana paria kymppiä enempää ja maksan lähes aina kortilla. Itsellä jäisi käymättä kaupassa missä vain käteinen kelpaisi. Jos sulle käteisellä maksaminen on periaate niin miksi sulla sitten on kortti?

Vierailija
267/461 |
30.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mistä kaupasta ostat tulevaisuudessa?

Gigantin paskat rahat pois vaarilta kusetukset, jimmsin omistajat ovat murhanneet tuhansia ukrainalaisia vauvoja jne.

Ei ole helppoa valita kauppa nykyisin.

Vierailija
268/461 |
01.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Venäläiset maksaa käteisellä, siksi tämä päätös

venäläiset, kriminaanlit, kirppisjobbarit, romanit ja köyhät

Suomalaisten keski-ikä on sen verran korkea, että käteisen käyttökohteiden rajoittaminen on, sanotaanko, erikoista. 

Mitä suomalaisten keski-iällä on tekemistä käteismaksujen kanssa? Meillä nykyajan mummoilla on usein monta korttia ja shoppailemme pääosin netissä eli ei käytetä käteistä. Mun vanhempanikaan eivät käteistä käyttäneet. 

Käteistäkin toki löytyy, mutta se on vain varalta, jos sattuu jotain katkoksia. 

Vierailija
269/461 |
01.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on sellainen harrastus että kiertelen tyhjillään olevia kesämökkejä joista sitten kerään veneiden perämoottoreita. Kun moottorit myyn naapurille, niin hän maksaa kauppahinnan käteisellä. On valitettavaa ettei verkkokauppa enää huoli laillisesti hankittuja rahoja.

Vierailija
270/461 |
01.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen sossun asiakas ja joudun hakemaan rauhoittavien lääkkeiden reseptit Mehiläiseltä. Kunnalliselta niitä ei enää saa. Edellinen käynti maksoi toimistokuluineen 230€ ja yritin tarjota kassalla käteistä. Eihän se kuulemma heille käynyt. Yritin selittää, että en voi pitää isoja rahoja pankkitilillä kun olen toimeentulotuen piirissä. Virkailija vaan katsoi kummastuneena. Laskun sain lopulta mukaani ja annoin rahani kaverille ja hän maksoi laskun pankkitililtään. Vaikeaksi on homma mennyt. Lääkkeitä saa ensin rukoilla ja sitten jännittää kelpaako käypä raha.

Meeppä loinen töihin, niin ei tarvi kikkailla. 

Sinä kun olet tuota mieltä, olet valmis myös näyttämään ensimmäisenä mallia ja palkkaamaan töihisi rauhoittavia lääkkeitä tarvitsevan henkilön.

Vierailija
271/461 |
01.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä käy jos Venäjä katkaisee meripiuhat ja alkaa häiritsemään satelliittien kautta kulkevia nettiyhteyksiä? Nykyään kortteja ei voi edes ns höylätä kuten ennen vanhaan. 

Vierailija
272/461 |
01.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Erikoista että firma on kertomansa mukaan velvollinen rahanpesulain puitteissa valvomaan jos käteisostokset ylittävät jollain 10 000 e, mutta laittavat silti kaikille maksurajan 200 euroon? 

Vierailija
273/461 |
01.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vain rikolliset maksaa käteisellä, on jotain salattavaa

"Meillä kaikilla on jotain peitettävää"

- Lainapeite Oy

Vierailija
274/461 |
01.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse en ainakaan kanna käteistä mukana paria kymppiä enempää ja maksan lähes aina kortilla. Itsellä jäisi käymättä kaupassa missä vain käteinen kelpaisi. Jos sulle käteisellä maksaminen on periaate niin miksi sulla sitten on kortti?

Oon eri ja mulla ainakin on kortti, koska siitä on välillä hyötyä. Kuitenkin mieluummin käytän käteistä, koska näin voin olla paremmin perillä kulutuksestani. Fyysinen raha on olemassa, jolloin sen määrä on konkreettisesti hahmotettavissa. Esimerkiksi kassalla maksaminen realisoi sen rahan määrän vähenemisen paljon tehokkaammin kuin kortin ja näkymättömän siirron tekeminen. Ei siitä tule sellaista samaa menetyksen tunnetta mitä fyysisen rahan antamisesta :D Juu en ole rahallisesti rikkain tai älyllisesti järkevin. Lisäksi; ei tarvi kirjautua kurkistamaan numeroita kovin usein jonnekin verkkopankkiin. 

Rikoksetkin olen jättänyt tekemättä.

Vierailija
275/461 |
02.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuosta varastetun tavaran kaupasta sen verran, että eiköhän kaikki niiden myyntipaikat maksa tai tilitä rahat myyjän tilille, joten ei tuo käteisen poistaminen ainakaan tuota ongelmaa poista.

Itse olen löytänyt muutamia minulta varastettuja käsitöitä nettimyynnistä ja mieleen on tullut laittaa poliisille vihjettä, että kyseisestä osoitteesta voisi löytyä enemmänkin varastettua tavaraa.

Vierailija
276/461 |
02.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan se tiedossa, että kun minä ostan pankkikortilla esimerkiksi tietyn merkkistä hammastahnaa, niin seurassani aikaa viettäneelle ihmiselle alkaa tulla kyseisen hammastahnan mainoksia someen ja muualle nettiin. Käytän paljon korttia, mutta ymmärrän hyvin, miksi se ei ole hyvä asia.

Vierailija
277/461 |
02.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syy on se kun Yuri ostaa kaikki kaupan droonit ja maksaa käteisellä!

Vierailija
278/461 |
02.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näytti tekevän hyvää osakkeelle tämä uutinen kun pitkän ajan mörnimisen jälkeen pomppasi +5%

Vierailija
279/461 |
10.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi tällaisen paskaliikkeen annetaan toimia Suomessa? Minä en kanna enää ainuttakaan rahaa tuohon puljuun tämän päätöksen jälkeen. Asiakkaalla pitää olla oikeus valita maksutapa.

Vierailija
280/461 |
10.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onhan se tiedossa, että kun minä ostan pankkikortilla esimerkiksi tietyn merkkistä hammastahnaa, niin seurassani aikaa viettäneelle ihmiselle alkaa tulla kyseisen hammastahnan mainoksia someen ja muualle nettiin. Käytän paljon korttia, mutta ymmärrän hyvin, miksi se ei ole hyvä asia.

Vaimosi tietää myös että ostat salaa xxl kondomeja. Hän ei ole hennonnut kertoa sinulle, ettet pahastuisi...