Mitä sinulle tulee mieleen, kun puhutaan ranskalaisesta keittiöstä?
Minulla hyvin hatarasti mitään. Ehkä joku älyttömän hieno pieni piiperrys lautasella, joku yrtti siinä päällä ristissä ja pari tippaa kastiketta.
Kommentit (71)
Sipulikeitto, etanat, croque monsieur, kanaa viinissä, burgundinpata, hanhenmaksa. Noi nyt ekana tuli mieleen.
Vierailija kirjoitti:
Ranskalaiset pastillit eli ns. rekkamiehen pastillit.
Niitä löytyy ihan suomalaisestakin nenästä.
Pakkosyötetyn hanhen rasvoittunut maksa.
Narsistinen äitini jos ihan rehellisiä ollaan
Vierailija kirjoitti:
Voi, vehnäjauho ja suomalaiset ylipainoiset miehet ahtamassa ostereita seitinohuessa päiväkännissä
No nyt on kyllä erikoinen mielikuva😬
Kuivakka ranskatar puristelemassa torilla tomaatteja, joista loihtii keiton.
Mikä on muuten se keitto, johon tulee vichyä?
Vierailija kirjoitti:
Kuivakka ranskatar puristelemassa torilla tomaatteja, joista loihtii keiton.
Mikä on muuten se keitto, johon tulee vichyä?
🤣Ai Vichyssoise?
Ei siihen tule kivennäisvettä, nimi tulee kylän nimestä (kuten vedenkin)
Meillä usein syöty keitto, mun herkkua
loistavaa safkaa, ei voi samana päivänä puhua makaroonilaatikkokansan "herkuista"
Joku mainitsi macaronleivokset, eivät ole minusta oikein mistään kotoisin.
Ja shamppanjan, en tykkää, vähemmän kupliva viini on parempaa.
Arvostus laadukasta ruokaa ja raaka-aineita kohtaan. Tuoreus ja korkea taso, kulinarismi. Mielestäni maailman paras keittiö.
Uskomattoman hyvä ruoka! Porkkanamuussikin maistuu aivan taivaalliselle! En tiedä, johtuuko käytetyn voin määrästä.
Patonki, juusto, viini olisi kolmen kärki.
sitten etanat, sipulikeitto, bouillabaisse, kukkoa viinissä. Ei järjestyksessä.
Ekana tulee mieleen etana. En tiedä miksi. Olen käynyt Pariisissa kaksi kertaa. Mieleen on jääneet croissantit, patongit, nutella crepesit ja molemmilla kerroilla, kun ollaan käyty pizzalla ja ravintolassa on kysytty jotain mitä en ymmärrä (en osaa ranskaa) ja olen vastannut myöntävästi, niin pizzan päälle on rikottu raaka kanamuna. Ilmeisesti yleistä siellä vai voiko vaan olla niin huono tuuri, että mulle on käynyt näin molemmilla kerroilla. Jos vielä menen Ranskaan, niin ravintolassa vastaan kieltävästi ;)
Vanhanaikaista. Kastikkeet. Coq au vin. Herbes provencales. Pâtisserie.
Sipulikeitto canapee.