Mitä sinulle tulee mieleen, kun puhutaan ranskalaisesta keittiöstä?
Minulla hyvin hatarasti mitään. Ehkä joku älyttömän hieno pieni piiperrys lautasella, joku yrtti siinä päällä ristissä ja pari tippaa kastiketta.
Kommentit (71)
Tusuu pössöö lepäröön fancee fräncee
Erittäin lihavia, kiiltävänaamaisia mieskokkeja asettelemassa rasvaisin sormin lintujen rasvamaksoja tarjolle.
Kanaa viinissiä, coq au vin. Kerran olen tehnyt, syötävää, mutta en tehnyt toista kertaa.
Voi, vehnäjauho ja suomalaiset ylipainoiset miehet ahtamassa ostereita seitinohuessa päiväkännissä
Punaviini, timjami, etanat, riista, voi, tumma suklaa, tuore leipä, sipulipiirakka, sipulikeitto, homejuustot ja pehmeät juustot, kasvisten perusteellinen käpäily ja tunnustelu torilla ennen ostopäätöstä.
Sipulikeitto, quiche-piiras, hyvä viini.
Leivonnaiset, nam!
Juustot, nam. Viinit!
vuohenjuustosalaatti, nizzansalaatti, nam!
Sitten semmoinen inhottava rasvainen maalaisruoka
Kokki röökillä kapakan takaovella
Hyvää ruokaa. Aina olen Ranskassa hyvää ruokaa saanut enkä mitään etanoita ja simpukoita. Lisäksi hyvää juomaa etelä-Ranskassa sitä roseeta ja aperitiiviksi pastis51. Tykkään. Tosin Ranskan finedining paikkoja vältän. Tavallisissa bistroissa saa parasta sapuskaa.
Oikeat ruoka-ajat ja syömisen keskittäminen ruokapöydän ääreen koko perheen ollessa ruokailemassa samaan aikaan, vähintään pääruoka ja jälkiruoka tarjolla, useampaa sorttimenttia pöydässä aina.
Vierailija kirjoitti:
Sipulikeitto, quiche-piiras, hyvä viini.
Sitruunapiiras, macaron- ja bébé--leivokset, Champagne 💖
Leipä. Äitipuoleni on kotoisin Ranskasta, mutta hän ei ole yhtään ruoanlaitosta kiinnostunut ihminen, kuten ei hänen äitinsäkään. Leipä on suunnilleen ainoa ruokalaji mikä heiltä onnistuu hyvin. Niinpä äitipuolen äidin luona syötiin aika usein leipää.
Bouquet garni, erilaiset liemet, timjami, rakuuna, punaviini, valurautapadat.
Jotain hemmetin simpukoita ja limaisia etanoita.