Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Grillibileet ja epämääräinen rahanmeno

Vierailija
28.04.2024 |

Eli naapurin kanssa sovittu, että grillaillaan yhdessä vappuna. Itse syön kasvispainotteista ja kalaa ja asun yksin, ja naapurissa 2 aikuista. He ottivat nyt vetovastuun grillistä, ja kertoivat minulle mitä minun pitää ostaa ja tuoda, että saataisiin yhdessä kaikki tarjottavat. Tehtäväni oli siis tuoda herkkusienet, tuorejuusto, koskenlaskija, pekoni, jättikatkaravut ja jälkiruoka. He kuulemma hoitavat kaikki loput (eli perunan ja salaatin ja itselleen vielä pihvit?). Onko tämä nyt reilu jako, vaikka heidän grilliä käytettäisikin? Juomat ostetaan itselleen.

Kommentit (226)

Vierailija
1/226 |
28.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tasatkaa laskut jos tekee tiukkaa. Tai juo naapurisi viinitonkka.

Vierailija
2/226 |
28.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kuulosta reilulta, mutta mitäs me sille voidaan 😳

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/226 |
28.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap: nimenomaan vinkkejä just kaipaan. Että mitä voisin sanoa pahoittanatta kenenkään mieltä? Täräytänkö vain, että minä tuon kasvikset ja hommatkaa te kalat ja itsellenne lihat ja jälkkäri?

Vierailija
4/226 |
28.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

3 syö, 3 maksaa. Eli pariskunnan pitää maksaa 2/3. Jotkut on vaan niin härskejä että käyttää sinkkuja hyväkseen.

Vierailija
5/226 |
28.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täräytä että sopiiko että tuot vain omasi. Ja tietty jotain pientä yhteistä voit viedä, juodaanko siellä kenties?

Vierailija
6/226 |
28.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Täräytä että sopiiko että tuot vain omasi. Ja tietty jotain pientä yhteistä voit viedä, juodaanko siellä kenties?

Jaa niin juomat erikseen. No pari ylimääräistä sidukkaa esim., niin voi tarjota.

Vierailija
7/226 |
28.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa epäreilulta sillä listallasi on paljon kalliita juttuja. Ehdottaisin että et ehdi käymään kaupassa, voivatko he ostaa kaiken ja pl. pihvit maksat 1/3. Jos ei käy, jättäisin menemättä sitten vaan sillä huono mielihän tuosta vain helposti jäisi. 

Vierailija
8/226 |
28.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laskut pöytään ja sitten laskettu mitä kukin söi ja rahat sen mukaan.

Vierailija
9/226 |
28.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi sovit edes tollasia? Parempi olla yksin kun huonossa seurassa. Safkatkit sais mieleises ja halvemmalla.

Vierailija
10/226 |
28.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

No jos et nyt mitään merkkituotteita ja gourmetjälkiruokaa aio hommata, niin en kyllä viitsisi alkaa laskea pennosia tuossa. Voi mennä välit pikkuasian takia, kun ei tuollaista asiaa pysty oikein tahdikkaasti sanomaan ilman jälkipuheita. Se on sitten eri asia, jos alat jatkossa tuntea olevasi hyväksikäytetty, mutta itse en sanoisi nyt mitään.

Vierailija
11/226 |
28.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap: pähkäilin tätä nyt päässäni ja tiedän miten toimin. Ostan nuo minulta pyydetyt tuotteet kotiini, mutta annostelen ne valmiiksi niin, että kaikille 2 kasvisvarrasta + 1 katkarapuvarras ja jälkkäri myös valmis annospala tms. Näin minulle jää kotiin ne ylimääräiset tuotteet. Syön muutenkin vähemmän kuin he, niin näin mulle jää myös loppuviikon ruoat kotiin, eikä ne ylimääräiset syömättömän ruoat jää heille. Kaikki voittaa.

Vierailija
12/226 |
28.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lokkikokki neuvoo: grillibileet aina nyyttäriperiaatteella. Sitten perii vielä pienen maksun "grillin käytöstä" niin saa ilmatteeksi sisäfileet ja herkkusiiderit ja saa vieläpä rahaa siitä hyvästä! Ehkä yhen hiillos-makkaran voi näön vuoksi ostaa.

Vierailija
13/226 |
28.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi sovit edes tollasia? Parempi olla yksin kun huonossa seurassa. Safkatkit sais mieleises ja halvemmalla.

Kuka haluaa Vapun viettää yksin? Varsinkin jos takapihalta kuuluu naurua ja hyvän grilliruoan tuoksua ja musiikkia.

Vierailija
14/226 |
28.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mihin tuorejuusto ja koskenlaskija tarvitaan, patongin päällekö? Kuka tuo patongin?

Nuo naapurit olisivat voineet hoitaa tuon jälkiruoan.

Vierailija
15/226 |
28.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jokainen ostaa omat ruokansa, niin ei tarvitse valittaa. Grillin käytöstä voit viedä vaikka pari olutta korvaukseksi. Mitä se grillin käyttö sulle edes maksaa, jos ne grillaisi joka tapauksessa? Vie kymmenen grillihiiltä. Nehän selvästi vain haluaa maksattaa sulla herkkunsa.

Vierailija
16/226 |
28.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

No jos se ei ole ap:n mielestä reilu jako, mutta palstan mielestä on, niin helpottaako ap:ta ihan saakelisti???

Voi ristus taas...

Vierailija
17/226 |
28.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap: nimenomaan vinkkejä just kaipaan. Että mitä voisin sanoa pahoittanatta kenenkään mieltä? Täräytänkö vain, että minä tuon kasvikset ja hommatkaa te kalat ja itsellenne lihat ja jälkkäri?

Tuossa vaihtoehdossa sinä pääset halvammalla kuin he.

Vierailija
18/226 |
28.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mihin tuorejuusto ja koskenlaskija tarvitaan, patongin päällekö? Kuka tuo patongin?

Nuo naapurit olisivat voineet hoitaa tuon jälkiruoan.

Epäilen että siihen herkkusieneen ja pekoniin, mitä ap ei edes syö

Vierailija
19/226 |
28.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap: pähkäilin tätä nyt päässäni ja tiedän miten toimin. Ostan nuo minulta pyydetyt tuotteet kotiini, mutta annostelen ne valmiiksi niin, että kaikille 2 kasvisvarrasta + 1 katkarapuvarras ja jälkkäri myös valmis annospala tms. Näin minulle jää kotiin ne ylimääräiset tuotteet. Syön muutenkin vähemmän kuin he, niin näin mulle jää myös loppuviikon ruoat kotiin, eikä ne ylimääräiset syömättömän ruoat jää heille. Kaikki voittaa.

Mutta jos ne on suunnitelleet tekevänsä jonkun sörsselin juustosta tms? Vai onko täytetyt herkkusienet ajatuksena. Pekonit ja juustot... Mutta jos heillä sitten jää uupumaan jokin mitä ovat suunnitelleet syövänsä.

Oikeastaan tuollainen annosten nyhertäminen vaikuttaa jopa oudommalta kuin sanoisi reippaasti että sovitaanko että tuon vain omat syötäväni.

Vierailija
20/226 |
28.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ota pari nälkäistä kaveria mukaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yhdeksän seitsemän