Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kakka-asiaa (ei herkille)

Vierailija
27.01.2011 |

Ja suoraan asiaan:

Miksiköhän mun kakka (joo, ällöä) on tahmeaa liisteriä? Osa tulee ulos ja osaa jää sisälle. Paperia kuluisia varmaan se rulla ainakin, jos sen pyyhkisin puhtaaksi. Joudun siis melkeimpä joka kerta käsisuihkun avulla pesemään takapuolestani loput tuotokset pois.

Kotona tämä asia ei häiritse, mutta jos kakkahätä yllättää vaikka kaupungilla ja vessassa ei ole hollilla käsisuihkua, niin on se aika ikävää pyyhkiä sitä takapuoltaan ja todeta, että ei tästä puhdasta tule koskaan.

Joitain voi tämä asia hymyilyttää ja ehkä jopa naurattaa, mutta minua ei.

Syön paljon marjoja, ruisleipää, näkkileipää. En syö vaaleaa leipää, perunaa ja pastaa harvoin. Sokeria en lisäile juuri mihinkään ja jugurtit/rahkatkin tms syön maustamattomina marjojen kera. Vatsani toimii siis hyvin ja monta kertaa päivässäkin. Mutta tämä kakan koostumus ja tyhjenemisongelma alkaa jo ahdistamaan. Auttakaa nyt.

Kommentit (68)

Vierailija
41/68 |
21.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä tule paha kakka, tule hyvä kakka.

Vierailija
42/68 |
21.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla sama vaiva ollut noin 3-4 vuotta.

Joka kerta pöntöllä pitää istua kaikkiaan melkein 2 tuntia jonka jälkeen aina alapään pesu.

Olen epäillyt, että syynä saattaa olla joku syömäni lääke.

Aikaisemmin söin primaspania niin sonta oli aina ruikulia.

Kun vaihdoin sen sen lääkkeen disperiiniin, niin ei ole ollut ruikulia mutta nyt on tahnamaista liisteriä.

Primaspania ja disperiiniä olen syönyt yhtä kyytiä monta vuotta.

Mulla on semmonen tuntuma, että nämä lääkkeet aiheuttavat ongelmia suolistossa kun niitä käyttää pitkän ajan yhtä kyytiä ja että niitä saisi käyttää vain lyhyen aikaa kuurina.

Lekuri sanoi uskovansa, siis uskovansa ettei tämä epänormaali sonta ilmiö johdu noista lääkkeistä.

Tätä ongelmaa on tutkittu eri tavalla mutta ongelman syytä ei ole saatu selville joten epäilen syyksi disperiinin käyttöä.

Primaspania ja disperiinille ei ole kuulema vaihtoehtoa. Joudun syömään niitä verenohennuksen takia.

Ja ei siinä kaikki, vaan juuri ala-aukon kohdalla on paise mikä hankaloittaa sonnan tuloa, siten ettei kaikki tule ulos kerralla. Tämä tietää sitä, että kun on noin tunnin istunut pöntöllä ja pyyhkinyt, niin hypin muutaman minuutin ylös ja alas jotta loppu sonta valuaisi alas päin ja kun sen jälkeen menee istumaan pöntölle

Niin usein tulee vielä tee tai ruokalusikallinen löysää sontaa.

Muutama lekuri ja kirurgi ovat sitä paisetta tutkineet mutta eivt ole sitä löytäneet vaikka se siellä on. Kyse ei ole peräpukamasta. Tosin niitäkin on viime aikana ilmestynyt.

Lähete hirtolekurille on lähetetty mutta tämä kieltäytyi hirttämisestä.

Joten hankalaa ja vaikeaa, lievästi sanottuna, on elämä viimeiset vuodet olleet. Useasti on tuntunut siltä ettei jaksa enää kauan vaivojen kanssa enää elää. Huoh.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/68 |
21.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla sama vaiva ollut noin 3-4 vuotta.

Joka kerta pöntöllä pitää istua kaikkiaan melkein 2 tuntia jonka jälkeen aina alapään pesu.

Olen epäillyt, että syynä saattaa olla joku syömäni lääke.

Aikaisemmin söin primaspania niin sonta oli aina ruikulia.

Kun vaihdoin sen sen lääkkeen disperiiniin, niin ei ole ollut ruikulia mutta nyt on tahnamaista liisteriä.

Primaspania ja disperiiniä olen syönyt yhtä kyytiä monta vuotta.

Mulla on semmonen tuntuma, että nämä lääkkeet aiheuttavat ongelmia suolistossa kun niitä käyttää pitkän ajan yhtä kyytiä ja että niitä saisi käyttää vain lyhyen aikaa kuurina.

Lekuri sanoi uskovansa, siis uskovansa ettei tämä epänormaali sonta ilmiö johdu noista lääkkeistä.

Tätä ongelmaa on tutkittu eri tavalla mutta ongelman syytä ei ole saatu selville joten epäilen syyksi disperiinin käyttöä.

Primaspania ja disperiinille ei ole kuulema vaihtoehtoa. Joudun syömään niitä verenohennuksen takia.

Ja ei siinä kaikki, vaan juuri ala-aukon kohdalla on paise mikä hankaloittaa sonnan tuloa, siten ettei kaikki tule ulos kerralla. Tämä tietää sitä, että kun on noin tunnin istunut pöntöllä ja pyyhkinyt, niin hypin muutaman minuutin ylös ja alas jotta loppu sonta valuaisi alas päin ja kun sen jälkeen menee istumaan pöntölle

Niin usein tulee vielä tee tai ruokalusikallinen löysää sontaa.

Muutama lekuri ja kirurgi ovat sitä paisetta tutkineet mutta eivt ole sitä löytäneet vaikka se siellä on. Kyse ei ole peräpukamasta. Tosin niitäkin on viime aikana ilmestynyt.

Lähete hirtolekurille on lähetetty mutta tämä kieltäytyi hirttämisestä.

Joten hankalaa ja vaikeaa, lievästi sanottuna, on elämä viimeiset vuodet olleet. Useasti on tuntunut siltä ettei jaksa enää kauan vaivojen kanssa enää elää. Huoh.

Lisäys edelliseen.

Sonta tulee yleensä 3-5 päivän välein.

Vierailija
44/68 |
21.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä ruokavalioon kannattaa ottaa muutakin kuin leipää. Ruuassa voi olla liikaa hiilihydraatteja eli sokereita

Vierailija
45/68 |
21.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla suklaa aiheuttaa tuota.

Vierailija
46/68 |
21.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No laitan tähän pan vinkkiä mitkä todennut toimiviksi. Kosteuspyyhkeet, ostan k-ryhmästä vaaleansininen paketti jotain kasvopyyhkeitä ovat isokokoisia ja niillä saa siistiä jälkeä tuhlaamatta isoja määrä paperia. Maksaa n. 1,4e on riittoisa paketti.

Sitten tuosta tyhjentymisestä. Vuosia sitten näin leijonan luolan jakson jonkun jenkkiversion siisl Missä joku oli keksinyt vessajakkaran. Siis jakkaran mikä laitetaan jalkojen alle, kun kakkoselle asiaa. Idea on siinä, että jalkojen kohoasento n. 14cm oikistaa juuri oikeaan asentoon loppumutkan suolistosta joten suoli tyhjentyy siististi.Itselläni on tavallinen saavi vai mikä sellainen matala muoviämpäri saa tokmannista parilla eurolla. Toimii meidän taloudessa ja suosittelen. Jalat koholle ämpärin päälle ja homma sujuu nopeasti ja sanoisko liukkaasti.

Mulla samoja oireita, mut lievempänä. Ite käytän vauvojen peppupyyhkeitä viimeistelemään, en oo verrannu hintoja, mut iso paketti on kivempi.

Vierailija
47/68 |
21.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
48/68 |
22.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up.

Vierailija
49/68 |
22.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja muista toki laittaa ne kosteuspyyhkeet sinne wc- roskikseen ei pönttöön.

Kosteaa wc-paperia on kaupoissa ja sen voi laittaa pönttöön.

T. Yksi kakkapylly täällä

Vierailija
50/68 |
22.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käsisuihkulla kuuluu pestä takamus ulostamisen jälkeen ja vasta sitten paperilla kuivaat pyllyn, ei mene kuin 3-4 arkkia. Ei sitä paperia tarvii haaskata.

Vierailija
51/68 |
26.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up.

Vierailija
52/68 |
26.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

- Syön paljon marjoja, ruisleipää, näkkileipää. -

Mistäköhän voisi johtua?

Vierailija
53/68 |
26.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esim tumma reissumiehessä on mallasta, jolle voi olla allerginen.

Vierailija
54/68 |
26.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luulin olevani ainoa. Mulla on IBS ja huomaan, että jos ruoassa on paljon kuoria, siemeniä ja muuta irtonaista kuitua, kakka muuttuu liisteriksi. Psyllium on ollut aika toimiva apu kiinteyttämään ulostetta.

Vierailija
55/68 |
06.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huutista luuserille, kunnon paska se vasta terää tekeekin!

Vierailija
56/68 |
16.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uuh

Vierailija
57/68 |
22.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon herkkä

Vierailija
58/68 |
22.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jospa lisäisitte ruokavalioonne iltabanaanin?

Vierailija
59/68 |
13.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

💩

Vierailija
60/68 |
19.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

💩