Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

E-kirjasto, aiotko käyttää?

Vierailija
29.04.2024 |

Onko joku päässyt jo lataamaan sovellusta? Aiotko käyttää?

Kommentit (235)

Vierailija
141/235 |
13.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo siis eihän tuolla oo mitään kirjoja! Ehkä alle 20 kaunokirjallista teosta, jippii.

Hakutoiminnot myös aivan p*skoja, koko ajan pitää esim. valita kieli uudestaan.

Ellibs siis edelleen käytössä. Ei sielläkään valikoimalla juhlita ja joka toinen kirja on Nora Robertsin, mutta sentään enemmän kuin e-kirjastossa!

Vierailija
142/235 |
13.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olematon kirjavalikoima tosiaan. Lehtiä taisi olla saman verran kuin eMagzissakin, tosin eri valikoima. Kummallista.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
143/235 |
13.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yritin kirjautua nyt ensimmäistä kertaa suomi.fi-tunnuksilla eikä toiminut. Sovelluksessa ei ole ohjeita, Googlella löytyi jotain Kansalliskirjaston sivuilta. Onko muilla ollut ongelmia kirjautumisen kanssa? Mitään yhteydenottolomaketta kummempaa asiakaspalvelua ei tietty ole missään

Vierailija
144/235 |
13.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meillä toiminut jo vuosikausia. Aikakauslehdet lukenut monta vuotta netistä. Kirjoja ja muuta materiaalia varataan laajalta alueelta. 

Sama meillä Haapavedellä, en muista onko jo 10 vuotta, lähelle ainakin. Yhteenliittymässä iso määrä kuntia, en jaksa tarkistaa. Aikakauslehtiä kymmeniä vapaasti luettavana, kirjoja, äänikirjoja, elokuvia jne. varattavissa. Minä hämmästyin, että vasta nytkö, olen luullut, että toimii kaikkialla. 

Paikallisia on ollutkin, tässä mukana 200 kuntaa joten valikoima laajenee 

Aikakauslehtien valikoima näytti kyllä pienentyneen verrattuna aiempaan lumme-kirjastojen tarjontaan.

Vierailija
145/235 |
19.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei löydy sovellusta vielä ainakaan Androidille. Ei ole mennyt lanseeraus ihan putkeen...

Moni asia tehdään nykyisin huonosti.

Vierailija
146/235 |
19.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kiinnostaisi kyllä, mutta monet kustantajat eivät halua myydä e-kirjoja kirjastoille. Älytön juttu, onneksi paperisia kirjoja saa kirjastosta. Kaupallisia palveluja en ole koskaan edes harkinnut hankkivani.

He eivät halua myydä äänikirjoja kirjastoille mikä on ymmärrettävää.

Eihän tuo ole mitenkään ymmärrettävää. Kirjailijat saavat niistä lainauskorvauksen samoin kuin paperikirjoista. Mutta ahneet kustantajat myyvät vain kaupallisille palveluille.

Kai tajuat mmiten naurettavia ne lainakorvaukset ovat?

Kirjailijat ja kirjakustantamot elättävät itsensä kirjoilla. Tietenkin he haluavat niistä kunnon korvauksen. Itse voit tehdä hyväntekeväisyyttä jos haluat mutta muiden ei tarvitse.

Vierailija
147/235 |
19.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaikki maailman tieto-kauno-ja oppikirjallisuus pitäisi olla netissä kaikkien maailman ihmisten luettavissa.

Kukas kustannukset maksavat?

Vierailija
148/235 |
19.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko tuolla oikeasti noin vähän kirjoja? Ihan muutama per aihealue?

On. Ja syy on kustantajissa.

Eikä ole kuin kirjastossa kun ne ei maksa kunnon korvauksia niistä kirjoista.

Vierailija
149/235 |
19.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

On kyllä susi sovellus. Ottamatta kantaa heikkoon valikoimaan, itse sovelluksessa on aika lailla kehitettävää. Esim. ei ilmoita, mikä olisi jollain lainassa olevan kirjan saatavuusaika, vaan ensin pitää varata teos jotta pääsee arvioimaan jonotuksen kestoa; ei lähetä mitään viestiä siitä, kun varattu teos on lainattavissa. Äänikirjojen kuuntelussa muös vaikka mitä bugeja.

Vierailija
150/235 |
20.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On kyllä susi sovellus. Ottamatta kantaa heikkoon valikoimaan, itse sovelluksessa on aika lailla kehitettävää. Esim. ei ilmoita, mikä olisi jollain lainassa olevan kirjan saatavuusaika, vaan ensin pitää varata teos jotta pääsee arvioimaan jonotuksen kestoa; ei lähetä mitään viestiä siitä, kun varattu teos on lainattavissa. Äänikirjojen kuuntelussa muös vaikka mitä bugeja.

Ainakin Android-versio on täysin buginen tekele. Lehtiä pystyy lukemaan, kirjoja ei. Surkea sovellus.

Vierailija
151/235 |
21.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko joku saanut vastauksen sovelluksen kautta lähetettyyn viestiin?

Minulla on ongelmana, että sovellus näyttää vain saatavilla olevat kirjat, en saa mitenkään näkyviin lainassa olevia. Tämä ongelma ilman mitään rajauksia haussa yms.

Laitoin jo kaksi viikkoa sitten sovelluksen kautta palautetta ongelmasta, mutta en ole saanut lainkaan vastausta. Toimiiko koko palaute edes?

Vierailija
152/235 |
22.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla on ongelmana, että sovellus näyttää vain saatavilla olevat kirjat, en saa mitenkään näkyviin lainassa olevia. Tämä ongelma ilman mitään rajauksia haussa yms.

Laitoin jo kaksi viikkoa sitten sovelluksen kautta palautetta ongelmasta, mutta en ole saanut lainkaan vastausta. Toimiiko koko palaute edes?

Minäkään en ole saanut mitään vastausta palautteeseen, jonka laitoin jo ihan toukokuun alussa. Päädyin tähän keskusteluun kun googletin, missä mahtaa olla vika. :( 

Vierailija
153/235 |
22.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En mää osaa :(

Vierailija
154/235 |
22.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi tuhlata aikaansa tuollaiseen lapselliseen laiteräpeltämiseen. Kirjastot ovat täynnä luettavia paperikirjoja. Ne ovat fiksun valinta.

Vierailija
155/235 |
24.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on nyt käytössäni e-kirjsto i padissani. Ei siitä pajon iloa ole ,kun siellä ei esim äänikirjoja kuin minmi määrä. Kysyin paikkakuntamme Vaski-kirjastosta ja se loppuu ihan pian. 

Lievästi sanottuna TYHMÄÄ. olen kuunnelkut äänikirjoja jo kymmenisen vuotta.

E-kirjastoon saavat kirjoja kunnolla n vuoden kuluttua!!!! Jos sittenkään.?

Vierailija
156/235 |
24.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ellibs siis edelleen käytössä. Ei sielläkään valikoimalla juhlita ja joka toinen kirja on Nora Robertsin, mutta sentään enemmän kuin e-kirjastossa!

Ellibs EI VOI ENÄÄ VARATA KIRJOJA! VAIN YKSI KERRALLAAN MUUTENKIN! Sinne EI tule enää uusia kirjoja koska uusi on aloittanut.

Se uusi on typerä, vain kännykällä toimii vielä toistaiseksi!

Vierailija
157/235 |
25.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika ongelmaiselta vaikuttaa. Yhden kirjan olen onnistunut kuuntelemaan. Sitäkään en päässyt "hakemaan" eli lataamaan ennenkuin poistin yhden varauksista.

Toisen äänikirjan sain omiin kirjoihini, mutta sitä en pysty kuuntelemaan, kun ilmoittaa aina Äänikirjaa ei voida avata.

Ellibsin varauksista tulee ilmoituksia, että varaamasi aineisto on poistunut valikoimista, pari on siellä vielä jonossa. Toisessa olen ensimmäisellä sijalla, joten sen voin ehkä saadakin ennenkuin kirjaston ja Ellibsin yhteistyö loppuu 30.6. Kaipaan lehtien lukua tietokoneella kunnon ruudulla. Lehtivalikoima on aika muuttunut.

Vierailija
158/235 |
25.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En.

Vierailija
159/235 |
25.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kokeile, auttaako sovelluksen välimuistin tyhjennys. Minulla oli sama ongelma, ja muistin tyhjentäminen auttoi.

Vierailija
160/235 |
25.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kainuu ei onneksi lähtenyt tuohon hömppään mukaan. Oli taas tullut uutta luettavaa ja kuunneltavaa. Ja toimii edelleen myös selaimella.