Kertoako tästä suhteessa?
Suhteessamme mies tietää että isäni ei ole biologinen isäni. Hän ei tiedä biologisen isän taustoja sen enempää. Tämä on tähän mennessä ollut hänelle ok, mutta nyt kun oman lapsen syntymä alkaa olla ajankohtainen hän on alkanut kysellä enemmän biologisesta isästäni. Minä taas en haluaisi kertoa, koska tämä ihminen ei ole kuulunut millään tavalla elämäni tällä vuosituhannella. En myöskään haluaisi että mies alkaa suhtautumaan minuun eri tavalla, kuten jotkut muut jotka tietää biologisesta isästäni enemmän ovat tehneet.
Kommentit (93)
Minä en jatkaisi suhdetta ihmisen kanssa joka jättää kertomatta noinkin olennaisen asian itsestään.
Vierailija kirjoitti:
Minä en jatkaisi suhdetta ihmisen kanssa joka jättää kertomatta noinkin olennaisen asian itsestään.
Siis minkä olennaisen asian?
Et ole vastuussa biologisen isän teoista. Sano miehelle että ottaa itse häneen yhteyttä ja kysyy tarkemmin jos haluaa tietää lisää.
Joo. Kyllä lapsen isän täytyisi saada tietää minkälainen sun oikea isätausta on. Kaikki tämäntyyppiset asiat tekevät ihmisistä juurettomia ja semmoisia että eivät kuulu mihinkään.
JOS mies alkaisi suhtautumaan suhun erilailla kuin ennen, kun tietäisi biologisesta isästäsi, silloin olisi varmaan väärän miehen kanssa. Olisi ymmärryksen puute ja pahasti. Miten sellainen suhde voisi toimia pitkän päälle, jos toinen tuomitsisi sut milloin mistäkin asiasta tai ajattelisi jotain erikoista. Se ei anna kovin älykästä kuvaa niistä muista, jos projektoivat suhun toisen henkilön tekemisiä. Ei se sun syy ole mitä biologinen isä puuhaa tai on tehnyt. Ei ole kyllä pakko kertoa mitään ja sanoo että siihen on pätevä syy miksi ei ole yhteyttä biologiseen isään. Toki parisuhteessa voi vaikuttaa toiseen, jos toinen olisi vaikka hyväksikäyttöjen uhri, koska trauma voi näkyä tai energia siirtyä toisenkin energia- tai aurakenttään. Sitten kaikki käsittelevät negatiivista energiaa aikansa. Se voisi jotain harmittaa.
Oliko biologisella isälläsi siis jokin vakava periytyvä mielenterveyshäiriö?
Vai miksi et kertoisi hänestä miehellesi?
Vierailija kirjoitti:
Joo. Kyllä lapsen isän täytyisi saada tietää minkälainen sun oikea isätausta on. Kaikki tämäntyyppiset asiat tekevät ihmisistä juurettomia ja semmoisia että eivät kuulu mihinkään.
Miksi? Miten se tieto muuttaa hänen elämäänsä?
Ei kannata salailla. Se kostautuu ennemmin tai myöhemmin. Salaisuudet on ilmassa toisille outona fiiliksenä, ne tursuaa kiinni sullotun oven raoista kuitenkin. Itse et sitä huomaa mutta läheisesi ne aistii. On tosi iso pettymys kun salatut asiat paljastuu joskus. Voi aiheuttaa paljon huonoja seurauksia, vih aa ja katk eruutta.
Samaa mieltä - ei kannata salailla. Miehen kuuluisi olla sinun puolellasi eikä mikään tuuliviiri, jos nyt vaikka isäsi olisikin juoppo tai mitä
lie.
Vierailija kirjoitti:
En minä tiedä. Kuten kerroin, en ole ollut tekemisissä. Hän on jo kuollutkin aikoja sitten.
Ap
Itselläni on samantyyppinen tilanne, ja aion kyllä kertoa ihan kaiken tulevalle kumppanille perhetaustastani. Jos sitten kohtelee eri tavalla sen takia, niin eipähän ole sitten enää kumppanini, koska muistuttaisi liikaa nimenomaan niitä henkisesti väkivaltaisia tyyppejä, joita perheeni on täynnä. Ei kiitos sellaiselle. Parisuhteen kuuluu olla turvallisin ja lempein paikka, ja jos ei ole, niin vaihtoon.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En minä tiedä. Kuten kerroin, en ole ollut tekemisissä. Hän on jo kuollutkin aikoja sitten.
Ap
Joten ei ole siis mitään syytä olla kertomatta sitä mitä tiedät. Eikö niin?
Kyllä se nyt ainakin etäisyyttä luo suhteeseen, jos ap ei suostu tuollaista asiaa miehelleen kertomaan.
Taas tätä samaa... monesko kerta jo? Vaihda levyä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Mitä hävettävää sinulla sitten on, jos et tunne koko ihmistä?
No jos tarkennan vielä, niin biologinen isä on tehnyt asioita mitä ei yleisesti katsota hyväksyttäviksi. Se joka näistä tietäisi, joutuisi varmasti käymään ne tiedot läpi itsensä kanssa. Sitten niiden kanssa pitäisi elää loppuelämä. Se ei välttämättä ole helppoa, joten ottaako riskiä että mies ei siihen kykene, vaan esimerkiksi alkaa suhtautua eri tavalla minuun?
Ap
Vierailija kirjoitti:
Et ole vastuussa biologisen isän teoista. Sano miehelle että ottaa itse häneen yhteyttä ja kysyy tarkemmin jos haluaa tietää lisää.
Miten kuolleisiin otetaan yhteyttä? Voiko kuolleen terveystietoja saada?
Vierailija kirjoitti:
No jos tarkennan vielä, niin biologinen isä on tehnyt asioita mitä ei yleisesti katsota hyväksyttäviksi. Se joka näistä tietäisi, joutuisi varmasti käymään ne tiedot läpi itsensä kanssa. Sitten niiden kanssa pitäisi elää loppuelämä. Se ei välttämättä ole helppoa, joten ottaako riskiä että mies ei siihen kykene, vaan esimerkiksi alkaa suhtautua eri tavalla minuun?
Ap
Ja ne teot liittyvät sinuun?
Sinun asiasi enemmän kuin puolison. Jos et halua puhua niin ei tarvitse.