Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Grillibileet ja epämääräinen rahanmeno

Vierailija
28.04.2024 |

Eli naapurin kanssa sovittu, että grillaillaan yhdessä vappuna. Itse syön kasvispainotteista ja kalaa ja asun yksin, ja naapurissa 2 aikuista. He ottivat nyt vetovastuun grillistä, ja kertoivat minulle mitä minun pitää ostaa ja tuoda, että saataisiin yhdessä kaikki tarjottavat. Tehtäväni oli siis tuoda herkkusienet, tuorejuusto, koskenlaskija, pekoni, jättikatkaravut ja jälkiruoka. He kuulemma hoitavat kaikki loput (eli perunan ja salaatin ja itselleen vielä pihvit?). Onko tämä nyt reilu jako, vaikka heidän grilliä käytettäisikin? Juomat ostetaan itselleen.

Kommentit (226)

Vierailija
81/226 |
28.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaahan tuo kohtuuttomalta, varsinkin, jos tiedät, että naapurien puolesta on tarjolla vain perunoita, vihreää salaattia ja patonkia. Jälkkäri nyt ainakin pitäisi mennä heidän piikkiin.

Ihan hyvä idea tuo, että teet kotona valmiiksi ja viet vain tietyn määrän syötäviä per henkilö. Itse tekisin luultavasti samoin, koska en varmaan kehtaisi enää ruveta vänkäämään siitä, kuka mitäkin ostaa. Seuraaviin bileisiin kutsuisin sitten naapurit omalle takapihalleni ja lähettäisin kutsun kylkiäisenä vastaavan suuruisen ostoslistan.

Vierailija
82/226 |
28.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä oli joskus mukavat naapurit, mutta eivät tajunneet epäsuhtaa. Usein grillattiin nyyttärimeinigillä ja sovittiin että jokainen tuo vähintään sen mitä itse syö. Me olimme tuolloin lapseton pariskunta, heiltä tuli mukaan 2 aikuista 4nuorta/ lasta joista 2,lla poikaystävä mukana eli heitä oli 8 meitä 2. Me tarjosimme salaatit, perunat yms. He toivat tullessaan 2 kamapihviä ja paketin makkaraa- suurin osa siis söi kyselemättä meidän eväitä... Olisivat voineet ensinnäkin kieltää tätä nuorisoa tulemasta mukaan kun ei oltu kutsuttu, tai vähintäänkin passittaneet heidät hakemaan lisää grillattavaa mutta ei....

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/226 |
28.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En osallistu tuollaisiin koskaan, vaan jos kutsu käy, otan mukaani sen mitä itse syön.

Vierailija
84/226 |
28.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luin että Gerbiilit ja epämääräinen rahanmeno.

sopisi hyvin jonkun musaryhmittymän nimeksi.

Vierailija
85/226 |
28.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anna mä arvaan. Naapuri ei hommaa salaattia, koska "herkkusienethän menee vihanneksista". 

Vierailija
86/226 |
28.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä oli joskus mukavat naapurit, mutta eivät tajunneet epäsuhtaa. Usein grillattiin nyyttärimeinigillä ja sovittiin että jokainen tuo vähintään sen mitä itse syö. Me olimme tuolloin lapseton pariskunta, heiltä tuli mukaan 2 aikuista 4nuorta/ lasta joista 2,lla poikaystävä mukana eli heitä oli 8 meitä 2. Me tarjosimme salaatit, perunat yms. He toivat tullessaan 2 kamapihviä ja paketin makkaraa- suurin osa siis söi kyselemättä meidän eväitä... Olisivat voineet ensinnäkin kieltää tätä nuorisoa tulemasta mukaan kun ei oltu kutsuttu, tai vähintäänkin passittaneet heidät hakemaan lisää grillattavaa mutta ei....

Rajattomiahan he olivat röyhkeydessään. Minulta olisi tullut suoraan selkärangasta sanat: En ole varannut näin suurelle porukalle tarjottavia. Kutsu perutaan. 

Ja että monelleko hengelle tuomanne 2 pihviä ja makkarapaketti riittäisikään?

( kerro mikä on kamapihvi? Joku einesjauhelihapihvi?)

Vierailija
87/226 |
28.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsellä kokemus naapurista, että näkivät minun ja puolisoni grillailevan takapihallamme. Tulivat vain tyhjin käsi syömään ja toki hämmentyneinä sitten tarjosimme myös viiniä ja olutta yllätysvieraille. Itselleni emäntänä riitti tosin 1 peruna ja 1 tankoparsa ja ne 2 kanapihviä mitä oltiin varattu niin oltiin jo syöty ennen kuin ehdin ruokapöytään. No ei siinä Täytin vatsani sipseillä, jotka oli varattu seuraavan päivän leffailtaan. Mutta kun naapurimmw kutsuivat meidät vastavuoroisesti heille käymään, niin sanoivat että Tuokaa jaettavaksi omat juomat ja herkkuja myös meille.. Mentiin sitten isot sipsikulhot kädessä sinne kylään ja viinipullot kainalossa ja tequilapullo sitruunoineen mukana myös, että voidaan heille tarjota heidän kotona jotain. Ikinä ei olla heiltä saatu ruokaa tai juomaa. Jännää tämä vastavuoroisuus. Ollaan joo liian nössöjä, tiedän. Meillä ei vain ole kauheasti ystäviä niin halutaan koittaa olla kaikille kivoja ja tulla toimeen.

Vierailija
88/226 |
28.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi sovit edes tollasia? Parempi olla yksin kun huonossa seurassa. Safkatkit sais mieleises ja halvemmalla.

Kuka haluaa Vapun viettää yksin? Varsinkin jos takapihalta kuuluu naurua ja hyvän grilliruoan tuoksua ja musiikkia.

Minä, eikä minun mielestä, kaikki grilliruoat ole hyvän tuoksuista, usein ne haisee sytytysnesteelle jossain taustalla saattaa pikkusen tuoksua liha. 

Vierailija
89/226 |
28.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuohon tapaukseen, jossa naapuripari roudasi nuorisolauman mukaansa ( 6 nuorta) kerron samantyyppisen tapauksen, ja mitä sanoin kutsumattomille.

Kutsuin kanssani syömään henkilön tarjotakseni illallisen hänelle merkkipäivän johdosta. Hän roudasi pari samanikäistä kaveria mukanaan. Tilauksen aika koitti, niin huomasin, että kutsumattomat tuijotti minua pitkään odottaen kysyvästi. Nehän odotti tietty, että minä hövelillä tuulella tarjoaisin heillekin.

Sanoin heille, että tarjoan illallisen kutsumalleni merkkipäivän kunniaksi. Ne toiset siinä pettyneinä hetken mietti, että kuka maksaa ja joku heistä maksoikin kutsumattomien sapuskat.

En sitten tiedä, kenen idea se oli vängätä sinne mukaan kutsumatta.

Vierailija
90/226 |
28.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itsellä kokemus naapurista, että näkivät minun ja puolisoni grillailevan takapihallamme. Tulivat vain tyhjin käsi syömään ja toki hämmentyneinä sitten tarjosimme myös viiniä ja olutta yllätysvieraille. Itselleni emäntänä riitti tosin 1 peruna ja 1 tankoparsa ja ne 2 kanapihviä mitä oltiin varattu niin oltiin jo syöty ennen kuin ehdin ruokapöytään. No ei siinä Täytin vatsani sipseillä, jotka oli varattu seuraavan päivän leffailtaan. Mutta kun naapurimmw kutsuivat meidät vastavuoroisesti heille käymään, niin sanoivat että Tuokaa jaettavaksi omat juomat ja herkkuja myös meille.. Mentiin sitten isot sipsikulhot kädessä sinne kylään ja viinipullot kainalossa ja tequilapullo sitruunoineen mukana myös, että voidaan heille tarjota heidän kotona jotain. Ikinä ei olla heiltä saatu ruokaa tai juomaa. Jännää tämä vastavuoroisuus. Ollaan joo liian nössöjä, tiedän. Meillä ei vain ole kauheasti ystäviä niin halutaan koittaa olla kaikille kivoja

------'

Missä perähikiällä tuolla tavalla käyttäydytään? Onko ne naapurit jotain luolaihmisiä? Kuule kun vaikka tarjoat loputtomiin sitä ja tätä, niin kiitosta ja ystävää et saa. Päinvastoin sulle kaadetaan roskasanko niskaan siinä vaiheessa, kun ilmaistarjoilut ja palvelut loppuu tehdessäsi lopun koko lokkeilulle. Se päivä koittaa.

Vierailija
91/226 |
28.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Rajattomiahan he olivat röyhkeydessään. Minulta olisi tullut suoraan selkärangasta sanat: En ole varannut näin suurelle porukalle tarjottavia. Kutsu perutaan. 

Ja että monelleko hengelle tuomanne 2 pihviä ja makkarapaketti riittäisikään?

KaNapihvi- kirjoitusvirhe josta pahoittelut. Kyllä me pidimme puolemme ja emme pistäneet sen enempåä tarjottavaa kuin 4,lle olisi mennyt. Pahoittelin kyllä kuuluvasti, että ei oltu näin suureen vierasmäärään varauduttu. Eiväs silti tajunneet...

Vierailija
92/226 |
28.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Selväähän se on, jos naapurit on kovia juomaan halvinta kaljaa, niin niillä on rahat tiukilla. Mistäpä tiedät, vaikka on isot velatkin niskassa.

Kulissit on pysyttävä pystyssä, ja esittää tyhmää ostattamalla yksin asuvalla suurimman osan tarjottavista.

Joillain se on ihan sisäsyntyistä käyttää hyväksi muita, jos vaan mahdollisuus on.

Vierailija
93/226 |
28.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

91 kommenttiin. Hyvä että sanoit, kuten sanoit sille kuokkavierasrasporukalle.

Kaikesta päätellen ovat harvinaisen heikkolahjaisia sosiaalisessa kanssakäymisessä. Mitähän junttieinareita ne on. Sivistyksessä on pahoja aukkoja.

Vierailija
94/226 |
28.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse teen yleensä niin, että jos kutsu tulee vaikka grillijuhliin, niin vastaan takaisin Kiitos! Tulen mielelläni. Otan omien juomien lisäksi myös patonkia, tuorejuuston ja itsetehdyn hummuksen. Näin isäntäväki tietää, mitä on tulossa.

Vierailija
95/226 |
28.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä oon joskus miettinyt, et onpa kivaa kokeilla, kun varmaan kylässä saa usein jotain Xtran tuotteista tehtyä puolivalmista huttua. Ja itse taas tarjoaa vierailleen aina kalliista raaka-aineista tehtyä huippuruokaa ja kallista juomaa. Vaikka se kaveri tienais it-päällikkönä jopa enemmän, niin ei välttämättä tajua panostaa siihen ruokaan.

Vierailija
96/226 |
28.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ihme että märistään sitten kun mihinkään ei kutsuta. Nillitetään kun minun pitää viedä sitä ja tätä ja nämä vaan hankkivat vähemmän. En tiedä miten kukaan jaksaa edes miettiä, mitä kukin tuo. Olisivat naapurit varmaan ne pihvit sinullekin tarjonnut mutta kun ei kelpaa ja kunnon pihvit ei ole ihan halpoja. Onneksi et ole minun naapuri. 

Vierailija
97/226 |
28.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ihme että märistään sitten kun mihinkään ei kutsuta. Nillitetään kun minun pitää viedä sitä ja tätä ja nämä vaan hankkivat vähemmän. En tiedä miten kukaan jaksaa edes miettiä, mitä kukin tuo. Olisivat naapurit varmaan ne pihvit sinullekin tarjonnut mutta kun ei kelpaa ja kunnon pihvit ei ole ihan halpoja. Onneksi et ole minun naapuri. 

Säälisin enemmän niitä kaksi kertaa ap:n kokoisia makkaraa mussuttavia ja halpisolutta lipittäviä naapureita :D

Vierailija
98/226 |
28.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ne tarjoo mitään, vaan ostattaa vieraalla itselleenkin. Mitä se häntä liikauttaa pihvin hinta joka ei lihaa edes syö. Se on oma asia, kun ruokavalioon ei pun.liha kuulu. Naapurikin sen tietää. Kaljaveikot ostaa halpaa makkaraa.

Pakko jaksaa miettiä sitä, mikä on kohtuus kerjäämisessä. Sehän jatkuu ja pahenee vaan, jos suostuu mihin tahansa.

Vierailija
99/226 |
28.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuossa voi olla sellainenkin twisti, että naapurit kutsuu kaljahuuruissaan jonkun neljännen ja viidennenkin mässyjuhliin. " nyt on nääs jättikatkaravut ja täytetyt herkkusienet pekonilla tarjolla meillä, äh äh, ei olla köyhiä ja kipeitä. Minä tarjoon".

Vierailija
100/226 |
28.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi hyvinkin tulla ylläripyllärivieraita teidän grillibileisiin. Omalle kohdalle kävi niin, että ostin sovitulle kokoonpanolle grillattavat, niin eikös vaan sinne paukahtanut tyyppi, jonka ei pitänyt tulla. Tämä tietenkin ensimmäisenä pihviä vetämään luvatta. Tyyppi asuu kauppojen vieressä ja tulee tyhjin käsin kutsumatta. Minä tulin kaukaa tuoden sapuskat.