E-kirjasto, aiotko käyttää?
Onko joku päässyt jo lataamaan sovellusta? Aiotko käyttää?
Kommentit (235)
Vierailija kirjoitti:
En aio. Kartan nykyään kunnallisia kirjastoja, etenkin helmetiä, erityisesti hesan julkista ja nimenomaan ootia, riksua ja pasilaa. Ei ole enää korttiakaan. Ostan tarvitsemani kirjat tahi käytän ns. erikoiskirjastoja.
Asun Helsingissä enkä ole vielä kertaakaan käynyt Oodissa. Olen tutkija, FT.
Vierailija kirjoitti:
En aio. Kartan nykyään kunnallisia kirjastoja, etenkin helmetiä, erityisesti hesan julkista ja nimenomaan ootia, riksua ja pasilaa. Ei ole enää korttiakaan. Ostan tarvitsemani kirjat tahi käytän ns. erikoiskirjastoja.
Miksi ihmeessä? 😳 Helsingissä on fantastisia erilaisia kirjastoja.
Itse pidän eniten Oodin lisäksi Rikhardinkadun kirjastosta, koska siellä voi uppoutua rauhassa omaan ikkunasyvennykseen lukemaan yhdessä kaupungin kauneimmista vanhoista rakennuksista.
Vierailija kirjoitti:
Kirjastot maksullisiksi!
Mitä se kapitalistisika siellä röhkii
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Asun Helsingissä enkä ole vielä kertaakaan käynyt Oodissa. Olen tutkija, FT.
Olet erityinen lumihiutale, ja liitelee muiden yläpuolella. Samalla sinulta jää kokematta hieno arkkitehtoninen luomus ja kulttuuritapahtumien koko kirjo. Tsemppiä valitsemallesi polulle!
Onko tuolla oikeasti noin vähän kirjoja? Ihan muutama per aihealue?
Vierailija kirjoitti:
Onko tuolla oikeasti noin vähän kirjoja? Ihan muutama per aihealue?
On. Ja syy on kustantajissa.
Tuolla ei ole mitään kirjoja ja samalla kirjastot lakkauttavat omat valikoimansa. Esim. Helsingissä ei voi enää varata sähköisiä kirjoja ja kesän jälkeen kaupungin omat palvelut lakkautetaan kokonaan ja jäljelle jää vain tämä valtakunnallinen tynkä.
Miksi tunnistauminen ei onnistu?? Vanha tunnistus eikä pelitä?
E-kirjasto ja Oodi ovat samaa uudistusshaibaa. Olisi hyvä jos kirjastoihin palkattaisiin sivistyneitä ja koulutettuja työntekijöitä.
Siis aivan käsittämättömän huono tarjonta tuolla E-kirjastossa. Vähän valikoimaa ja sekin vähä aivan kummallista.
Toivottavasti ei ollut kallis järjestelmä, tuolla sisällöllä jää kyllä nopeasti historiaan.
Tosin lehtitarjonta oli hyvä.
Oodi tuo mieleen erään Nobel-kirjailijan, jonka nimi oli Saint-John Pe..e
Oli linkki Android versioonkin tullut, eipä ollut hurrattavaa. Muutamaa aikakausilehteä lueskelin muuten en löytänyt mitään itselleni. Toivottavasti laajenee pian että olisi käyttöä.
Tämähän sataa suoraan kaupallisten palvelujen laariin, kun sähköisten kirjojen lukijoilla ei ole enää kirjastoa vaihtoehtona. Samaan aikaan kirjastotkin keskittyvät vain kaupunkien keskustoihin, eli juuri kaikille saatavilla olevalle palvelulle olisi tarvetta.
Tietty jos kustantajat eivät valtakunnalliseen kirjastopalveluun suostu, niin ei sille mitään voi, mutta tuntuu, että tässä otetaan monta askelta ajassa taaksepäin. Outoa, että kun tähänkin saakka on ollut rajattu määrä lisenssejä, joita on kerrallaan voinut olla lainassa, niin miksi kustantajille on eri asia, että ovatko ne 10 lisenssiä lainassa yhden kaupungin asukkaille vaiko koko Suomessa?
Luen paljon ja rakastan kirjastoa! Mutta tämä sovellus on suoraan sanottuna aivan paska! Androidilla pitää jatkuvasti kirjautua sisään pankkitunnuksilla ja nyt kirjautuminen ei ole pariin päivään toiminut ollenkaan. Lehtiä siellä oli kivasti, kirjoja huonosti. Lisäksi kirjojen haku ei toimi. Olen tosi pettynyt sovellukseen. 😭
Vierailija kirjoitti:
Luen paljon ja rakastan kirjastoa! Mutta tämä sovellus on suoraan sanottuna aivan paska! Androidilla pitää jatkuvasti kirjautua sisään pankkitunnuksilla ja nyt kirjautuminen ei ole pariin päivään toiminut ollenkaan. Lehtiä siellä oli kivasti, kirjoja huonosti. Lisäksi kirjojen haku ei toimi. Olen tosi pettynyt sovellukseen. 😭
Sama täällä! Lisäksi laitoin jo viikko sitten sovelluksen kautta palautetta kirjautumisongelmasta, mutta en saanut koskaan vastausta. Liekö toimiiko edes tuo palautteenanto. Aivan sysipaska sovellus.
Voi nyt helv..! Ensinnäkin kirjaa ulos koko ajan eli joutuu vahvasti tunnistautumaan harva se päivä. Nyt sitten olin varannut kirjan, jonka odotusaika oli aluksi 23 päivää. Päivät siitä sitten vähenivät, kunnes viime yönä oli aikaa enää 19 tuntia. Laitoin muistutuksen puhelimeen ja kävin katsomassa tänään, niin sanoi vajaa tunti enää. No, tein muuta ja nyt parin tunnin päästä kävin katsomassa ja eikö mitä: EIHÄN SIELLÄ OLE NYT MITÄÄN, vaan nyt pitäisi taas kyseinen kirja varata uudestaan! Aivan täyttä pelleilyä! Pitäisikö siellä siis sillä siunaamalla olla ottamassa opus vastaan, etteivät jaa eteenpäin jollekin toiselle... Aivan täyttä PELLEILYÄ!!
Huom! Kyseinen pellesovellus lisäksi mainitsee varauksissa, että "käy täällä silloin tällöin katsomassa, joko varaamasi teos on saatavilla". Ei siis saa edes mitään sähköpostiviestiä tms. muistutukseksi.
En kuuntele äänikirjoja enkä lue e-kirjoja. Kirjat vain paperisina mulle.
Vierailija kirjoitti:
Voi nyt helv..! Ensinnäkin kirjaa ulos koko ajan eli joutuu vahvasti tunnistautumaan harva se päivä. Nyt sitten olin varannut kirjan, jonka odotusaika oli aluksi 23 päivää. Päivät siitä sitten vähenivät, kunnes viime yönä oli aikaa enää 19 tuntia. Laitoin muistutuksen puhelimeen ja kävin katsomassa tänään, niin sanoi vajaa tunti enää. No, tein muuta ja nyt parin tunnin päästä kävin katsomassa ja eikö mitä: EIHÄN SIELLÄ OLE NYT MITÄÄN, vaan nyt pitäisi taas kyseinen kirja varata uudestaan! Aivan täyttä pelleilyä! Pitäisikö siellä siis sillä siunaamalla olla ottamassa opus vastaan, etteivät jaa eteenpäin jollekin toiselle... Aivan täyttä PELLEILYÄ!!
Huom! Kyseinen pellesovellus lisäksi mainitsee varauksissa, että "käy täällä silloin tällöin katsomassa, joko varaamasi teos on saatavilla". Ei siis saa edes mitään sähköpostiviestiä tms. muistutukseksi.
Laitoin nyt kokeeksi saman kirjan uudestaan varaukseen, niin sanoo että 47 päivän päästä saa... 😂
Niin, ei kirja ole pelkästään sen sisältö.