Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

E-kirjasto, aiotko käyttää?

Vierailija
29.04.2024 |

Onko joku päässyt jo lataamaan sovellusta? Aiotko käyttää?

Kommentit (235)

Vierailija
181/235 |
29.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täytyy yhtyä valittajien joukkoon. Olin tyytyväinen ellibsin toimivuuteen ja toiminnallisuuteen, nyt menetettiin aivan kaikki. Kohtuullinen määrä luettavaa, toimiva toteutus, selaus ja lukumahdollisuus tietokoneella jne.. Todella syvältä. Olisivat vain siirtänee käyttöönottoa vuodella tai parilla, eihän tästä tule kuin paha mieli.

Vierailija
182/235 |
29.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todella masentavaa. Vaasan kirjaston käyttämässä Bibliossa oli kohtuullinen valikoima ja toimikin ihan hyvin, nyt suomenkieliset kirjat käytännössä poistettu E-kirjastoon siirtymisen takia. Ja Elisa Kirja (olkoonkin että kaupallinen toimija, mutta sai ostettua yksittäisiä e-kirjoja omaksi kohtuuhinnalla) lopetettu. Kaikki kiva näköjään aina loppuu.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
183/235 |
31.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Tietokoneella käytettävä versio E-kirjastosta on kuitenkin tulossa. Kehitystyö alkaa syksyllä, mutta vielä tämän vuoden puolella sitä ei ehditä ottaa käyttöön"

https://yle.fi/a/74-20102206

Jaahas. Eihän ekirjastoa ole suunniteltu vasta kuin neljä vuotta. Ei siinä ajassa ehdi mitään käytettävyyttä miettiä. Iloinen asia, että ekirjastoon on tullut 4000 Otavan julkaisemaa kirjaa.

"Otavan kustantamia kirjoja on ilmestynyt palveluun hiljalleen touko-kesäkuusta lähtien. Kirjoja on lähes 4000.

Sen verran olemme tarjonneet, mutta E-kirjasto itse päättää, mitä he ottavat valikoimiinsa. "

Vierailija
184/235 |
31.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirjaston e-pressiä olen käyttänyt vuosikaudet, kiva lukea ilmaiseksi kotona tabletilla kaikki aikakauslehdet. Tänäänkin aamulla vilkaisin me naikkoset ja anna lehdet. Turha tilata/ostaa. 

Vierailija
185/235 |
31.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kirjaston e-pressiä olen käyttänyt vuosikaudet, kiva lukea ilmaiseksi kotona tabletilla kaikki aikakauslehdet. Tänäänkin aamulla vilkaisin me naikkoset ja anna lehdet. Turha tilata/ostaa. 

Samoin ajattelin silloin, kun käytössä oli vielä Emagz. Nyt Ekirjaston myötä lehtivalikoima on pienentynyt reippaasti, kun Sanoman aikakauslehdet jäivät pois.

Vierailija
186/235 |
31.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen käyttänyt vuosikausia mutta nyt käyttäminen loppui, koska uusi e-kirjasto toimii vain tablettiin ja älypuhelimeen ladattavilla sovelluksilla. Itselläni kumpaakaan ei ole. Tähän asti e-kirjastoa on voinut käyttää selaimella.

Onneksi minulla on tunnukset myös aiemman paikkakuntani kirjastoon. Heidän kirjastonsa ei onneksi liity tuohon valtakunnalliseen e-kirjastoon, ja lainaaminen ja lukeminen toimii edelleen selaimen kautta.

Sama. Tosin ei ole toisia tunnuksia, joten e-kirjaston käyttö nyt loppuu osaltani.

Vierailija
187/235 |
31.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi haluaisin katsoa esim aikakausilehtiä kännykän pieneltä ruudulta? Toiseksi kaikki kiinnostavat aikakausilehdet ovat poistuneet valikoimista. KIITOS!

Vierailija
188/235 |
31.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minkä alueen kirjastolla on yhä käytössään Epressissä sama valikoima kuin ennen E-kirjastoa? Pitääkin käydä hakemassa kirjastokortti itselle, jos sattuisi kesälomareissun varrelle.

Vierailija
189/235 |
31.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Useimmiten ostan kirja, niin voin huoleti silitellä ja haistella si. Mikään ei voita uuden kirja tuoksua ja sileitä lehtiä.

T. Aistiherkkä

Vierailija
190/235 |
04.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulin tänne purkamaan turhautumistani.

Mulla on meneillään käsityöprojekti, joten en pysty samalla LUKEMAAN kirjaa (tämä kaikille, joiden mielestä äänikirjat eivät ole kirjoja) enkä kestä kuunnella radiota.

EKirjasto ilmoittaa, että varaamani aineisto on lainattavissa, kiva. Mutta lataaminen ei sitten onnistukaan! 

Välillä on auttanut, että kirjautuu ulos, sulkee sovelluksen, mutta nyt ei, ei mikään. Kertaalleen jo poistin ellibsin, mutta pakko oli ottaa se takaisin, se sentään toimii. 

Paljon muutakin olisi, mistä voisin valittaa, mutta just nyt en aio pilata sunnuntaita sillä.  Sentään ellibs toimii ja aina voi kuunnella Yleltä knallia ja sateenvarjoa.

Vierailija
191/235 |
06.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

E-kirjaston varaukset häviävät? Minulla oli 4 kirjaa varattuna ja tänään muistaakseni joku niistä olisi tullut lainattavaksi, mutta eipä ollut enää varattuna, myös toinen varaus oli hävinnyt. Eli onko niin, että kun varattu on aineisto on saatavissa esim. 24 tai 30 päivän päästä, sitä kirjaa ei löydy varatuista enää 25 tai 31 päivän jälkeen? Minkäänlaista tietoa eKirjasto ei lainattavasta aineistosta esimerkiksi shköpostiin lähetä, kuten vanha ellibs. Eli pitäisi muistilappu itselleen kirjoittaa? Vuonna 2024?

Vierailija
192/235 |
06.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö e-kirjastossa ole yhtään vapaana olevaa äänikirjaa. Katsoin juuri läpi kaunokirjallisuuden ja siinä oli vain n 20 kirjaa ja kaikki olivat varattuja. Mikä se semmoinen kirjasto on?? . Aikakauslehtiä olen kyllä lukenut.

Vierailija
193/235 |
06.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun i padillani toimii kyllä loistavasti, mutta kun ei tosiaankaan ole äänikirjoja ,kuin muutamia,, vajaa parikymmentä !

Vierailija
194/235 |
06.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosiaan, ohjelma ei muista kirjainten kokoa, vaan sen joutuu jokaisen luvun alussa muuttamaan uudestaan. ÄRSYTTÄVÄÄ! Käytössä uusin Android-versio.

Vierailija
195/235 |
06.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

E-kirjasto on vain debiileille.

Vierailija
196/235 |
06.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu, olen käyttänyt paljon. Opiskellessa korkeakoulussa se oli pelastus, kun ei kaikkia kirjoja saa. Tein myös kasvatustieteen perusopinnot avoimessa ihan pelkästään e-kirjoilla. Yhtään ainoaa kirjaa en paperisena lainannut ja aikaa tuosta jo 3 vuotta.

Vierailija
197/235 |
06.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ottaisin käyttöön, mutta sovellus tulikin vain Applelle! Ihmettelen tätä, miksi Android-käyttäjiä sorsitaan.

Miksi ne aina tarvitsee jonkun ihme formaatin joka toimii vain tietyllä sovelluksella? Miksei vain tee niistä luettavia selaimella?

Vierailija
198/235 |
06.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai, luin vasta nyt kommentteja. Onko tuo siis jokin uusi juttu? Täällä maalla ei vielä tunneta. Siis luulin, että kysytään yleensä sähköisten kirjojen lainaamisesta, mitä olen opiskellessa tehnyt paljon.

Vierailija
199/235 |
06.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kiinnosta e-kirjat eikä äänikirjat. Ostan oikeita kirjoja jotka annan sitten eteenpäin kun olen lukenut. Jotkut parhaat säästän itselläni. 

Vierailija
200/235 |
18.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

E-kirjaston varaukset häviävät? Minulla oli 4 kirjaa varattuna ja tänään muistaakseni joku niistä olisi tullut lainattavaksi, mutta eipä ollut enää varattuna, myös toinen varaus oli hävinnyt. Eli onko niin, että kun varattu on aineisto on saatavissa esim. 24 tai 30 päivän päästä, sitä kirjaa ei löydy varatuista enää 25 tai 31 päivän jälkeen? Minkäänlaista tietoa eKirjasto ei lainattavasta aineistosta esimerkiksi shköpostiin lähetä, kuten vanha ellibs. Eli pitäisi muistilappu itselleen kirjoittaa? Vuonna 2024?

Kävi näin muutaman tunnin viiveellä, nyt kirja on seuraavan kerran saatavissa 5 päivän kuluttua. Miksi ihmeessä laina-aika ei ala automaattisesti, kun varattu kirja vapautuu?