Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Uusi tuttava maksatti mulla ruokiaan

Vierailija
29.04.2024 |

Eli uusi tuttava ja päätimme tavata ravintolassa ruoan merkeissä (olemme molemmat naisia). Hänen ruokansa oli kalliimpi kuin minun ja hän tilasi viinin ruokajuomaksi, kun taas minä join vettä. Maksuvaiheessa tarjoilija tuli kysymään, haluammeko jakaa laskun vai maksaa erikseen. Ennen kuin ehdin sanoa mitään, kaverini antoi korttinsa tarjoilijalle ja sanoi, että lasku jaetaan puoliksi, kysymättä minulta mitään. Näin ollen jouduin maksamaan osan hänenkin ruoistaan. Summa ei ollut valtavan suuri, mutta mielestäni oli todella töykeää olettaa, että ihminen, johon olet juuri tutustumassa, maksaisi sinun kalliimpia ruokiasi. En halunnut nostaa hälinää ravintolassa asiasta, mutta lähetin viestin tapaamisen jälkeen hänelle, että se, mitä hän teki, ei ollut ok. Tämän jälkeen hän blokkasi minut. Mitä mieltä olet?

Toimiko tuttava mielestäsi töykeästi

Vaihtoehdot

Kommentit (67)

Vierailija
61/67 |
29.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aika rohkeeta lähteä uusien tuttavuuksien kanssa ravintolaan ollenkaan kun ne voivat maksatuttaa vaikka koko laskunsa. Voi, voi kun kortti ei toimi jostain kumman syystä ja voisitko lainata tai koko kukkaro olikin unohtunut kotiin.

En suosittele lähtemään puoli tuttavuuksien kanssa sellaisiin paikkoihin missä ei ei heti tiskillä makseta tilaamiaan tuotteita.

En muuten koskaan käy ravintolassa, jossa tilaus maksetaan heti tiskillä. Eipä tule käytyä missään mäkkärissä tai kebabpaikoissa. Eri

Lähes kaikissa lounasbuffaa tarjoavissa paikoissa,  ainakin lounasaikaan, on systeeminä etukäteismaksu/ruoka kerätään ja sitten maksetaan jonka jälkeen vasta syödään

Vierailija
62/67 |
29.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Tässä ei nyt joku täsmää. Kortilla ei voi maksaa puolta loppusummasta. Siinä tapauksessa voi jos puolet summasta on suoritettu ensin käteisellä. Kahdella kortilla ei voi maksaa yhtä laskua, kassa ei ota sitä vastaan."

Siis monet kerrat on tullut maksettua lasku puoliksi kahdella kortilla. Siis missä tämä ei muka onnistu? Kerro ravintolan nimi, niin eipä sinne tartte tulla.

Ravintoloilla on erilaisia käytäntöjä maksujen suhteen, ja jokainen ravintola voi asettaa omat sääntönsä ja rajoituksensa maksutapojen suhteen. Joissakin ravintoloissa saattaa olla käytäntö, että yhtä laskua ei voi maksaa useammalla kortilla. Tämä voi johtua esimerkiksi maksujen käsittelykuluista tai yksinkertaisesti ravintolan omista käytännöistä. Kuitenkin on myös ravintoloita, jotka hyväksyvät useamman kortin maksun yhtä laskua kohti ja teknisesti se on täysin mahdollista. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/67 |
29.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuossa kohtaa olisit voinut sanoa tarjoilijalle , että maksat salaatin ja veden kun oli vuorosi maksaa . 

Vierailija
64/67 |
29.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tarkennan vielä, että tuo lasku oli noin 46 euroa, josta mun oma osuus oli vain 13 euroa. Eli jouduinkin sitten maksamaan kympin lisää.

T. ap

Miksi maksoit? Oolisin maksanut sen verran kun ostokseni teki. Ja unohtanut uuden ystävän.

Vierailija
65/67 |
29.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hetkinen nyt, vaihtoehdothan ravintolassa ovat "yhdessä vai erikseen" eikä se erikseen ole puoliksi vaan tarjoilija laskuttaa molemmilta omansa. En usko tätä tarinaa. 

Olen ollut tarjoilijana joskus kauan sitten, ja ainakin silloisessa työpaikassa pystyi puolittamaan laskun tai jakamaan kassanäytöllä vaikka kolmeen yhtäsuureen osaan. Ja maksupäätteeseenhän voi laittaa minkä summan vaan, ja se päätetään kassaan.

Vierailija
66/67 |
29.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hetkinen nyt, vaihtoehdothan ravintolassa ovat "yhdessä vai erikseen" eikä se erikseen ole puoliksi vaan tarjoilija laskuttaa molemmilta omansa. En usko tätä tarinaa. 

Mietin samaa, ei meillä kone anna tuollaista 50% vaihtoehtoa lainkaan. Se edellyttäisi ensin yhtä laskua ja sitten erikseen sen jakamista kahtia eikä kassa ota tuollaista vastaan. Se on todellakin joko yhdessä tai erikseen ja jos halutaan lasku puoliksi, niin toinen maksaa ja toinen korvaa sen kaverille, ei tätä kassan kautta kuljeteta.

Ei ehkä teillä, mutta joissakin paikoissa on mahdollista.

Vierailija
67/67 |
29.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

railija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi sinä jouduit maksamaan, kun et sitä luottokorttia käyttänyt. Olisin vaan maksanut osuuden sille tutulle omista ruuista välittämättä mitä hän sille tarjoilijalle maksoi. Sinä ihan itse päätit maksaa enemmän ja nyt pistät syyn tuttavan piikkiin 

Ymmärsin väärin eli ilmeisesti maksoit osan omalla kortillasi. Luulin, että toinen maksoi vain laskun, kun en kyllä usko, että lasku puolitettiin vaan luulisi, että kumpikin maksaa oman osuutensa tai sitten toinen maksaa kaiken. 

Ei vaan tarjoilija otti hänen kortiltaan ensin puolet koko summasta ja sitten loppu puoli jäi minun kortille. Mutta koska hänen ostoksensa olivat kalliimmat niin täten minä jouduin maksamaan osan hänenkin ruuistaan. Kuten tuossa jo aiemmin sanoin, niin en

Miten niin ei voi maksaa kahdella kortilla? 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi seitsemän yhdeksän