Mitä teet ekana kun nouset sängystä?
Vessa vai suihku vai hammaspesu vai aamujooga tai muu?
Kommentit (374)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siis meneekö kaikki ekana vessaan, ei minulla ainakaan heti ole tarvis mennä. Puen ja keittelen kahvia katson hieman aamu uutisia ja ennen töihin lähtöä. Toki saatan siellä vessassa itsekin jossa valissä ennen lähtöä käydä
Mahdatko juoda tarpeeksi?
Olen eri, nro 38, mulla ainakin kahvinjuonti tekee kakkahädän ja menen kupillisen jälkeen sontimaan, joten en nää järkeä mennä ensin erikseen pissalle, juoda kahvi ja taas kakkoselle. Siinä ne tulee samalla kertaa. Lisäksi, en saa unta jos on pissahätä, joten menen aina tyhjällä rakolla nukkumaan.
Opettakaa niitä rakkojanne kestämään hieman sitä pissahätää, ei kuitenkaan liikaa. Miten teistä kenestäkään olisi esim. bussikuskiksi? katetrilla?
Työn puolesta joutuu olemaan vessatauotta 4 tai jopa 6 h ihan säännönmukaisesti, joten hyvin kestää. Mutta kyllä mulla silti on aamulla herätessä tarve tyhjentää rakosta kaikki yön aikana prosessoitu kuona pois painamasta.
Vessa, hampaat, vaatteet, eväät. Ulos, autoon ja 30min ajamista ja töihin.
Aamupala sitten noin 3h heräämisen jälkeen. Juon toki mehua tms. aamun mittaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siis meneekö kaikki ekana vessaan, ei minulla ainakaan heti ole tarvis mennä. Puen ja keittelen kahvia katson hieman aamu uutisia ja ennen töihin lähtöä. Toki saatan siellä vessassa itsekin jossa valissä ennen lähtöä käydä
Anteeksi, olemme huonoja ihmisiä.
Ylistämme sinua, koska et mene vessaan heti herättyäsi.
Sulla taitaa heittää muutakin kirjoituksesi rivit
No niinpä niin.
Meni tämäkin keskustelu pätemikseksi:
Miksi et käy aamulla suihkussa, miksi laitat dödöä pesemättömään kainaloon. Minäpä en käy vessassa kun puolenpäivän aikaan. Anna olla petaamatta sen sänkysi, sinne jää hienhajut ja kosteudet ja koko huushollisi homehtuu viikon sisällä...jne.
Ruvetkaa nyt vielä moittimaan lemmikkien ruokkimisesta tai kahvin juonnista.
Pakko kommentoida sen verran että päivällä hikoilee noin litran ja yöllä hikoilee noin litran.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen eri, nro 38, mulla ainakin kahvinjuonti tekee kakkahädän ja menen kupillisen jälkeen sontimaan, joten en nää järkeä mennä ensin erikseen pissalle, juoda kahvi ja taas kakkoselle. Siinä ne tulee samalla kertaa. Lisäksi, en saa unta jos on pissahätä, joten menen aina tyhjällä rakolla nukkumaan.
Opettakaa niitä rakkojanne kestämään hieman sitä pissahätää, ei kuitenkaan liikaa. Miten teistä kenestäkään olisi esim. bussikuskiksi? katetrilla?
Et varmaan tiennyt mutta bussikuskinaisilla on jatkuvia virtsatieinfektioita juuri siksi etteivät pääse tarpeeksi usein vessaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei sama, mutta juon. Ravaan vaan illalla, ennen nukkumaanmenoa ja välillä yölläkin niin paljon vessassa, ettei ole enää mitään mitä tulla. Ei ole toiminnallinen vaan psyykkinen ongelma ja johtuu stressaavista työoloista. Tunnen jo työmatkalla, että alan käydä kierroksilla ja koko päivä meneekin sitten niillä kierroksilla niin, ettei kroppa toimi. Sitten kun pääsee kotiin ja istuu alas, yhtäkkiä on kaikki hädät yhtäaikaa, nälkä, hikoiluttaa jne. koko päivän edestä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
6.35 vessa, hampaiden pesu, pukeminen
6.40 lasten herätys, aamupala
6.55 bussille ja töihin/kouluun
Ollaanpa teillä supernopeita! Teetkö aamupalan jo illalla valmiiksi? Miten ihmeessä saat lapset toimiin tuolla vauhdilla, vartissa vaatteet, hampaat, aamupesu ja -pala, ulkovaatteet+koulukamat ja matkaan? Mä haluan oppia miten tuo tehdään.
Täällä on ollut monta kertaa ketjuja, joissa luetellaan aamutoimia tai sitä, miten nopeasti heräämisen jälkeen kukakin on jo matkalla töihin tai kouluun. En usko hetkeäkään näihin vartissa singahtajiin, varsinkin, jos on vielä perhettä liikuteltavana tai koiria pissatettavana. Tuskin on oikeasti mitenkään mahdollista. Kaikkeahan täällä voi väittää. Joskus joku etätyöläinenkin on täällä halunnut uskotella, että herää 5 min ennen töiden alkua ja on täysin valmis keskittymään työntekoon, kun se 5 min on kulunut.
Vierailija kirjoitti:
Kukaan ei käy suihkussa? Hyi kun olette ällöttäviä.
Ei välttämättä ekana
Vierailija kirjoitti:
Annan kissalle ruokaa.
Tätä se on kissan palvelijan elämä, ensin huolehditaan Hänen Ylhäisyytensä tarpeista, sitten vasta omista.
Vessa, suihku, koira ulos, aamupala.
Ensin pissille, sitte kessulle ja sitte tuleekin kakki. Sitte pesut, vaatteet päälle, reppu selkään ja menoks.
Ovi auki ja koira ulos pisulle. Päivästä riippuen menen itsekin ulos tai sitten ihan vaan kurkistelen ovenraosta.
Vierailija kirjoitti:
Moni pesee hampaat ennen aamupalaa, miksi ?
Siksi kun se on oikea järjestys! Aamupalan jälkeen pitäisi odottaa puoli tuntia happohyökkyksen laantumista... ei ehdi odotella.
Ponnahdan istumaan sängynlaidalle ja toivun niin paljon että aamuseisokki laskee ja pysyn jaloillani. Sitten hampipesulle ja aamupissalle, samalla ärhistäydyn suihkua varten.
Sitten pihautan sumpit ja laitan leivän tai puuron ntai jotain, lueksin samalla uutiset ja sit siirryn etätöihin. Jos lähityöpäivä, kaikki nämä hieman aikaisemmin ja nopeutetusti, ja raitiovaunulle töihin. Läppärit ja muut on pakattu jo illalla.
Avaan television ja katson, miten maailma makaa, että kannattaako nousta ylös.
Sitten vessaan ja aamupalalle.
Täs mun aamurutiini
1.kuselle
2. Dödoä
3.hampaiden pesu
4.kahvi ja uutiset tähän menee 4h