Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Grillibileet ja epämääräinen rahanmeno

Vierailija
28.04.2024 |

Eli naapurin kanssa sovittu, että grillaillaan yhdessä vappuna. Itse syön kasvispainotteista ja kalaa ja asun yksin, ja naapurissa 2 aikuista. He ottivat nyt vetovastuun grillistä, ja kertoivat minulle mitä minun pitää ostaa ja tuoda, että saataisiin yhdessä kaikki tarjottavat. Tehtäväni oli siis tuoda herkkusienet, tuorejuusto, koskenlaskija, pekoni, jättikatkaravut ja jälkiruoka. He kuulemma hoitavat kaikki loput (eli perunan ja salaatin ja itselleen vielä pihvit?). Onko tämä nyt reilu jako, vaikka heidän grilliä käytettäisikin? Juomat ostetaan itselleen.

Kommentit (226)

Vierailija
61/226 |
28.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mihin tuorejuusto ja koskenlaskija tarvitaan, patongin päällekö? Kuka tuo patongin?

Nuo naapurit olisivat voineet hoitaa tuon jälkiruoan.

Epäilen että siihen herkkusieneen ja pekoniin, mitä ap ei edes syö

Aurajuustoa niihin kuuluu laittaa. Ap kertoi syövänsä kasvispainotteisesti, joten ilmeisesti syö ilmeisesti noita peroni-juusto-herkkusieniä.

Mutta aika köyhät grillattavat vaikuttaa olevan.

Niihin kuuluu laittaa sitä mistä itse tykkää. Ei ole mitään herkkusienilakikirjaa.

Vierailija
62/226 |
28.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi aina täällä pitää kysellä joka asiasta? Jos sun intuitio sanoo, että joku on väärässä, niin silloin on. Itse en ostaisi mitään vaan tekisin naapurit naurunalaisiksi ja pistäisin grillin paskaksi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/226 |
28.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mikä sitten tuossa alkuperäisessä ruokalistassa on sulle? Ei juuri niin mitään.

Vierailija
64/226 |
28.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli jokainen teistä kolmesta ostaa 30 eurolla grillisapuskaa. Yhteensä ruokaan menee 90 euroa. Juomat omia. Naapurilla rapakalja, sulla viini.

Mitäs naapuri tarjoaa sulle syötäväksi 20 + 20 eli 40 eurolla? Jokainen maksaa 20 euroa yhteissyömisiin

Sinä syöt  kolmasosan ostoksistasi eli kympillä, loput menee lokeille eli 20 euron edestä.

Vierailija
65/226 |
28.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis mikä juttu, että naapuri määräilee, että mitä tuot kylään tullessa?? Asutte vierekkäin, jos jotain puuttuu, niin voithan sä käydä sitten myös kotona kattomassa, et mitä kaapeista löytyy? Joillekin myös aika on rahaa, ja haluavat ostaa kaupasta kalliita ja valmiita juttuja. Osa rakastaa itse kokkailua ja haluaa friteerata tuoreesta sipulista ite ne renkaat jne. Veisin naapuriin kaikille itsetekemiäni kasvisvartaita 2 kpl/naama ja sitten vaikka yhteiseksi halloumijuustopaketti tai grillijuustooaketti. Skippaisin suoraan noi pekonit ja herkkusienet ja erilaiset tuorejuustot ja koskenlaskijat. Ostakoot itse jos haluavat! Sano, että tuot kasvisvartaat, keitetyt perunat ja halloumin. Jos jaksat, niin voisit tehdä kans tulisia kasvispihvejä (edullista tehdä) tai osta surimipuikkoja ja grillatkaa niitä. Maksaa muistaakseni xtran pakastesurimi 1,60€ Prismassa ja siinä kait 10kpl. Voihan nekin fritata jos haluaa.

Vierailija
66/226 |
28.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Naisia vedätetään todella paljon sillä, että naiset pyrkii siihen, että KAIKILLA on kivaa ja tekee sen helposti oman kivansa kustannuksella. Hyvin ap pelaat, jos onnistut, ettei kelleen tuu paha mieli, mutta yhtä hyvin vois vetää pienet tai isommat kilarit, ettei toi oo yhtään reilua. 

No höpönlöpöset taas. Miesten kesken yleensä tarjotaan paljon hövelimmin kaikkea eikä euroja ja senttejä lasketa suuntaan eikä toiseen naiset ne aina on laskemassa sentit tasan. 

Usko pois. Miesporukassa tämä ei olisi mikään ongelma. Kivan uhriutumistarinan kehittelit kuitenkin.

Miesten ei tarvi laskee senttejä, kun järjestään miehet tulee kahta kättä heilutellen lokkeilemaan. Mitä laskettavaa sulla siinä on? Ethän sä tajuu tuoda sitä halvinta makkarapakettiakaan.

Vierailija
67/226 |
28.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olette uskomattoman pihejä, molemmat. 

Vierailija
68/226 |
28.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Joo tarjonta voi olla rajoitetumpaa, mutta harva jaksaa ulista mistään euroista. Tarjotaan toisille ihan hyvillä mielin ja näin"

Ei ole koskaan kukaan mies tarjonnut mitään grillibileissä, että älä viitsi valehdella. Joku nolo makkarapätkä ei ole "tarjotaan hyvillä mielin" mistään kotoisin. Eikä varsinkaan verrattavissa ap:lle nakitetusta ostettavista ruuasta.

Vierailija
69/226 |
28.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olette uskomattoman pihejä, molemmat. 

Ei omatkaan naapurini tarjoa mulle ilmaisia lounaita tai edes tee mun lumitöitä/pihatöitä. Siis uskomattoman pihiä ja itsekästä!

Vierailija
70/226 |
28.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, sinä vieraana kerrot nyt hyvissä ajoin, että mitä tuot tullessasi, ja isäntäparin tehtävä on sitten hoitaa loput ruoat. Tottakai voit sitten mennessäsi viedä tuliaiseksi jonkun kukan jne. Pienen yllätyslahjan, mutta ei ole sun tehtävä yksin ruokkia isäntäparia. Ps. Jos kuitenkin jälkiruoka hukassa, niin osta 1 banaani ja pari suklaapalaa ja viillä banaani kolmeen osaan ja lisää suklaat ja hiillosta grillillä foliossa. On tuhti jälkkäri ja pieni pala riittää.

Vierailija
71/226 |
28.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vai pitäis alkaa ruokkimaan naapuruston väkeä. Tällainen perhe asui minunkin naapurissa. Joka viikko jotain 'lainaamassa'. Toisinaan useamman kerran päivässä. Yhtenä päivänä hakivat minulta kaikki ainekset kuivakakkuun usealla eri käynneillä.

Mitään eivät palauttaneet. Vihelsin homman poikki.

Vierailija
72/226 |
28.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No jos et nyt mitään merkkituotteita ja gourmetjälkiruokaa aio hommata, niin en kyllä viitsisi alkaa laskea pennosia tuossa. Voi mennä välit pikkuasian takia, kun ei tuollaista asiaa pysty oikein tahdikkaasti sanomaan ilman jälkipuheita. Se on sitten eri asia, jos alat jatkossa tuntea olevasi hyväksikäytetty, mutta itse en sanoisi nyt mitään.

Mulla on ollut tällainen vastaava kaveri jonka kanssa jopa 40-vuotiaaksi katsoin aina vähän läpi sormien juurikin vastaavaa kuin ap tässä, että kuitteja räknätään omaan suuntaan jne jäi aina vähän vilunki olo. Onneksi viimein 40 v sain itseäni niskasta kiinni ja tuo ihminen on elämässäni vihdoin historiaa.

Vierailija
73/226 |
28.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi olet noin epämääräisten kanssa?

Vierailija
74/226 |
28.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ethän ilmeisesti tiedä mitä kaikkea he aikovat hankkia tai tehdä. Tietävätkö he, että sinä et syö lihaa? 

Ap: tietävät hyvin, että en syö ollenkaan punaista lihaa. En tosiaan tiedä varmasti mitä ajattelivat lisukkeeksi, mutta 3 vuotta naapurissa asuneena epäilen, että keitetyt perunat ja halpis esipaistettu patonki ja ehkä pesemätöntä jäävuorisalaattia lautaselle. Toivottavasti olisin väärässä ja kokisin täydellisen yllätyksen ja kokkailusta innostuneet naapurit essut päällä! Tätä en ole vielä nähnyt mutta kyllähän kaikkea voi tapahtua.

Miksi sinä edes menet heidän kanssaan viettämään vappua? Eikö ole parempaa seuraa kuin nuo rahvaat naapurit, jotka ihan halvinta kaljaakin vain lipittävät? Ajattele, jos joku näkee!

Vierailija
75/226 |
28.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osta oma grilli ja lopeta lokkeilu.

Vierailija
76/226 |
28.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Osta oma grilli ja lopeta lokkeilu.

Ap: Häh? Olen aiemmin jo maininnut, että meillä molemmilla naapureilla on kyllä omat grillit takapihalla. Asutaan rivitalossa. Nyt kyse on yhteisestä Vapun vietosta ja illan Syömisistä yhdessä.

Vierailija
77/226 |
28.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ethän ilmeisesti tiedä mitä kaikkea he aikovat hankkia tai tehdä. Tietävätkö he, että sinä et syö lihaa? 

Ap: tietävät hyvin, että en syö ollenkaan punaista lihaa. En tosiaan tiedä varmasti mitä ajattelivat lisukkeeksi, mutta 3 vuotta naapurissa asuneena epäilen, että keitetyt perunat ja halpis esipaistettu patonki ja ehkä pesemätöntä jäävuorisalaattia lautaselle. Toivottavasti olisin väärässä ja kokisin täydellisen yllätyksen ja kokkailusta innostuneet naapurit essut päällä! Tätä en ole vielä nähnyt mutta kyllähän kaikkea voi tapahtua.

Miksi sinä edes menet heidän kanssaan viettämään vappua? Eikö ole parempaa seuraa kuin nuo rahvaat naapurit, jotka ihan halvinta kaljaakin vain lipittävät? Ajattele, jos joku näkee!

Ap: No tottakai yhdessä mukava viettää vappua ja tanssia ja kuunnella musiikkia takapihalla. Syöminen kuuluu illanviettoon. En pidä naapureitani rahvaina eikä haittaa jos joku näkee heidän juovan halpiskaljaa. Juon itsekin alle 20€ viinejä. Ollaan silti kaikki ihan ok-töissä eikä kukaan esimerkiksi ole työtön tai ulosotossa.

Vierailija
78/226 |
28.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos tuollaisesta asiasta alat tässä kohtaa jo mieltäsi pahoittamaan ja valittamaan, muutamasta hassusta eurosta, niin eiköhän ole paras että perut koko jutun!

Ei teillä ainakaan hauskaa tule olemaan, kun muutaman skumppalasin jälkeen alat avautumaan, että menikö nämä tarjoilut nyt tasan vai ei!

Kerro mullekin, että mistä saa 3:lle henkilölle muutamalla eurolla jättikatkaravut, herkkusienet, pekonit, tuorejuustot, koskenlaskijajuustot ja jälkiruoat. Mulla menis 30 euroa vähintään, kun noi ostan kolmelle ihmiselle. Kiinnostaisi tosiaan, mitä saisin sit lisänä 60€:lla takaisin näiltä naapureilta, jos kaikkien tarkoitus siis ostaa 30€:lla per naama yhteiseksi ruokaa.

No eikä menis 30 euroa noihin

Pliis nyt.

Kyllä menee ja hyvä jos riittää edes. Jättikatkaravut maksaa melkein 9 e/pussi jopa Lidlissä, "aidon" Koskenlaskijan hintaa en edes tiedä (saako vitosella?), tuorejuustot, joita nyt on kiva edes pari eri makua olla, vähintään 2 e/kpl (Bonjour enemmän), jne. 

Kiva, jos joillain on rahaa käydä kaupassa katsomatta hintoja. Monilla ei enää tänä päivänä ole sitä ylellisyyttä elämässään.

Vierailija
79/226 |
28.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mutta se sun varrasidea oli ihan hyvä, että teet valmiiksi kasvisvartaita enemmän ja katkarapuvartaita vähemmän. Mun mielestä sä voisit niistä pekoniherkkusienistä ilmoittaa, että et syö lihaa, jos he ostaisi ne ainekset. Sitten sä voisit hommata jälkiruoan.

Vierailija
80/226 |
28.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No mutta se sun varrasidea oli ihan hyvä, että teet valmiiksi kasvisvartaita enemmän ja katkarapuvartaita vähemmän. Mun mielestä sä voisit niistä pekoniherkkusienistä ilmoittaa, että et syö lihaa, jos he ostaisi ne ainekset. Sitten sä voisit hommata jälkiruoan.

Jatkan vielä, että naapurisovun takiaen lähtisi järjestää mitään draamaa vaan toisin vaan oman ehdotuksen viemisistä. Ethän säkään tiedä tarkkaan, mitä he laittaa, niin luulisi, että säkin voisit vähän edes päättää, mitä tarjottavaa laitat.