Kertoako tästä suhteessa?
Suhteessamme mies tietää että isäni ei ole biologinen isäni. Hän ei tiedä biologisen isän taustoja sen enempää. Tämä on tähän mennessä ollut hänelle ok, mutta nyt kun oman lapsen syntymä alkaa olla ajankohtainen hän on alkanut kysellä enemmän biologisesta isästäni. Minä taas en haluaisi kertoa, koska tämä ihminen ei ole kuulunut millään tavalla elämäni tällä vuosituhannella. En myöskään haluaisi että mies alkaa suhtautumaan minuun eri tavalla, kuten jotkut muut jotka tietää biologisesta isästäni enemmän ovat tehneet.
Kommentit (93)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No jos tarkennan vielä, niin biologinen isä on tehnyt asioita mitä ei yleisesti katsota hyväksyttäviksi. Se joka näistä tietäisi, joutuisi varmasti käymään ne tiedot läpi itsensä kanssa. Sitten niiden kanssa pitäisi elää loppuelämä. Se ei välttämättä ole helppoa, joten ottaako riskiä että mies ei siihen kykene, vaan esimerkiksi alkaa suhtautua eri tavalla minuun?
Ap
Ja ne teot liittyvät sinuun?
Eivät liitykään, mutta joidenkin ihmisten mielissä ilmeisesti liittyvät, koska minäkin olen saanut kuulla niistä ja minuun on suhtauduttu niiden myötä eri tavalla.
Vierailija kirjoitti:
Haluaisin tietää, minkälainen on oman jälkeläiseni geeniperimä, ja sen takia lapseni biologinen isoisä kiinnostaisi kyllä itseänikin. Ehkä voitte sen sijaan teettää sulle geenitestin?
Mitä varten?
Eihän se geenitesti itsessään mitään kerro.
Mä en ainakaan halusi tehdä lapsia ihmisen kanssa, joka ei kertoisi minulle edes isästään. Mitä muuta sellainen ihminen salaa?
Täytyy sun kertoa koska miehesi on kiinnostunut lapsensa mahdollisesti periytyvistä sairauksista!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No jos tarkennan vielä, niin biologinen isä on tehnyt asioita mitä ei yleisesti katsota hyväksyttäviksi. Se joka näistä tietäisi, joutuisi varmasti käymään ne tiedot läpi itsensä kanssa. Sitten niiden kanssa pitäisi elää loppuelämä. Se ei välttämättä ole helppoa, joten ottaako riskiä että mies ei siihen kykene, vaan esimerkiksi alkaa suhtautua eri tavalla minuun?
Ap
Eivät liitykään, mutta joidenkin ihmisten mielissä ilmeisesti liittyvät, koska minäkin olen saanut kuulla niistä ja minuun on suhtauduttu niiden myötä eri tavalla.
Ajatellaan vaikka, että isäsi kuului rikollisjengiin ja tappoi jonkun.
Miten tämä olisi sinun syysi?
Jos miehesi niin ajattelee, on idiootti. Eli lapsi valitse vanhempiaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä en jatkaisi suhdetta ihmisen kanssa joka jättää kertomatta noinkin olennaisen asian itsestään.
Siis minkä olennaisen asian?
Kaikki!mitä peitellään on aina olennaista. Jos sitä ei tarvitsisi peitellä, jos siitä olisi ihan ok puhua, se ehkä olisikin epäolennaista, mutta peittelyn tarve kertoo siitä, että tässä on jotain aapeelle tosi tärkeää, vaikkakin ehkä negatiivisella tavalla tärkeää.
Itse olin pitkässä suhteessa, jossa en koskaan tavannut miehen isää.
Heillä oli välit poikki, ihan hyvästä syystä.
En ajatellut kumppanistani mitään outoa tämän vuoksi. Toki olin pahoillani ettei hänellä ollut kovin hyvä lapsuus.
Vierailija kirjoitti:
Täytyy sun kertoa koska miehesi on kiinnostunut lapsensa mahdollisesti periytyvistä sairauksista!
En tiedä hänen sairauksistaan. Päihdeongelmistaan olen jo kertonut ja niistä mies tietää.
Ap
Käyttääkö biologinen isäsi kulmahousuja?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Ajatellaan vaikka, että isäsi kuului rikollisjengiin ja tappoi jonkun.
Miten tämä olisi sinun syysi?
Jos miehesi niin ajattelee, on idio
Miksi tämä tällainen asia pitäisi siis kertoa sille miehelle?
Ap
Vierailija kirjoitti:
En ajatellut kumppanistani mitään outoa tämän vuoksi. Toki olin pahoillani ettei hänellä ollut kovin hyvä lapsuus.
Eihän ap ole halunnut tavata tämän isää. Vaan halunnut vain tietää tästä jotain lisää. Kaksi ihan eri asiaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eihän ap:n MIES ole halunnut tavata tämän isää. Vaan halunnut vain tietää tästä jotain lisää. Kaksi ihan eri asiaa.
Korjaus väliin
Vierailija kirjoitti:
Mä en ainakaan halusi tehdä lapsia ihmisen kanssa, joka ei kertoisi minulle edes isästään. Mitä muuta sellainen ihminen salaa?
Mutta missä menee raja mitä kertoa ja mitä ei. Kertooko ihmiset isänsä peräpukamista tai kiveskohjuista?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mutta missä menee raja mitä kertoa ja mitä ei. Kertooko ihmiset isänsä peräpukamista tai kiveskohjuista?
Erektio-ongelmista pitää kertoa myös. Nehän just vaikuttaa suhteeseen!
Onko hän yhdessä sinun kanssasi vai isäsi kanssa? En alkaisi painostaa puolisoa kertomaan asioista mitkä ei vaikuta nykyhetkeen tai tulevaisuuteen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä en jatkaisi suhdetta ihmisen kanssa joka jättää kertomatta noinkin olennaisen asian itsestään.
Kaikki!mitä peitellään on aina olennaista. Jos sitä ei tarvitsisi peitellä, jos siitä olisi ihan ok puhua, se ehkä olisikin epäolennaista, mutta peittelyn tarve kertoo siitä, että tässä on jotain aapeelle tosi tärkeää, vaikkakin ehkä negatiivisella tavalla tärkeää.
En ole kertonut kumppanille isäni peräpukamista. Olenko syyllistynyt suureenkin rikokseen?
Vierailija kirjoitti:
JOS mies alkaisi suhtautumaan suhun erilailla kuin ennen, kun tietäisi biologisesta isästäsi, silloin olisi varmaan väärän miehen kanssa. Olisi ymmärryksen puute ja pahasti. Miten sellainen suhde voisi toimia pitkän päälle, jos toinen tuomitsisi sut milloin mistäkin asiasta tai ajattelisi jotain erikoista.
Muuten samaa mieltä, mutta ap:kin näyttää tuomitsevan itsensä isänsä perusteella.
Voi olla että ap:n mies on myös väärän ihmisen kanssa. Hän haluaisi naisen, joka pystyy puhumaan menneisyytensä vaikeistakin asioista, mutta ap ei kykene siihen. Parisuhteessa ei ole kyse pelkästään ap:sta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
JOS mies alkaisi suhtautumaan suhun erilailla kuin ennen, kun tietäisi biologisesta isästäsi, silloin olisi varmaan väärän miehen kanssa. Olisi ymmärryksen puute ja pahasti. Miten sellainen suhde voisi toimia pitkän päälle, jos toinen tuomitsisi sut milloin mistäkin asiasta tai ajattelisi jotain erikoista.
Muuten samaa mieltä, mutta ap:kin näyttää tuomitsevan itsensä isänsä perusteella.
Voi olla että ap:n mies on myös väärän ihmisen kanssa. Hän haluaisi naisen, joka pystyy puhumaan menneisyytensä vaikeistakin asioista, mutta ap ei kykene siihen. Parisuhteessa ei ole kyse pelkästään ap:sta.
Sain parikymppisenä tietää biologisen isän henkilöllisyyden ja toivon etten olisi koskaan saanut tietää sitä. Elämäni olisi ollut paljon helpompaa jos en olisi tiennyt niistä rikoksista mitä hän oli tehnyt. Nykyään voin jotenkuten elää itseni kanssa, mutta miehelleni ja lasteni isälle en ole kertonut biologisen isän henkilöllisyyttä. Olen kertonut että en tunne biologista isää, sehän on tottakin. En halua hänelle enkä varsinkaan lapsille samaa polkua kuin mitä itse kävin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ole kertonut kumppanille isäni peräpukamista. Olenko syyllistynyt suureenkin rikokseen?
Sisäistä pukamista ei tarvii kertoa mutta ulkoisista pitää koska ne saattaa vaivata enemmän ja periytyä.
Haluaisin tietää, minkälainen on oman jälkeläiseni geeniperimä, ja sen takia lapseni biologinen isoisä kiinnostaisi kyllä itseänikin. Ehkä voitte sen sijaan teettää sulle geenitestin?