E-kirjasto, aiotko käyttää?
Onko joku päässyt jo lataamaan sovellusta? Aiotko käyttää?
Kommentit (235)
Vierailija kirjoitti:
Olen lukenut/kuunnellut e-kirjoja ja lehtiä jo kymmenen vuoden ajan kolmella eri kirjastokortilla sekä celiasta. Loistavaa ja helppoa. Tietysti jatkan, niin ei tarvise tällaisen seitenvitosen rampata kirjastossa ja etsiä pää kenossa mieluisia kirjoja . Se on kivikautista tyyliä se.
Itse olen ostanut e-kirjoja Amazonilta yli 10 vuoden ajan kindleen. Mutta jostakin syystä tykkään varsinkin illalla lukea vanhanaikaisia paperikirjoja. Ikäluokalta olemme aikalailla samoissa lukemissa.
Tämä valtakunnallisen e=kirjaston sovellus, Android, on todella kökkö.
Käytettävyys on täysi nolla, jo kirjautumisesta lähtien.
Näin huonoa sovellusta en ole aikoihin nähnyt, kaikki valinnat pitää aina kirjoittaa uudestaan, suomea ja englantia sekaisin, jne.
On luultavasti amerikkalainen sovellus, tehty tuumamitoilla.
Kaiken lisäksi Kansalliskirjasto ei vastaa mihinkään kysymyksiin tai kommentteihin.
Nyt on viikko takana tämän ihanuuden kokeilua. Taitaa jäädä tähän, ehkä vuoden päästä voi kokeilla taas onko kehitystä tapahtunut sen verran että tästä saadaan jotenkuten käyttökelpoinen. Kuluneina kuukausina on kai vaan korjattu pahimpia bugeja, kuten että ei pääse kirjautumaan tai ei toimi jossain uudessa käyttöjärjestelmässä. Tähän jos johonkin pätee vanha sanonta kaikki on paskaa paitsi kusi.
Kehittämistä kaipaa ja runsaasti ainakin kirjautuminen, hakutoiminto, kirjojen jaottelu (tämän varsinkin luulis olevan kirjastoväellä hanskassa mutta kun ei!), suosikki-toiminnon puuttuminen, jonotilanteen näkyminen tai siis se ettei se näy, ilmoitukset esim varausten saapumisesta tai siis se että niitä ei ole, äänikirjasoitin (en jaksa edes luetella mikä kaikki on pielessä) ja niin edelleen
Ilmeisesti tästä on joku taas maksanutkin jotain. Verorahat hyötykäyttöön
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ai, luin vasta nyt kommentteja. Onko tuo siis jokin uusi juttu? Täällä maalla ei vielä tunneta. Siis luulin, että kysytään yleensä sähköisten kirjojen lainaamisesta, mitä olen opiskellessa tehnyt paljon.
EKirjasto on sovellus, jonka kautta olisi tarkoitus päästä lainaamaan äänikirjoja ja ekirjoja. Idea on suurenmoinen. Toteutus ei. Vikaraportin lähettämisestä sentään on onneksi tehty helppoa, olen lähettänyt niitä jo useita.
Ja toiselle purnaajalle, jolta varaukset katoaa - itse pitää käydä kyyläämässä, koska ne varaukset olisivat lainattavissa. Ei tule mitään ilmoitusta, ei.
Ellibsissä sentään oli myös se hakutoiminto, jolla sai rajattua pois ne kirjat, jotka on jo lukenut/kuunnellut, eKirjaston hakutoiminto on todella onneton. Toivottavasti kehityspalaveri alkaa sillä, että lukevat tämän ketjun...
E-kirjasto on täys susi, eihän siellä ole mitään, ei aineistoa, ei toimintoja. Käyttökelvoton.
Kuulemma päivittivät hiljattain sovelluksen, itse poistin sovelluksen ja latasin uudelleen kun ei muuta neuvoa ollut.
Laittakaa suoraan palautetta sovelluksen kautta!
Odottelen ajasta ikuisuuteen, että e-kirjasto toimisi taas selaimella.
Vierailija kirjoitti:
Näin huonoa sovellusta en ole aikoihin nähnyt, kaikki valinnat pitää aina kirjoittaa uudestaan, suomea ja englantia sekaisin, jne.
Kaiken lisäksi Kansalliskirjasto ei vastaa mihinkään kysymyksiin tai kommentteihin.
Eka sivu on täysin turha jossa plärätään kansikuvakkeita vaakarivillä.
Kysykää jokainen yksitellen palautteella käyttöohjeet.
Miksi on pitänyt kopioida joku Storytellin sovelluspohja, ellibs toimi hyvin!
Vierailija kirjoitti:
Nyt on viikko takana tämän ihanuuden kokeilua. Taitaa jäädä tähän, ehkä vuoden päästä voi kokeilla taas onko kehitystä tapahtunut sen verran että tästä saadaan jotenkuten käyttökelpoinen. Kuluneina kuukausina on kai vaan korjattu pahimpia bugeja, kuten että ei pääse kirjautumaan tai ei toimi jossain uudessa käyttöjärjestelmässä. Tähän jos johonkin pätee vanha sanonta kaikki on paskaa paitsi kusi.
Kehittämistä kaipaa ja runsaasti ainakin kirjautuminen, hakutoiminto, kirjojen jaottelu (tämän varsinkin luulis olevan kirjastoväellä hanskassa mutta kun ei!), suosikki-toiminnon puuttuminen, jonotilanteen näkyminen tai siis se ettei se näy, ilmoitukset esim varausten saapumisesta tai siis se että niitä ei ole, äänikirjasoitin (en jaksa edes luetella mikä kaikki on pielessä) ja niin edelleen
Ilmeisesti tästä on joku taas maksanutkin jotain. Verorahat hyötykäyttöön
En ymmärrä mihin katosi kaikki ellibsin laaja aineisto!?
Miksei voitu vain uudistaa ellibsiä.
Nyt aloitettu kaikki nollasta aineiston keräämisestä alkaen.
E-kirjasto toimii ihan hyvin puhelimellani mutta vaatii vielä parannuksia ja paljon. Onhan tuo aika uusi että katsotaan mitä tilanne vuoden päästä.
Päiviä/viikkoja jonotetut äänikirjat eivät lataudu. Sanoo vain ettei latausta voitu suorittaa loppuun, no error message. Ei auta uudelleen kirjautuminen, nollaus tai koko sovelluksen poisto ja uudelleen lataus. Vastausta palautteeseen ei kuulu. Surkein sovellus hetkeen, löytyy kuitenkin paljon vastaavia niin vaikee ymmärtää miten voi olla näin huono käytettävyys.
e-kirjasto, jos se ee oo kirjasto, niin mikä se sitte on?
Koska kirjastosta ei näemmä enää voi lainata äänikirjoja, olen sitten testaillut suomenkielisiä kaupallisia palveluita, jotka näyttävät olevan kaikki ruotsalaisomisteisia. Vähän tulee mieleen onko tässä taas julkisia palveluita paskottu tarkoituksella että saataisiin noiden kannattavuutta nousuun.
Miten saa tiedon että laina on nyt käytettävissä???
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ai, luin vasta nyt kommentteja. Onko tuo siis jokin uusi juttu? Täällä maalla ei vielä tunneta. Siis luulin, että kysytään yleensä sähköisten kirjojen lainaamisesta, mitä olen opiskellessa tehnyt paljon.
EKirjasto on sovellus, jonka kautta olisi tarkoitus päästä lainaamaan äänikirjoja ja ekirjoja. Idea on suurenmoinen. Toteutus ei. Vikaraportin lähettämisestä sentään on onneksi tehty helppoa, olen lähettänyt niitä jo useita.
Ja toiselle purnaajalle, jolta varaukset katoaa - itse pitää käydä kyyläämässä, koska ne varaukset olisivat lainattavissa. Ei tule mitään ilmoitusta, ei.
Ellibsissä sentään oli myös se hakutoiminto, jolla sai rajattua pois ne kirjat, jotka on jo lukenut/kuunnellut, eKirjaston hakutoiminto on todella onneton. Toivottavasti kehityspalaveri alkaa sillä, että lukevat tämän ketjun...
Samaa mieltä!
Miten ei voitu käyttää hyvää ellibsiä pohjana!?
Vierailija kirjoitti:
E-librarystä vastaavat palautteeseen.
Toihan on aivan turha jos ei tule ilmoitusta lainan alusta! Missasin myös jo lainat!
Lainasi alkaa about 100 päivän kuluttua...
Susi ko syntyessään.
Vierailija kirjoitti:
Minä en jaksa kovin pitkiä tekstejä lukea puhelimelta. Luen lehdetkin mieluummin paperilta.
Kerran yritin lukea kirjaa Aleksanteri Suuresta kännykältä. Pääsin johonkin sivulle 20 ja silmistä vuosi jo vettä.
Että eipä silleen innosta.
Tahtoisin päästä taas kuuntelemaan ylen mahtavia podcasteja, mutta en aio kirjautua ja odottelen jännityksellä milloin saan verorahoilleni vastinetta ilman vakoilua. Tämä kirjastohomma on mielestäni eri juttu.
No ei kyllä ole eri juttu, jos pankkitunnuksilla pitää kirjautua. Silloin sinusta voidaan kerätä hyvin paljon henkilökohtaista tietoa ja vakoilla lukutottumuksiasi. Tekoäly voi varmasti nopeasti tehdä sinusta profiilin ja päätellä mm. poliittisen tai uskonnollisen suuntauksesi.
Kaikenlaisia orwelilaisia dystopioita tulee mieleen, kun ajattelee millaiseen ajatuspoliisien toimintaan tätä tietoa voitaisiin halutessa hyödyntää.