Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Verkkokauppa.com ei hyväksy enää yli 200€ käteisostoja lainkaan.

Vierailija
30.04.2024 |

Ketjun myymälöissä yli 200 euron arvoisista ostoksista maksetaan käteisellä noin 10 prosenttia, eli tulee varmasti laskemaan myyntiä. Osake tulee halpenemaan tämän seurauksena.

https://www.is.fi/digitoday/art-2000010392551.html

Kommentit (461)

Vierailija
241/461 |
30.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen sossun asiakas ja joudun hakemaan rauhoittavien lääkkeiden reseptit Mehiläiseltä. Kunnalliselta niitä ei enää saa. Edellinen käynti maksoi toimistokuluineen 230€ ja yritin tarjota kassalla käteistä. Eihän se kuulemma heille käynyt. Yritin selittää, että en voi pitää isoja rahoja pankkitilillä kun olen toimeentulotuen piirissä. Virkailija vaan katsoi kummastuneena. Laskun sain lopulta mukaani ja annoin rahani kaverille ja hän maksoi laskun pankkitililtään. Vaikeaksi on homma mennyt. Lääkkeitä saa ensin rukoilla ja sitten jännittää kelpaako käypä raha.

Vierailija
242/461 |
30.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Verkkis tekee outoja päätöksiä nykyään. Menettää varmasti useita prosentteja myynnistä tuon päätöksen myötä. Osa haluaa kuitenkin käyttää käteistä myös tulevaisuudessa.

Ei varmasti menetä.

Varmasti menettää. Käypä katsomassa millainen kuhina Ylilaudalla on tästä aiheesta.

Kertonee enemmän ko. sivustosta kuin Verkkiksestä, jos se on heille ihan aikuisten oikeesti ongelma, ettei isompia elektroniikkaostoksia voi ostaa käteisellä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
243/461 |
30.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen sossun asiakas ja joudun hakemaan rauhoittavien lääkkeiden reseptit Mehiläiseltä. Kunnalliselta niitä ei enää saa. Edellinen käynti maksoi toimistokuluineen 230€ ja yritin tarjota kassalla käteistä. Eihän se kuulemma heille käynyt. Yritin selittää, että en voi pitää isoja rahoja pankkitilillä kun olen toimeentulotuen piirissä. Virkailija vaan katsoi kummastuneena. Laskun sain lopulta mukaani ja annoin rahani kaverille ja hän maksoi laskun pankkitililtään. Vaikeaksi on homma mennyt. Lääkkeitä saa ensin rukoilla ja sitten jännittää kelpaako käypä raha.

Kela saa tiedon lääkärikäynnin kelakorvauksesta ja lääkkeen kelakorvauksesta.

Vierailija
244/461 |
30.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

200e ei ole mitään. Sillä ei saa edes pelituolia tai pleikkaria ostettua. Olisi laittaneet rajan edes 1000e.

Vierailija
245/461 |
30.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Musta jotenkin tosi outo raja tuo 200€. 

Ymmärtäisin jos takana olisi esim. turvallisuussyistä rajoituksena jotain spesifiä, mutta että 200€/asiakas? Kaupassa, joka myy pääosin kodinkoneita ja elektroniikkaa? Ööö...

Miksei sitä kodinkonetta voi kortilla maksaa ? Pankkikortilla maksettaessa tulee heti katevaraus kun olet maksanut, eli mikä ongelma ? Ei pidä kuljettaa seteleitä mukana.

Jos myin naapurille peräkärryn ja sain siitä 800 euroa ja haluan mennä niillä rahoilla ostamaan jotain, niin olet sitä mieltä, että minun pitää ensin etsiä jostain automaatti tai pankki ja mennä tallettamaan ne, jotta voisin käyttää niitä ostoksiin? Äly hoi!

Kai naapurillasikin on pankkitili.

Vierailija
246/461 |
30.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

200e ei ole mitään. Sillä ei saa edes pelituolia tai pleikkaria ostettua. Olisi laittaneet rajan edes 1000e.

Maksa isommat kortilla tai osta netistä. Problem solved.

Vierailija
247/461 |
30.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meeppä loinen töihin, niin ei tarvi kikkailla. 

Vierailija
248/461 |
30.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

On mennyt selkeesti alaspäin. Ennen ostin sieltä lähes kaiken. Nykyisin en osta mitään kun ei ole ollut tuotetta ja arviot tuotteen saapumisesta muuttuu koko ajan. Lisäksi hinnat nousseet että häviävät usein kilpailussa jonka teen hinnan suhteen.

Mulla oli yhteen aikaan käteistä kun myin Torissa tavaraa. Pelkästä kahvikoneesta sain 650 euroa.

No asiakas ostaa muualta jossa kelpaa käteinen. Itse en tuollaista päätöstä tekisi. 

Vierailija
249/461 |
30.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Selvitä asia etukäteen. Tiedän ettei siellä raha käy.

Vierailija
250/461 |
30.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Verkkis tekee outoja päätöksiä nykyään. Menettää varmasti useita prosentteja myynnistä tuon päätöksen myötä. Osa haluaa kuitenkin käyttää käteistä myös tulevaisuudessa.

Ei varmasti menetä.

Varmasti menettää. Käypä katsomassa millainen kuhina Ylilaudalla on tästä aiheesta.

Kertonee enemmän ko. sivustosta kuin Verkkiksestä, jos se on heille ihan aikuisten oikeesti ongelma, ettei isompia elektroniikkaostoksia voi ostaa käteisellä.

Aikuisten oikeasti. Oletko joku kakara?

Vierailija
251/461 |
30.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan villi veikkaus. Raha ei kelpaa niin vaihda kauppaa. Ei tarvitse ryömiä kenenkään mukaan.

Vierailija
252/461 |
30.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huomio! Oravannahat ei enää kelpaa maksuvälineiksi! Päivittäkää itsenne 2020-luvulle. Käteisen rahan käsittely on pelkkä kulu kaupoille. Sen siirtäminen ja kuljettaminen pankkiin maksaa. Jos ei kelpaa korttia tai verkkopankkia käyttää, olkaa ilman. 

Vierailija
253/461 |
30.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Venkoilusta saa itse vastata. Sitä paitsi toimeentuloasiakasta ei ole kielletty käyttämästä yksityisiä terveyspalveluja. Jos raha riittää, niin ei ole mitään estettä. 

Vierailija
254/461 |
30.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kela saa tiedon lääkärikäynnin kelakorvauksesta ja lääkkeen kelakorvauksesta.

Entä sitten? Yksityisiä terveyspalveluja voi käyttää vapaasti, jos rahat riittävät. 

Vierailija
255/461 |
30.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Venäläiset maksaa käteisellä, siksi tämä päätös

Päätös on ensisijaisesti tehty rahanpesun takia.

Pelkällä seteleillä käteismaksuna, on helppo pestä rahaa, kun ostaa kalliita tuotteita.

Vierailija
256/461 |
30.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Huomio! Oravannahat ei enää kelpaa maksuvälineiksi! Päivittäkää itsenne 2020-luvulle. Käteisen rahan käsittely on pelkkä kulu kaupoille. Sen siirtäminen ja kuljettaminen pankkiin maksaa. Jos ei kelpaa korttia tai verkkopankkia käyttää, olkaa ilman. 

Käteistä tarvitaan niin kauan kuin muut järjestelmät eivät ole satavarmoja.

Puolen vuoden aikana olen tarvinnut käteistä noin puolenkymmentä kertaa, koska kortilla maksaminen ei ole onnistunut.

En minä ala maksaa monesta kortista sen takia, ettei joillekuille kauppiaille kelpaa käteinen raha ;) 

Vierailija
257/461 |
30.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Käteistä tarvitaan niin kauan kuin muut järjestelmät eivät ole satavarmoja.

Puolen vuoden aikana olen tarvinnut käteistä noin puolenkymmentä kertaa, koska kortilla maksaminen ei ole onnistunut.

En minä ala maksaa monesta kortista sen takia, ettei joillekuille kauppiaille kelpaa käteinen raha ;) 

Vilkuta vaan silmää tomppeli. Mulla on kuukausimaksuttomat pankkipalvelut Nordeassa ja S-pankissa. Molemmista debit/credit -kortti. Koskaan ei ole jäänyt mitään ostamatta. 

Vierailija
258/461 |
30.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Musta jotenkin tosi outo raja tuo 200€. 

Ymmärtäisin jos takana olisi esim. turvallisuussyistä rajoituksena jotain spesifiä, mutta että 200€/asiakas? Kaupassa, joka myy pääosin kodinkoneita ja elektroniikkaa? Ööö...

Miksei sitä kodinkonetta voi kortilla maksaa ? Pankkikortilla maksettaessa tulee heti katevaraus kun olet maksanut, eli mikä ongelma ? Ei pidä kuljettaa seteleitä mukana.

Koska jotkut ihmiset maksaa rahalla tai antaa lahjaksi rahaa. Myin Torissa niin mulle kelpasi mobilepay, raha ja tilisiirto. Myin myös kalliita tuotteita. Täti antaa meille usein rahaa käteisenä kun käy meillä. En halua niitä talletella ja ei olla Kelan asiakkaita.

Vierailija
259/461 |
30.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jo vuoden katsellut yhtä tuotetta ja aina vaan muuttuu toimitusaika ja ikinä sitä ei tule.

Vierailija
260/461 |
30.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuinka paljon Suomessa mahtoi olla harmaata taloutta silloin ennen vanhaan kun oli vain käteinen? Valtion talous kyllä oli siitäkin huolimatta paremmassa jamassa silloin.